Hai,
Zuus, kan me wel voorstellen dat het voor jou moeilijk is maar ik vind het heel fijn dat we elkaar toch op de hoogte houden en gewoon af en toe eens lekker kletsen. Ik gun het jou van harte en ben heel blij dat het voor je een goede zwangerschap is.
Voor mij en M3 is het wel eens moeilijk maar daar kun jij niks aan doen. Jij bent zwanger en daar moet je van genieten. Ben alleen wel een beetje bang dat jij straks al bevallen bent ik ik nog niet zwanger ben, maar goed...........zover zijn we nog niet.
Ik ben vanmorgen naar de gynacoloog geweest en dat was een hele aardige man. Hij vertelde dat 85% het eerste jaar zonder problemen zwanger wordt en dat 10% in het tweede jaar zonder problemen zwanger wordt. Ik was dus volgens hem (14 maanden) nog niet zo lang bezig en hoefde me dus ook nog geen zorgen te maken.
Vervolgens blijft er nog 5% over waar wel wat mee is. Meestal is er dan een probleem met het zaad van de man of heeft de vrouw geen eisprong. Dit is bij ons geen probleem. Het zaad van mijn vriend was heel goed en de gynacoloog heeft mijn temperatuurkaartjes bekeken en vertelde dat daaruit overduidelijk blijkt dat ik een eisprong heb en dat hiervoor hormonen niet nodig zijn.
Zelfs als ze niks kunnen vinden bij de man en de vrouw zijn er nog wel mogelijkheden, vertelde hij maar zover waren we nog niet.
Hij heeft bij mij een inwendige echo gedaan en daar was niets afwijkends of verontrustends op te zien. Hij kon wel zien dat ik wel ongesteld ben geweest (dat kon wel een keer heel weinig zijn en alleen maar bruin zoals bij mij deze maand) Een heel duidelijk teken van een zwangerschap is je temperatuur die hoog blijft. En die is bij gewoon weer laag.
Volgende stap voor mij is dat ze een HSG onderzoek gaan doen. Dan spuiten ze een contrastvloeistof in mijn baarmoeder en gaan ze foto's maken om te kijken of mijn eileiders goed toegankelijk zijn. Dit kan een vervelend onderzoek zijn dus moest ik mijn vriend maar meenemen. De eerstvolgende eerste dag van mijn menstuatie moet ik bellen en dan wordt er een afspraak gemaakt op de achtste dag van mijn cyclus.
Moet ik weer een maand wachten maar ja.....ze gaan nu in ieder geval verder met onderzoeken.
Zuus, trouwens rond je 24/25ste ben je het vruchtbaarst, dus jij zit op je piek, geen wonder dat je zo snel zwanger was!
Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het even kwijt. Ik hou jullie op de hoogte.
Veel liefs
Nataly