Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi dames,

wat een rust in huis.  De jongens zijn naar school en Stijn is onderweg naar huis in de wandelwagen in slaap gevallen, dus die laat ik lekker even liggen. Ik heb nog een heleboel te doen, maar ik heb helemaal geen zin. Vanmiddag moet ik veertig minicakejes bakken voor Rick, want hij wil morgen chocoladecakejes trakteren. Vanavond mag pappa ze versieren.

Happy, het kan best kloppen dat je me niet kan vinden op hyves, want ik heb alles zo ingesteld dat alleen vrienden me kunnen zien. Ik zet er ook geen foto's op. Ik hoorde laatst weer een verhaal dat er kinderen worden opgezocht op internet en dan uit school worden meegenomen door types waar je helemaal niet aan wil denken. Ik krijg een knoop in mijn maag als ik er aan denk. De school heeft ook geen toestemming van ons om de foto's van de jongens op de schoolsite te zetten. Ik heb je wel weer uitgenodigd.

Ik vrees dat ik toch maar eens wat aan het huishouden moet gaan doen. Ik heb me voorgenomen om vandaag het behang in de gang eraf te halen. Daar zitten twee lagen op. Dan kan ik morgen mooi beginnen met behangen en is alles netjes als van het weekend de verjaardagsvisite voor Rick komt. Ik kan gewoon niet geloven dat hij morgen alweer vijf is.

Dames, ik wens jullie een hele fijne dag.

groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca,

Ben ik eindelijk weer 's even!
Hoe is het met jullie?

Hier alles ok. Roy slaapt lekker, had ik al verteld dat ie allang niet meer in zijn wiegje slaapt? Het kereltje is er al een poos te lang voor!!
De wandelwagen begint ook krap te worden, heb jij dat ook al Marloes?

Marloes het is eindelijk gelukt met Hyves hoor!
en is het met jou gelukt en de cakejes???

Vanavond heb ik weer nagym van de zwangerschapscursus.
Ik denk dat ik nog heen ga, maar vanaf volgende week niet meer steeds hoor. Ik geloof het wel, vind mezelf wel hersteld inmiddels, is alweer zoo lang geleden!

Bianca, nogsteeds pijn aan je tepels?
Ik heb sindsdien niet meer gekolfd, ik kijk wel uit!
Heb er echt goed last van gehad...  
De toeschietreflex heb ik wel met kolven, het is inderdaad balen dat die bij jou slecht komt... want dan doe je er wel heel lang over voor een voorraadje lijkt mij. Echt jammer is het he, ik had zo gehoopt dat het een makkie was en dat ik zo nog maandenlang door kon gaan met borstvoeden. Maar ik vrees het ergste... nu de pijn weer wat weg is, zal ik het morgenvroeg maar weer eens (moeten) proberen denk ik... want het voorraadje in de vriezer is nog schrikbarend klein!

Zal even weer de eettafel klaarmaken en een broodje eten.
Trouwens.. moest zo lachen vanmorgen toen ik Roy afdroogde na het badje. Hij gierde het uit van het lachen, met geluiden die ik nog niet had gehoord, echt gieren en schateren en omdat ie zelf het geluid wel  leuk vond, lachte ie nog harder om zichzelf!!! Schattig he. En ontdekken jullie ook steeds nieuwe ''ontwikkelingen''?
Leuk om die hier neer te zetten! Ik merk ook aan Roy dat hij meer met zijn handjes wil doen, hij greep gisteren naar zijn mobiel boven de box.. om het te willen aanraken/pakken.

Nou fijne dag maar weer, tot gauw!
Groetjes Karin

Hallo allemaal,

even een momentje van rust voor mezelf genomen. Ik wilde iegenlijk de vloer beneden verder in de was zetten. Ik had net alles gezogen toen Rick naar binnen kwam en een spoor van zand achter liet. Zucht...

Happy, ik heb nooit een wieg gehad. De jongens hebben allemaal vanaf het begin in een ledikantje geslapen. De bak van de wandelwagen begint ook wat krapper te worden. Ik heb hooguit nog 10 cm ruimte.   Gelukkig groeit meneer niet meer zo snel als in het begin.

Hebben jullie de discussie over Yvonne Z. gelezen? Belachelijk. Ze doet haar best om iedereen te helpen en wordt op deze manier bedankt.

Hoe gaat het met het kolven? Wat een rotkarwei he. Het schijnt dat je het echt moet leren. Als het goed is staat er wat informatie over kolven op de site van borstvoeding.com. Ik ga verder met duimen voor jullie dat het gaat lukken, want jullie zijn allebei zo gemotiveerd.

Ik had bij pampers geklaagd over de luiers, want toen ik die bij Stijn had gebruikt kreeg hij uitslag. Dat had hij daarvoor niet. Nu heb ik een mail terug gehad en moest ik contact opnemen. Dus ik heb vanmorgen gebeld. Nu krijg ik het aankoopbedrag van een pak luiers vergoed. In welke maat zitten jullie kleintjes eigenlijk? Ik heb het laatste pak maat drie bijna op en ga dan over stappen op maat vier. Dat is vanaf zeven kilo.

De cakejes zijn niet echt mooi geworden maar ze zijn wel heel erg lekker. En dat is het belangrijkste.

Groetjes van Marloes

Hoi Bianca en Marloes,

Ik ben net weer terug van een verjaardagsvisite, samen met Roy.
Die ligt nu weer in bedje na eigenlijk de hele middag wakker te zijn geweest. Zijn jullie kindjes overdag ook al wat meer wakker??

Het stomme is dat het kolven in het begin (4 weken na de bevalling) wel goed ging. Toen kreeg ik er enorme hoeveelheden uit, heb ik ook gebruikt toen om mijn vriend flesjes te kunnen laten geven, maar tegenwoordig doet het gewoon pijn. Dat is echt sinds de laatste tijd...en omdat het pijn doet, loopt de produktie natuurlijk ook terug... Balen hoor. Die sites en forums ken ik allemaal wel, ik heb in het begin enorm veel informatie gelezen over kolven etc. etc. Heb er ook verschillende brochures over... maar als het pijn blijft doen, dan houdt alles op vrees ik!!

Ik zal zo eens zoeken naar die discussie over Yvonne. Ben het nog niet tegengekomen.. Ze heeft mij best goede tips en adviezen gegeven en naar mijn weten geeft ze iedereen naar eer en geweten haar beste adviezen.
Ik ga die topic nu even opzoeken, ben ook even blij dat ik zit!! Lekker onder het genot van een kop thee!

jeetje Marloes, inderdaad een hevige discussie over Yvonne.
Ik vind het nogal wat. Net was ik zei: ik heb me nooit aan haar geërgerd en was zelfs blij met haar adviezen hoor.

Oja, je vraag over maatje luiers. Ik gebruik al een poosje maatje 3.

Gr.Karin

Hoi Happy, en natuurlijk ook Bianca.

op welk moment van de dag kolf je altijd? Dat schijnt ook nogal wat uit te maken. Wat ik heb gehoord kan je het beste je kindje uit de ene borst laten drinken en dan direct daarna de andere borst leeg kolven. Dan is de melk goed op peil en vaak al toegeschoten. Zo heeft je lichaam ook de tijd om weer melk aan te maken voor de volgende voeding. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik heb zelf bijna geen ervaring met kolven en kan helaas dus niet verder helpen.

Groetjes van marloes

Hallo!!!

Vandaag heeft Chiara haar 2e setje prikjes gehad, en Jòia kreeg de (voorlopig) laatste prik. Chiara was nog dapper aan het glimlachen naar de verpleegkundige na de eerste prik, maar na de 2e was het even goed mis. Ze weegt nu 4620 en is 57 cm lang.
Jòia was heel stoer met d'r prikje, en na de oogtest en wat kletsen bleek alweer dat madammetje erg snel is in haar ontwikkeling. Verbaasd ons niets, dat dametje wil nu al het laatste woord hebben met haar 3 jaar. Nog een week en dan is ze officieel kleuter!

Chiara was vanmiddag erg huilerig en wat warm, dus we hebben haar weer een half zetpilletje gegeven. Ze verkopen hier nergens de 60mg paracetamol, alleen de 120mg die we door midden moeten snijden. Maar dat gaat ook goed, al las ik op dit forum dat er een andere ervaring was daarmee.

Chiara past voorlopig nog goed in de wieg en reiswieg. Jòia heeft volgens mij het eerste half jaar -of zelfs nog langer- in de wieg gelegen, dus voorlopig zal Chiara ook nog wel erin passen. Wat zijn jullie jongens al groot vergeleken die kleine babytjes die ik produceer!

Het afkolven ging vandaag al wat beter, vanmiddag had ik ineens een toeschietreflex. Ik heb overal rondgekeken op 't net voor tips. Het doet geen pijn (meer) maar ik moet erop letten dat ik de elektrische kolf op de lichtste stand zet als ik begin en dan later ietsje zwaarder. Ik las ook dat er een neusspray te krijgen is als de toeschietreflex uitblijft, dus mocht het toch weer tegen zitten, dan heb ik nog een optie. Zo zonde om te stoppen nu! Jij gaat er morgen weer tegenaan voor de voorraad, Karin?
Wel een hele klus hè, om een flinke voorraad aan te leggen.

Mmmmm Chocoladecakejes!!!! Heerlijk!
Ik heb minstens 1x per dag een enorme zin in chocola!

Chiara grijpt alles met d'r handjes vast op het moment. Vanmiddag had ze een Tiamo muziekknuffel met beide handjes vastgegrepen en hield 'm vlak voor haar hoofd om er vervolgens hele verhalen in babytaal tegen 'm af te steken.
Ze houdt ook veel haar truitjes vast, rolt ze helemaal op omhoog. En tegen Milan en Jòia "praat" ze ook heel veel, net als tegen mannen (papa, opa, etc). Wat gaan ze toch snel hè?! Ik vind het echte baby er zo snel vanaf gaan...

Ik ga maar eens vroeg naar bed vandaag, weet niet of Chiara vannacht nog last heeft van haar prikjes.
Welterusten en tot gauw!

Groetjes, Bianca

Hoi dames,

de rust is weer terug in huis. Rick was gisteren op van de verjaardagszenuwen. Gelukkig is het weer acher de rug. Dit weekend krijgen we nog mijn familie op visite. Ze zouden eigenlijk zondag komen, maar mijn zus belde gisteren dat ze zaterdag wil komen omdat ze anders maandag moe is op haar werk. Ze weet dat wij verjaardagen altijd op zondag vieren omdat mijn man op zaterdag moet werken. Maar ze is zo moe omdat ze zwanger is. Maar daar is het laatste woord nog niet over gesproken. Ik kan alweer kwaad worden als ik eraan terug denk. Ik werd altijd voor aansteller uitgemaakt en zij kan ineens niets meer hebben. Ik stond, zesendertig weken zwanger en met zwangerschapshernia, sávonds nog om half elf behang af te steken nadat ik de hele dag voor de twee jongens had gezorgd, maar dat is volgens haar anders dan wanneer je vier dagen in de week op je kont achter de computer zit op je werk. Sorry voor mijn  geklaag maar ik moet het even kwijt. Ik heb nu gezegd dat ze, als ze zondag niet willen, dan maar helemaal niet hoeven langs te komen. Normaliter had ik net nog wel kunnen begrijpen maar ze kan wel hele dagen in Rotterdam gaan winkelen en de dag daarna naar een bruiloft vanaf half tien in de ochtend tot drie uur s'nachts, maar naar de verjaardag van haar neefje gaat niet.

Maar genoeg geklaagd. Rick is helemaal gelukkig dat hij nu echt vijf is. Hij voelt zich zo groot. Dat is zo mooi om te zien. Vanmorgen heeft hij op school de uitnodigingen aan zijn vriendjes gegeven voor zijn feestje. En trots dat hij was. Geweldig.

Bianca, hoe is het met je meiden? Hebben ze nog last gehad van de prikjes? Wat vreemd dat ze bij jou geen paracetamol van 60mg verkopen. Die hebben ze bij onze apotheek wel. Ik mocht bij Stijn meteen die van 120 mg gebruiken omdat hij al zwaarder dan vijfeneenhalve kilo is. Hoe zwaar en hoe lang is Chiara eigenlijk? En Joia?

Happy, ik wil je vandaag heel veel succes wensen met kolven. We gaan zeker voor je duimen dat het helemaal goed gaat komen.

Stijn is nu echt zo met zijn handjes bezig. Zelfs tijdens het voeden ligt hij er nog naar te kijken. En in de wandelwagen en in de wipper en in bed. Gisteren heeft hij in de wipper met zijn hand tegen de speeltjes aan geslagen die boven hem hingen met een enorme lachbui als gevolg. Toen stond ik met tranen in mijn ogen te genieten. Wat mooi om te zien. En hij was verbaasd. Ik zag hem echt vol bewondering kijken: was ik dat?

Nou, ik ga de slaapkamers uitsoppen. het is al zeker twee weken geleden dat ze voor het laatst zijn gedweild, dus dat moet echt gebeuren. Maar eerst nog een kop koffie met een chocolaecakeje.

Groetjes van Marloes en een dikke knuffel voor de baby's.

Terug
Bovenaan