Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi dames,

Bianca, ben je er nog of ben je van de aardbol afgevallen? Ik heb al drie dagen niets meer van je gelezen. Hoe gaat het met je pony? Heeft de dierenarts al naar haar gekeken? En hoe is het paardrijden geweest?

Happy, hoe is het met Roy? Stijn heeft ook wel eens buien dat hij niet in de box wil en niet op de arm wil en niet in bed wil. Dan leg ik hem toch maar goed strak ingestopt in bed en meestal valt hij dan toch in slaap. Maar als dat niet lukt haal ik hem er weer uit.

Zitten jullie baby's nog een beetje stil op schoot? Stijn gaat steeds met zijn hoofd naar voren of opzij. Dan moet ik hem echt tegenouden want anders valt hij om.Als hij naar voren zit is het zo een raar gezicht. Dan is hij echt net een Michelinmannetje.

Vanmorgen toen de wekker was gegaan ging ik naar Stijn zijn kamer om hem wakker te maken. Toen ik de deur open deed lag hij heel lief naar zijn handjes te lachen. Wat een genot zeg, zo'n kleintje. Gisteravond was hij ook al zo lekker bezig. hij had een enorme spuitluier en toen ik die losmaakte zette hij zo zijn voetje erin. En lachen dat hij deed. Met van die mooie geluidjes. De dikke boef. Gelukkig had ik net zijn badje klaar staan.

Nou, de wasmachine heeft zijn werk weer gedaan dus ik ga alles nog even buiten hangen en daarna ga ik strijken. Ik las op het voorjaarforum dat er een paar dames zijn die strijken het leukste huishoudelijke klusje vinden. Ik vind het een ramp, maar ik kan niet tegen gekreukte theedoeken en gekreukt babyspul,   dus ik moet wel. Net als die enorme berg kleding. Van de winter koop ik toch maar zoveel mogelijk gebreide truien voor de jongens. Scheelt een hoop werk.

Groetjes van Marloes

Hoi,

ik heb even een kort berichtje. Ik ben bezig hyves aan te maken. Ik sta erin als mamatoris mamatorist. (voor- en achternaam)! Ik heb jullie geprobeerd toe te voegen als vrienden.

Groetjes van Marloes

Hoi Bianca en Marloes!

Ja Bianca, waar ben je gebleven!?

Marloes ik heb je uitnodiging voor Hyves ontvangen maar
per ongeluk verwijderd, ik zal je zelf weer uitnodigen ok?

Stil op schoot zitten wil Roy niet vaak,behalve als ie moe is, dan wil ie het allerliefst tegen mama aankruipen en lekker stil sabbelen op zijn knuistje of op mama's arm!
Hij probeert zijn hoofdje heel stil te houden, maar dat ziet er nogal komisch uit... zijn hoofdje schudt dan heel snel alle kanten uit.
Als ie bij mij op schoot zit heb ik weinig contact met hem. Hij kijkt liever alle kanten uit, vindt alles interessanter dan mama's gezicht lijkt het. Op de commode of in de box hebben we het meest contact met hem; dan lacht ie ons meteen toe, zo lief!!

Strijken!!!!?? Ik vind het verschrikkelijk. Het staat bij mij juist ONDERAAN mijn lijstje ''leukste huishoudelijke taken''...
Babykleertjes van Roy strijk ik al helemaal niet en theedoeken etc. ook niet. Die ''strijk'' ik met mn hand even strak en dan vind ik het wel weer voldoende. Ik strijk echt het noodzakelijke, zoals overhemden en blousejes, spijkerbroeken, lakens etc.

Gisteren heb ik de ramen gelapt. Binnen. Want buiten had ik 2 weken geleden al aangepakt. Ramen lappen komt in mijn lijstje net een plaatsje boven strijken zo ongeveer: ook niet leuk om te doen dus!!! Tja, wat vind ik eigenlijk wél leuk aan het huishouden???
haha. Kan het zo gauw niet verzinnen, merk ik!
Als het mooi weer is, vind ik ramen lappen buiten niet eens zo'n straf.. bij nader inzien!!!

Ik ga Hyves eens even opstarten en je uitnodigen Marloes.
Leuk dat je er ook bij bent!!!
Fijn weekend en tot gauw lady's!

Hallo dames!

Ik was weer eens druk, druk, druk.... Wel af en toe even meegelezen, maar niet genoeg tijd om wat terug te typen.
Nu maar even vlug een momentje pakken, want ik zie dat jullie beginnen te denken dat ik van de aardbol ben afgevallen. De kids spelen buiten en manlief is een mega-konijnenhok aan het aftimmeren, dus dat kan mooi even.

Een spierpijn dat ik had joh! Wist niet dat ik zóveel spieren had! Ik heb woensdag en donderdag gereden en vanochtend weer. De kinderen hebben ook op 't paard gezeten en toen ze daarna Sterre gingen halen, dachten ze dat ze gekrompen was. Want ze leek altijd veel groter, zeiden ze. Jòia begint een echt paardenmeisje te worden, helemaal goed. Toen ze op het paard zat en Sterre zag, zei ze dat daar het paardje stond waar ze heel veel van houdt.... Schattig hè?!

Strijken.... Niet mijn hobby! Ik strijk ook alleen het hoognodige, mijn theedoeken mogen van mij wel iets oneffen zijn. Dat is dan maar zo. Het huishouden is ook niet mijn hobby, maar het is wel fijn als alles weer helemaal klaar is, dus daarom heb ik af en toe van die schoonmaakaanvallen.

Leuk dat je op hyves zit, Marloes! Ik moest wel even denken toen ik de naam voorbij zag komen, voor ik wist dat jij dat was. Je wilt niet je eigen naam gebruiken op Hyves?

Zo, daar ben ik weer, ik was even weg.
De kids zijn nu in hun zwembadje, heb de tuinslang even aangezet. Chiara ligt binnen hele verhalen af te steken tegen een soort van speeltunneltje waar ze in ligt. Ze geeft af en toe even een mep tegen een speeltje en is dan heel geïnteresseerd aan het kijken hoe dat speeltje heen en weer zwaait. Ik ben nu boven, maar hoor haar beneden kirren en doen. Erg schattig.

We geven straks de kids pannenkoeken en als zij in bed liggen, gaan wij heerlijk buiten wat wraps, stokbrood en salades eten. Heerlijk, dat buitenleven!
Nou, geniet van het heerlijke zomerweer!!!

Groetjes, Bianca

Hoi dames,

daar ben ik weer. Vandaag hebben we alvast oma op visite gehad voor Rick, want die wordt woensdag alweer vijf jaar oud. Wij hebben hem ook alvast zijn cadeaus gegeven, want opa stuurt voor woensdag een pakje met Duplo op. Van oma heeft hij vandaag een schooltas met beker en trommel van Cars gekregen. Daarom heeft hij van ons vast zijn pakjes gekregn. Hij heeft weer wat te spelen. Rick is ineens gek op dino's. Daarom hebben we dinoplaymobiel voor hem gekocht. Daar is hij echt heel blij mee.

Hoe gaat het met je Pony, Bianca? Hoelang duurt de dracht bij een pony eigenlijk. Wat lief dat Joia al zoveel liefde voor haar heeft. Ik vind paarden enzo heel leuk om te zien, maar als ik er dichtbij sta vind ik ze toch wel erg groot. Ik zie mezelf ook nog niet op een paard klimmen met mijn gebrekkige motoriek. (ik heb als kind jarenlang fysio gehad voor mijn motoriek omdat ik met de navelstreng twee keer om mijn nek ben geboren en daardoor zuurstoftekort heb opgelopen). Als ik naar mcleods daughters zit te kijjken ben ik wel jaloers op de manier waarop ze daar met die mooie dieren om gaan.

Wat heb jij een handige man zeg. Dat hij een konijnenhok kan maken. Daar wagen we ons maar niet aan. Wat verven en behangen en een band plakken, maar veel verder kom ik niet. Ben jij ook zo handig met hout en een hamer? Vroeger vond ik op school figuurzagen wel leuk. Ik zou nog wel eens een figuurzaagmachine willen. Ik doe wel dingen op de naaimachine, zoals gordijnen maken of de babykamer bekleden of zo, maar verder niet.

Happy, hoe is het bij jou? Nog genoten van het moie weer? Wij zijn vandaag met oma naar het bos geweest. Heerlijk. We hadden geen zin om binnen te zitten. Ik ben even druk aan het nadenken wat ik niet erg vind om te doen in het huishouden. De was buiten hangen vind ik niet erg, net als daarna weer opvouwen. Dan ruikt het zo lekker. Strijken is ook niet mijn hobby, maar ik kan niet tegen gekreukelde kleding of dus theedoeken. Vaatdoeken strijk ik ook, zodat alle bacteriën dan dood gaan. Zo'n doekje ligt toch meestal een dag op het aanrecht voordat het de was in gaat.

Ik ben sinds gisteren eindelijk klaar met het behangen van de woonkamer. Daaar heb ik doordeweeks geen tijd voor gehad omdat ik de hele tijd aan het vliegen was tussen school en voedingen door. Ik heb gelijk maar alles een andere plek gegeven. Daardoor staat de box nu bij het raam. Dat is wel zo leuk voor Stijn. Hij heeft nu veel meer licht.  Vanmorgen heb ik de babygym bij hem neergezet. Als hij met zijn armen beweegt slaat hij er per ongeluk tegenaan en kijkt dan heel geconsentreerd. Bewust ertegenaan slaan lukt nog niet.  

Hoe is het met jullie eetlust? Ik kan de hele dag door blijven eten. Dat doe ik dan ook en toch ben ik afgelopen week  bijna vier kilo afgevallen. Maar ik zit nog niet op mijn oude gewicht. Hebben jullie mijn foto gezien van mijn buik? Die heb ik gezet bij mijn vraag of iedereen zijn oude figuur alweer terug heeft. Hoe moet dat ooit weer strak worden?

Happy, ik heb de foto die je gisteren hebt gestuurd wel kunnen zien. Ik weet nog steeds niet waarom het vorige keer niet is gelukt.    

Nou, ik ga nog even verder lezen op het forum. Voor straks alvast weltrusten en tot vlug.

Groetjes van Marloes

Hoi Bianca en Marloes,

Allereerst voordat ik het vergeet:
Marloes ik heb je niet meer kunnen vinden op Hyves....???
Hoe kan dat nou? je naam die je opgaf heb ik tig keer ingetypt
bij de zoekopdracht, zowel die voor- als achternaam maar kan je niet terugvinden!!! Zou je mij dus alsnog een uitnodiging willen sturen?
Sorry voor het ongemak..

Ja ik heb heerlijk van het mooie weer genoten. Gisteren zijn we met zn drieën even lekker wezen wandelen in het bos en op het terras gezeten. Roy was zo lief. Hij kijkt nu steeds heel aandachtig naar de bewegende takken van bomen etc. Alles wat beweegt fascineert hem.

Hij zit overigens nogsteeds op hetzelfde gewicht als vorige week. Dus niets afgevallen (thank god) maar OOK niet aangekomen en dat verontrust me best wel. Mijn vriend is er veel rustiger onder, maar ja.. dat zijn mannen misschien sowieso met dat soort dingen!!
Volgende week moet ik naar het consultatieburo dus dan zullen we het wel horen!

Bianca, hoe gaat het met kolven?
Het gaat snel nu he, dat we weer naar het werk moeten.
Ik tel de weken, hoewel ik dat niet moet doen en juist nog lekker moet genieten! Maar komt wel dichtbij.
Het kolven lukt mij niet zo. De laatste tijd komt er niet zoveel meer uit en het doet ongelooflijk pijn. Als Roy dan weer die tepel gebruikt springen de tranen me in de ogen, kan ook niet de bedoeling zijn..
Dus... ik moet nog zien hoe het me straks afgaat als ik dat op het werk moet doen. Ik zou graag nog maandenlang borstvoeding willen blijven geven, maar als het kolven me zo'n pijn blijft doen... dan moet ik iets anders verzinnen. Met de hand kolven lijkt me ook niet zo'n succes, dus dan misschien flesvoeding..
Als ik naar het werk moet is Roy 14 weken en ik heb voor die eerste werkweek precies nu genoeg, dus zou ie 15 weken zijn als ik evt. stop met bv.    I'll keep on trying....

Nou ik zal me even met de was bemoeien.
Roy heeft me nu 2x zijn aankleedkussen-hoes eronder geplast,
gisteren al en vandaag weer!!! De grote boef!
Doei tot later

oja Marloes, je vraag over hele dag kunnen eten!
Dat heb ik ook wel, zou het door die borstvoeding komen?
Ik ben dan niet afgevallen de laatste tijd helaas (Gaat me veel te traag!!) maar kan wel de hele dag snaaien. Doe ik niet hoor, probeer me redelijk in te houden! 's avonds samen met mijn vriend wat lekkers sta ik mezelf toe, verder overdag niet, behalve natuurlijk wat fruit of iets!

Hoi Karin en Marloes!

Ik wilde toevallig net een topic starten over afkolven, Karin! Bij mij wil het ook niet vlotten. Er komt maar weinig melk als ik afkolf, maar als ik vlak daarna Chiara aanleg, heeft ze moeite de hoeveelheid melk die dan toeschiet te verwerken. Snap jij dat nou? Er zit genoeg melk, maar die toeschietreflex komt niet met afkolven. Daarbij had ik hetzelfde als jij, pijnlijke tepels.
Ik ga morgen maar eens goed proberen nog, maar als het pijn blijft doen ga ik toch maar wat sneller over op de fles denk ik.

Eten kan ik ook heel veel, maar ik hou me redelijk in. Bij mij moet er nog 5 kilo af, maar dat lukt niet erg. Na mijn vorige zwangerschappen was ik binnen 3 dagen kwijt wat ik was aangekomen, maar deze keer blijft er dus wat hangen. Ach, het zal de leeftijd wel zijn....
We eten op ´t moment heel veel sla en rucola en we letten goed op wat er binnen komt. Alleen die chocoladetik, daar kom ik niet vanaf.

De visite komt er aan, ik ga vlug opendoen.
Tot gauw dames!

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan