Hoe gaat het?

Mama van Elsa en Feline,
Mja, idd, mss voeden achterin? Of gaan kijken wanneer het bijna voorbij is?

Mama van Kirsten,
oh, wou dat ik dat weer hier had, hihi. heerlijk zeg. Hier is het nog steeds benauwd, nog geen druppel water gezien.

Jana heeft het erg zwaar vandaag, drinkt erg slecht en onrustig, is ook erg onrustig, heeft denk ik erg veel last van de warmte, en ik voel me gesloopt vandaag. Ben hele dag in de weer met dr, nu ligt ze eindelijk weer ff te slapen.

Liefs

@ mamavanelsaenfeline. Ik zag je berichtje en reageer hier als illegale...
toen ons dochtertje 3 maanden was, trouwde er een nicht van mij. Heb ons dochtertje toen meegenomen in de kerk. Drinken gegeven wanneer dat nodig was. Ik was wel op een hoekje gaan zitten, dat ik eruit kon als dat nodig was. Tijdens de dienst ben ik even naar de zaal gelopen, omdat ze wat huilde, maar niemand die het erg vond. Ja, kinderen horen er toch ook bij?
Kan me wel voorstellen dat je het in een zware kerk minder snel doet. Bij onze eigen gemeente zou het wat minder gewaardeerd worden, maar weet niet naar wel soort kerk je dan gaat.
Ik zou het gewoon doen! Succes ermee!

mama van Jana, ga er maar vanuit dat het de warmte is. Als ik het warm heb weet ik mezelf ook niet te uitten ik wordt helemaal kriebelig en chagerijnig, laat staan die kleintjes.

Kirsten is vandaag super vrolijk alleen ze heeft nog maar 140 cc op maar wil niet meer.

Hoi,
Mama van Kirsten,
ja, het is hier ook de warmte denk ik. Ze drinkt sinds gisteravond weer stuk beter.
En is vandaag ook erg vrolijk, voor ze net bedje weer in ging heeft ze tien minuten lang erg veel lol gehad in dr bedje, continu lachen, zelfs met geluid dr bij :) Wat mooi om te zien.

Jana heeft vanmorgen 160 op :)

Nou, wij hebben idd helemaal achterin gezeten en na het dopen mochten alle kinderen naar de kindernevendienst dus toen zijn wij er ook uit gegaan en ben ik haar in een kamertje gaan voeden. En toen de dienst afgelopen was zijn we gewoon naar het koffiedrinken gegaan. Dus zo kon het mooi.

Hier verder alles goed en eigenlijk geen nieuws.

Mama van Kirsten en mama van Jana, wat vervelend dat jullie meiden zo'n last hebben van het weer. Hoop voor jullie dat het snel wat koeler wordt!

wat ben ik blij dat het niet meer zo warm is pfff. Kirsten is hier volgens mij ook erg blij mee.

Ik ben er achter gekomen waarom ze zo raar drinkt en zo weinig. Ik ging ervan uit dat het door de warmte kwam maar vanmorgen heeft ze maar 80 cc gedronken nadat ze van 22.30-07.00 had geslapen. Dit kon gewoon niet, om 11.30 had ze niet veel meer gedronken. Toen maar de Aventfles weer uit de kast getrokken en het was binnen een kwartier op de 150 cc waarmee ze normaal zoveel moeite voor moet doen. Ik zal vanmiddag is kijken hoe ze reageert op de fles uit de Aventfles.

Is wel een opluchting, want ze wil wel dus.

Hey wat raar... had gisteren gereageerd, maar staat er niet meer bij :S

Jelte heeft vannacht eindelijk weer een beetje redelijk geslapen, afgelopen dagen waren een drama, van 1 tot 7 klaarwakker, huilen, willen drinken, in slaap vallen, weer wakker worden, weer willen drinken, echt dat clusteren. Maar moest continue opnieuw aanleggen, hij liet steeds weer los. Als hij gewoon doordronk kon ik even slapen/rusten en dan was het beter vol te houden. Maar vannacht ging het redelijk. 9 uur laatste voeding (ik wou vroeg op bed, en dan maar zien hoe laat hij vannacht zou komen), komt ie om half 3!! Daarna half 7 en om 9 uur. Na de voeding van half 7 is meneer klaarwakker, vrolijk en wil het liefst spelen/aandacht. Dus ik ook al vanaf half 7 klaarwakker.

Zaterdagavond op verjaardagsvisite, zat tante van mijn man te klagen dat onze zoon geen sokjes aan had en dat het veel te koud is voor zo'n klein kereltje!!! Het was 28 graden in huis!!! Die jongen wist niet waar hij zijn warmte kwijt moest, en dan koelt hij tenminste via zijn voeten en hoofd. Maar nee, lakentje moest over van tante... zucht... twee tellen later keek ik weer bij hem, om het lakentje weer af te doen, maar toen had meneer hem zelf al afgetrapt :D En het kan nog iets erger... het raam moest ook maar dicht, anders tocht het zo... nou, mijn zoon slaapt iedere nacht met het raam open!! Helemaal met deze temperaturen!!

Maar verder hebben we niets te klagen, Jelte doet het super. Merk nu echt dat hij groeit, heeft bij mij vroeger ook tot 10 weken nagenoeg stil gestaan en toen begon ik te groeien. En hij doet dus precies hetzelfde. 't Is dus nog steeds een heerlijk klein mannetje...(nou ja klein, in de lengte is hij wel gegroeid, zit al ruim over de 60 cm heen)

Vanmorgen even op de weegschaal gestaan met hem en 1 keer zonder hem, zodat ik weet hoe zwaar hij is. Maar hij kwam uit op 5300 gram, terwijl hij 2 weken terug nog 4600 gram woog!! Super toch :D

Oh eind van de week mag ik weer werken, ben dus druk aan het kolven voor een voorraadje. Door het vele drinken van afgelopen dagen was het moeilijk, maar ben nu toch bezig met het derde flesje. Gaat dus de goede kant op. Morgen nog een flesje... en dan hebben we er in ieder geval 4.

Zijn er nog meer moeders die nog borstvoeding geven en nog blijven willen geven tijdens het werken? (en dus ook moeten gaan kolven?) Ik heb vanochtend nog even overleg gehad over het kolven, wanneer het dan even zou moeten. Maar krijg dus alle ruimte (heb eigen kantoor, dus kwestie van deur eventjes op slot) om te kolven, ook qua tijd!! Mag zelf de tijden wel bepalen, wou eigenlijk 3 keer kolven, tussen 8 en half 5.

Liefs Rixt

rixt wat een tante heb jij zeg, bij mij had dat lakentje er echt niet gekomen hoor. Kirsten lag dit weekend alleen in haar rompertje en een kort broekje aan van dun katoen. En mijn moeder zei zelfs dat ik dat broekje ook wel uit had kunnen doen.
Mijn moeder zei juist dat het goed was dat de voetjes koud werden want dan verkoelde ze tenminste.

Ik kan je geen advies geven over borstvoeding, maar wat goed dat je op werk mag kolven.

Terug
Bovenaan