Hoe gaat het?

Mama van Jana, heb daar gelukkig geen last van. Voel ze ook niet zitten. Huisarts had gezegd dat ik het na een week even moest checken, dus dat heb ik gedaan, en toen voelde ik ze al heel snel zitten. Dacht eerst dat ik 'm zou gaan verliezen, dat hij dus niet goed zat. Maar hij zit na 3 weken nog steeds op dezelfde plek, dus ga er nu vanuit dat de draadjes te lang zijn. Snap dat niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, maar ik hoor het steeds vaker. Huisarts is over 2 weken weer terug van vakantie, dus dan maar weer een afspraak maken. Heb niet zoveel behoefte om naar zijn vervanger te gaan. Hoop alleen niet dat het vloeien dan opnieuw begint, ben dat nu wel eens zat. Heb eerst 7 weken gevloeid na de bevalling, toen 2 weken niet en nu ook weer vier weken.

Mama van Kirsten, heerlijk dat het nu weer goed gaat met Kirsten. Ben zelf ook niet zo weg meer van de difraxfles, heb nu paar keer gehad dat Jelte zo gigantisch zoog, dat hij de bodem eruit zoog. (het rubberen plaatje zeg maar). Dus dan was het treffen als ik de dop bij de hand had, dan kon ik de dop er even op doen en opnieuw de bodem er in draaien. Maar anders was de overige melk binnen 5 minuten naar binnengewerkt. Heb zelf de Aventkolf, dus heb nu laatst ook de aventfles weer geprobeerd. Ging nog steeds wel heel erg snel, maar was wel makkelijker eigenlijk.

Mama van Jana, heerlijk he... eindelijk die temperatuur weer naar beneden. Ook al is het buiten nog steeds wel aangenaam. Jelte heeft zijn oude ritme weer helemaal herpakt. 's Ochtends 6 uur eerste voeding, 10 uur, 12 uur/half 1, 16.00 uur 20.00 uur en 's avonds laatste voeding half 11/11 uur (net hoe laat mama op bed gaat). Heerlijk... komt ook wel mooi uit, mama moet morgen weer aan het werk!

Rixt,

Hoe was je eerste werkdag??
Met de aventfles drinkt ze gewoon beter, leek wel of er geen gaatje in de fles zat bij de difraxfles hahaha

Donderdag is ze op een verjaardag geweest en was ze helemaal overstuur tot aan het kokhalsen toe.

De nacht van woensdag op donderdag werd ze wakker snachts ineens om 03.00 en sindsdien drinkt ze minder heel raar allemaal. Ze drinkt nu ongeveer 130 a 140 cc per keer. Meer krijg ik er niet in.

Mama van Kirsten,

Jana heeft het ook, onrustig drinken, maar 130-140 weg krijgen.

Net heeft ze voor het eerst in twee weken weer een fles van 165 leeg gedronken, en dat in 20 minuten, hoop dat het beetje in stijgende lijn blijft gaan nu.

Is ze verder wel rustig? En vrolijk? Plast ze goed?

Groetjes

ja ze voor de rest harstikke vrolijk, hele verhalen heeft ze soms en veel lachen.
We hebben ook samen hele gesprekken en dan schatert ze het uit.

Plassen doet ze ook goed. Ze wordt pas onrustig met het voeden als ze vol zit. Als ze met haar benen begint te bewegen weet ik dat ze bijna vol is.

Ik maak me er ook niet druk om

vanmiddag een fles van 160+5 en 2 uur later wilde mevrouw nog wel een fles van 60+2.

Ik zal haar rond 19.30 nog wel een fles geven zodat ik rond 23.00 de laatste fles kan geven en dan kan ze lekker doorslapen tot morgenochtend :)

Hoi,

Om de hoeveel uur krijgt Kirsten een voeding? Zit er vaak drie uur tussen? Kan het mss zijn dat ze dan nog niet voldoende honger heeft na een flesje van 160?
Jana drinkt om de 4u een flesje. Maar ook dan drinkt ze 120 cc.

Vanmorgen heeft ze iets van 140 op :)

En ze is zo vrolijk vandaag. Haha, ze lachte me echt toe toen ik dr kamer in kwam.

Heerlijk. :)

Mama van Kirsten,
Eerste werkdag was geweldig. Heerlijk om weer wat anders te doen, geniet er volop van!! Thuis is ook alles goedgegaan met de eerste papadag!! Ook het kolven ging goed, wel even wennen. Moet nog even knop omzetten dat ik even mijn rust pak als ik ga kolven, ben dan nog even teveel met werk bezig.

Mijn baas had mijn werk zoveel mogelijk bijgewerkt, zodat ik niet een te grote achterstand zou krijgen. Baas verontschuldigde haar dat ze niet alles bijgehouden had, vanwege drukte. Maar binnen dag had ik alles weer bijgewerkt, dus prima!!

Zit nu alweer te popelen om naar het werk toe te gaan, natuurlijk is het heerlijk met mijn mannetje thuis!! Maar ben blij dat ik toch 2 dagen in de week werk!

Kolven gaat ook super, had eerste werkdag 430cc en tweede dag zelfs 600cc, terwijl Jelte de eerste dag 360cc had gedronken (eigenlijk wat te weinig) en tweede dag 450cc. Dus kan zelfs een voorraadje aanmaken in de vriezer, hoef niet zoveel natuurlijk.

Jelte wordt wakker, zal even bij hem kijken...

Wat lijkt het dat jullie dochters weinig drinken? Of krijgen ze vaker een fles? Ons dochtertje is nu 3 mnd (13wk), ze drinkt 180cc, om de 4 uur. En ze drinkt 4 flessen per dag. Het CB had liever dat ze nog een halve fles meer dronk, en dat ze pas met 4,5 maand op de 4 flessen zit. Dus nu geven we soms voor dat ze naar bed gaat nog een half flesje, maar ze heeft er nooit veel zin in.
Ach ze groeit super, 64cm en 6100 gram! Ik maak me dr geen zorgen over.

Schema:
8.00
12.00
16.00
20.00
(nog een halve soms om 21.30)
Rond 21.30 naar bed, en ze word weer heerlijk om 8 uur wakker! Volgende week gaat ze voor het eerst naar het KDV, dan zal dr schema wel aanpassen, want daar moet ze op tijd heen, dus eerder wakker worden.
Ben benieuwd hoe het dan gaat

Ze is trouwens ook leuk aan het veranderen, pakt de babygym speeltjes boven haar, speelt met een knuffeltje, rolt om van buik naar rug, en is zo vrolijk! Heerlijk dat ze weer een 'sprongetje' genomen heeft!

(ik was trouwens blueyez, heb ook een andere naam):)

mama van Jana, ja ze komt om de 3 uur over het algemeen. Ze geeft zelf aan door de speen eruit de duwen en de hoofd weg te draaien dat ze genoeg heeft gehad. Ik hoef het dan niet weer te proberen want ze weigert gewoon dus ja als ze dan maar 130 op heeft dan kan ik er moeilijk wat aan doen ;(

Vl1nd3r, ja het klopt.
Volgens de 'statistieken' zou Kirsten op 5 x 180+6 moeten zitten maar ze krijgt dat niet weg. Ze groeit goed; 58.5 cm met een gewicht van 6020 gram. Ik maak me er niet druk om, net een fles van 170 en van 150 op.

het liefst voed ik haar gewoon om de 4 uur of om de 3 uur als ze maar steeds hetzelfde drinkt. Als ze nu huilt weet ik niet eens of het van de honger is of iets anders.

Ik vind 4 flessen trouwens niet veel, Kirsten is 3 maanden en krijgt 6 flessen.

07.00
10.00
13.00
16.00
19.00
22.00

Deze tijden zijn om en na bij..

Terug
Bovenaan