Happy en Bianca, gaan we hier verder?

JOIA, GEFELICITEED MET JE VERJAARDAG!!! (Ik denk niet dat je al kan lezen maar mamma wil het vast wel voorlezen). Is het allemaal leuk geweest vandaag? Eindelijk vier jaar. De rest van de familie natuurlijk ook gefeliciteerd.

Zo hehe daar ben ik weer. Gisteren maakte de computer ineens zo een raar geluid dat we hem maar een etmaal uit hebben gelaten. Gelukkig doet hij het nu weer.

Stijn heeft nog nooit uit een flesje gedronken. Ik heb bij Tom wel eens geprobeerd om te kolven. Au, wat deed dat zeer. En zolang het niet hoeft ga ik mijn borsten niet pijnigen. Wat deed dat toen zeer zeg. Brr. Ik krijg alweer kippevel bij het idee.

Happy, heb je lekker gewinkeld? Ik ben vanmorgen ook even de stad in geweest. ik moest nog een cadeautje kopen voor een collega van mijn man, die heeft een paar weken geleden een zoon gekregen: Florentijn. je moet er maar van houden. Ik heb een badcape van Lief gekocht. Daar zit aan de onderkant een soort zak aan waar de voetjes in kunnen. Lekker warm van de badkamer naar de commode.Ik zou er zelf ook wel zo een willen maar ik heb er al vier. Hoe doen jullie dat eigenlijk? van de badkamer naar de slaapkamer? Ik kleed Stijn uit op de commode en leg hem dan op de badcape (met een hydrofielluier erin) en til hem naar de badkamer, waar de wipper staat. Daar leg ik hem in en dan pel ik hem uit de badcape en doe hem in bad. Daarna kan hij dan weer in de wipper in de cape en pak ik hem weer in om hem dan naar zijn kamer te dragen en te tutten. Het bad past niet in zijn kamer, zeker niet met dat gespetter van hem. heerlijk. vanavond had hij een enorme lachbui in bad. Zo mooi om te zien. De kleine schat.

Bianca, mijn man staat ook niet te springen om naar de uroloog te gaan. En dat voor die twee sneetjes die nog plaatselijk verdoofd worden ook. Ik ben tijdens mijn tweede bevalling zonder verdoving tussen twee weeen door ingeknipt en ik piep toch ook niet. Maar aan de andere kant houden we zo de optie wel open voor een vierde kindje. Wij hebben geen auto. Binnen Assen doe ik nu nog veel lopend of met de bus maar als Stijn goed kan zitten gaan we alles weer op de fiets doen. Ik vind dat heerlijk. Als we naar de familie gaan nemen we de trein of we huren een auto. Helaas hebben we in huis geen plaats voor een vierde kindje. Volgens de oudste twee wel, want dan mag er een baby bij ons op de kamer en als die groter is mag Stijn bij hun opde kamer en de baby in Stijn zijn kamertje. Mooi he, die kindergedachten. die zijn  heel mijn zwangerschappen alweer vergeten.

Ik gam aar eens mijn bed opzoeken want ik zie dat het als over elven is. Daarstraks ben ik zittend opde bank in slaap gevallen en heb zo anderhalf uur gezeten. Nu doet mijn nek zeer. Ik hoop dat het morgen weer over is.

Weltrusten!!!

Groetjes van Marloes

Hallo dames!

Hahahaha, Marloes, die mannen ook....! Inderdaad wel een beetje kleinzerig dat ze bang zijn van 2 kleine sneetjes die na verdoving worden gezet! Die van mij roept steeds al dat ie echt een x gaat, maar ik moet het eerst nog zien. Laatst had een collega van hem het laten doen en die vertelde hem gewoon dat hij blauwe ballen had (tja, mannen onderling...) maar dat het hem toch wel wat meeviel. Volgens mij stelt het bijna niet voor, maarv die mannen en hun mannelijkheid....

Marloes, dank je wel namens Jòia!!!
Jòia's verjaardag was superleuk, al lagen de kids er pas om 21.00 uur in. Ze kreeg cadeautjes, mocht trakteren op  school en er werd voor haar gezongen, dus ze had de dag van haar leven!
"savonds zouden we naar de Mc, maar we hebben ze over kunnen halen naar een leuk western-achtig restaurant te gaan. Als je Jòia zegt dat ze dan later naar bed mag en dat het speciaal voor haar verjaardag is, is ze zo om. En Milan ook, als je zegt dat ze daar ook patat hebben en ijsjes met vuurwerk erop.
Roelof's ouders kwamen als verrassing toen we er net waren en ook m'n zwager en z'n vriendin. En natuurlijk werd jòia weer erg verwend met mooie cadeaus.
Het is wel even wennen die kleine meid elke dag naar school te brengen, maar ze geniet ervan. Het is wel heel stil in huis nu, zonder dat gekwek. Ineens besef je dan weer even hoe groot ze al is...
Nou, ik stop even met dat gemuts van mij, anders zitten we straks allemaal te  sniffen over die goede ouwe tijd!  En daarbij, ik keek er ook erg naar uit dat ze naar school zou gaan.

Chiara gaat in de tummytub in haar eigen kamertje. Dat ding staat op een standaard naast de commode. Als Chiara in bad gaat (in de badkamer boven) dan pakken we het aankleedkussen van boven (altijd een op onze slaapkamer want ze slaapt bij ons in de wieg) en leggen we die op de grond in de badkamer, waar we haar dan aan- en uitkleden. Zo hoeft ze niet het halve huis door voor we haar aankleden.
Douchen doen we in de badkamer beneden met haar en dan doen we in feite hetzelfde. Ook omdat, als je uit de douche komt of uit bad, de badkamer lekker warm is en het een mij een koude douche lijkt als ze in een frissere kamer moet aankleden.

Heb je lekker gewinkeld, Karin?
En Marloes, is je nek alweer over?

Ik ga zo maar eens een was aanzetten. En de enorme berg schoenen uitzoeken, we hebben zoveel schoenen met z'n allen dat ze bijna niet in de schoenenrekjes passen. Dat kan vast wel uitgedund worden!
Vanmiddag moeten we weer naar het zwembad. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat, want Milan maakt er een potje van op het moment. Had ik al geschreven dat ik flink pissig was maandag? Milan zit al een jaar op zwemles, maar hoeft van de badjuf nog niet te duiken en niet alleen zonder zwembandjes (maar met kruk) in het water te springen, terwijl zijn hele klasje dat al wel doet. Ze vinden Milan zo zielig kijken, daarom blijven ze hem helpen. Maar Milan is een mannetje die je altijd even moet pushen bij nieuwe dingen. En achter hun rug om roept ie vrolijk; vandaag heb ik de makkelijke badjuf, makkie! Grrr! Ik was dan ook heel pissig toen hij weer een pruillip trok en weer de handjes van de juf mocht pakken. Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat, want dan heeft ie denk ik de makkelijke badmeester. Er is maar 1 strengere badmeester en daar doet hij dus veel meer bij, die zegt gewoon "niet piepen, gewoon doen" en dat werkt bij die pieper van mij.
Hoe doen jouw jongens het op zwemles, Marloes? Zitten ze er allebei al op?
Jòia mag binnenkort ook, dus dan moet ik 2x per week  2x op een dag zolang Milan niet voortmaakt.
Gelukkig beginnen volgende donderdag de zwemlessen van school voor Milan. Misschien gaat het met 3x per week wel sneller.

Nou, dat was weer een heel verhaal, ik ga maar vlug wat doen....
Fijne dag!

Hoi Marloes en Bianca,

Zo daar ben ik weer. Gisteren was een leuke gezellige dag met mijn moeder stadten. Zij is goed geslaagd, ik hoefde voor de verandering eigenlijk niets dus heb alleen maar wat luiers gekocht, 3=2 aanbieding he!!

Nu ben ik net weer terug van een eindje wandelen met Roy.
Gisteren tijdens het winkelen regende het continu, vandaag schijnt het zonnetje. Zo onvoorspelbaar steeds he.
Ongelooflijk, de hele wandeling sliep Roy prinsheerlijk, maar als ik hier de oprit op wandel, wordt ie klaarwakker ineens. Alsof ie het weet!!
Dit was niet de eerste keer.
Ik vind trouwens sowieso dat Roy hazenslaapjes doet overdag.
Alles bij elkaar opgeteld pakt ie niet veel meer slaap dan 3-4 uurtjes overdag. Heb ik mijn handen vol aan.
Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie wel van die lekkere slaapkoppen??

Marloes je vroeg hoe ik het doe met badderen.
Roy gaat niet meer in de tummytub, die werd wat te klein, dus nu in het badje. Die staat met standaard in de badkamer, naast Roy zijn kamertje. Ik heb geen badcapes maar wel wikkeldoeken van badstof. Daar til ik hem dan mee heen en terug. Of als het niet zo koud is, gewoon alleen een hydrofiel luier.

Ik ga Roy uit de wagen halen, ik had hem er even in gelaten, in de hoop dat ie toch wel weer in slaap zou vallen. Nee dus! Klaarwakker en jengelend. We gaan knuffelen nu!!!

Tot gauw meiden

Hoi dames,

hier even een kort berichtje want ik moet zo naar de huisarts voor mijn knie. Daar ben ik ooit aan geopereerd en ik heb het idee dat mijn meniscus weer begint op te spelen. Ik hoop het niet, want ik heb geen zin in weer een week met krukken.  

Stijn komt sinds drie nachten weer rond twee uur en rond vijf uur voor een voeding. De nachten daarvoor kon ik hem nog met een speen door laten slapen maar nu heeft hij echt honger. Maar dat gaat hopelijk wel weer over.

Welke luiers  gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb altijd eigen merk van kruidvat of trekpleister en als ze in de aanbieding zijn gebruik ik  Huggys. Stijn kan niet  tegen pampers, terwijl ik die juist  veel bij de oudste twee heb gebruikt. Raar he.  

Bianca, onze jongens staan nog steeds op de wachtlijst voor zwemles. Dat duurt zo lang. Helaas....

Hebben jullie al een beetje zin om weer te gaan werken? Het scheelt denk ik enorm dat jullie een oma hebben die  jullie kinderen gaat verzorgen en ze niet naar vreemden op het kdv hoeven te brengen.  

Dames, ik gooi nog wat water in het opzetfilter en neem nog even vlug koffie en ga dan naar de huisarts.

Groetjes van marloes en een hele fijne dag.  

Hoi dames,

ik ben bij de arts geweest. De pijn in mijn knie komt door hormonale schommelingen. Nooit heb ik geweten dat je daardoor pijn in je knie kan krijgen. Een mens zit raar in elkaar.

Vanmiddag belde mijn zusje. Ze heeft weer een echo gehad bij de gynaecoloog en ze krijgt twee meisjes. Waarschijnlijk is het toch een eeneiïge tweeling. Alles gaat hardstikke goed. De baby's liigen allebei met hun voetjes tegen haar maag aan en dat voelt ze behoorlijk. Zucht... wat duurt het nog lang tot december.

Happy, volgens mij ben je echt zo'n meisjesmeisje? Met je winkelen enzo. Ik ga echt de stad in als ik niet anders kan en jij doet het gewoon voor de lol. Ik vind het echt een marteling. Al die sjagrijnige gezichten van iedereen en maar proberen om zo snel mogelijk aan de beurt te zijn. Om over het uitzoeken en passen van dingen nog maar te zwijgen. Afgelopen weekend ben ik op muizenjacht geweest (de pcmuis had het begeven) en omdat ik toch in de stad was ben ik gelijk gaan kijken voor een andere koelkast. Eind van de maand komt de kinderbijslag en moeten we op kleding jacht voor de jongens. Meestal lopen we de V&D in en zoeken alles bij elkaar wat we nodig hebben. En dan zo snel mogelijk weer naar huis. Mijn man eeft ook nieuwe kleding nodig dus ik vrees dat het echt winkels afslepen is. Bah. Ik ga wel mee, want anders koopt hij steeds dezelfde soort kleding. Dat is zo saai.

Ik ga maar eens de boontjes afhalen en aardappelen schillen.

Groetjes van Marloes

o, ik vergeet iets heel belangrijks. Tom is bezig met leren lezen en schrijven. Vandaag had hij een boekje van school meegenomen waarin hij woorden met de letter r erin moest schrijven. Dan schrijft hij woorden als dur (deur) en root (rood). Ook had hij plaatjes met de letter k erin opgeplakt. Daar stond een plaatje van een bbq in. Zo lief om te zien. En trots dat hij is. Ik heb nog wat leesboekjes van mezelf van vroeger die mijn man maar heeft opgezocht. Dit is gewoon 100% genieten.

Hoi Marloes en Bianca,

Gisteren niet aan typen toegekomen, druk dagje.
Eerst bij een vriendin van mij geweest, die woont in Leeuwarden
dus al met al ben je zo de hele dag kwijt.
Hahha een meisjesmeisje? Mjaa als dat inhoudt dat ik veel van winkelen houd, dan ben ik dat wel!!! Liefst spendeer ik veel geld aan leuke kleding etc. maar het is niet meer zo erg als ''vroeger''!! Sowieso vind ik dingen voor Roy nu veel belangrijker dan voor mezelf maar ook het geld kunnen we beter gebruiken! Maar ik houd er wel van ja!!
Het was heel gezellig bij haar, lekker koffie gedronken, ze had geweldig nieuws (nieuwe vriend!) en Roy was in een opperbest humeur dus die werd erg veel geknuffeld. Hij had hele verhalen tegen haar. Ze heeft een bril, een opvallende, en Roy is gek op brillen merk ik. Mijn moeder's gezicht wordt daarom vaak ook volop bewonderd!

Marloes, ik gebruik momenteel voor Roy het merk Pampers.
Maar ook alleen als die in de aanbieding  zijn hoor, anders vind ik het te duur, dan haal ik ze bij het Kruidvat. Roy vindt het beide prima! Wel byzonder indd, dat Stijn Pampers niet kan verdragen...

Oh en hoe is het nu met je knie?? Ik had ook geen idee dat dat iets met hormonen te maken kon hebben.. ongelooflijk.. Doet het zeer vooral als je traploopt ofzo? Wat moet ik me bij jouw pijn voorstellen? Of voel je het constant?
En wat ontzettend leuk dat Tom aan het schrijven is. Lijkt me zo aandoenlijk, die eerste letters, die met veel inspanning en vol overgave in een schrift geplaatst worden!!! Mooi!

Ik las een topic over oorsmeer, Roy heeft daar ook veel last van. Nou ja last weet ik niet, maar ik veeg regelmatig voorzichtig weg, maar niet UIT het oor, gewoon het overbodige.
Roy gaat nu echt heel veel kwijlen! ''alsof ie al tandjes gaat krijgen'' riep mijn moeder! Nou dat hoop ik niet! Hoewel ik laatst een vrouwtje sprak van wie haar zoon al met 4 maanden tandjes kreeg!
Hoe zat dit eigenlijk bij jullie kroost?? Vaak toch rond de 7/8 maandjes?

Nou ik spring even onder de douche en wacht daarna tot Roy wakker wordt, dan gaat ie op zijn beurt lekker in badje!
Tot later! x
PS Vandaag gaan we alvast een ledikantje bij mijn schoonouders neerzetten. Over dik een week is het zover!!! Gelukkig had ik heel veel spullen extra, van een vriendin die ''uit' de kinderen is, zoals box, ledikant, commode etc. Maar commode en box hebben mijn schoonouders al klaarstaan, ze passen nl. ook op hun andere kleinkind. Dat wordt dus lekker druk, want zij is er ook op de dagen dat ik werk! (ROy zijn nichtje dus!) Ook 2 dagen!

Hoi dames,

zo, ik heb daarnet af en toe even een stukje op het forum gezet want ik was de gang aan het behangen en omdat ik niets te doen had tijdens het wachten kon ik dat mooi even doen. Ik heb pas één kant gedaan. De andere helft doe ik pas na maandag, want dan hebben we het feestje van Rick. Ik kan niet wachten tot het dinsdag is en alles weer achter de rug is.

Het gaat nu wel heel erg opschieten zeg, dat jullie weer moeten gaan werken. Happy, ben je er nog uitgekomen met je 123-speen? Ik kon er echt helemaal niets mee en heb ze weg gegooid. Ga je de speen gebruiken of afgekolfde melk te geven? Dan raad ik je aan om een speen te gebruiken waar Roy echt moeite moet doen om het eruit te krijgen omdat hij anders lui kan worden en niet meer aan de borst wil drinken.

Het is echt zo mooi om te zien hoe Tom bezig is met leren lezen en schrijven. Hij heeft gisteren een bedankkaartje getekend voor mijn ouders. Omdat hun een motor hebben zijn dat opa en oma motor. Dan schrijft hij heel lief mootor. Zo leuk joh, ik laat het maar zo, want op school leren ze hem wel hoe het moet. DDit is heel goed voor het zelfvertrouwen van ons onzekere mannetje.

Ik ga nog even een kop koffie nemen en dan de jongens wassen en aankleden. Omdat ik Stijn op bed heb ben ik meteen gaan behangen en hun lopen nog in hun pyjama's. Stijn is gisteravond op schoot in een hele diepe slaap gevallen en is dus in zijn gewone kleertjes op bed gegaan. Ik heb hem geeneens gewassen. Daarom   ga ik hem straks maar lekker in bad doen. Hebben jullie kleintjes dat ook wel eens? Ik heb Stijn steeds vroeger op bed liggen. Al twee dagen om acht uur. Vanacht kwam hij rond vier uur weer voor een voeding.

Groetjes van marloes

Hallo dames,

hier even een kort berichtje. ik vroeg me ineens af hoe het met je pony is, bianca.

groetjes marloes

Terug
Bovenaan