HEBBEN DE MEIDEN AL OORBELLEN

ja mijn dochtertje heb ze ook en ik wou het zelf ja
zei kon niet zeggen met 5 en een halve maand ,,,mam ik wil oorbellen
maar ja als we het over dingen gaan hebbn met ringen om je nek enzo hoe zit het dan met de kleding????
dat bepaal jij toch ook!!!net zo als fles en borst voeding
ja dat is toch ook wat anders
Je kan het niet vergelijken met ringen om je nek op te rekken
bij mijn vriend s kant aan zijn famillie is het ook dat de meisjes al met 2 weken oorbellen krijgen
ik liep dat ik het zelf wou dat ik 3 was een jaar met 1 oorbel toch ook geen gezicht
Dus mijn meisje heeft oorbellen en wij vinden het mooi en zij weet er nix meer van op die leeftijd zitten ze er ook niet aan te frunniken dus minder kans op irritatie en onstekingen
gr marijke

Hoi hoi

Bij mijn oudste zijn oorbellen doorgeschoten toen ze bijna 4 was....
Bij mijn andere dochter heb ik ze laten schieten toen ze net 1 was....en helaas
ze pulkte net zo lang tot ze er weer uit waren en haar oortje ook een stukje uitgescheurd
Ik was opeens helemaal genezen.....pas toen ze bijna 6 was mocht ze opnieuw oorbellen
Eigenlijk had t voor mij helemaal niet meer gehoeven, maar ja ze wilde zo graag
En ze was dan ook nog eens het enige meisje dat geen orrbellen droeg in haar klas...
Nou ja dan maar overstag
Maar ze heeft heel erg moeten beloven er af te blijven, anders zouden ze eruit gaan en kreeg ze geen neiuwe
Ik vond t doodeng......maar t ging goed...ze zitten er nu een jaar in
Jesse is een jongen, dus voor mij geen dilemma deze keer, want een jongentje met oorbellen dat vind ik maar niks
Als ze t op latere leeftijd zelf willen dan moeten ze dat zelf weten (ik bedoel rond hun 15e)
Maar ik zou nooit zon kleine baby oorbellen laten schieten
Ze krijgen al zoveel geprik aan hun lijfje, maar das mijn mening

Groetjes Xennah

Hier ook mijn mening...
Ik vind het gewoon niet mooi om oorbellen bij zo'n klein lief gaaf babytje te laten schieten.
Als mijn  '"dochter" dat later wil als ze ouder zijn wil ik er over na denken.
Maar goed ik heb nu een kindje en dat is een zoon, dus dat is makkelijk.
En jongens met een oorbel vind ik aso.

Groetjes Rianne

Ha, ha, toch makkelijk als je een ventje hebt! Maar al hadden we een meid, dan zou ik ze ook niet gelijk oorbellen doen. Als ze de leeftijd hebben dat ze het zelf willen, vind ik het vroeg genoeg.

Lien.

Hoi allemaal,

ik wil eigenlijk maar 1 ding kwijt. Jullie kunnen namelijk op je kop gaan staan, mijn mening veranderd tóch niet over dit onderwerp. Ik vind het heel leuk dat jullie allemaal zo trots zijn op het feit dat er hier zo rustig gediscusseerd kan worden over dit onderwerp, wat ook echt zo is, maar toch ben ik gisteren laaiend geweest over 1 opmerking hier!

Ik ga uit van leven en laten leven, dus je kan het niet met elkaar eens zijn, maar je beledigd elkaar niet, zoals Merel ook al zei.

De opmerking waar ik dus woedend over geworden ben gaat over dat kindermishandeling begint bij het gaatjes in de oren schieten bij je baby. Wat denk je in hemelsnaam wat ik de week daarop dan ga doen, haar kop tegen de muur rammen? Voor degene die dit geschreven heeft: Begrijp dat die opmerking kwetsend is. Gelukkig hebben de rest van de moeders het verder genegeerd, maar ik persoonlijk vond deze opmerking toch echt te ver gaan. Of je nou voor of tegenstander bent van gaatjes in de oren van je baby.

Ik heb bewust gisteren niet gereageerd zoals ik wilde om geen ruzie uit te lokken, dat wil ik met dit bericht ook niet doen. Ik vind alleen dat mensen niet zomaar alles kunnen zeggen omdat dit toch een anoniem forum is.

Ik denk ook niet dat het forum is om elkaar een andere mening op te dringen. Dus sta vooral achter wat je zelf vindt, tenzij je zelf overtuigd raakt van wat een ander vindt.

En ik kan je boosheid wel begrijpen, wat een rare opmerking.

@iloon
waarom ben je nou zo laaiend?
als jij er toch voor 100 procent achter staat,hoef je je toch niet druk te maken om wat ik heb geschreven. ik vertel aleen hoe enkele mensen ertegen aan kijken
Ik neem aan dat alle moeders het beste willen voor hun kind en dat je kijkt naar het belang van het kind. Als jij denkt dat daar oorbellen bij horen en ik vind van niet
daar hoef dan toch niet zo boos over te worden

Ik denk dat diegenen die het wel willen laten doen het opvatten als dat jij ze beschuldigd van kindermishandeling. Want je schrijft dat er mensen zijn die denken dat dat op de grens van kindermishandeling ligt. Ik weet niet of je zelf een van die mensen bent, maar denk het wel... want waarom schrijf je dat anders zo.
Geen idee hoe je hieraan komt, maar kindermishandeling is toch echt heel iets anders. Vind het zelf niet kies om dat hier neer te zetten bij dit onderwerp. Er worden zo dingen bijgehaald die er niks mee te maken hebben.
En ik denk dat ik er wel wat over mag zeggen, want ik heb in mijn werk dagelijks met kindermishandeling en alles daaromheen te maken. En wel of geen oorbellen, heeft er werkelijk niks mee te maken....
Laat iedereen lekker zijn ding doen....

Terug
Bovenaan