HEVIGE BUIKkrampen (VOORAL IN DE NACHT) maar geen bloeding

Hallo dames,
De afgelopen 3 weken heb ik ook enorm last gehad van kramp aanvallen. Begon vanaf week 5 in mijn zwangerschap, tot eregisteren, week 8 van mijn zwangerschap. 
Op een gemiddelde dag had ik vaak een stuk of 5 kramp aanvallen. Ze duurden ongeveer 10-20 min, en ik kon in die periode helemaal niks. Een beetje kermen van de pijn en puffen. Soms ook met hitte aanvallen en beetje misselijkheid. Het was een soort ongesteldheid pijn, maar dan 100x erger. Vaak werd ik 1 keer in de nacht er ook wakker van. Als de pijn zakte, viel ik meestal na een half uurtje weer in slaap. 
Ben bij de huisarts geweest. Ik had geen blaasontsteking en geen bloedverlies. Wel heb ik last van obstipatie. Maar daar heb ik eigenlijk altijd al last van. Ik heb een hele slechte stoelgang, van maar 1 keer per 4-5 dagen. Ik heb medicatie gekregen voor obstipatie. 
Maar sinds eregister dus, ben ik magisch genezen van mijn kramp aanvallen! Merk dat mijn buikje nu wel plots meer zichtbaar is geworden :) obstipatie is nog niet verdwenen, dus verwacht eigenlijk niet dat het daaraan heeft gelegen.
Dus dames, hou vol, het kan zeker in 1 keer overgaan! Energie level is ook ineens gestegen :)
Sterkte!  
 
Hallo allemaal, 
Ik ben inmiddels 5 weken en 4 dagen zwanger. Heb sinds 2 dagen hele heftige buikkrampen. Eerste dag langs de Huisartsenpost geweest, want ik was van de pijn op de wc flauwgevallen. De eerste huisarts nam me niet serieus en stuurde me terug naar huis. 6 uur later begon ik weer pijn te krijgen ook beranderig gevoel bij het plassen. Ik dacht misschien een blaasontsteking. Wederom langs de huisartsenpost geweest. Deze keer had ik een andere huisarts. Die vond het vreemd. In overleg met een gyn. moest ik naar SEH waar ik een echo kreeg en bloed moest prikken. Op de echo niets te zien want ik ben maar nog 5 weken zwanger en hormonen zijn onder de 2000, namelijk 174. Dus moest over twee dagen weer terug komen om weer een echo te doen en naar de hormonenstijging te kijken. Echter kreeg ik vannacht een aanval. Ik dacht dit ga ik niet redden. Ik ging dood van de pijn. Me man bracht me weer naar de seh. Daar zal baarmoeder prima uit ook eierstokken. Geen infecties en blindedarmontsteking. Daarnaast was me hormoon binnen 1 dag al verdubbeld dit is volgens de gyn. een goed nieuws. De gyn. Gaf aan dat het waarschijnlijk geen BBZ is. Ik moet woensdag weer langs. Ik ben niet misselijk. Maar me darmen en met name linker onderbuik is erg gevoelig. Wie herkent zich hier in...
 
Ik ben nu 6,5 week zwanger. Tot vorige dinsdag waren de krampen mild, alsof ik mijn maandstonden ging krijgen. Maar die dinsdagavond kreeg ik in de auto op weg naar huis voor het eerst een felle kramp die uitstraalde naar mijn rug. Sindsdien steekt de heftige kramp meermaals per dag de kop op. Helaas nu ook regelmatig in het midden van de nacht, rond 3-4 uur. Dan weet ik me even geen houding aan te nemen, zo fel kan de pijn zijn. Soms gaat het gepaard met het gevoel alsof ik naar het toilet moet, zoals sommigen hier al beschreven. Meestal episodes van zo’n 5 à 10 minuten. Kort en krachtig. Mijn lief voelt zich dan altijd erg hulpeloos, en wrijft dan wat over mijn rug. Geen bloedverlies tot nu toe. Puur instinctief probeer ik de pijn ook weg te puffen.
Ik maakte me op zich niet echt zorgen omdat ik al had gelezen dat het door het oprekken van mijn baarmoeder kon komen. Maar mijn lief was toch wel wat ongerust, waarna ik de vroedvrouw heb gebeld. Ook zij vertelde me dat zolang er geen bloedverlies was en de pijn niet constant was, het zeer waarschijnlijk ‘groeipijn’ was. Deze maandag had ik een afspraak met haar, en toen zei ze net hetzelfde.
Dus je, ik maak me geen zorgen, maar ik vind het echt GEEN leuk kwaaltje. Niemand in mijn omgeving die zwanger is/was heeft daar iets van gezegd, gezien ze er ook geen last van hadden. Maar jongens, ik ben de krampen nu al grondig beu. Ik geraak moeilijk in slaap na zo’n nachtelijke kramp, waardoor ik overdag ook veel vermoeider ben. En de pijn is toch echt wel pittig. Ik hoop dat er niet teveel misselijkheid gaat bijkomen en ik op dat vlak wat bespaard ga blijven.
Ik had nooit echt last van hevige menstruatiepijn dus dit is nieuw voor mij, maar ik heb me toch ook al afgevraagd hoe ik een bevalling ga overleven waar de pijn om de x aantal minuten komt en waarschijnlijk NOG heviger is, als ik dit al heftig vind. Het puffen nu is mogelijks al een goeie voorbereiding op het echte werk. :’)
 
Dag Dames,
 
ik ben nu 4w zwanger van een eerste kindje en heb sinds een week af en toe een hevige kramp, net zoals hevige menstruatiepijn. Ik heb niet het gevoel dat het mijn darmen zijn, maar als ik naar het toilet ga is het wel beter. Geen bloedverlies, maar wel een beetje ongerust... 
 
Hallo iedereen, ik krijg ook soms krampen, dus voordat ik naar de dokter ga heb ik gelezen wat jullie zeiden en ik kijk ernaar uit om jullie feedback te geven na mijn consultatie. Twee Sieraden liet me een nieuwe wereld ontdekken die ik met jullie deel, het zijn juwelen die passen bij partners en vrienden :)
 
Ook hier, heel erg herkenbaar. Ik heb gedurende 2 weken vreselijke buikpijnen gehad. Soms zo pijnlijk dat ik er echt van begon te braken s nachts. Zweten/koud zweet, vreselijk. Schrok er heel erg van. Maar na 2 weken verdween dat. Ik belde in paniek de huisarts, maar het kunnen heel goed je darmen zijn die langzaam plaats moeten maken icm 'groeipijnen'. Het is vervelend, maar hopelijk is het ook bij jou snel minder! Geen bloedverlies is goed, dus hou je daar aan vast! Sterkte en natuurlijk gefeliciteerd ?
 
Hey allemaal, Iemand toevallig hierop nog actief? Ik ben ondertussen al 3x zwanger geweest maar telkens geëindigd in een miskraam. Bij de drie zwangerschappen heb ik telkens in het begin een week tot 2 weken in de nacht last van die hevige krampen, duizeligheid en misselijkheid. Iemand uiteindelijk die de oorzaak weet? Ik ben hopeloos op zoek...


alvast heel erg bedankt! 
 
Terug
Bovenaan