Sas, geniet van je verlof !!
Meiden, bedankt voor al jullie medeleven . Ik heb gisteravond en vanmorgen die oefeningen gedaan, maar met zo'n enorme buik als ik heb, is het echt te zwaar. Het hele gewicht hangt aan mijn buikspieren en langer dan 5 minuten kon ik het niet volhouden, ik heb er nu nog last van, het lijkt wel of ik een beurse spier nu recht over mijn buik heb, dus dat werkt ook niet. Ik ben daar dus maar weer mee gestopt. De kleine vond het volgens mij ook niet tof, want ik voelde 0,0 beweging als ik zo half op mijn kop hing. Nu heb ik het vandaag ook niet veel gevoeld, maar ik ben erg druk geweest, dus ik ga nu even rustig doen en dan hoop ik dat ik hem weer wel ga voelen, anders krijg ik het idee dat ik niet goed gedaan heb aan die oefeningen . Ik heb er vannacht nog eens goed over nagedacht en alles op een rijtje gezet (ik was natuurlijk toch weer tig keer wakker) en ik heb (ook na overleg met mijn mannetje) besloten om voor een keizersnee te gaan, dus geen draaipoging en geen stuitbevalling. Ik ben gisteren op internet en in boeken gaan zoeken over draaien, stuit en keizersnee, maar de risico's van draaien en stuitbevallen zijn niet gering (vind ik). Een keizersnee is wat mij betreft de beste keuze, in ieder geval voor de veiligheid van de kleine. Ik ga woensdag wel naar die afspraak in het ziekenhuis om alles even goed te bespreken en aangezien ik dan al 36 weken ben, zal er wellicht gelijk een afspraak gemaakt worden voor de keizersnee. Wel een raar idee, dat je dan van tevoren weet wanneer je kleine geboren wordt. En ook dat ik dan over max 3,5 Ã 4 weken bevallen ben. Ik kan nu nooit meer na de uitgerekende datum bevallen, heel vreemd idee. Ik voel me goed bij deze keuze, nu een spontane bevalling niet mogelijk is, is dit het beste. Okee, hij kan nog draaien en dan gaan we natuurlijk voor een gewone bevalling, maar daar reken ik niet meer op, dan kan het ook niet tegenvallen. Ik was er gisteren best een beetje overstuur van, want het viel me rauw op mijn dak, ik dacht echt van, och, die draait nog wel, maar nee dus. Maar ik heb me erbij neergelegd en ik voel me er een stuk rustiger over. Geen stress over een draaipoging die moet komen en misschien mislukt of erger, dat er iets fout gaat, geen stress over een stuitbevalling die misschien uiteindelijk niet gaat lukken en waarvan ik dan een rotgevoel overhou omdat ik het zelf niet kon (ik weet hoe ik ben), nu kan ik me rustig en volledig voorbereiden op de keizersnee, wetende dat ik en de kleine nauwlettend in de gaten worden gehouden. Ik ben dan 5 dagen in het ziekenhuis en mag 6 weken niet meer tillen dan het gewicht van de kleine, maar dat vind ik het wel waard. Maar ik blijf hier wel gewoon lekker meekletsen natuurlijk , ik ben reuze benieuwd hoe alle bevallingen verlopen en wie er het spits afbijt. Uiteraard laat ik woensdag weten hoe de afspraak was en als er een datum gezet wordt, horen jullie die natuurlijk ook. Maar voor die tijd ben ik ook nog op het forum te vinden, hoor.
Groetjes
Bibi