Hoe gaat het?

Junior,
Gelukkig, dacht al dat ik jaloers ofzo was, of ik dit niet moet voelen, maar voel me gewoon zo, ik ben ook net tweede dag terug, en het gaat alleen maar over baby van haar, en twee zwangeren, ja en ik dan, t is niet omdat ik nu twee dagen weer aan het werk ben dat dat super gaat.
Wat wil ik graag fulltime mama zijn. Alleen zo balen dat dat niet haalbaar is financieel. :-(

Zou vandaag hoop in huis doen, maar heb dr echt geen zin in, te warm, en gewoon echt geen zin. Dus maar ff lekker genieten, en mss zo nog ff op bed, als Janawil slapen,

Jana heeft trouwens dr handjes uitgevonden, gaat dr nu meer en meer op sabbelen, en begint ook met de poppetjes in de box te spelen, dingen die binnen handbereik liggen probeert ze te pakken, en dr op te sabbelen.

Liefs

mama van jana

ik hoop dat je een beetje heb kunnen rusten vanmiddag.

Ik moet morgen beslissen of ik een plaatsing neem bij het kdv vanaf september, ze houden de plaats tot maandag vast voor mij.

Ik weet nog niet of ik een uitkering krijg (papieren liggen bij hun voor de beoordeling en hoeveel dat dan is), hoeveel dagen moet ik dan nemen?? Hoe zit dat dan met werk als ik dat vind ik moet nu de dagen bepalen.
We weten allebei niet wat we moeten doen en ik moet morgen bellen pffff

Als ik ja zeg zitten we aan een contract vast en als ik nee zeg dan weet ik niet wanneer en waar ik terecht kan voor Kirsten.

Ben er dus ook achter dat ik dus werk moet zien te vinden waarbij ik dus niet te vroeg begin en uiterlijk om 17.00 stop want ik moet Kirsten voor 17.45 dan ophalen. Ik heb heel veel vacatures gezien voor werken in de kinderopvang (ben gediplomeerd) maar dat is allemaal werk tot 18.00 of later en dan ook nog in Amsterdam of in Purmerend in een flexpool dan heb ik totaal geen vastigheid.

Ik krijg er gewoon koppijn van...:(

Mama van kirsten, kan me helemaal voorstellen dat je er koppijn van krijgt.

Persoonlijk ken ik dat niet met kdv en contracten, heb zelf een gastouder. Maar neem aan dat je wel ong. weet hoeveel dagen je wilt werken, als dat bijv. 3 is. Kun je dan niet met kdv afspreken dat het in eerste instantie bijv. maandag t/m woensdag is. Maar mocht je een baan vinden waarbij de uren anders zijn, dat je dat in overleg zou kunnen aanpassen? En je hebt het erover dat je in de kinderopvang wilt werken, ik weet niet wat voor contract dat is, teken je dan voor een bepaalde tijd? Anders kun je toch altijd je kind meenemen naar je werk op de kinderopvang? Of mag zo iets niet?

Hoop dat jullie eruit komen, is een gastouder dan eventueel niet iets voor jullie? Dan zit je minder aan tijden gebonden.

Succes!!

Hier een vreemde nacht. half 12 laatste voeding, half 2 SCHREEUWEN!! Ik schrok gewoon wakker, dus ik erheen... bleek meneer zich boven de dekens te liggen, 180 graden gedraaid in de wieg en dan helemaal tegen de zijkant aan. Hij was gewoon overstuur, blijkbaar wat raar wakker geworden. Dus ik eerst even blokje om door het huis heen om hem rustig te krijgen en daarna nog voeden. Op gegeven moment ben ik in slaap gevallen (voed 's nachts in bed) en toen ik weer wakker werd, lag hij nog steeds te drinken. Maar daarna ben ik dus gewoon weer in slaap gevallen om half 6, dus voor de volgende voeding wakker te worden. En de kleine man lag lekker naast me te slapen.. die zal wel denken, ik hou me stil, dit grote bed ligt veel lekkerder :D

Dus kon toen meteen weer voeding geven. En daarna was het over met de pret. Meneer had last van de warmte, dus deed niets anders dan huilen. Hij had genoeg melk gehad en wou ook niet meer. Dus dan maar wassen en hup naar beneden in de box, is het toch wat koeler dan boven.

Zal wel een leuke middag worden, als hij nu al zoveel last heeft van de warmte.. en het zal nog vanmiddag wel wat warmer worden

liefs Rixt

hoi Rixt,

We hebben juist voor een kdv gekozen omdat ons dit was aangeraden door zo'n pipo van de gastouder stichting/vereniging. Hij zegt dat gastouders per 1 januari opgeheven worden en je dan net zo goed bij een kdv kan inschrijven.

Het nadeel van een gastouder vinden wij dat als de gastouder ziek is er geen vervanging is (werd ons verteld). Want ons eerste voorkeur ging naar een gastouder maar ik zit nu echt met me handen in het haar. We weten beide niet wat we moeten doen. Mijn vriend zegt al zeg maar dat we alle 5 de dagen willen hebben zodat je kan wisselen. TJa maar je moet dan wel betalen voor 5 dagen. Ik weet nog niet eens of ik de uitkering krijg, ik heb hem wel aangevraagd maar toch. Ik heb woensdag mijn spullen naar ze opgestuurd en zou binnen 2 werkdagen wat horen, dus ik hoop dat ik hoop dat ik vandaag wat van ze hoor want dan weet ik dat ik in aanmerking kom voor kinderopvangtoeslag en anders moet ik alles zelf betalen.

Kirsten heeft vannacht goed geslapen, ze kwam pas om 06.15 net zoals elke ochtend drinkt ze dan weinig (80 cc) en dan iets van 2 a 3 uur later een flesje van 120. Ze ligt nu lekker te slapen in de box is toch even wat beter uit te houden dan boven.

Ik ben zooooooo moe met deze warmte niet normaal meer, ik heb dus gisteravond van 23.30 tot 06.15 geslapen en na de voeding weer geslapen tot 08.15. Maar als ik nu ga liggen val ik weer in slaap.

Vanmiddag wordt het idd warmer maar er is ook kans op regen en onweer en het zou klam en benauwd worden jippie!! :((

oh ja rixt is het geen idee om je zoontje in een slaapzak te leggen en dan aan de onderkant 'in te stoppen'.

Kirsten draait en beweegt al sinds week 4. Ze is toen uiteindelijk in week 5 naar haar ledikantje gegaan omdat de wieg drama was = ze zag niets!

Ooh ja dames, ik heb het vorige topic over hoe het met ons gaat ook gevonden, dat staat op pagina 4!
Hier alles goed, niet echt noodweer gehad gisteren, alleen wat onweer en regen, maar niet extreem veel ofzo. Het zorgt wel lekker voor verkoeling.
Met het warme weer zijn wij lekker thuisgebleven, Elsa is druk bezig met zindelijk worden en het lijkt erop dat dat toch gaat lukken deze dagen. Feline gaat ook steeds beter in haar velletje zitten. Ze vind het nu leuk om in de box te liggen en naar de mobiel te kijken. Ze slaapt lekker en veel met dit warme weer. Alleen nog altijd niet op haar rug. Ze slaapt alleen op haar zij.

Vanmiddag eerst een verjaardag en daarna een buurtbarbeque. Morgenochtend een doopdienst van het zoontje van mijn nichtje. Ik wil er eigenlijk wel graag heen, maar zit een beetje met Feline. Kan ik haar meenemen de kerk in? Ik vind haar nog te jong om bij de oppas te doen. Maar ze moet waarschijnlijk dan ook een voeding hebben. Dus jullie snappen mijn probleem vast wel. Iemand een idee?

mamavanelsaenfelin; achterin de kerk voeden, of zeg ik nu heel iets ergs?

Wij zaten precies in het noodweer, het begon 13.45 donkergrijs te worden en heb toen snel het zonnescherm omhoog gedaan. Nog geen 10 minuten later brak de hel los. Het ging zelfs hagelen. Ik heb alle deuren en ramen dicht moeten doen voor ongeveer een half uur en toen alles lekker tegen elkaar open gezet.

Het was zo afgekoeld vannacht dat Kirsten haar armpjes gewoon koud aanvoelde.

Terug
Bovenaan