Heb er even geen zin meer in... Dat het maar snel eind oktober is :(

Hey,

Heb opt ander topic ook effe gereageerd,maar seg ester,met die problemen van jou,is ook echt wel niet leuk hoor,en ik gisteren al maar klagen dat ik zo'n steken had zo diep in men buik maar jij dan pff ocharme,lat je maar goed verwennen door je ventje ze :)
Ja en van kelso,is dus ook gebeurd met fritvet he..is echt zo gevaarlijk,en dat zijn dingen waar je niet zo echt bij stilstaat tot het gebeurd he,vanaf het gebeurd is zegt mama altijd als ze fritten maakt,daar blijven e gij,zelfs de honden mogen dan niet in de buurt komen,je kent de gevaren wel maar pas als zoiets verschrikkelijk gebeurd besef je het nog beter he...
Voor de rest hier nog slecht nieuws hoor...
Papa is weer naar die ene kliniek geweest,vrijdag dan en daar zeiden ze van toch te opereren maar nu gisteren moest hij weer in lier bij zen dokter komen om nu eindelijk te beslissen wat ze gaan doen..de operatie gaat niet door,ben ik wel blij om want anders kon hij niet meer praten en zo en zag ik niet zitten hoor..
Maar voor de rest ist eigenlijk ook slecht nieuws,ze gaan vanaf volgende week chemo geven,ze gaan hem bestralen en dan duurd op zich niet zo lang maar dan krijgt hij ook nog baxters,nu daardoor gaat het echt snel gaan want de dokters hebben gezegd...
We geven normaal een maal per week die baxters,maar na drie keer gaat hij problemen krijgen met eten,drinken en slikken en moet hij in het ziekenhuis blijven en gaan ze hem met sonde voeding leggen,mama heeft zowat tegen hm gezegd dat hij dan na een week of twee weer beter zou zijn,voor hem toch niet helemaal de moed te laten verliezen maar we weten wel beter hoor..
De dokters hebben gezegd van ja hij zal vanaf dan wss niet meer naar huis komen dus bereid jullie al maar voor...
Mama naar onze huisdokter gebeld want ja die ken je veel beter en sta je dichter bij en is toch leuker om daar mee te praten he en die zei dus hetzelfde,en ze had dus ook al bericht gekregen van het ziekenhuis dat het dus zo zou verlopen...
Zij stelde wel voor dat als hij daar dan in het ziekenhuis zou liggen dat ze er voor zou zorgen dat hij op paliatieve zorgen terrecht kon zodat hij rusig zou kunnen zijn daar maar dat ga ik wel tegen gaan want dat wil ik niet..
Nu heeft hij nog hoop en ik laat het liever zo,want oke we zijn niet heel eerlijk tegen hem maar we weten dat het niet lang meer zal duren maar kan er echt niet mee leven dat hij het echt zou beseffen,dan gaat hij mss nog rapper achteruit gaan en ik wil absoluut niet dat hij het weet,dat hij toch nog van zen laatste maanden of weken zelfs kan leven en niet met het gedacht van ja het kan vandaag of morgen gebeuren..
Ik weet nog goed over een paar jaar als ik met hem is mee was naar het ziekenhuis dan gingen we naar de kantine iets drinken en kwamen we voorbij paliatieve zorgen en weet nog goed dat hij zei..Als ge hier ligt dan zedde bekan kapot..ja is ons dialect he :)
Dus daarmee wil ik niet zolang hij beseft wat er gebeurd dat hij daar gaat liggen,stel je voor dat je dar terrecht komt en weet dat je daar je kaarsje stilletjes laat uitgaan,wil ik echt niet hoor..
Nu volgende week donderdag denk de 26 of zoiets zal hij dan zen eerste baxters krijgen..
Dus heb echt wel bang voor de tijd die nog moet komen..
Moet normaal binnen vijf weken bevallen en begin al te twijfelen of hij men dochtertje nog zal ontmoeten:-(
Hij zal dan rond die tijd in het ziekenhuis liggen,hopelijk toch nog en ja ik denk niet dat ik met men meisje dat dan juist geboren is wel zomaar naar een ziekenhuis mag gaan waar iedereen dan meestal ziek is,alle ik weet dat niet hoor,hopelijk wel want wil echt nog dat papa haar ziet...
Is percies allemaal zo voorbestemd dat ik dan ineens zwanger werd zonder gepland te zijn voor dat papa het nog zou meemaken en omdat het al van vroeger men wens was..
Stel dat ik niet zwanger was geworden dan had hij het wss zelf niet geweten of niks..
Vind dit echt allemaal zo raar he,weet dat het niet goed zal gaan maar toch besef ik hetr nog niet volledig hoor,probeer er ook niet echt aan te denken want ja maak ik mij toch alleen maar druk he...
Maar denk wel dat papa meer weet dan wij denken want hij doet de laatste dagen heel anders tegen mij..zo liever ineens en zo en papa is altijd al wel een brutte van karakter geweest en sinds hij ziek in nog veel harder,vooral tegen mij en ons mama dan maar nu tegen mij ineens ni meer...
Nu deze week kwam ik thuis van bij een vriendin en hij zij..pas op pas op ik moet plassen,maar ja eer hij naar de wc is,dat duurd bijna vijf minuten want kan bijna niet meer stappen he en hij zei geef is een dweil en ik zo..hoe een dweil,en hij zei dan,ja ik heb de kou pis(kweet niet hoe je dat int mooi zegt maar is zo dat een als je zo dringend moet plassen en als je dan plast is het maar een druppel of twee)
En ik zei toen van maar ik zal een emmer nemen he,dan kan je dat daarin doen en zal ik straks hem wel uitkuisen en ontsmetten met dettol en nee hoor,hij wou dat ik dus een dweil op de grond legde,maar seg,das toch ni proper he..
Na veel aandringen heb ik dan toch een emmer mogen geven,nu savonds uitgekuist en zo en de volgende morgen werd ik wakker en lag er voor de deur van onze berging een onderbroek van hem,helemaal nat..
Ik zei maar niks en heb ze eerst wat uitgewassen in de pompbak en dan mee in de machine gestoken.
Nu was hij zaterag in de namiddag even weg met iemand dat hem was komen halen en ik zie aan de zetel in de living waar hij altijd ligt allemaal druppels nat,dacht eerst van een van onze honden,want die heeft zo een baard en als die drinkt dan durft die soms wel alles nat maken,maar nu was dat juist op de weg van de zetel naar de wc,nu was dat dus allemaal urine seg,ik kuis dat op en savonds was dat dus trug en lag er weer een natte onderbroek aan de berging..
Ik zeg tegen papa van sg oe komt dat nu,voel jij da dan ni,en hij zegt van nee ik voel dus niet meer als ik moet plassen..
Dus dat is er ook weeral bij...
Wat ik niet snap is...wrm doen ze in de kliniek die chemo als ze toch weten dat hij er nog harder door achteruit gaat,oke als ze het niet doen zal hij wss heel hard af zien en wil ik ook niet hoor..
Weet wel dat het gezwel in zen tong tegen vorige week al heel fel gegroeid was,dus ja..
Weet allemaal niet meer wat het beste is hoor,probeer er niet aan te denken en zal het moeten nemen zoals het komt zeker he en toch beetje positief blijven denken he..
Liefs orchideke

Hey Orchi...

Nou ik heb meer respect voor jou hoor...
Ik heb lichamelijk wel klachten, maar psychische klachten zijn veel zwaarder hoor...
Jij hebt ook heel wat verduren qua zorgen over u papa he!!
Ik vind het echt heel erg en leef ontzettend met je mee...
Ik heb mijn opa verloren aan kanker toen ik 10 was en ik heb hier tot op de dag van vandaag nog geen goede plek aan kunnen geven...

Ik weet gewoon hoeveel zorgen en problemen je hiermee krijgt... en dat het dan je vader betreft is nog zwaarder op dit moment he..
Ik hoop dan ook echt dat hij er mag zijn tot aan de bevalling en dat ie toch nog mooi wat mee krijgt van je kindje...
En inderdaad de echo zal hem zwaar vallen maar misschien verlengt het hem ook nog wel een tijdje langer...
Ook vind ik het erg voor je vader omdat je goed kan merken dat hij zich schaamt voor zijn plas "probleempje".
Lijkt me ook heel moeilijk omdat hij ook nog wel heel jong is he !
En mannen zijn wat dat betreft toch koppiger omdat die volgens moeder natuur het sterkste moeten zijn he !
Dus zal wel fijn zijn als ie dat binnenkort toch een plekje kan geven en zich er niet meer voor hoeft te schamen..

Ook wilde ik even vragen aan jou en aan p3 hoe jullie heten en/of afkortingen..
Mijne is niet zo moeilijk te raden he !!! Hahaha !!

Ik hoor het snel ..

Kus Es

Hey,

Weer bedankt voor je lief berichtje..ja tis allemaal zo verschrikkelijk he,daarmee dat ik er zo weinig mogelijk aan probeer te denken,mij het nu al zo hard aan trekken is ook niet de oplossing he,niet dat ik dat niet doe want onbewust ben je er toch altijd mee bezeg maar toch,ga zoveel mogelijk positief blijven denken,in hoeverre dat gaat natuurlijk want zou ook niet willen dat papa het ziet aan mij,dan gaat hij zich ook slecht voelen daardoor he en is voor mij ook een goede houvast om me sterk te houden he...
Ja onze namen :) Waar p3 van komt ik zou het niet weten se,is zo moeilijk te ontcijferen he,maar ze zal het ons wel vertellen he :)
En ja ik moest toen ineens een naam bedenken als ik mij opt forum aanmeldde en ik wist echt niet direct iets en heb zo'n plant staan op men vensterbank,een orchidee dus en ja vandaar orchideke he :)
Mijn echte naam is Amelie,ben eigenlijk genoemd naar men papa zen meter,die is enkele dagen voor men geboorte gestorven en noemde eigenlijk Amelia en ja vandaar dus dat ik een Amelieke ben geworden he :)
Ben ook benieuwd hoe je je zoontje zal noemen hoor,maar nog even en kunnen we het vertellen he,is leuk om de spanning er nog wat in te houden he :)
Iedereen weet van mijn omeving wel dat het een meisje word maar de naam weten er niet veel,gwn ons mama en zo maar voor de rest niemand,vind het toch leuk om dan toch nog iets te verwijgen he...
Ik had al een naam gekozen met men ex vriend maar nu heb ik dus een andere naam gezocht want ja kweet ni wrm,als je dat samen hebt gekozen en dan ga je uiteen,vond ik dan weer niet zo leuk,kon het ook niet verdragen dat hij de naam dan al wist :)
Die naam was toen izaya...
Kheb nu wel trug zo iets speciaal hoor,had iets opt internet gevonden maar uiteindelijk kon ik die naam niet gebruiken,leg dan later nog uit waarom he,je gaat mij zeker begrijpen   :)
Doe mij er dan aan denken dat ik na de geboorte het nog vertel he want ben een vergeet kous hihi...
Heb de andere topic ook gelezen,je woont dus in lommel,wel een stukje van hier,ik woon in kapelle op den   bos,is 20 min met de auto van brussel,dichtbij mechelen en willebroek...
Woon al heel men leven in hetzelfde huis,vond dit nooit leuk,wou altijd al zo graag eens verhuizen als ik klein was,nu niet meer hoor,zit hier goe :)
Hoop dat je dan als alles meezit kan gaan kijken voor een koopwoning,zou wel leuk zijn maar ja aangezien je zei van de zaak heb je natuurlijk nog andere verantwoordelijkheden he,versta je wel hoor,maar als het nu niet is is het wat later he :)
Liefs orchideke

Hahaha.. je weet de naam die mijn mannetje gaat krijgen al :p Alleen heb je er geen erg in denk ik...

Die link die ik je van de week gaf voor de foto's dat word zijn naam : Jordy dus..
Ik heb dit altijd al een hele leuke naam gevonden en past ook goed bij ons vind ik zelf...
Bas Esther Kevin en Jordy...
Als we een meisje gingen krijgen zou het Melissa worden,.. vind ik ook zo een mooie naam...
En de naam van p3 is denk ik Pedri of Petri iets in die richting...
Maar ja da kan goed iets heel anders zijn hahaha... maar dat horen we zeker nog...
Je moest vandaag naar de gynecoloog he...Krijg je ook een inwendig onderzoek denk ik.. staat tenminste iets van in mama's medisch profiel...

Bij mij gingen ze het zowiezo al doen omdat ik zon last heb van mn bekken.. dus gaan ze kijken of ik ontsluiting heb en zo ja hoeveel dus ik was al voorbereid op een inwendige... neem wel iemand mee want vind dat best eng.. hahaha

Maar laat even weten hoe het is geweest is :)

Liefs Esther

Hey,

Daaraan zie je hoe dom ik nu niet ben door de zs,dat ik het gwn niet had gezien :)
Bij mij word het...Dyenthé(diejenteee uitgesproken dus)
Ik was een hele tijd geleden opt internet zowat naar namen aant zoeken maar vond niets dat mij aanstond,nu kwam ik op Dianthé,dus iets verschillend maar nu noemt de moeder van men ex diane,dus ja dat wou ik niet hoor :)
Heb ik wat liggen nadenken en is het dus ietsje veranderd...
Is wel speciaal en als je het de eerste keer hoor niet zo mooi maar een keer dat je er aan gewend bent ist wel mooi vind ik,voor een jongen had ik giacinto,maar dan ook djiacinto uitgesproken he...
Ja ben vandaag naar de gyn geweest he,alles is heel goed meegevallen,was percies of hij had het geroken dat ik niet zo blij was met hem,of hij komt stiekem mee lezen opt forum :)
Heb dan men echo gekregen als gewoonlijk,geen inwendige,heb dan gevraagd hoe groot ze ongeveer is en hij zij van ja ze kan niet meer opt hele scherm dus kan dat niet goed meten maar ik zie dat aant hoofdje he dat ze goed groeit of niet want dat kan ik wel nog meten,haar hoofdje is dacht ik nu 8,5 cm,denk ik he want vergeet rap :)
Dan heeft hij dus ineens het hartje laten horen seg,had hij nog nooit gedaan,verschoot wel,was maar een halve minuut maar toch leuk want hoor er met die stethoscoop wel elke dag naar nu maar is niet zo luid als bij de gyn he...
Dan men bloeddruk ook genomen die was 13 over 8   dus was goed,iets hoger als normaal maar nog altijd in orde...
Nu had ik het verteld over die steken in men buik samen met trug de vele harde buiken en hij zei dus ook van ja zijn wss oefenweeen,moet nu binnen twee weken trug gaan en moet dan weer een uurtje aan de monitor,kan hij zien dat ik dus al weeen heb of niet want ja anders zal hij de keizersnede vroeger doen,ben dan 36 weken dus ja dat gaat dan nog he,nu op 34 zou ik toch ook nog niet graag bevallen en bij 36 ben ik wel al wat geruster...
Was leuk dat weeral is meegevallen he,ben is benieuwd hoe het bij   jou nu zal zijn,ontsluiting of niet,dat zal hij bij mij binnen twee weken ook nagaan,denk ik toch want vorige keer als ik aan de monitor moest deed hij het ook dus ja...
Liefs orchideke

Hey...

Das wel een gave naam ja...maar had jij serieus nog nooit het hartje gehoord???
Ik denk ik al een keer of 5, maar da komt omdat ik in het begin heel erg vitaminetekort had en hoge bloeddruk dus dan controleren ze iets strenger he...

Ja ik geef je wel gelijk.. kan echt niet wachten tot onze 5 weken om zijn maar ik zou niet willen dat hij nu al komt hoor... Wil hem wel meteen mee naar huis kunnen nemen :p
Showen aan iedereen hahaha !!!
Ik blijf niet in het ziekenhuis, zoals heel veel wel doen, maar wil als alles goed gaat gewoon naar huis zodra het kan en daarom ook polyklinisch bevallen...

Ik heb al zo vaak in het ziekenhuis gelegen dat ik het wel gezien heb hahaha...
En dan nog,.... thuis ben je veel meer op je gemak he...
Als je iets wilt kun je het gewoon gaan pakken en dan kan in het ziekenhuis niet...
Ook weer een voordeel !!

Maar ik ga de tafel even dekken want mn mannetje komt zo meteen weer een boterhammetje eten..

Liefs Es

Hey,

Nee had het dus nog nooit te horen gekregen bij de gyn,buiten toen ik aan de monitor lag maar ja was door die harde buiken dus ja anders had ik het dus nog nooit gehoord..
Ben vandaag even nog kleine dingen gaan halen voor men meisje,ik heb alles van de papflessen van avent he en had zes grote(260ml) en dan een kleintje maar die grote zijn nu niet zooo groot maar dacht dat ze in het begin maar 60ml drinken dus dacht ik tgoh altijd zo'n grote flessen mee sleuren en er zit dan percies niks in,dus ben ik nog twee kleintjes gaan bijhalen,lijkt me wel gemakkelijker he.
Heb al men flesjes al is gesterliseerd ook,moet dat op de moment zelf dan ook nog wel doen maar dan was het toch al is gebeurd he en ben blij dat ik het gedaan heb want tis toch even zoeken hoe je de flessen er best in zet,met het boekje bij men hand vond ik dan de juiste methode,tis wel ingewikkeld als je het niet weet,eerst dan die spenen en dan die ronde dingen die je erop draaid die moesten dan rond die steel gedaan worden,ne keer je het weet gaat het wel maar zonder boekje had ik het toch niet gevonden hoor :)
Vandaag ook nog naar de apotheek geweest want wat ik dus vergeten was waren de doekjes voor de poep,heb die dan ook maar van mustela genomen en dan hadden ze nog doekjes ervan voor het gezichtje zo tussen door is af te kuisen en die heb ik dan ook maar genomen,lijkt me wel handig..
Ben naar de gemeente geweest waar men ex woont want wij wonen in een boeregat en moest toch niet lukken dat ik zen broer daar tegenkwam zeker :)
Gedaan alsof ik hem niet zag hoor :)
Nu ga ik wat rusten want de woefjes juist gewassen en zo en kan bijna ni meer :)
Liefs orchideke

Hey...

Ik heb die doekjes van zwitsal en kunnen voor alles want zit een beetje olie in..
En die zijn vaak in de aanbieding met een voordeelpak dus das wel gunstig...
Ik ga binnenkort mijn woefje ook nog even wassen voor de kleine komt zodat ie er weer ff tegen kan...

Vandaag hebben ze mijn konijntje opgehaald... die woont nu ergens anders... is heel erg jammer hoor... maar ik vergat hem door die stome hormonen en dat vond ik zo zielig dat ik liever heb dat ie bij andere mensen woont waar ie lekker veel andacht krijgt die hij ook verdient... maar was er best verdrietig over...

Maar ja leven gaat door en het was een heel leuk en lief meisje die hem op kwam halen dus dat scheel ook wel weer...

Maar nu ga ik lekker naar bed word tijd ook... Lekker slapen want morgen komt kevin weer en is het weer even gedaan met de rust !!! Hahaha

Weltrusten en tot morgen waarschijnlijk !

Liefs Esther

Terug
Bovenaan