help! Lynn wil de fles niet!

hoi,

herkenbaar! Hier hetzelfde probleem...... Eerst wilde ze wel de gekolfde melk uit de fles en sinds kort niet meer of een beetje en dan de speen wegduwen, maar wel nog wel aan de borst willen! Ik weet niet wat het is. We deden niets anders; zelfde persoon gaf de fles in de zelfde houding, zelfde fles, zelfde speen etc. etc. Misschien dat ze bezig zijn met zo'n mentaal sprongetje en alleen maar de borst willen???? Ik heb toch maar een andere speen gekocht kijken of dat helpt.
Tips zijn welkom.

Groetjes,

Melanie, mama van amber 9-12-06

Lynn zit op dit moment aan een brede fles en dus ook een brede speen. Na een tijdje sabbelen, drinkt ze nu wel, maar verslikt zich ook af en toe, terwijl het een speen is voor vanaf 0 maanden.
Ik moet me echt inhouden om die fles niet over te nemen van mijn vriend, eigenlijk wil ik haar gewoon drinken geven....  Of om de 2 minuten vragen hoeveel ze nu op heeft....Ze is nu al bijna een half uur bezig en het schiet niet echt op. Aan de borst is ze in 10 minuten klaar!
Maar ik blijf maar braaf achter de computer zitten, uit de buurt van Lynn.

Ze heeft 130 ml op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! O ja, en ook nog wat uitgespuugd... was misschien zelfs te veel.

Goed man. Dus ze heeft liever een brede speen. Jeske wilde juist een smalle. Daar kan ze zich goed vacuum aan zuigen hihi. Oh en wees maar blij dat ze niet zo snel drinkt. Als ze te snel drinken krijgen ze daar weer allerlei problemen mee.

Gisteravond weer drama: ze wilde de speen van de fles niet eens in de buurt van haar mond hebben. Op een gegeven moment zat ze zo overstuur te krijsen  , dat ik toch maar weer de borst heb gegeven.
Nu gaan we weer wat anders proberen: niet de fles geven wanneer ze honger heeft, maar tussendoor een klein beetje. Vanochtend dus poging 1 met 35 ml, precies tussen 2 voedingen in. Lynn zat er maar een beetje mee te spelen met haar tong en heeft zo min of meer per ongeluk 10 ml naar binnen gekregen. Maar echt zuigen aan de speen deed ze niet. Maar ik was allang blij dat ze niet zo overstuur ervan werd. Ga het de komende week ook nog niet pushen, in de hoop dat ze zo op een meer ontspannen manier wel aan de fles went.

Ik zei vanochtend nog tegen mijn schoonzus dat Lynn ook al niet meer gepoept had sinds ze de fles weigert (zo'n 5 dagen, terwijl het normaal bij Lynn om de 2 dagen is), zou het van de stress komen?? En wat denk je, vanmiddag poepte ze! Stonk trouwens wel behoorlijk .

Ik zag trouwens dat YvonneZ weer 'indahouse' was.... als jij nog tips hebt????

quote: pliep reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2007 13:59:53'));

quote: pliep reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2007 13:59:53'));

Hee hoi

Op het www.borstvoedingsforum.nl  , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, is een overzicht van tips in geval van flesweigeren te vinden. Wellicht zit daar de gouden tip voor jullie bij? Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Bvforum-Flesweigeren.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Dat is snel, Yvonne! Die tips had ik al eerder gevonden en ook al wat uitgeprobeerd, maar het zijn er zoveel... als ik ze allemaal uit wil proberen, ben ik zo 2 maanden verder! Dus ik hoopte stiekem eigenlijk dat jij DE gouden tip had, zodat ik niet eerst alles uit hoefde te proberen, hihi.

Terug
Bovenaan