quote: Mangano reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2007 09:17:53&apos

);
Ik laat me toch maar uit de tent lokken voor nog een reactie...
Pijn.
Het maken van gaatjes doet vast een beetje pijn bij een kleine. Ik heb zelf ooit een gaatje laten schieten en vond de pijn nauwlijks merkbaar. Mijn vergelijking naar andere culturen heb ik niet gemaakt om uit het oogpunt van pijn niet te overwegen tot gaatjes bij een baby (of zelfs jong kind).
Vrijheid van keuze.
Het zal wederom beschouwd worden tot een vreemde vergelijking, maar stel dat onze regering zou stellen dat iedereen een neusbel moet, want dat is toch eigenlijk wel leuk. Zou je dan niet tegen het plafond schieten met de tekst: dat bepaal ik toch zeker ZELF wel!
Als het antwoord ja is, Waarom zou je dan als ouders (de regering thuis) een soortgelijke keuze maken?
Maar ze is al 2 en wil het zelf.
Eh..pardon? Al is ze 8 en zegt ik wil mijn kleine teen verwijderd hebben. Zolang een kind niet de gevolgen kan overzien van een keuze en de gevolgen zijn onomkeerbaar, dan denk dat je als ouder alleen ja zegt omdat je het ZELF wilt.
Sorry.
Ik begrijp dat een mening scherp zetten als gevolg heeft dat iemand zich aangevallen voelt. Ik doel er niet op, iemand te kwetsen.
Ik snap je wel hoor, maar beïnvloeden wij onze kinderen niet op alle fronten omdat we het zelf leuk vinden. zo heb ik mijn kinderen op de wereld gezet omdat ik het leuk vond. Ik wilde graag kinderen.
Inderdaad een kind van twee kan de gevolgen van dingen niet overzien. Maar wat valt er te overzien. Over welke gevolgen heb je het dan? Twee gaatjes in ieder oor één. Iets wat niet te zien is als er geen oorbellen gedragen worden. Ik overzie de gevolgen en zie het dus als iets onschuldigs.
En waarschijnlijk zie ik dat zo omdat ik mijn oma nog dankbaar ben dat ze mij op jonge leeftijd gaatjes heeft laten zetten. Ik weet er niets meer van, maar ik draag nu wel nog steeds, 35 jaar later, met veel plezier oorbellen.
Gaatjes laten zetten bij een jong kind is pas een drama als je er zelf een drama van maakt.
Miep