Hier verder gaan Trischa mamma van Kay??


Hoi Trischa,

Jij zit nu heerlijk op Ameland. Ik schrijf alvast een stukje....heb je weer wat te lezen als je donderdag weerkomt.
Hoe was het op Ameland? Het weer is hier nu iets minder, dus ik hoop dat jullie het toch nog een beetje getroffen hebben met het weer. Is het een leuk eiland...Ameland? Ik ben daar nog nooit geweest.

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb een druk weekend gehad en net 2 dagen gewerkt, dus vandaag ff bijkomen. Zelfs de kinderen waren moe, want ik heb ze voor het eerst weer de hele nacht niet gehoord. Ik werd zelf om half 8 wakker en kon niet meer slapen (zat ook steeds een vlieg bij me hoofd) Justin was om kwart voor 8 en Sander slaapt nu nog.  
We hebben zondag het huisje van Johan zijn nicht bekeken. Ze zei dat het niet veel voorstelde, maar het ziet er leuk uit. Wel oud, maar alles zit er in. Lekker in de bossen en bij het huisje is allemaal al speelgoed voor de kids, want zei heeft zelf ook 2 zoontjes die ietsje ouder zijn. Dus als het maar een beetje mooi weer is denk ik dat wij ons wel vermaken. We bekijken per week, maar zou wel 3 weken heenkunnen. Heerlijk, ben nu wel al aan vakantie toe!!

Verder eigenlijk geen nieuws op het moment. Dus ik ga er maar weer een eind aanbreien. Ik spreek je wel weer als je er weer bent.

Groetjes Renate
 

Hoi Renate,

Je zult wel raar opkijken dat ik er nu al  weer ben  ipv morgen, we zijn namelijk vandaag terug gekomen Kay is sinds maandag nacht ziek geworden helaas........hij kreeg koorts 40 graden dat was dus een vreselijke eerste nacht, maar daar bleef het niet bij.....de volgende dag (dinsdag) was hij erg vervelend door slaapgebrek en de koorts bleef ook, we hebben toen niet veel gedaan, vroeg naar bed gegaan wat slaap inhalen Kay een paracetamol gegeven maar helaas was de nachtrust om 04.30 voorbij Kay werd wakker weer met hoge koorts ik wou niks liever dan naar huis en besloten toen ook maar om vandaag naar huis te gaan ik vind het niks om met een ziek kind op een hotelkamer te moeten zitten, hij doet en wil niks liever dan tegen ons aanhangen.

De huisarts is vanavond nog langs geweest en zei dat Kay de zesde ziekte heeft dat dacht ik zelf al dat hij dat heeft  toevallig he! ik weet niet of je die ziekte kent? maar het houd in dat ze 3dagen koorts hebben en daarna allemaal rode vlekjes  krijgen  het is niet besmettelijk maar wel voor zwangere vrouwen die kunnen een miskraam krijgen zei hij, nou ik kan toch nog niet zwanger zijn zit nu net in mijn vruchtbare dagen geloof ik
We moeten het even tot morgen aankijken, omdat Kay weinig wil drinken is de kans op uitdrogen aanwezig, ik hoop dat we in iedergeval een goede nachtrust krijgen want dit waren zware dagen jammergenoeg. maar goed het weer op Ameland was ook niks.........

Ik ga nu stoppen ga lekker mijn bed opzoeken spreek je later.........

Groetjes Trischa
 

Hoi Trischa,

Zo....ik doe nu voor de 3e keer een poging om een berichtje voor je te schrijven. Je zult wel denken waar blijft ze nou. Het is eigenlijk al bedtijd, maar morgen wordt het denk ik ook niet, dus nu nog maar ff snel. Gistermorgen had ik al een half bericht getypt en toen drukte Justin op de muisknop......floep....alles weg.

Jammer zeg dat jullie vakantie zo is gelopen. Hoe is het nu met Kay? Klimt hij er al weer een beetje bovenop? Kan me wel voorstellen dat je dan liever thuis bent. Zou ik ook hebben hoor, lekker alles je eigen.....huilt hij, dan huilt hij maar ff. In een hotel ben je natuurlijk altijd bang een ander tot last te zijn. Ik denk dat het voor Kay ook wel lekkerder was in zijn eigen bekende omgeving.
Ik ken de 6e ziekte wel. Ik denk dat Sander m al heeft gehad. Voor een poos geleden had hij ook hoge koorts en kreeg later vlekken in zijn gezicht en hals. Ik ben toen niet bij de huisarts geweest, omdat Sander nog wel goed dronk. Een paar dagen koorts kan he? Alleen idd als ze heel erg hangerig worden en niet meer drinken dan kun je beter ff aan de bel trekken.
Was Ameland wel een mooi eiland? Ik stel me voor dat het er heel erg rustig is....daar mogen toch ook geen auto's op het eiland?

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje......nou ja. Van de week veel gewerkt ivm een zieke collega. Ben wel errug moe hoor. Morgen boodschappen doen, want Justin is volgende week jarig (vrijdag) en ik wil niet alle boodschappen op de laatste dag doen. Dus morgen maar vast aan het inslaan. Johan gaat morgen met mijn vader een speeltoestel zelf maken. Hij had ff gekeken bij de Gamma naar zo'n sppelhuisje, maar die waren erg gammel. En zo groot zijn ze niet, dus eigenlijk past Sander er al niet zo goed meer in. Dan geef ik nu liever iets meer geld uit dat ze er jaren plezier van hebben dan dat het er straks maar weer staat. Maar nu   we m zelf maken kunnen we denk ik nog wel wat geld besparen. Het wordt waarschijnlijk eerst een glijbaan met zo'n plateau en dan kunnen we er later een huisje bovenop maken en dan nog een schommel eraan. Nou ja.....johan moet maar ff zien, wordt vast wel wat.

Justin wordt steeds ondeugender. Hij had van de week een potlood te pakken en stond doodleuk op de muur te krassen. Lachen erbij joh!! Hij had het ook al op de keukentafel gedaan, maar die kan ik heel makkelijk afwassen, maar de muur moeten we weer witten.   Hij roept nu de hele dag weg weg en wijst dan zo met z'n handje. Maar als ik dan zeg....oke...ik ga weg, dan roept hij weer dat ik moet blijven. Ohh wat een eigen willetje heeft die zeg.

Zo dit was het voor nu ff, maar dan heb ik weer ff wat van me laten horen. Ik hoop dat het snel beter gaat met Kay en ik spreek je snel.

Groetjes Renate
 
Hoi Renate,

Gelukkig gaat het met Kay al weer goed hij slaapt nog wel veel s'morgens tot 9.30 heerlijk he! mag van mij wel zo blijven........
Druk weekend gehad verjaardag van mijn man gevierd is eigelijk pas de 26ste jarig maar in een weekend vieren vind ik altijd leuker 2 dagen gevierd ja dat heb je he als je ouders zijn gescheiden en niet bevriend zijn soms wel lastig hoor vooral met feestdagen etc.

Zo wat een boeffie ja die Justin de hele muur das niet leuk meer dan he? zou gek worden als Kay dat zou doen wat een ideeen hebben ze soms ook he! nou succes met verven. hoop dat Kay niet zulke geintjes uitprobeerd!!

Ameland is niet autovrij hoor je bent in de war met vlieland Ameland is wel leuk hoor je kunt er mooi fietsen we gaan er zeker nog een keer een dagje heen naar de vuurtoren toe dat wou mijn man zo graag maar helaas alles viel in de soep........
Gaan jullie nog naar dat bungalowpark?

Nou voor de rest weinig nieuws aan deze kant spreek je snel........

Groetjes Trischa
 

Hoi Trischa,

Gelukkig gaat het weer beter met Kay. Ik kwam net weer uit me werk, blijkt dat
Sander tegen een uur of 5 ziek is geworden. Hij klaagt over hoofdpijn......en hij had volgens mij koorts. De thermometer is nog steeds stuk (ga morgen meteen een nieuwe kopen) maar hij voelde zo warm. En hij had nu 2 keer overgegeven. Hij wilde zelf al naar bed (nou, dat komt nooit voor) Buikgriep gaat rond zegt men, maar ik hoop niet dat het te lang duurt.

Ja wij gaan wel in het huisje van Johan zijn nicht. Hoe lang we blijven weet ik nog niet. Waarschijnlijk 2 weken, misschien 3. Ligt er maar net aan hoe het bevalt. Johan moet natuurlijk gewoon doorwerken, dus ik ben ook veel alleen met de kinderen. We zien wel hoe het gaat. Het was voor zijn nicht geen probleem als we per week bekeken. Ligt natuurlijk ook aan het weer. Als we niets anders hebben dan regen, dan is de grap er natuurlijk snel af.

Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Wat een gedoe zeg....vieren alles apart. Kan me voorstellen dat het met de feestdagen helemaal een probleem is. Je wil natuurlijk niemand voor het hoofd stoten als je niet komt, maar je kan je ook niet splitsen natuurlijk.

Ik ga er ff een eind aan breien, want Sander komt beneden. Ik kom snel weerkijken hier.

Groetjes Renate
 

Hoi Hoi....

Hier gaat alles zijn gangetje weer druk weekend gehad maar wel gezellig!
Kay is ook helemaal weer de oude hoor met al zijn streken haha...
Gister lekker uit eten geweest mijn man was eigelijk gister jarig dus vandaar, toch nog even wat op de dag zelf doen toch.
Hoe gaat het bij jou met de jongens? is Sander nog ziek? ik wist niet dat er buik griep heerst niks van gemerkt, hoop toch niet dat mijn klachten daar dan mee te maken hebben ik hoopte dat het deze maand raak was  heb wel zo'n gevoel sinds 2 dagen maar nog even afwachten over 6 dagen weet ik meer blijven  he!

Jammer dat we zulk slecht weer hebben he het lijkt soms wel herfst toch?
Kay is al geen binnenzitter mij maakt het niet zo veel uit maar ik hoop dat we nog wel wat beter weer krijgen hoor want hier word je niet echt vrolijk van.
Weet je al waneer jullie weg gaan? lekker he even in een andere omgeving wij gaan in okt of nov nog een weekendje naar een bungalowpark met de famillie ook gezellig........

Nou verder weinig nieuws aan deze kant, spreek je snel.....

Groetjes Trischa
 

Hoi Trischa,

Ja....hier gaat het gelukkig weer goed. Sander had gistermorgen en gistermiddag nog koorts. Gisteravond was hij een heel stuk opgeknapt. Ik dacht eerst dat het door de zetpil kwam, maar vanmorgen bleek dat het weer helemaal goed was. Hij zei  zelf tegen mij....ben gelukkig weer beter mama. Ach lief he? vind het zoooo zielig als een van de kids ziek is.
Nou ja....ik had gehoord dat iemand tegen mij zei dat de buikgriep rond ging. Alleen mijn collega en haar man hadden het gehad, maar verder ken ik ook niemand hoor.
Omdat Sander over zere tong klaagde heb ik ff in zijn keel gekeken en zijn amandelen leken aardig dik te zijn. Dus misschien ontstoken en dat dan ook daar de koorts wegkomt. Wil morgen nog ff weer in zijn keeltje kijken en als het dan nog zo dik is en/of witte puntjes zitten, dan ga ik maar met hem naar de huisarts.

He zou leuk zijn als het nu goed nieuws zou zijn zeg......ik blijf zekers voor je !!!!!!!! Wanneer wordt Kay ook alweer 2jaar? Het staat vast wel ergens, maar dan moet ik ff alles terug lezen.   Zou leuk zijn een broertje of zusje voor hem.

Mijn kids zijn ook niet echt binnenzitters. Sander kan zich nog beter binnen vermaken dan Justin. Sander kan wel uren tv kijken als ik hem zijn gang laat gaan. Dus ik hoop ook zeker op beter weer.
Nog 2 weekjes en dan heb ik vakantie. 15 augustus gaan we!!dus als het dan ook maar een beetje mooi is.
Afgelopen maandag nog even kennel besproken voor onze hond . Vind het niet zo erg leuk dat hij gaat, maar wat moeten we anders. Ik geloof wel dat hij in goede handen is daar hoor, dat is het niet. Maar onze kleine hond die gaat naar me schoonmoeder. De kleine hond is een vrouwtje en is opgegroeid met de hond van mijn schoonmoeder. Onze grote hond is wat jonger en een mannetje en kan absoluut NIET met de hond van me schoonmoeder. Dus......en bij mijn ouders is geen optie, want die wonen kleiner en me moeder heeft een hekel aan al dat haar (hij haart ook wel enorm op het moment) Toen wij naar slagharen zijn geweest zijn mijn ouders 3 dagen bij ons in huis geweest op de honden passen. Maar 2 (misschien 3) weken is wel heel lang.
Hebben jullie ook huisdieren? Een kat toch (meen ik me te herinneren uit 1 van je verhalen)

14 September moet ik met Justin en Sander naar CB. Dat zal me wat worden, want volgens mij krijgen ze allebei hun inentingen. Sander weet ik zeker......moet nog maar ff nakijken. Ik moest eerst met Justin 15 augustus, maar dat is net de eerste dag van onze vakantie. En toen dacht ik al.....Sander moet ook binnenkort misschien kunnen ze op 1 dag. Meestal zijn ze uit hun zelf niet zo helder, want ik heb al eens gehad dat ik met Justin op een morgen moest om 11.00 en met Sander dezelfde dag om 14.00.   Maar nu is het mooi geregeld......kwartier na elkaar.

Ik ben al druk bezig met de voorbereiding voor vrijdag. Ik hoop dat het mooi weer wordt, dat we buiten  kunnen zitten......maar het lijkt er niet op. Toen hij geboren is en vorig aar met zijn verjaardag was het allebei heel erg warm pffff. Vooral toen ik zwanger was, toen was het extra warm natuurlijk (ook voor me gevoel) Ik heb net de vloer al ff gedweild......de kids sliepen mooi snel, dus ik dacht daar moet ik ff gebruik van maken.

Verder geen nieuws, ik ga maar eens stoppen voor je vierkante ogen krijgt. Het is geloof ik een heel verhaal geworden.

Groetjes Renate




 

Hoi,

Waarom nemen jullie de honden niet mee?
Wij hebben een poes die gaat ook nooit mee ze wil toch liever bij huis rondlopen ik heb haar 1x meegenomen naar een bungalow nou ze was heel bang dat was dus 1x en nooit weer wij hebben altijd wel iemand die op haar kan passsen dus dat is wel handig!
Gaan jullie nou naar een bungalowpark of zijn het gewoon particuliere huisjes?

Dus Justin word al weer 2 gaat de tijd ook hard he? mis je soms die baby geknuffel niet?
ik kan niet wachten........Kay word 18 november 2 jaar dat duurd nog even.
Maar alvast een hele fijne verjaardag en alvast gefeliciteerd natuurlijk!!!!
Helaas zal het wel niet buitenzitten worden ze verwachten alleen maar regen bahhhhhhh.

We gaan zaterdag even op zoek naar een nieuwe kapstok we krijgen er een van mijn schoonouders omdat we 8 aug 2 jaar getrouwd zijn, ik zoek zelf wel even 1 naar eigen smaak uit  lijkt me heel verstandig!
Zondag word een saaie thuis blijf dag, mijn man moet in Westerbork blijven er zijn te weinig brandweermannen dus hebben ze rond gebeld wie er kunnen zijn als er brand is, nou als het mooi weer is kunnen we even gaan fietsen ook lekker gezond!

Ik zal na de vakantie ook even een peuterschool gaan bellen want ik heb begrepen dat er een wachtlijst van 1,5 jaar is hier  dat heb ik niet geweten anders had ik allang gebeld, ik  hoop dat die volgend jaar september wel heen kan??? ik kan maar 1 adres vinden hier van een peuterschool maar volgens mij zijn er toch wel meer hier voor het geval hij niet in sept kan dan misschien bij een andere toch even bij iemand informeren kan in de gemeentegids niks vinden raar he?

Nou ik hou het hier even bij tot later........

Groetjes Trischa
 
Terug
Bovenaan