Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Marloes en Bianca,

Goed zeg, dat je zo druk met kolven bezig bent Bianca.
Ik stel het nogsteeds uit... niet goed, maar ik vind er zo niets aan!!!
Heb je al een flink voorraadje?

Druiven hebben wij ook in de tuin. Ze groeien lekker tegen een muur die altijd in de zon is, dus het gaat erg snel nu. Maar ze zijn nog niet helemaal rijp, we wachten nog even.. meestal plukken we ze ergens in september (ok dat is het inmiddels wel net!)

Hoe gaan jullie kinderen eigenlijk om met fruit? Vinden ze er niets aan of eten ze het wel lekker??

Ik heb net even de keukenkastjes uitgesopt. Kijk dat zijn nou klusjes die ik niet eens zo heel erg vind!! Radio lekker erbij aan en soppen maar! Mijn moeder komt natuurlijk af en toe oppassen als ik weer aan het werk ben, dus ik vind dat alles tiptop eruit moet zien als zij een lade opentrekt enzo!!!

Dus de babyfluisteraar was best leuk? Dat heb ik al van meer mensen gehoord. Nou ja, het is een 7-delige serie toch? Dan ga ik misschien deel 2 wel kijken.. baat het niet, schaadt het ook niet!!

Ik ga even op internet surfen, op zoek naar een 2dehands schommelstoel. Vind ik wel leuk op Roy zijn kamertje. Zijn wiegje is nu weggehaald, en die lege plek moet wel even opgevuld worden hoor!!!   Ook wel leuk om er lekker even zittend te kunnen knuffelen!

Tot later!

Hoi dames,

ik ben er weer hoor. Stijn heeft de laatste dagen enorme behoefte aan aandacht. Dus ik ben veel met hem bezig. En we zijn al druk bezig met het voorbereiden van het feestje van Rick.

Onze jongens zijn echte fruiteters. Vanaf dat ze fruit mochten hebben we het altijd vers gegeven en als er nu wat in de tuin groeit zijn ze er als eerste bij. We hebben aardbeien en zwarte bessen en frambozen. Afgelopen jaar hebben we een braam geplant en een pruimenboom, maar daar zaten dit jaar nog geen vruchten aan. Verder pakken ze graag wat van de fruitschaal. Alleen sinaasappels en lychees vinden ze niet zo lekker. Als ik jullie zo hoor (lees) denk ik dat ik ook maar druiven in de tuin ga zetten. Hebben jullie blauwe of witte druiven? Ik hou alleen niet zo van die pitloze druiven.

Stijn is de laatste week toch aan het kwijlen. Waar haalt hij al dat vocht vandaan? Verder is hij niet meer zo geconcentreerd als hij drinkt. Alles wat hij hoort wil hij zien. En hij maakt geluidjes die zo lief zijn. De kleine schat.

Toen ik zwanger was hebben we altijd gezegd dat dit de laatste baby zou zijn, maar nu hij er is twijfelen we weer. Als ik dan die stapels met te kleine kleertjes zie. Vandaag vertelde een moeder op school me dat ze een vierde kindje krijgt. Toen had ik echt zoiets van:dat wil ik ook. Het was wel jammer dat die moeder helemaal naar de rook stonk en later met een sigaret in haar mond in de auto zat. Bah...

Dames, ik ga me maar eens op het huishouden storten. Happy, als je nog meer kastjes uit wil soppen ben je van harte welkom.

Bianca, kan je me je een mailtje sturen want op de een of andere manier is het hele mailprogramma gewist. Van  Happy weet ik hem nog uit mijn hoofd. Vanaf morgen moet Joia toch naar school? Geniet ervan.

Fijne dag allemaal.

Groetjes van Marloes en een dikke knuffel voor de kleintjes.  

Hoi Bianca en Marloes,

zo, Roy is voor de 2e ronde prikjes geweest. Deze keer was ie heel stoer, gaf alleen bij het eerste  prikje een kleine kik, bij zijn tweede  prikje niet eens! Hij ligt nu lekker te slapen want hij was zo moe daar, sliep op mijn armen.. totdat die nare mevrouw met een grote naald in zijn been duwde!!!
Verder was alles goed, de groei was ook prima (hij was niet té licht waar ik bang voor was, maar omdat ik bv geef was het prima, ietsje onder het bekende lijntje van fv-gemiddelden)
62 cm lang en 5,9 kilo. Ik had hem langer verwacht, maar vind het wel prima zo, ik hou hem het liefst nog héeel lang klein ;-)
Deze keer heb ik trouwens zelf niet gehuild bij de prikjes, dus mama was ook heel stoer!!

haha Roy kwijlt de laatste tijd ook enorm.
Soms  draag ik hem met zijn buik op mijn arm, dus dat ie naar de grond kijkt zeg maar, vooral als ie krampjes heeft... dan laten we een heel spoor achter (kwijl!!)

Roy had afgelopen dagen ook veel aandacht nodig, hield me heel stevig vast, zijn armpje stevig om mij geklemd en was het liefste bij mij op de arm, of naar mij kunnen kijken. In de box was niet goed, zelfs bij papa niet, maar erg gericht op mij! Wat veranderen ze he!!

Marloes, een vierde... ik kan me het voorstellen!! Roy is natuurlijk nog maar onze eerste, maar ik wil er ook wel een stuk of 6 als het aan mij ligt!!! Is echter een kleine ''maar'': ik ben natuurlijk alweer bijna 32 dus mijn leeftijd gaat een rol spelen in deze!!
Hahha, we zien wel.. eerst even genieten van ons mannetje nu.

Ikj ga de was verder opvouwen, daar was ik gisteren gebleven..
Ik merk wel dat met kinderen het plannen van bezigheden wat moeilijker gaat!! Daar weten jullie alles van!
Tot gauw!

Hey dames,

Even een kort berichtje van mij, ik ga zo aardappels op de bbq gooien....

Hoe gaat het met Roy? Al last van de prikjes? Hij was zeker stoer, als hij helemaal niet gehuild heeft! Chiara trekt na die prikjes zo'n zielig pruillipje, en kan dan heel hartverscheurend huilen. Knap ook dat je zelf niet gehuild hebt, ik vind het altijd vreselijk om 2 van die naalden in die kleine beentjes te zien gaan. 't Is dat het noodzakelijk is, maar anders... Gelukkig weten die kleintjes later niets meer van dat babyleed.

Chiara is ook zo'n kwijlebabbel, ze blaast er hele bellen van waar de kinderen (belleblaas-freaks, maar dan met sop in de tuin) bijna jaloers op zijn.
Ze gaat nu ook steeds meer spelen en gisteravond vond ze het erg grappig toen ik kiekeboe met haar deed terwijl ze op schoot zat. Ging ze helemaal grinniken.
Helaas hadden we gister weer een regeldag. Dus maar 1 x afgekolfd en er kwam al zowaar meer dan 80 ml uit in 10 minuten. Daarna is het niet meer gelukt omdat Chiara zich elk uur (of om het uur) meldde, maar het gaat dus steeds beter.

We hebben blauwe druiven, enorm veel. We hebben de hele tuin alvast weer herfstklaar gemaakt en alles grof gesnoeid, zodat er weer ruimte tussen alle planten en struiken zit. We hebben nu een aanhanger vol groenafval.
Ik ben iedereen maar druiven aan het geven, want we hebben nog minstens een hele emmer vol.

Ik ga vlug de bbq aanzetten, man en kids zijn bijna terug van de boswandeling met de honden....
Morgen is Jòia al jarig... Wat is die tijd omgevlogen van mijn verlof! Het leek steeds zo ver weg, Jòia's verjaardag. Maar wel heerlijk dat ze naar school mag, ze is er zo aan toe.

Sterkte met Roy Karin!

Hoi meiden,

Wij hebben ook blauwe druiven, erg lekker!
Maar zoals gezegd moeten wij nog even geduld hebben..

Met Roy gaat het goed, hij is deze keer heel knuffelig en slaperig, wil het liefste zowat in mij kruipen!! Hij ligt nu al te slapen vanaf 17.00 uur terwijl dit vaak zijn moeilijke momenten even zijn... hij is dus wat versufd. Ik wacht tot ie wakker word en dan wil ik hem even temperaturen, want vorige keer had hij verhoging. En nog even voeden straks!

Bianca, fijn dat het kolven goed gaat. Hebben jullie ook al geoefend met flesjes geven? Zo ja, hoe gaat dat, wil ze die zonder moeite hebben?
Ik moet dat even weer vaker doen, flesjes met afgekolfde melk, maar ja als je voorraad al niet zo groot is, blijft het daar dus bij.
Ik wil niet dat Roy straks natuurlijk geen fles meer wil, want hij krijgt nu alleen maar steeds de borst, de laatste keer fles heeft mijn moeder gegeven toen we een zaterdagavond weg waren, dat zal zo'n 4 weken alweer geleden zijn......

Ik ga even thee drinken en televisie kijken!!
Fijne avond

Hoi,

Lekker dat Roy slaapt vanavond. dat scheelt altijd een hoop vind ik, na de prikjes. Des te minder merken ze ervan. Hoop dat ie geen koorts heeft straks.
Chiara had na de 2e prikjes geen koorts meer,hoefde ook geen zetpil,  maar ze was wel wat in de war qua slaaptijden. Ze was toen snachts klaarwakker en overdag aan het slapen. Dat was even minder.

Chiara heeft (schaam, schaam) nog maar 1 keer een flesje leeggedronken. Da's alweer een week of 2 geleden.  Het ging toen helemaal zonder problemen. Nu hebben we het laatst nog een x geprobeerd, maar toen werd ze heel verdrietig en boos van die speen.  Achteraf was ze misschien niet hongerig genoeg, maar het is duidelijk dat we moeten gaan oefenen met de fles geven. Vind Roelof niet erg hoor, die vindt het leuk een flesje te geven. Maar ik wil ook zoveel mogelijk wegsparen omdat ik  bang ben dat ik anders te weinig heb voor de eerste werkweek.  
Ik moet ook helemaal gaan uitzoeken hoveel Chiara per x wil drinken uit een fles. Hoe doe jij dat?  Hoeveel geef jij Roy?

Druk is het wel met 3 kids, zeker met een kwebbelende dochter thuis, maar ik zou zo voor nummer 4 gaan, net als jij Marloes. De zwangerschap van Chiara is voorbij gevlogen en ik zou zo weer een bevalling doen. Heerlijk weer zo'n klein babytje in je armen te krijgen.
Het is alleen een beetje onpraktisch, 4 kids, ik ben bang dat we ze niet allemaal kwijt kunnen in de auto. Mijn schoonfamilie vindt 3 al een heel iets, ik denk dat die steil achterover slaan als we nummer 4 aangekondigt zouden hebben. Of nog beter; nummer 4 en 5 als er een tweeling van zou komen.... Hahahaha!
Maar ik moet er nog niet teveel aan denken dat dit met Chiara allemaal de laatste x is, je sluit dan toch iets af, heel definitief.
Mijn man wil dat wel definitief regelen, maar hij ziet de ingreep niet zo zitten, dus voorlopig hebben we nog bedenktijd.
aan de andere kant is het ook wel lekker de 2 kids op school te hebben en nog eens heerlijk van je babytje te genieten, heb jij dat ook Marloes? Als er nog een bij zo komen is dat net weer zo hectisch als bij de eerste 2.

Ik duik lekker m'n bed in. Mooi op tijd, want morgen hebben we vast al vroeg een peuter... Ahum kleuter, aan ons bed staan........Valt me mee dat ze makkelijk in slaap viel vanavond, want ze is al een week aan het aftellen en de spanning loopt aardig op. Het hele dorp, inclusief juf, telde met haar mee.

Welterusten en tot gauw!

Goedemorgen Bianca en Marloes,

Bianca, allereerst: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JÃ’IA!!!
en hoe verliep de ochtend? Was ze niet ziek? Ik heb het een keer gepresteerd om op mijn verjaardag ziek te zijn. Ziek van de spanning! Ik was toen 5 ofzo!

ik ben er vanochtend vroeg bij, want ik ga zo op pad met mijn moeder. Ze wilde de stad in en vroeg of ik mee wilde met Roy. Tuurlijk!
Gezellig. Dus ik wacht op Roy, tot die wakker wordt, dan lekker in badje en aankleden, de borst en hup... de auto in!

Hahha ik kan me voorstellen dat 4 kinderen wel erg onpraktisch is.
Wij zitten nú al na te denken over hoe het qua auto moet als we er 2 hebben!! We hebben nu een kleine auto, 3-deurs.. en het is al een heel geworstel met de maxicosi (achterin, want voor heb ik airbag) en als de wandelwagen mee moet. Laat staan als we er 2 hebben! Dus gisteren was ik even lekker op internet aan het neuzen voor een grote auto, zo'n stoere 4 x 4 (SUV geloof ik?) vinden we wel wat.
Maar duur dat die dingen nog zijn, ook al zocht ik tweedehands!!!

Bianca, het is en blijft voor mij ook steeds gokken met het flesje voor Roy. Er is een richtlijntje voor he, voor mensen die enkel flesvoeding geven.. dat houdt ik een beetje aan maar dat is ook maar een gok, want bv is heel anders natuurlijk (van samenstelling alleen al). Roy zit nu op ongeveer 180 ml. Ik heb een keer een heel vol flesje gegeven en kijken (testen) hoeveel hij op wilde drinken.
Vandaar 180. Maar kan ook een momentopname geweest zijn he !!! Tis maar net hoe hongerig hij was.

Omdat wij ook al een hele poos geen flesje hadden gegeven, heb ik gisteren wat willen afkolven om het vervolgens in flesje weer te geven, maar het kolven wilde (weer) niet zo lukken, dus ik kwam niet verder dan 60 ml! Nou was vriendlief niet thuis gisteravond (en de rest v.d. avonden ook niet deze week) dus ik moest het flesje noodgedwongen ZELF geven!! Wel gek hoor!!!
Ik was niet bang dat Roy het zou weigeren, want hij lust melk op alle manieren en van iedereen die het hem geeft, als hij maar wat binnen krijgt .. maar het was wel gek.. omdat ik zelf natuurlijk alleen maar de borst gewend ben. Toen het flesje op was, ging Roy vrolijk verder aan de borst, onverstoord! Hahha het maakt hem allemaal werkelijk niets uit, zo'n makkelijke drinker!!!

Op de nagym is een vrouwtje van wie haar dochter absoluut NIET uit  een flesje wil drinken, ze geeft ook bv. Ze kan dus nergens alleen heen en moet altijd haar borsten paraat hebben. Ze gaat straks ook weer werken dus dat wordt wel een probleem....
Marloes, geven jullie Stijn wel eens een flesje eigenlijk? Of echt altijd gewoon lekker de borst?

Oei het is alweer laat, ik moet haasten!!
Meiden, fijne dag.... en veel plezier met (p)kleuter's verjaardag Bianca!!!

Goeiemorgen!!!

Dank je!!!!
't Was hier al vroeg feest vanochtend! Jòia was helemaal trots dat ze nu 4 jaar is. Ze stonden al om half 7 aan ons bed. Eerst zingen (lekker met zo'n slapende stem nog..) en toen kreeg ze haar cadeautjes. Mijn schoonouders belden al vroeg, dus daar heeft ze zeker wel een half uur mee aan de telefoon gehangen. Mijn ouders komen vanmiddag en de rest van de visite zondag. De planning was vanmiddag naar V&D te gaan voor een fotosessie, en daarna naar de Mc Donalds, maar de planning wordt ietsje anders omdat mijn schoonouders eerder vrij nemen en naar Meppel rijden om daar met z'n allen uit eten te gaan. Als verassing voor jòia, de kids weten van niets. Dus gaan we maar wat eerder naar Donalds, want als we dat niet doen is het huilen....
Jòia zat helemaal trots in de klas op de verjaardagsstoel. Geweldig, zo'n grote meid al! Nu zit ze "echt" op school! 't Is wel een mutsje hoor, want ze kwam ons nog even vertellen hoe blij ze was met al haar cadeautjes. Kregen we nog een dikke knuffel. En Chiara had speciaal haar nieuwe kleertjes aan en daar was Jòia ook al heel blij mee. Echt een meid hè?! Heerlijk hoor!

Ideaal, zo'n makkelijke drinker! Heeft Roy helemaal geen last meer van de prikjes?
Ik hoop niet dat Chiara ook 180 per keer drinkt... Want dan is mijn voorraad niet voldoende voor de eerste week. Ik ga zo maar weer eens vlug kolven.
Ik ben al blij als er bij mij 80 ml uitkomt, dus ik vind 60ml al een hele prestatie! Maar ik heb het ook dat het de ene x veel beter gaat dan de andere x. En na de regeldag had ik zo'n pijnlijke tepels dat ik maar een 2-daagse pauze had ingelast, want de kolf is dan denk ik helemaal pijnlijk.

Hahahaha! Grappig dat jullie nu al lopen puzzelen over een tweede in   de auto!
Wij waren net zo na Milan en binnen een jaar na de bevalling was ik toen alweer zwanger. Wij rijden inmiddels een (nog nieuwe) Zafira. We hebben 2 extra stoelen achter, dus af en toe zetten we een kind in de kofferbak. Vinden ze erg stoer!
Ik heb zelf een kleine station, en de 3 zitten dan met z'n allen op de achterbank. Milan hoeft geen stoeltje of verhoger als hij tussen zijn zussen inzit. Dat past ook niet.

Nou, ik ga vlug koffie zetten, want Roelof komt zo terug met de honden en we moeten nog wat eten.... Heel fijne dag vandaag Karin, lekker stadten!!!!

Marloes, jij natuurlijk ook een heel fijne dag!

Groetjes!

Terug
Bovenaan