Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Goedemorgen Bianca en Marloes,

Ik hou het even kort want ik ga zo een dagje naar mijn ouders dus van mij horen jullie vandaag verder even niets meer!

Marloes, ik hou het zeker even in de gaten, dat afvallen,
maar het jochie is verder supervrolijk en alert (alleen gisteren een poos last van krampjes, maar dat kan gebeuren)
dus ik hoop dat het wel goed zit. Misschien moet ik hem ook maar niet elke week wegen... !!

Enne.. het is je gelukt!!! Ik zag de foto's, sommige heb je meteen maar dubbel en dwars een paar keer geplaatst per ongeluk zag ik, hahah, maar .. heel erg leuk!! Nu weet ik ook hoe jij er uit ziet!!! Bianca wist ik natuurlijk al door Hyves....
ik zal trouwens even een foto van Roy en mij sturen naar je mail Marloes, ik moet nu rennen dus dat plaatsen hier op het forum duurt me nu iets te lang!!!!

Bianca, met jou en de kleine(n) ook alles goed?
Fijne dag en tot gauw!
Karin

Hallo dames!

Daar was ik dan eindelijk weer!

Gister zijn we de hele dag op visite geweest in Almere, eerst bij vrienden en toen nog bij een nichtje die 15 is geworden. We waren pas na het eten thuis en toen ben ik niet meer aan wat schrijven toegekomen.

Met Chiara gaat het goed hoor! Is druk bezig met de wereld om haar heen verkennen. Zo is ze helemaal weg van onze haren, vooral als  het beweegt.  Ook is ze veel met haar handjes bezig en sinds kort heeft ze haar voetjes ontdekt.
Ze heeft net voor 't eerst even op Sterre's rug gezeten, toen ik daar was om even te borstelen.  Sterre heeft ook lange manen, dus dat was erg interessant voor Chiara. Helaas  is er  nog geen veulentje. Dat ben ik steeds vergeten te schrijven.Binnenkort moet de veearts maar eens naar haar kijken, als hij  op stal  is. Dan weten we zeker of er een veulen aan zit te komen of niet, want het duurt allemaal wel erg lang.
Jòia is vandaag bij oma en Milan is op school, dus Chiara was de enige die ik mee had naar stal. Oja, en een konijntje dan, die blijft daar wonen. We hebben er nu zelf nog 3.
Woensdag breng ik Chiara, als Milan en Jòia in de klas zitten, even naar mijn moeder en dan ga ik rijden op het paard van het meisje dat Snuffie heeft gevonden in het bos. Echt super, want ik begin het rijden flink te missen!

Chiara heeft ook periodes dat ze veel aankomt en dan ineens wat minder. Ik weeg haar een paar x per week, meestal voor het badderen, en het komt ook weleens voor dat ze is afgevallen.  Maar ze is heel vrolijk en alert, dus volgens mij is er geen reden tot paniek. Ze moet de 29e weer naar het consultatiebureau.

Milan vindt het weer helemaal leuk op school. Hij was vandaag meteen al knechtje, het hulpje van de juf, dus dat was helemaal goed. Er zitten maar 12 kids in zijn klas.
Hoe ging het met Rick en Tom op school, Marloes?

Wat leuk om jou een keer te zien op de foto, Marloes!
Karin had ik natuurlijk al op hyves gezien. Grappig om te zien wie er achter al die mailtjes heen en weer zit, je hebt toch een bepaald idee van hoe iemand eruit ziet maar ik zit er meestal naast. Dat komt waarschijnlijk omdat ik nog een Marloes ken.

Nou, ik ga me maar eens op de strijk storten....

Groetjes, Bianca

Hallo dames!

Wat is het stil hier op ons topic!

Alles goed met Stijn en Roy?
Chiara had gister zo'n heerlijke regeldag.... Net toen ik met haar naar mijn werk zou gaan. Gisterochtend viel het nog wel mee, maar naarmate de dag vorderde werd het erger en wist ik dat het weer zover was. Steeds maar willen drinken, huilen, drinken, beetje melk teruggeven, etc.
Ben evengoed maar naar m'n werk geweest, maar ze was wel wat huilerig. Rond half 10 viel ze in slaap en toen hadden we het ergste gehad. Ik was uiteindelijk pas om 23.00 uur thuis met haar, zo gezellig was het. De bewoners hadden me erg gemist en genieten van zo'n babytje. Ik kreeg ook allemaal babycadeautjes van ze, erg lief.
Chiara kon meteen d'r bedje in toen we thuis kwamen en heeft netjes de nacht doorgehaald.

Vandaag heeft ze bijna aan een stuk gelachen en geslapen en ze kwam weer eens in de 3 a 4 uur voor een voeding. Ik ben maar eens begonnen met afkolven, maar het wil nog niet zo vlotten. Met veel moeite kreeg ik er 75 ml uit, de toeschietreflex wilde maar niet komen. Toen ik Chiara even later aanlegde kwam die reflex wel weer, dus die kon flink drinken. Frustrerend dat het dan niet lekker loopt met zo'n kolf. Maar ik heb gelukkig nog een paar weken en nu ga ik doorzetten ook!
Roelof heeft Chiara na het eten haar eerste flesje gegeven van de afgekolfde melk. Ze was net zo gulzig als altijd en had het zo door met de speen, maar ze was boos toen het flesje leeg was en dronk daarna bij mij nog door tot ze genoeg had.

Ik hou het even hierbij, duik lekker op tijd mijn bed in voor de verandering. Morgen vroeg op om Milan en Jòia naar school te brengen en dan naar stal, lekker even paardrijden!

Groetjes, Bianca

Hi lady's!

Ik ben er nog wel hoor, beetje druk steeds .. dat wel.

Met Roy is alles dikke prima. Zit nogsteeds op hetzelfde gewicht als laatst (niets gegroeid dus) haha ik kan het dus niet laten om weer even te wegen zoals jullie lezen! Hij geeft ook steeds vaker melk terug, waarom dat nou weer is?? Deed ie eerder nooit. Naja, hij is verder wel superlief en vrolijk, dus het zal wel goed zitten.

Vanavond moet ik weer naar de nagym van de zwangerschapscursus. Dan mogen alle baby's mee. Daarna weet ik niet of ik nog 4 keer ga hoor, ik was de eerste die bevallen was en dan is het alweer 3 maanden geleden. Ik vind mezelf alweer aardig op de rit en vol op dreef!! We zien wel, maar vanavond lijkt me wel leuk, al die ukkies & hun mammies op een rijtje!

Jullie nog plannen vandaag? Het gewone leventje is natuurlijk deze week weer begonnen nu de kinderen weer naar school gaan.
Wel weer lekker of toch jammer?

Nou tot gauw maar weer, fijne dag!

Hoi dames,

ik ben niet zoveel op de computer bezig, want mijn man heeft iets veranderd waardoor alles ineens megagroot is weergegeven. Binnen twee minuten begin ik al scheel te kijken en vlekken te zien. In het configutatiescherm staat alles op de kleinste formaten, dus ik snap er niets van. Dus als jullie een idee hebben..... laat het me weten.

Wat een genot zeg, de kinderen weer naar school. Ze waren er zo aan toe en ik ook. Gewoon alles weer in het normale ritme. Ik ben begonnen  met het uitmesten van alle kasten en heb al vijf zakken kleding en textiel klaar staan voor de zak van max.

Over twee weken hebben ze op school sportdag. Als er een dag op school is die ik als kind vreselijk vond is het wel sportdag. En het is ook nog helemaal aan de andere kant van de stad. En dat terwijl er naast de school een enorm park is.

Ik ben voor de klas van Tom strijkmoeder geworden. Dan moet ik s'morgens alle in elkaar geknutselde strijkkralenwerkjes even strijken. Als ik dan wat klaar zie liggen doe ik het meteen even. Ik kan me heel goed voorstellen dat de juf geen tijd heeft voor zulke dingen. Met een heet strijkijzer en 28 kinderen lijkt me dat helemaal niets. Bij Rick zitten 21 kinderen in de klas, maar er komen er in de loop van het jaar nog wat bij die vier worden en instromen. Tom heeft op maandagmiddag en donderdagmorgen 28 kinderen en de rest van de week 23 kinderen. Wat heeft Milan dan een kleine klas met 12 kinderen. Bij de school hier zijn vier klassen 1/2, één klas 2/3 en twee klassen groep drie. En dan is dit nog een van de kleinste scholen in de wijk. Er is nog wel een kleinere, maar dat is een streng gereformeerde school waar de juffen en meisjes verplicht in een rok naar school moeten en elke zondag naar de kerk gaan. Ik ga hooguit met de kerst of een begrafenis naar de kerk.

Groetjes van Marloes

Hoi Happy en Bianca,

ik heb nog een leuke tip voor jullie. Omdat de grafieken van het consultatiebureau gebaseerd zijn op flesvoeding hou ik sinds vanavond een groeicurve bij op borstvoeding.com! Al je dan rechts op groeicurves klikt helpt het programma je met de account aanmaken. Op dege curves komt Stijn er niet meer bovenuit.

volgende bericht wordt langer maar ik heb Stijn op schoot.

Groetjes van Marloes

Hoi dames,

hoe is het bij jullie? Vandaag heeft Stijn een slaapdag dus ik kan lekker veel doen. Ik hoop wel dat hij zo wakker word want ik begin steeds meer op Pamela Anderson te lijken.

Wat een gedoe zeg met de computer. De beeldschermresolutie stond niet goed ingesteld waardoor alles echt megagroot was weergegeven. Ik kon de helft van de pagina niet zien en wat er wel stond kon ik zonder bril bijna lezen. Maar het is gelukkig weer gelukt.

Ik had bij het Kruidvat een boek laten maken met foto's van Stijn. Wat is dat leuk geworden zeg. En ik heb het via de computer gedaan. Ik begin het eindelijk door te krijgen.

Happy, je bent niet de enige die met Cerazette ongesteld wordt, want ik ben sinds maandag ook ongesteld. De vorige twee keer dat ik borstvoeding gaf had ik geen een menstruatie en nu dus wel. Dat is mooi balen. Ik hoop dat het over gaat als ik hem langer slik.

Hoe gaat het met kolven? Ik heb het bij Tom weleens geprobeerd maar ik vond het een ramp. Op de een of andere manier deed het altijd zeer.

Tom is helemaal trots. Hij heeft op school een rekenschrift en een schrijfschrift en hij is bezig met de letter e. Met een lach van oor tot oor heeft hij vanmiddag laten zien wat hij al heeft gedaan. Zo mooi om te zien, dat de tranen me in de ogen sprongen.

Ik hoor Stijn eindelijk wakker worden dus ik ga hem even voeden. Dat zal wel vlug klaar zijn denk ik want ik klap zowat.

groetjes van Marloes

Hoi dames,

Ik weet niet wat Roy vandaag heeft, maar hij is al vanaf 07.30 uur klaarwakker en wil niet slapen! Ook niet op mijn arm, niets.
Wil niet in de box liggen, dan is het krijsen.. ik ben nu al doodmoe!! haha. Ik denk dat ik zo maar een eindje ga wandelen hoewel ik de dreigende lucht hier niet vertrouw, maar dat risico neem ik dan maar!
Nu ligt ie toch maar even weer in de box. Ik had daar eerst een hangmatje in, maar dat nam de hele box in beslag dus die heb ik er net uitgehaald en meneertje ligt ''gewoon'' weer plat erin dus.
Hij kijkt met een gefronst gezicht naar zijn mobiel: niets kan hem echt vrolijk maken vandaag lijkt het!

Ok Marloes, ik zal even kijken bij die curve voor borstvoeding. Ben wel benieuwd.
Mooi dat de foto's leuk zijn geworden, handig he zoiets. Mijn ouders doen het ook altijd op die manier, gewoon kant en klaar laten aanleveren en leuk dat ik ze altijd vind!!

De nagym gisteravond was superleuk. Helaas waren niet alle kleintjes mee omdat er nog op vakantie zijn en eentje die had een nogal jengelend kind dus die liet ze maar thuis bij papa!
Maar toch 4 baby's bij elkaar, daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden.
Bianca: die staat wel op hyves en Marloes, ik zal 'm je mailen!

Goed, de mobiel is opgehouden en dat leverde net natuurlijk alweer een krijs op!!! Dus ik ga hier even weer ophouden.
Tot mailens maar weer, fijne dag!
Karin

Terug
Bovenaan