Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Bianca en Marloes,

Hihi wat grappig dat woordspelletje. Kijken hoe ver we komen met zn allen!

Marloes je vroeg op welk moment vd dag ik kolf.. (áls ik het doe!) Nou dat is 's morgens vroeg, na de allereerste voeding. Normaal geef ik Roy 2 borsten, maar dan één om meteen daarna de andere borst af te kolven. Dan krijg ik er nl het meeste melk uit, gedurende later op de dag veel minder, omdat ik dan ook weer volop Roy voorzie natuurlijk. En na de nacht zit ik erg ruim in de melk.

Jeetje Marloes, dat is inderdaad geen leuke reactie van je zus.
Ik ken dat soort types, kan er zelf ook slecht tegen. Ik zou net zo reageren als jij hoor, en als het een groot probleem voor je familie wordt, dan komen ze toch lekker helemaal niet?!
Ik snap dat sommige vrouwen best eens zwangerschapskwaaltjes kunnen hebben, maar om het nou constant als excuus te gebruiken om ergens niet heen te willen.. bah!!

Ja lief he, die grijpgrage handjes van de baby's. En de schaterlachjes. Ik heb ook constant tranen in mijn ogen van het genieten!!!! En ja ben ook nog best emotioneel steeds. Wanneer verdwijnen die hormonen nou goed uit mijn lichaam?!!!

Vanavond ben ik helaas niet thuis maar er schijnt een programma op tv te komen ''Baby's wil is wet''. Wil ik wel even opnemen, kijken wat het inhoudt!! Ik weet zo niet welke zender, zag het even gauw voorbijkomen als vooraankondiging!

Nou meiden, tot later maar weer!

Hoi dames,

mijn vader belde me net op om e vragen of ze toch niet echt zaterdag mogen langskomen. Hij zei: bel anders rond vier uur maar wat je wilt. Volgens mijn familie ben ik kortzichtig en egoistisch. Net alsof hun zo altruïstisch zijn door zomaar even over het feit dat ik wil dat papa er ook bij is heen te stappen. ik heb al gezegd: dan komen jullie toch niet. Mijn ouders kunnen niet op de motor komen want mijn vader heeft blaasontsteking. Sinds maandag al en hij heeft een antibioticakuur. Zucht....

Wat is dat dominospel trouwens verslavend. Ik ga nog even kijken of er al wat bij staat.

Groetjes van mij!!!

maar het spel loopt wel een beetje in het honderd geloof ik steeds!
Dan worden er door meerdere mensen antwoorden geplaatst en net kon het systeem het allemaal niet meer aan geloof ik ;-)
maar inderdaad.. wel verslavend!!

Dat tv-programma wat ik bedoelde gaat dus over die babyfluisteraar. Ik heb het even opgezocht in de tv-gids. Nou laat maar, dat soort ongein vind ik een beetje overtrokken!

Ik ga eten maken, tot later! (en stiekem toch even weer bij de domino kijken haha)

Hehe gelukkig!
Het kolven ging vanmorgen vroeg wél weer goed,
geen pijn!! En kreeg er uit één borst 100 ml uit met gemak!
Geeft de burger weer moed

Later weer een langer berichtje, maar moest even mijn
blijdschap delen ;-)

Hoi dames

blijkbaar heeft het duimen van mij voor jullie geholpen. jullie krijgen nu wel melk eruit. Gelukkig maar. Heel veel succes. ik ga nu Tom helpen met het in elkaar zetten van zijn legovrachtwagen.

Groetjes van Marloes

Goedemorgen dames!

alles goed? Bianca ik heb je al een tijdje niet meer gezien op het forum....

Marloes en ik zijn blijkbaar lichtelijk verslaafd aan het dominospelletje, hhaha. Ik kon gisteravond erg slecht de computer uit doen, mijn vriend lag al in bed en kwam naar beneden waar ik nou bleef (Roy moest gevoed worden immers!!) Ik geef hem altijd nog een laatste voeding voor de nacht, ook al slaapt hij dan nog, maar anders duurt de nacht wel erg lang.
Niet wetende dat meneertje zich wel zou melden, om 03.30 uur!!!!!
Gisteren ook al.

Hij was sowieso erg hongerig gisteren, kwam om de 2 uren.
Omdat hij niet zo goed aankomt (nogsteeds maar 100 gram per week!) leg ik hem gewoon aan natuurlijk. Roy was uit zijn doen gisteren, leuk die regeldagen!!!!!
Jullie daar last van soms??

Hoe gaat het met de kleine hummeltjes?
Roy is ontzettend bezig met zijn ogen, hij moet alles volgen, alles meemaken! Hij gaat nu erg letten op opvallende schilderijen of kleding van mensen bijvoorbeeld, kan ie zijn ogen niet vanaf houden! De televisie wordt ook interessant met alle flitsende bewegende beelden en veel kleur.
Met echt dingen vastpakken en grijpen is ie wat trager, op deze leeftijd pakken sommige baby's toch al echt soms hun voetjes vast etc. en speeltjes. Roy niet. Die kijkt er liever naar.

Sjonge, over 2 weken moet ik alweer werken. Raar idee hoor.
Ik bedacht me dat ik nog wat extra beddengoed moet kopen, want Roy is sowieso 1x per week dan bij mijn schoonmoeder.
Als mijn moeder oppast, komt ze hier, dat is wel makkelijk.
Ook moet bij mijn schoonmoeder wat extra luiers staan, lotiondoekjes etc. etc. Ik ben nu alvast wat voorbereidingen aan het maken, want het is bijna zover.... aaaaaaaaaahhh kan ik niet meer hele dagen knuffelen met Roy wanneer ik wil!!!!
Zal wennen zijn!!!! Hoe kijk jij er tegenaan Bianca??

Nou ik zal even een badje laten vollopen, roy gaat zo in bad.
Ben de hele dag weer alleen, vriendlief moet werken, tegenwoordig wel 6 dagen per week en lange dagen ook nog!! Van 07.00 uur tot 19.00 uur is niet ongewoon. Nou ja, morgen lekker samen weekend!

Goed weekend!

Hoi dames,

ik heb ook net twee regeldagen achter de rug. Vanacht werd meneer om twee urr wakker. toen heb ik hem niet gevoed maar een speen gegeven en met succes. hij kwam bij vijven pas weer.

Ik ga eten want de jongens hebben honger.

groetjes van marloes

Heee Dames!

Daar was ik dan weer...
Kom er soms gewoon niet meer aan toe om wat te plaatsen, omdat er altijd wel wat te doen is. Maar bijna gaat Jòia naar school (ze is alleen a.s. dinsdag nog vrij) dus dan wordt het vast allemaal weer makkelijker!

Chiara had deze week een paar dagen dat ze 'savonds of aan het eind van de middag al sliep, zat er wel 5 uur tussen de voedingen, waardoor ze snachts ineens weer kwam. Was wel erg vermoeiend, vooral de nacht na haar prikje was ik gebroken, want madammetje was vanaf 03.00 uur klaarwakker tot een uur of half 5 . Daarna werden we steeds wakker van een vervelende mug die we niet te pakken kregen en om 6 uur ging de wekker weer. Ik heb toen Jòia naar m'n moeder gebracht en ben lekker de ochtend plat gegaan met Chiara. Even bijtanken!
Gelukkig heeft ze nu haar ritme weer wat te pakken, vannacht heeft ze keurig doorgeslapen.
Chiara komt op het moment ook niet heel veel aan hoor, maar met bv is dat volgens mij niet heel erg, tenzij ze onvoldoende plassen en/of teveel afvallen. Tenminste, dat zeiden ze op het cons.bureau.

Grappig hè, dat ze steeds meer indrukken uit hun omgeving opdoen. De kids keken laatst een kleurrijk iets op Nickelodeon Junior, volgens mij Dora ofzo. Ik liet Chiara ook de tv zien op schoot en ze keek haar ogen uit!
Op het moment grijpt ze alles vast dat ze pakken kan. Van borstvoedingspads als ze eten krijgt tot handen, kleding en haren. De kinderen vinden dat erg grappig.
We hebben een speeltunnel waar we haar half in kunnen leggen en daar hangen wat speeltjes aan, die ze telkens flinke meppen geeft en waar ze hele babytaal verhalen tegen houdt. Die speeltjes worden steeds harder rondgeslingerd.

Ik heb dat spelletjes gezien, waaraan jullie verslaafd zijn. Heb nog niet meegedaan, maar ziet er leuk uit!

Ben nu serieus bezig gegaan met kolven en we beginnen een klein voorraadje te krijgen. Maar zoveel als  Karin tegelijk is me nog niet gelukt hoor!
Ik merk wel dat er steeds meer melk uitkomt met kolven.

Wat jammer dat je vriend zoveel moet werken, Karin. Maar kan me voorstellen dat dat soms nodig is met een eigen bedrijf. Lekker dat hij op zondag wel thuis is, da's wel zo gezellig.

Dat programma dat je noemde hebt ik gekeken hoor, over die babyfluisteraar. Ik geloofde er ook niet zo in, en verbaasde me al om te zien hoeveel mensen in de rij voor hem stonden met hun moeilijke kids. Allemaal wanhopig omdat die kids zo moeilijk zijn.
Maar toch zag je verbetering bij kinderen en die man wist toch wel een hele hoop te vertellen over mensen die behoorlijk privé zijn. Raar hoor!

Jeetje, wat een gedoe met je zus, Marloes! Is het nog goedgekomen? Logisch dat je liever de verjaardag viert als je man thuis is, daar kan je familie toch rekening mee houden? Wij vieren Jòia's verjaardag volgende week zondag en wie die dag niet wil, die heeft pech!
Jòia is nu 101 cm en weegt bijna 17 kilo. Chiara woog laatst 4620 en is 57 cm.
Hoe groot zijn jouw jongens?

Ik heb nog helemaal geen zin om te werken! Het contact met collega's vind ik wel heel leuk, maar 2 van mijn "favoriete" collega's gaan binnenkort met zwangerschapsverlof. En een andere wil weer zwanger raken en 1 is net bevallen, dus dan blijven er niet veel leuke over....
Maar vooral heb ik nog geen zin in werken omdat 't me wel bevalt thuis met Chiara en het toch altijd even wennen is de zorg uit handen te geven. Ookal weet ik dat de oma's heel lief voor haar zijn. Een paar uurtjes, als ik ga paardrijden ofzo, vind ik niet erg, maar een hele dagdienst is toch wel lang hoor! En ik heb er 2 die eerste week.

Nou, hou het even hierbij, want ik was de druivenstruik flink aan het snoeien. Het gras ligt inmiddels vol bladeren en takken en we hebben al een hele vergiet vol druiven eraf gehaald. Volgende week nog een emmer druiven (geven we gewoon aan liefhebbers mee zondag..) en dan is die denk ik eindelijk leeg.

Fijne dag nog vandaag!!!!

Terug
Bovenaan