Hoe gaat het?

Ook ik geef borstvoeding en mag straks kolven op het werk. Of eigenlijks zijn ze er ook toe verplicht. Ik kan door de week dan in een spreekkamer van een arts gaan zitten en in het weekend op een slaapkamer van een arts. Ze doen er bij ons niet moeilijk over, maar ja ik zit dan ook in een vrouwencultuur. Werk op een huisartsenpost war ongeveer 80 vrouwelijke doktersassistentes werken. Dus er is er altijd wel 1 zwanger als er niet meerderen zwanger zijn. Bij mijn oudste heb ik zolang mogen kolven totdat ik stopte met de borstvoeding, dit was bij 10,5 maanden. Terwijl ze maar verplicht zijn om het tot 9 maanden toe te staan. Ik heb nu de handkolf, maar denk er toch om om een electrische aan te schaffen. Maar zit erg te twijfelen. MEnsen met ervaring?

Elsa is ook zo goed als zindelijk. Ze gaat nu soms uit haar zelf een plasje doen en had gisteren mar 2x een beetje in haar broekje en dit vond ze helemaal niet leuk. Maar dan ontkwam het haar net even, want ze zei dan net te laat dat ze moest plassen. Ben erg blij dat ik met dat mooie weer heb doorgezet.

Ook Feline heeft alleen rompertjes aan en dan ook nog met spaghettibandjes. Sokjes doet ze net als haar grote zus vrijwel direct weer uit. Ze sliep onder een lakentje alleen heb ik haar afgelopen nacht wel een dekentje over gedaan.
Ik moest vanmorgen eerst nadenken of ze wel een nachtvoeding had gehad, en dat had ze dus niet, ze werd net na 6 uur voor het eerst wakker, terwijl ze dus gisteren om 22.00uur de laatste voeding had. Nu ligt ze weer lekker te slapen., helaas was Elsa om 6.30 wakker, dus slapen zat er voor mij niet meer in.
Straks de nacontrole bij de verloskundige en dan wordt de kraamtijd toch echt afgesloten. Als het goed is maak ik dit allemaal nooit meer mee. Is toch wel een apart idee.

goedmorgen!

jesse werd om 5 uur wakker omdat hij het koud had! hij jammerde al een poosje en ik heb even gewacht tot hij mischien weer in slaap zou vallen. ben er uiteindelijk maar uit gegaan en toen had hij zijn lakentje afgetrapt en zijn beentjes voelden gewoon koud aan. dus heb ik zijn slaapzak maar weer tevoorschijn gehaald. ik had hem gisteravond in een romper met lange mouwen onder een lakentje gelegd.
twas ondertussen kwart voor zes dus heeft hij zijn eerste fles ook maar gelijk gekregen. hij is daarna gelijk in slaap gevallen en hij ligt nu nog heerlijk te slapen. maar toen werd elmar wakker, manlief kwam weer uit zijn nachtdienst dus slapen was er voor mams niet meer bij.

hebben jullie trouwens nog tips wat we allemaal mee moeten/kunnen nemen op vakantie?
we nemen een kar mee achter de auto want dan kunnen we de parasol,de fiets van elmar en 2 van onze eigen tuinstoelen meenemen.

ga straks nog even op kraamvisite en dan vanmiddag nog even werken. nog een paar dagen en dan lekker vakantie!!

@mamavanelsaenfeline,
ik ben ook blij dat ik het vorige week door heb gezet met elmar, hij heeft het nu ook redelijk goed onder de knie. ach en een ongelukje zal er de eerste tijd nog wel in zitten. weten jullie zeker dat jullie hierna geen kinderen erbij willen hebben?
ik heb best wel een zware zwagerschap achter de rug en heb al die tijd geroepen dat dit echt de laatste zou zijn. we hebben het er zelfs over gehad dat als ik een keizersnee zou krijgen ik mij zou laten helpen want dan lig ik toch al open. maar toen we een dag van te voren te horen kregen dat jesse de volgende dag met een keizersnee geboren zou worden durfde ik toch niet meer....
wij zijn gelukkig met twee kinderen en als er niet meer bij komt zijn we er zeer tevreden mee, maar als straks alles uit de luiers is en eventueel op school zit en het begint weer te kriebelen...
tis bij ons nog niet echt definitief ja of nee. we zien wel wat de toekomst ons brengt..hihi...

groetjes

@mamavanelmar en jesse,
Ja, wij weten zeker dat we geen kinderen mer willen. Ik heb 2 ellendige zwangerschappen gehad, met heel veel overgeven en bij allebei dus opgenomen geweest omdat ik uitgedroogd was, dus ik ben een hele zwangerschap uitgeschakeld. Zwanger zijn is dus niet echt voor mijn lichaam bestemd. Daarbij ben ik allebei de keren ingeleid omdat een bevalling bij mij blijkbaar niet spontaan begint en ik dus sowieso de 42 weken haal. Daarbij heb ik van jongs af aan altijd al zoiets gehad dat ik 2 kids wilde en mijn man had het eigenlijk wel bij 1 willen laten. Al is hij natuurlijk wel erg blij met de 2de en stond hij er uiteindelijk ook wel helemaal achter toen we ervoor gingen. Dus we kijken het nog even een jaar aan en als alles goed gaat, dan is dan mijn man aan de beurt om zich te laten helpen. Als het aan mij ligt tenminste. Alleen staat hij daar zelf nog niet helemaal achter ;)
Zo dat is volgens mij alweer een heel verhaal.

Ik zou het trouwens ook niet kunnen hoor om meteen tijdens een keizersnee een sterilisatie te doen. Ik heb namelijk wel zoiets, je weet niet wat er nog gebeurt, daarom wachten we ook nog minimaal een jaar.
Maar hier is dus eigenlijk wel een definitief nee.

ik ben ook blij dat ik het niet heb gedaan, maar als je je zo elendig voelt in de zwangerschap dan kijk je daar anders tegenaan.
de gyn die mij geopereed heeft wou het sowieso niet doen omdat ik nog te jong ben, ben net 29 geworden dus nog een jaar of tien in staat om kinderen op de wereld zetten. en je weet het nooit wat er nog gebeurd in de toekomst....
ik ga nu voor een spiraal. moet hem nog laten zetten maar vergeet iedere keer een afspraak te maken. morgenvroeg gelijk maar even doen.

groetjes

Oh heerlijk allemaal zindelijke kindertjes :D
Is ideaal met dat mooie weer... lekker in onderbroekje naar buiten. Dan leren ze het snel.

Oh raar idee mama van Elsa en Feline, lijkt mij een vreemd idee om nooit weer zo'n kleintje van jezelf in de armen te kunnen nemen. Dus nu nog maar even lekker genieten.

Jeetje 27 graden gisteren nog boven?? Hier is het boven (wel op de koele kant, want daar slapen we) niet boven de 25 graden uit geweest. En eindelijk heeft ons mannetje vannacht weer doorgeslapen, wat is dat dan toch weer lekker. Half 11 laatste voeding en vanmorgen 6 uur was hij er weer. Zou straks ook wel heerlijk wezen als ik weer aan het werk moet. Dan staat de wekker toch kwart over 6.

En tja... wat moet je mee hebben op vakantie met twee kleine kinderen... mijn schoonzusje was bij de eerste vakantie met kinderen alles vergeten wat voor de kinderen bedoeld was. (dus kleertjes, pampers, dekentjes... bedje... echt alles!! Stond nog mooi boven ingepakt klaar). Maarre.. even op google zoeken, er zijn wel van die afstreeplijsten te vinden, misschien staan daar nog wel handige dingetjes tussen. (zoals een blikopener ofzo... weet niet of jullie gaan camperen) Enne... zonnebrand met hoge factor :D want we gaan er wel vanuit dat het mooi weer is.

Hier gaan we niet op vakantie, ja.. tuinesië :D Zijn druk bezig om de tuin te verbouwen, nu met een tuinhuisje, komen nog twee terrassen, bloembakken en de rest gras. Dus ons vakantiegeld + dagen zijn straks wel op. Misschien in september een weekendje weg ofzo.. lijkt me dan wel weer even lekker.

Oh... hier ook een spiraaltje.... Vloei nu alleen straks alweer 3 weken, wordt er wat moe van. Iedere ochtend denk ik... ha het wordt eindelijk minder, maar dan kom ik in beweging en dan is het weer mis. Ook zijn de draadjes te lang gelaten, dus moet sowieso nog een keer heen om de draadjes af te laten knippen. Maar ja, huisarts is nu op vakantie...

Liefs Rixt

Rixt,
Bij jou draadjes ook al te lang, heb je daar niet veel last van? Ik had daar erg veel last van, deed zo zeer:S
Ik ben woensdag ook ongesteld geworden, lijkt iets minder te worden, maar nog lang niet over.

Hier is het weer 22 a 23 graden boven, heerlijk. Eindelijk niet zo heet meer :D

Liefs

rixt

het gaat goed met kirsten, ze drinkt nu weer uit de aventfles. Uit de difraxfles kan ze niet drinken. ze krijgt er niets uit zelfs niet met de 3 standenspeen en ook niet als ik de deksel eraf draai,

Terug
Bovenaan