Hallo allemaal!
Ben weer terug van vakantie. En heb meteen lekker weer meegenomen, echt geweldig!
O Liseau, wat ben ik toch jaloers op je. Ik ben het zo met je eens dat je in een relatie de weegschaal gelijk moet houden in wat je elkaar geeft en gunt.
En nu Esther ook al!! Wat geweldig voor je meid! Wat een verandering kunnen mannen soms doormaken he? Maarre, dat is normaal hoor! Dat je dan niet te veel moet doorvragen. Ja is ja voor die mannen. En dan staan ze er ook achter! Dat komt echt helemaal goed bij jullie, echt .
En ik? Ben naast allerlei hints in de vakantie nog een keer de discussie aangegaan. Zonder huilen, gewoon rustig. Dat was de derde keer dat het onderwerp echt aan de orde kwam.
Maar hij wil niet, en hij wil het er ook niet meer over hebben. Want hij vindt het zo vervelend om steeds 'nee' te moeten zeggen. Hij vindt het genoeg, heeft geen zin in weer een baby, ziet het gewoon niet zitten, heeft er geen zin in.
En nu? Ik heb alles nog een keer uitgelegd en gezegd dat ik echt niet weet waar ik dit gevoel 'moet laten'. Dit blijft toch de rest van je leven bij je, volgens mij. Ik merk dat ik op dit moment heel afstandelijk ben naar hem. En hij vindt dan weer dat ik dat doe om hem toch zo ver te krijgen. O ja!
Ik dacht dat het thuis beter zou gaan. Maar alles alles alles doet mij denken aan Nummer Vier. TV reclame, boeken die ik lees, de kinderen, spullen in huis, als ik in de auto zit en zie dat er nog een plekje vrij is, speelgoed. Echt, het doet gewoon pijn!
Hoe moet dit ooit overgaan??
Ik weet het niet... Dus Roosje, ik weet precies hoe je je voelt! Vreselijk om te moeten zien hoe de babykamer wordt omgebouwd in een handige, praktische opruimkamer. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Heel veel sterkte.
Iedereen die toch zwanger is of gaat worden: GEWELDIG voor jullie! Toch hoop ik hier nog eens te kunnen melden dat het gaat gebeuren, gewoon omdat ik me niet kan voorstellen hoe het anders moet. Dat bord voor mijn kop heb ik nog, en dat zal wel even duren. Misschien wel tot ik 45 ben ofzo...
Wel doorschrijven hoe het met jullie gaat hoor! Ik ben zo nieuwsgierig. En Roosje, als je je ei nog eens kwijt wil, dan kan dat hoor!
Liefs,
Anne
PS Sorry voor de lap tekst