Happy en Bianca, gaan we hier verder?

hoi dames,

Verdikkie.. ik baal, we hebben gisteren een aanrijding gehad.
Kleine botsing hoor, niets ernstigs en gelukkig al helemaal geen lichamelijk letsel!!   Wel blikschade aan mijn auto, de ander heeft niets. Hij reed achteruit, tegen ons op. Wij kwamen ook nog eens van rechts, dus allemaal niet onze schuld maar wel schrikken!
Roy, mijn vriend en ik zaten in de auto, flinke deuk en bumper + deel achterkant ligt eraf. Maar we zijn weer van de schrik bekomen, morgen meteen maar naar de garage.
En hoe was jullie weekend??
Inderdaad Bianca, hoe is het met de pony??

Vandaag zijn we bij Havelte wezen wandelen, in de bossen.
Bianca dat ligt toch redelijk dicht bij jullie?

Marloes, voed jij Stijn na 20.00 uur niet meer voordat jullie zelf gaan slapen? Ik meestal nog rond 22.00 uur, maar moet Roy dan wel echt wakker maken want die slaapt vanaf 19.00 uur meestal erg vast.
Maar anders komt Roy ook midden in de nacht, rond 02.00 uur en dat voorkom ik liever!

Marloes, lekker actief bezig! en hoe is het nu?

Trouwens, de 1-2-3 speen gebruik ik (nog) bijna niet. Een paar keer gedaan en moet erg wennen! De ene keer vindt Roy stand 2 veel te makkelijk, de andere keer is stand 2 weer prima, dus ik moet er nog mee vogelen. Ligt er misschien ook aan hoe mijn afgekolfde melk samengesteld is die keer. Want ja, ik gebruik die speen dan voor de afgekolfde melk. Maar heb ook nog genoeg liggen van nr. 1 dus voor het gemak gebruiken we die waarschijnlijk straks!

Ik ga even een foto van Roy uitprinten nu. Die printer hebben we net nieuw, dus even uitvogelen. Marloes ik heb hem naar je toegemaild, maar staat trouwens ook wel op hyves. Met het rode petje, ons eigenwijsje!!

tot gauw

Hoi Happy en Bianca,

Happy, wat zal je geschrokken zijn zeg. Gelukkig is het maar blikschade en is een auto te vervangen of te repareren, maar de schrik zal er goed in zitten. En vooral als je niet alleen in de auto zit. Gelukkig is het verder goed afgelopen.

Het lijkt wel of ik postnatale nesteldrang heb. Ik wil alles opknappen. Vlak voordat ik zwanger raakte hebben we de hal achter en het trappegat en de overloop roze geverfd. Ik mocht de kleur uitzoeken. In mijn zwangerschap zijn onze slaapkamer en die van Stijn geverfd en nu is de woonkamer en de helft van de gang behangen. Na maandag ga ik met de andere helft aan de slag en dan wil ik ook nog de kamer van de jongens behangen en eigenlijk ben ik het roze achter al zat en zou daar ook graag behangen maar ik vrees dat ik mijn man daar niet gelukkig mee maak.

Happy, wat een leuke foto van je kweilende zoon. Heerlijk zeg. Stijn kan ook zo kwijlen.

Stijn gaat na de voeding van acht uur naar bed en ik voed hem pas weer als hij zich meld. Daarna mag hij altijd nog even lekker naast me slapen. Oke, hij slaapt en ik kijk, want als ik bijna wegdommel begint hij te kriebelen met zijn handjes en voetjes. Zo lief om te zien maar niet echt fijn om te slapen. Misschien ga ik ook maar eens proberen om hem nog een voeding te geven voordat we gaan slapen, maar zou ik dat dan nog wel makkelijk kunnen afleren als hij groter wordt???

Bianca, waar ben je gebleven? Ik ga zo maar eens op je hyves kijken. Als ik ze kan vinden zal ik jullie een foto mailen van de babykamer. Hebben jullie daar ook een foto van voor mij???

groetjes van marloes

Hey dames!!!

Ik was er weer helemaal hoor!
Telkens wil ik beginnen wat te typen, maar dan komt er altijd wel wat tussendoor. Een huilende baby, of 2 boefjes van kleuters, visite, ga zo maar door. Maar nu is het hier erg rustig, want de 2 kleuters zijn op school en blijven voor het eerst over. Milan wil al heel lang een x overblijven, dat is blijkbaar helemaal je van het bij hem op school. En voor mijn ouders lijkt het me wel makkelijk als ze niet tussen de middag op maandag de kids weer op moeten vangen, dus dit is de "probeer-overblijfdag".
Roelof zit beneden te werken op z'n laptop en Chiara is in de box, op het voedingskussen in slaap gevallen. Heerlijk, zo'n dag!
Vanmiddag komt de juf uit de kids hun klas hierheen voor Chiara, een soort van late kraamvisite. Da's wel heel gezellig en de kids vinden het super.
Mijn ouders willen Milan graag zien zwemmen, dus wij kunnen alvast eten maken als Milan zwemt. Helemaal goed!

De pony is nog niet bevallen, de veearts is helaas nog niet geweest. Het is zo spannend nu, maar 't duurt wel erg lang!
Karin, wat zul je geschrokken zijn na de botsing! En dan nog wel met de kleine in de auto. Gelukkig valt het allemaal erg mee, maar kan me voorstellen dat de schrik er even goed in zat.
En Marloes, natuurlijk nog gefeliciteerd met het goede nieuws van je zus!!!!
Wat leuk, 2 kleine nichtjes, en dan nog eeneiig ook! Dat wordt naar de kleine verschillen zoeken straks als ze geboren zijn, om ze uit elkaar te kunnen houden! 't Leek mij altijd geweldig een eeneiige tweeling te hebben, we hadden éen jongenstweeling naast ons wonen vroeger. Er waren wel wat minuscule verschillen tussen die 2, maar ze konden mensen lekker in de maing nemen over wie wie was.

Gister hadden we een huis vol visite, was erg gezellig en Jòia is weer lekker verwend met Little Pony's en Barbie's. 'sOchtends, voor de visite kwam, was ik met een kennisje uit 't dorp (heeft 3 jongens in de leeftijd van onze kids) begonnen met biken door het bos. Heerlijk, lekker raggen op zo'n mountainbike, nooit geweten dat dat zo leuk is. En we gingen best hard. Volgende week gaan we weer, lekker wat conditie opbouwen en wat calorietjes verbranden!

Hoe gaat het met je knie, Marloes? En wat voor pijn is het?
Ik had een week terug   nog last van m'n linkerknie, een beetje zeurderige pijn, vooral als ik liep. Ik dacht dat ik m'n knie had overbelast door paardrijden en boodschappen zeulen ofzo, maar wie weet was het wel zoiets. Ik heb er zeker anderhalve week last van gehad.
Nu had ik afgelopen dagen ontzettende hoofdpijn. Ik dacht dat het door slaaptekort kwam, maar ben ook net weer ongesteld geworden, dus misschien is dat wel de veroorzaker geweest? Gelukkig is het nu weer weg.

Havelte is hier denk ik 10 minuten vandaan. Da's net een paar afslagen verder. Mooi is het daar hè, om te wandelen? Er is ook een leuke speeltuin waar je wat kunt eten of drinken, da's leuk als Roy groter is.

Ik hou ook van shoppen! Heerlijk stadten. liefst even zonder kids. Kan ik rustig een paar dagen volhouden. Wij gaan rond de kerst vaak een paar dagen naar Maastricht terwijl de kids bij oma zijn en dan lopen we uren winkel in en winkel uit. gelukkig heb ik een man die ook van shoppen houdt, dus dat is erg gezellig. Lekker lunchen tussendoor en weer verder.

Nog een weekje Karin, dan moeten we weer aan de bak! Ik kan me er maar moeilijk toe zetten merk ik, maar dat komt ook doordat ik (alweer) gezeur heb met m'n rooster. Wij hebben een vast rooster dat zich elke 4 weken herhaald, en elk kwartaal krijgen we het rooster Nu sta ik bekend om zeuren over mijn rooster (omdat ik het overwerk of voortrekkerij zat ben) en nu ben ik nog niet eens begonnen met werken of er is alweer wat mee. In december sta ik maar liefst 23 uur extra ingeroosterd dan 2 collega's die hetzelfde aantal uren werken als ik. En meer dan 30 uur dan ik eigenlijk hoef te werken die maand. En daarbij ben ik ook nog eens, net als vorig jaar, ingeroosterd voor de meest lange diensten op kerst. Ik heb dus meteen even een redelijk scherp mailtje gemaakt om dit aan te kaarten bij de roosteraar, die zelf met de feestdagen niet is ingeroosterd. Grrrrr!!!
Roelof blijft de eerste werkdag waarschijnlijk thuis werken, zodat Chiara nog niet helemaal naar Almere hoeft meteen. Als het dan fout gaat met de fles, kan ik een x naar huis om te voeden, of hij een x naar Meppel.

Heerlijk dat je zo bezig bent met van alles Marloes! Leuk hè, om het zo te veranderen hier en daar!
En wat goed dat Tom zo bezig is met leren schrijven! Super dat hij daar zo'n zelfvertrouwen van krijgt!

Ik ga zo maar eens even m'n hyves bekijken, ik had jouw krabbel al wel gezien Marloes.
Straks lekker een stukje feesttaart dat nog over is opeten, heerlijk! Niet zo gek dat ik m'n blubberbuikje nog heb, hahaha!

Fijne dag allebei!!!

Hoi Marloes & Bianca,

Wat leuk dat we weer compleet zijn! haha.
Bianca, ik heb eigenlijk stiekem ook veel betere dingen
te doen dan forummen hoor, maar ik vind het hier zo
gezellig! Het spelletje-doen wordt voor mij wat minder..
doet iedereen daar verder nog wel actief aan mee Marloes??

Pff dat blubberbuikje heb ik ook nog. Ik vind het ook zo naar om
op je rug/zij nog ''teveel'' huid over te hebben, hoe krijg ik dat in godsnaam weer eens strak?? Ik wilde gaan hardlopen, maar ik vind daar eigenlijk niets aan. Maar zie mezelf ook nog niet naar de sportschool gaan. Marloes jij was toch ook aan het hardlopen? Of het bijltje er ook weer bij neergegooid inmiddels!?

haha ja leuke foto van Roy he. Ik heb helaas (nog) geen foto van de babykamer, maar kan ik gauw genoeg maken natuurlijk. Als ik het niet vergeet doe ik het vandaag als Roy straks weer wakker is.

En wat betreft dat shoppen; ik heb ook een kerel die het leuk vind. Wonderbaarlijk! Het liefst gaan we naar een grote onbekende stad en daar heerlijk rondwandelen, winkeltjes in, terrasjes (of bij slecht weer binnen) koffie drinken etc. etc.
Toen Roy nog maar een paar weekjes oud was (4 volgens mij) zijn we al lekker in Groningen wezen shoppen, met hem!

Morgen ben ik er niet. We gaan dan een dagje naar mijn schoonzus/zwager en schoonouders, die zitten een midweek in de Huttenheugte. Wij zoeken ze een dagje op met zn drietjes. Wel gezellig dus! Hopen op een beetje beter weer.

Nou, tot later!   Doei

Hoi dames,

daar ben ik ook weer. bianca, hoe is de overblijf afgelopen met je kinderen? Vonde nze het leuk? Tom en Rick willen er echt niet heen. Ik vind het hier ook belachelijk duur. Drie euro per kind en dan moeten ze nog voor hun eigen eten en drinken zorgen. En als ik dan op school vier moeders zie met honderdvijftig overblijfkinderen die aan het buitenspelen zijn, dan denk ik laat maar.

Ik ben gisteren bij de Prénatal wezen kijken voor een kolf. Gisteren moest Tom naar karate omdat hij vorige week te moe was, maar we waren vroeg. Welke hebben jullie? Ik had er een van Anita, maar die heb ik aan mijn schoonzus uitgeleend en nooit meer terug gekregen.

Ik heb het briefje van de huisarts even opgezocht waar op staat hoe dat van mijn knie heet. Dat heet patellofemoraal syndroom. Het voelt inderdaad een beetje overbelast aan maar dat is het gelukkig niet.

Gisteren hebben we het feestje van Rick gevierd met zes kinderen erbij. Het is echt supergezellig geweest. Ik denk niet dat ze nog veel hebben gegeten thuis, maar dat geeft niet. We hebben eerst pannekoeken gegeten en ze geschminkt en hun haar oranje gespoten en daarna zijn we een uurtje naar een speeltuin in de wijk geweest en weer thuis hebben we spelletjes gedaan zoals koekhappen en we hebben ze nibbits laten rijgen aan aardbeienveters en die als ketting om hun nek gedaan. Alle kinderen waren superenthausiast en ik ben er nu nog moe van. Pff, wat een geren zeg achter al die kleintjes aan, maar wel heel gezellig.

Ik ga nog even een kop kofie nemen en maar weer eens het huishouden doen. Bleh, ik heb geen zin.

Groetjes van marloes

Hoi dames!

Pffff, wat een drukke dag! Kwam weer bijna niet aan typen toe, maar nu heb ik -hoop ik- toch even een momentje gevonden.
De kids waren vrij vanmiddag, was ik alweer bijna vergeten, dus ben ik vanochtend gaan paardrijden terwijl m'n moeder hier op Chiara paste. Ik ging het bos in, maar nam een grotere route dan ik gedacht had, dus ik was half verdwaald. Ik heb zeker meer dan een uur gereden. gelukkig dat het paard de weg weet, anders had ik nu nog over de hei gereden...
Daarna vlug Chiara voeden en toen gympjes kopen voor Jòia (voor in de gymzaal), naar Sterre zodat de kids konden rijden en toen nog naar de winkel voor boodschappen. Nu moet ik zo nog aardappelen schillen, maar Chiara slaapt nog lekker en de kids zijn in de tuin, dus even pauze. Morgen stort ik me wel weer op het huishouden!
Is jouw huis weer helemaal spik en span, Marloes?

Overblijven ging super, dat willen ze vaker doen! Er waren maar 13 andere kinderen en ze krijgen daar veel aandacht, dus dat is helemaal goed. Bij ons kost overblijven 1 euro per x per kind en ze moeten ook brood en drinken meenemen. Zelfs Jòia had geen moeite met zo'n lange dag.
Wat jammer dat het bij jullie zo duur is en dat het niet zo leuk is voor de kinderen. Soms is het toch wel handig als ze eens overblijven.

Ik heb een Medela kolf, een elektrische. Dat gaat vrij goed nu. Hij is instelbaar en vrij makkelijk in gebruik.

Chiara gaat nu meer en meer aan het spelen. Doen Stijn en Roy dat ook?
Ze zwaait alles rond in de box dat ze te pakken krijgt en trekt zelfs een beertje van V-tech, dat geluiden maakt, los van de box. En dat zit met klitteband vast.
Gisteravond deden we haar in de tub en dat vond ze erg grappig. Toen ik iets heel normaals zei, ik geloof iets van "hou je kinnetje bóven water" kreeg ze ineens een giechelbui. Geweldig, dat babylachen!!! Ik herhaalde het nog eens en jawel, ze begon weer te giechelen.

Wat leuk, zo'n kinderfeestje. En lekker ook dat ze even konden spelen in een speeltuin in de buurt, dat breekt een beetje. Kunnen ze even lekker uitrazen. Wij hadden in januari het eerste kinderfeestje. Toen zijn we gaan zwemmen met onze kids en 2 jongens en een meisje. Mijn moeder was toen ook mee, en Roelof, dus we konden ze goed in de gaten houden.

Tja, zal mijn kniepijn dan hetzelfde zijn geweest?
Gelukkig heb ik er nu geen last van, ik hoop dat het zo blijft.

Ik ben nu echt aan het aftellen, nog maar een paar dagen en dan weer werken... Nou ja, ik ga deze dagen nog maar eens extra genieten van het thuis zijn en van Chiara.....

Nu maar eens aan het schillen!

Groetjes!!!!

Goeiemorgen!!!

Ja, daar was ik alweer!
Ik denk, meteen maar even wat typen want anders kom ik er misschien wéér niet aan toe vandaag....

Chiara was weer lekker aan het spoken vannacht, om 02.00 uur tot ca. 03.00.
Ging ze net weer lekker doorslapen, werd ze nu toch weer wakker. Ze heeft een enorme zuigbehoefte, maar weigert de speen. Ik blijf 'm maar geven, maar ze went er maar niet aan. De andere kids wilden ook geen speen, dus 't zal wel in de genen liggen.
Ze wilde echt niet slapen, dus heb ik d'r uiteindelijk nog maar een x aangelegd. Toen ging ze wel weer slapen, maar ze gaf eerst nog wat melk terug.

Ze ligt nu lekker geluidjes te maken in de box, ze heeft tegenwoordig veel lol met wat zachte speelgoedjes en het mobieltje. Ze geeft al flinke meppen tegen de poppetjes van het mobieltje en gaat dan kijken hoe ze bewegen en ertegen kletsen op haar manier. Erg schattig, al die geluidjes.

Vanmiddag krijg ik weer bezoek, een kennisje uit het dorp. Haar  zoontje komt volgende maand bij Milan en Jòia in de klas. Haar dochter is  Milan's grote vriendin (zit nu in groep 3) dus ze kunnen lekker spelen vanmiddag.  
verder maar even in huis alles netjes maken, want zo is het netjes en zo heb je weer was en rommel. Heb een flinke berg strijk, maar dat doe ik morgen maar, want dan zijn de kids de hele dag naar school. Nu maar even een bakkie doen en even keuvelen met Chiara!

Hoe was je dagje weg, Karin?
En hebben jullie nog plannen voor vandaag? Het is alweer woensdag, nog maar een paar dagen hè Karin!

Fijne dag vandaag!!!  

Hoi Marloes en Bianca,

Daar ben ik ook weer. Terug van weggeweest, was gezellig gisteren een dagje Huttenheugte. We hebben niet gezwommen ofzo hoor, gewoon lekker op het park rondgewandeld en in het huisje koffie gedronken. Ook daar gegeten met zn 7-en. Met kinderen erbij 9-en ;)

Leuk he, dat keuvelen met die kleintjes. Wat me wel opvalt -zeker als ik jullie zo hoor- is dat Roy nog helemaal niets vastpakt! Ik oefen wel veel en probeer het een beetje met speeltjes/knuffels/mijn handen, maar hij heeft nog niet die grijpbehoefte! Zijn handjes zijn daarentegen nog vaak helemaal in vuistjes opgevouwen. Zijn armen zijn wel heel druk beweeglijk, al vanaf de geboorte. Maar het grijpen/tasten zal vanzelf wel komen!!!  
Met kletsen wordt ie wel steeds wijzer. We kletsen heel wat af, vooral 's morgens. Dan verschijnt er ook opeens zomaar een schaterbui of gilletjes. Hij vindt zijn eigen gilletjes ook superinteressant en de gil die erna komt is natuurlijk nog harder!

Ik heb ook een Medela-kolf. Een electriche, Medela Mini Electric. Bevalt mij ook prima.. eh.. qua gebruik dan, want het kolven an sich gaat nogsteeds niet geweldig. Bah! Ik zie er tegenop om 't op het werk te MOETEN doen, maar misschien valt het mee.
Ik heb Roy dan niet te voeden natuurlijk, dus qua stuwing zal het gewoon wel moeten daar!

Nou meiden, allemaal succes met de huishoudelijke klusjes vandaag! Tot later
Groetjes Karin

Terug
Bovenaan