Hee Nataly!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Dat geeft me toch weer steun.

Op de dag dat ik ongesteld ben geworden is mijn vriendin bevallen van een gezonde zoon Jesse. Wij zaten samen te fantaseren dat zij uitgesteld is wanneer ik bevrucht zou kunnen zijn, dan kon dat geen toeval zijn. Zij zou dan een zoon krijgen (wat dus nu ook gebeurt is) en ik zou dan zwanger zijn van een meisje en die zouden later met elkaar gaan trouwen. Maf hoor maar dat fantaseren is zooooo leuk. Helaas mocht het niet zo zijn.

Ik ga morgen meteen om 08.00 uur bellen voor een afspraak met de HA. Afwachten dus.

Heel veel knuffels van mij en ik duim voor jullie want jullie zitten nog op het wachtbankje.

Veel liefs
Nataly

Hoi samen,

Poe, poe dat was een enerverend weekend zeg!
Afgelopen donderdag Nienke weer naar school gestuurd want ze was 'beter' (had griep gehad). Ze zei 's ochtends wel dat ze niet naar school wilde omdat haar voet pijn deed. Nou ja, mijn voet ook en ik moet ook gewoon werken dus jij kunt gewoon naar school. Kind naar school. Haal ik ze 's middags op; de juf had haar nog niet fit gevonden. Ze zei dat ze veel pijn aan haar voet had gehad en van bankje naar bankje was gegaan op school. Ik haar meegenomen: ze is thuis op de bank gaan zitten en er niet meer vanaf geweest.
Vrijdag raakte ik haar voet aan en toen sprong ze zowat een meter de lucht in van pijn. Naar de huisarts: bleek ze een reactieve artritis te hebben; een gewrichtsontsteking als gevolg van haar ziekzijn die week ervoor. Arm kind. Ze heeft dus donderdagmiddag niet meer gelopen, vrijdag niet en zaterdag niet. Het werd niet beter dus wij vandaag weer naar de huisartsenpost: zelfde diagnose maar nu wel medicatie: ibuprofen tegen de ontsteking. Dat lijkt te helpen want nu ging ze straks toch lopen. Gelukkig, want het woord reuma was ook al gevallen. Ze wilde niet eens gaan staan voor de toilet zodat we haar onderbroek naar beneden konden doen. Dat was dus een hoop kunst en vliegwerk voor ze zat.
Vrijdagavond zijn we naar een weekendje Burg-Haamstede vertrokken maar daar zaterdag weer van teruggekomen omdat ze zich absoluut niet lekker voelde. Zelf ben ik vrijdag nog een keer bij de huisarts geweest voor de wond aan mijn enkel (die was enorm opgezwollen vanwege het vocht) die dus gewoon ontstoken was: ik ook aan de antibiotica. En zelfs de hond was ziek: overgeven, diarree en koorts: die ook aan de antibiotica...
Gelukkig ziet het er nu naar uit dat we allemaal weer beter gaan worden.
Niet echt een relaxed weekend dus. Hopelijk gaat het volgend weekend beter (dan is NOD maar dat lijkt nu ineens een ver-van-mijn-bed-show).

Gisteren in de auto op de terugweg had ik het er met mijn man over dat het toch ook wel lekker is dat onze kinderen nu niet zoveel zorg meer nodig hebben. Ze zijn 6 en 4 en waren daarmee de oudsten tijdens het familieweekend van alle kleinkinderen. Ik zag die moeders toch allemaal zeulen: met kinderbedjes, kinderwagens, buggy's etc. En plannen rond middagslaapjes en flessen. Daar hoeven wij allemaal geen rekening mee te houden. En eigenlijk dames is dat toch ook wel heeel lekker.
Vertelde dat dus aan mijn man: zegt ie: je gaat je nu toch niet bedenken hè? Nee, dat niet maar het relativeert wel door zo te kunnen denken.

Nou, ik ga zo mijn bedje opzoeken.
Nataly morgen veel succes bij de huisarts.

Groetjes,

M3

Goh lekker weekend m3....NOT, maar gelukkig zijn jullie weer allen aan beterende hand!!
En dat met jouw voet is toch ook al een tijdje he?

En naat; vandaag nr ha geweest?En??!!Ben erg benieuwd!
Hier verder weinig news, wou dat t donderdag was......maar we wachten gewoon nog ff af he!
Vrijdag vertelde collega me dat ze de 2e verwacht!Is 10 weken en kotst zich de longen uit t lijf, en vertelde t daarom ook al aan collega's, want ze is me toch een partij beroerd, wat ze bij de eerste totaal niet had!!

Nou ladies, we faxen!
xx

He pagina 5!!!!!!

Ik ben inderdaad vanmorgen naar de huisarts geweest. Heb nu een beetje een dubbel gevoel. Mijn huisarts wil ons namelijk pas doorsturen naar het ziekenhuis als het na 1,5 jaar niet gelukt is om zwanger te worden. Dat duurt lang!!!!!!! Denk dat ik toch na een jaar, als het dan nog niet gelukt is, weer naar de huisarts ga. De aanhouder wint, toch!!!

Maar ja, het goede nieuws is dat ik mij vanwege die korte periode tussen ei en ongesteldheid geen zorgen hoef te maken. Periodes van 8 dagen (wat ik dus meestel heb) zijn heel normaal en staan een zwangerschap niet in de weg.

Deze maand was het dus wel erg kort (6 dagen) en dat is waarschijnlijk een bevruchting geweest die heel vroeg is afgestoten. Dus ik was bevrucht, joepie!!!!!!!

Wat hij mij wel advies mee gaf is dat je niet te vroeg moet denken dat je ongesteld bent, pas als het echt rood bloed is en geen bruin meer erbij dan ben je ongesteld en telt als dag 1. Ook al heb je best wel veel bruin bloed en heb je een maandverbandje  of tampon nodig dan ben je nog niet echt ongesteld. Op het moment dat je twijfelt dan ben je dus nog niet ongesteld. Ik moet zeggen dat ik inderdaad (deze maand niet hoor) wel eens twijfel of ik die dag dan al als dag 1 moet rekenen of niet en twee dagen later heb ik bijvoorbeeld dus echt rood bloed en dat is dan de echte dag 1.

Ik hoop dat jullie het snappen, voor mij was het wel heel erg duidelijk.

Dus, ga ik maar weer ovutesten bestellen en vol goede moet verder.

Veel liefs.
Nataly

Hoi, hoi,

Ja, 1,5 jaar is inderdaad lang. Wat is de reden?
Ik weet wel dat de gyneacoloog volgens mij een periode van 2 jaar aanhoudt om zwanger te worden. Ergens staat te lezen dat 90% van de mensen met een kinderwens binnen 2 jaar zwanger zijn.
Maar kan me voorstellen dat als je voor het eerste kindje gaat dat wel een hele lange periode is. Als je nu bevrucht was is dat natuurlijk wel heel goed nieuws! (De gyn die ik gesproken hebt begint dan wel weer op nieuw met tellen dus misschien is dat de reden dat je huisarts een termijn van 1,5 jaar aanhoudt).

Nou meis, inderdaad vol goede moed verder. Je hebt wel het voordeel dat je niet zo lang hoeft te wachten na je eisprong. Die laatste 2 weken zijn namelijk het slopendste.

Oké, ik ga weer even de tafel afruimen etc.

Groetjes,

Hoi, ben ik weer..even hier reageren.
Wat een weekend voor jullie zeg!
Dat is toch wel even balen.
En zieke kids is helemaal lastig he..die van mij word al niet goed bij een losse tand..haha. Ze is nooit ziek, en niets gewend..maarja ofdat dat nou goed of slecht is..haha
Volgende week met de jongste naar het cb voor de voorlopig laatste prikken..word vast weer wat..meestal drama nl.
Hij kan zo lekker eigenwijs zijn..
Morgen weer naar zwemles, en ws wil de oudste wel afspreken na schooltijd.
Ze zijn op school voor de weekafsluiting een liedje /dansje van k3 aan het voor bereiden..lachen joh.
Vinden alles kinderachtig, en niet leuk wat de ander wil..moeilijk dus.
Ik probeer een beetje te sturen dat als iedereen nou iets kiest wat ze leuk vind, en de anderen dus gewoon leuk meedoen, iedereen  het naar zijn zin heeft.
Maar dat is best lastig.
Zit ook nog te wachten op goede vriendin,[ al 30 jaar..ja van de kleuterschool zelfs..]die is morgen een week overtijd..
Ben dus benieuwd wanneer dochtertje word geboren..ze was het zo zat...
en ook vooral naar de naam..
Nou, hoop dat het in'' huize m3,'' [haha] snel weer lekker gaat wat betreft de gezondheid.
tot later, liefs R

Heey Dames!
Hoest bij jullie?!Wanneer is jouw nod m3?Ik heb hem morgen, maar mn vorige cyclus was 26 dagen en als ik nu 26 tel was dat gister, maar ik ga gewoon uit van morgen. En voel me niet echt fit..pfff waar dat aan ligt of t weer of dat ik miss ongi moet worden of dat ik er redelijk veel mee bezig ben nu en dat wachten wel beu ben; inderdaad dat wachten is t ergst. Ik voel me ook zo raar he en normaal heb ik dat niet voorik ongi moet worden; dan voel ik van te voren niks, ik wordt t en dan is t BAM ineens en die eerste dag er slecht aan, maar nu voel ik me al sinds gister zo raar in buik steeds alsof ik t moet worden ofzo, kan t niet echt omschrijven. Maar we wachten nog maar af he en gaan maar weer steeds ff checken....straks werken, afleiding. Morgen heb ik vrij.

Nou naat jij nog succes met je devil, blehhhhhh en m3 ook succes met nog wachten...
x dweiltje

Morgen!
nou ja uitroepteken erachter hoeft eigenlijk niet!Want is niet zo'n geweldige morgen, jullienraden t dus al; ze zijn in aantocht, bleh...die monsters.
Gister 100.000x nr plee gerend en toen s avonds lichtroze, ja toen wist ik t wel zeker en dat dweilerige gevoel erbij verklaarde alles.Gisteravond nog even goed gebaald en toen bij mn lieve schat ik armen in slaap gevallen en ja nu ben ik weer bijna op t punt; we gaan er weer met goede moed tegen aan en we gaan ervoor!
Ik heb wel vaak de gedachte van; kunnen we wel kids krijgen, hebben of hadden jullie dat ook!?weet dat je daar niet van uit moet gaan, maar krijg die gedachte vaak niet weg.
Dus naat; ik moet dus eigenlijk vandaag als eerste dag tellen, nav jouw ha verhaal?!
thnx vr de info meid en m3 ik duim nog vr jou mee!!!succes!!
xx ZuuS

Terug
Bovenaan