hoe gaan jullie hiermee om?

Lieve Marina,

Meid, hoe is het met je?
Ik heb weer vol verbazing, verbijstering en ontzag je verhaal gelezen. Jeetje waar jij elke keer doorheen moet. Ik gun het jullie zo dat je snel weer zwanger mag zijn!!

Hier gaat het allemaal goed. Nog een paar weekjes en dan zie ik eindelijk wie en wat er in mijn buik heeft gezeten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het af en toe wel zat ben, ik slaap bijna niet meer, mijn bekken doet erg veel pijn, ik hou erg veel vocht vast. Maar ja genoeg gezeurd.
Ik had nog wel een vraagje aan je als ervaren moeder: ik ben weleens bang dat ik zometeen de bevalling niet goed doe en dat ik mijn kindje niet leuk vind. Heb jij dat ook gehad?

Dikke knuffel,
J_J

He Marina, wat een teleurstelling zeg meid! Kan me voorstellen dat februari erg moeilijk voor je geweest is. Hopelijk mag je toch snel zwanger raken.

En J_J, vervelend te horen dat je zoveel last hebt van je bekken. wle fijn dat die kleine al ingedaald is. Hier is alles prima, nog absoluut nergens last van. Morgen weer op controle bij de VK, dus ben benieuwd of die van ons al aan het indalen is. Zaterdag zitten we op 34 weken, dus het mag onderhand wel.

Ben zelf ook niet meer zoveel online, want mijn agenda staat aardig vol. Maar blijf jullie hier wel volgen hoor!

groetjes,
Dionne

Hoi J_J, hoi Dion,

Alles nog goed met de zwangerschappen op de kwaaltjes na, lees ik.   Het begint aardig op te korten!   Ik kijk al echt uit naar jullie grote moment!

Tja ik ben hier natuurlijk nog altijd aan 't afwachten.   Mijn temp is na de inseminatie maar heel langzaam omhoog gegaan, maar is op dit moment nog altijd verhoogd.   Maar niet zo hoog als bij mijn vorige zwangerschap.   Ik heb dus maar heel weinig hoop dat het gelukt gaat zijn.   Nog enkele dagen geduld.   Ik voel ook helemaal niks dat op zwangerschap zou kunnen wijzen.   Ik blijf natuurlijk wel hopen tot het allelaatste moment en dat is als de duiveltjes doorkomen.
Ik breng een van de volgende dagen zeker verslag uit van het resultaat, of het nu goed is of niet.   Duimen maar!

Verzorg jullie goed!

Doei!

Hoihoi,
Heb ondertussen een griepje gehad met een beetje koorts, maar ondertussen is sinds gisteren mijn temperatuur weer drastisch gedaald, dus nu is het wel zeker : poging 3 is weeral mislukt.   Ik heb gisteravond zitten blèten, want alhoewel ik het wel had verwacht (geen mooie hoge temperatuurcurve en totaal niets gevoeld wat maar op zwangerschap kon duiden) komt het toch elke keer weer hard aan en moet ik me weer bijeen rapen.   Als de duiveltjes erdoor komen ga ik een afspraak maken met de gyn en dan wil ik eerst een evaluatiegesprek vooraleer ik er nog mee doorga.   Want dit noem ik maar wat aanmodderen.
Enfin, we zullen zien, maar het wordt dus wel een baalweekend...

Lieve Marina,

Meid wat een teleurstelling weer!! Ik baal met je mee hoor, ik duim elke keer weer zo hard en hoop zo dat het zo mag zijn!!
Meid doe rustig aan en denk aan jezelf!!

Dikke knuffel,
J_J

O Marina, niet weer. Wat enorm vervelend zeg. Kan me voorstellen dat het weer een flinke domper is. Veel sterkte. Goed dat je met je gyn gaat praten, want zo schiet het natuurlijk ook niet op. Hopelijk kunnen ze jullie toch snel helpen jullie kinderwens te vervullen.

Liefs,
Dionne

Hoi J_J, hoi Dion,

Ben vrijdagavond na een cyclus van 30 d. ongesteld geworden en eigenlijk was het zondag al gedaan.   Heeft nauwelijks 1 dag geduurd. Dus vandaag moet ik weer nieuwe afspraak maken met de gyn en zien wat we verder doen.     Toen we zijn begonnen met proberen zwanger te worden (ergens zomer 2006) hadden mijn man en ik afgesproken dat we niet meer zouden beginnen met IVF en ICSI.   Bovendien zit ik boven de maximum leeftijdgrens (en dat is 42j).   Ik weet ook dat er vreselijke wachtlijsten zijn om te starten (4,5,6 maanden zijn geen uitzondering).   Zelfs na een mislukte poging moet je weer je wachttijd uitdoen.   Nu weet ik het echt niet meer.
Ik begrijp er eigenlijk niks van.   5j geleden was ik al in ronde 2 zwanger van ons dochtertje, nog voor we er eigenlijk "serieus" aan begonnen waren en dus eigenlijk te snel.   We hadden dus nooit verwacht dat wij met deze vruchtbaarheidsproblemen te maken zouden hebben.   Vorig jaar heeft het geduurd eerst tot de 9de ronde (met mk weliswaar) en nu wil het zelfs gewoon niet meer lukken, zelfs niet met IUI.   Van de 10 rondes zijn er 6 geweest dat we de eisprong gemist hebben, 1 keer een slecht zaadstaaltje en 3 mislukt pogingen.   Nu wil ik wel eerst eens een evaluatie.   Het wordt een lijdensweg ondertussen.   Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.   Al maar goed dat ik hier af en toe kan komen zeuren!

Bedankt voor jullie steun en om toch nog af en toe hier te komen piepen...

Hoi,

Had vanmorgen een afspraak bij de gyn (dag 10) voor follikelmeting, maar wou die afzeggen omdat ik volgens mij mijn eisprong alweer te vroeg had gehad.
Tja ben vanmorgen dan toch maar naar de gyn geweest omdat mijn temp.stijging zich vanmorgen precies niet doorzette. Maar ja, er zat inderdaad geen follikel meer, dus de eisprong is al geweest (is vandaag dag 10). Hèhè... weer geen IUI.
Heb de gyn gezegd dat ik dat hele gedoe zo moe was, dat het zwaar begon te wegen. Hij heeft dan voorgesteld om een pauze in te lassen en tot juli/augustus niks meer te doen, erover na te denken of we dan door willen doen of verder gaan met IVF. IVF beginnen we niet meer aan, dat hebben we toen we eraan begonnen voor onszelf uitgemaakt. Ons probleem is waarschijnlijk de stress. We zitten sinds bijna 2 jaar met een bouwproject en we staan allebei professioneel ook nogal onder spanning. We zijn allebei uitgeput en lopen echt op de topjes van onze tenen. Ik denk dat we die pauze gewoon nodig hebben. Misschien gaan we ondertussen wel nog naar een andere gyn, kwestie van eens een andere klok te horen luiden. Misschien beginnen we bij die dan opnieuw. Maar eerst even laten bezinken en tot rust komen...

Terug
Bovenaan