Hoe is het met jullie??

Ja, daar heb ik ook last van, dat zeil is super zweterig. Niet echt lekker, maar ja.
Ik heb niet echt heel veel last van voorweeën, eigenlijk meer van de voeten die in mijn bekken zitten (stuit zoals jullie weten). Ik voel die kluifjes echt trappen af en toe .
Mijn weeën begonnen vorige keer  in mijn buik bovenin, maar idd is dat volgens mij voor iedereen anders. Net als Jessica zegt, als je de eerste serieuze wee krijgt, weet je het gewoon. Geen idee waarom, maar het is zo .

Goedemorgen allemaal,

Gisteren weer naar de vk geweest en alles was weer goed.
In de eerste instantie was mijn bloeddruk niet goed (126/90) en aangezien mijn urine wel goed was dacht ze dat dit een voorteken was dat de beeb niet meer zolang op zich zou laten wachten, pfff kreeg het even benauwd haha raar he? maar even later heeft ze mijn bloeddruk nog handmatig opgemeten en toen was ie goed (134/75).
Weer een kilo vocht erbij haha dus nu 14 in totaal.
De baby ligt hardstikke vast in de bekken, heb de vk twee keer laten voelen omdat ik elke keer van die tegenstrijdige berichten krijg daar, maar ze is volledig ingedaald.
Ook wilde ze het geboortegewicht wel schatten en dat zal rond de 3500 gram komen en ze is vrij lang, ja de papa is 2m...........ook schijnt de papa het geboortegewicht te bepalen zei ze en die woog 3400 gr bij zijn geboorte ben benieuwd of het een beetje klopt! Volgende week donderdag mogen we weer, maar manlief denkt dat die afspraak er niet meer komt haha we zullen zien!

Heb geen last van opvliegers, heb het continue warm eigenlijk, ook geen last van het zeiltje moet ik zeggen!
Ben wel erg benieuwd hoe de bevalling bij iedereen inzet enzo.
Weekee denk je echt dat ik snel ga bevallen haha ik heb zelf nog helemaal niet het idee, heb wel enorm veel energie vandaag...........zou het? hihi

liefs Daantje

Daantje, wat fijn dat alles weer goed was bij de vk!! Ik wist niet dat je bloeddruk er iets mee te maken (met de start van je bevalling). Is ie dan lager dan normaal??   Ons kindje zit ook rond dat gewicht schatten ze zo tussen de 3200 en 3400 gram, mits ik de volle 40 weken uit draag anders iets minder. Yara was ook vrij klein en licht 2900 gram en 48cm met een zwangerschap van 39 weken. Nou ja ik wacht het gewoon af want Yara schatten ze eerst op een ruime 7 ponder....Ze heeft het nu wel dubbel en dwars ingehaald hoor, een echte hollandse meid hihi...
Euhm...die energie had ik trouwens niet echt hoor op de dag dat mijn bevalling begon echt een mega off day, alleen maar huilen...Vriendlief belde en toen ik zijn stem hoorde kon ik echt alleen maar huilen....Erg he hahaha...En je hebt geen idee waarom. Tegen de tijd dat ik wist dat hij thuis kwam begonnen bij mij de weeën...Ben ook zo benieuwd wanneer het deze keer begint! Misschien heb ik deze keer juist ook wel veel energie! Frusterend dat je het gewoon moet afwachten he....Officieel nog 13 daagjes. De vk zei vorige week joh je 1e is ook eerder geboren dan komt deze ook wel eerder...Ga ik niet van uit want het zegt helemaal niks natuurlijk wanneer je 1e is geboren. Wel begint mijn buik steeds lager te hangen baby zakt echt zichtbaar...

He allemaal,

Weer even heerlijk ontspannen achter de computer. Even lekker lezen.... vandaag was vriendlief thuis, dus lekker veel kunnen doen. Adressen op de enveloppen  gemaakt, kraambed schoongemaakt en opgemaakt, de was is weer weggewerkt.

Wat fijn Danielle dat alles weer goed was bij de vk en dat je vandaag veel energie had. Zou mooi zijn als je dat ook op DE dag hebt, weet niet meer precies hoe ik me voelde bij Zoë haar geboorte, of ik veel of weinig energie had.

Wel grappig Jessica dat bij jou de weeën begonnen op het moment dat je partner naar huis kwam. Bij mij ook ongeveer zo. Vriendlief is die dag nog naar Noord Brabant geweest (wij wonen in het zuiden van Friesland) om een motor op te halen en die middag hebben we de aannemer nog voor een orienterend gesprek gehad. Ik trok de voordeur dicht toen de aannemer wegging en liep naar de keuken om te verzinnen wat we weer eens zouden eten en daar braken mijn vliezen. Vreemd gevoel... lijkt net of je plast, maar je hebt er totaal geen controle over.

Liefs Noah

Ik weet niet wat ik heb, maar ik heb vanaf een uur of 4 vanmiddag een stekende pijn links in mijn buik. Zo'n beetje waar de voeten van de beeb liggen, ik herinner me zoiets niet van de vorige keer, logisch waarschijnlijk omdat mijn zoontje toen niet in stuit lag en deze nu wel. Maar ik had er zo'n pijn van dat ik haast niet kon lopen, en dan ineens is het weer weg maar het kwam ook net zo makkelijk weer terug. Ik heb maar even zittend gestreken ,gun mezelf gewoon geen tijd om te stoppen, ik moet nog veel doen en ik krijg steeds meer het gevoel dat ik die tijd niet meer heb. Ik hoop niet dat die pijn duidt op een startende bevalling, omdat ik natuurlijk die keizersnee krijg. Ik heb ook nog gedacht aan een acute blindedarm, zo'n pijn deed het. Maar nu zit ik rustig en is de pijn weg en als het een blindedarm zou zijn, blijft die pijn volgens mij. Moet er niet aan denken, zeg, dat je nu een acute blindedarmontsteking zou krijgen. Ik hoop maar dat het gewoon de voeten van de beeb zijn die in mijn buik porren. Het lijkt wel of mijn schuine buikspier op scheuren stond. Ik ga zo maar even onder een warme douche en dan naar bed. Morgen om 11 uur moet ik naar de gyneacoloog, dan zal ik het toch eens vragen wat dit kon zijn.

wat gaat het bij iedereen anders he.. de een vol energie en de ander zo moe en slap..

vandaag heb ik enorm veel druk in mijn onderbuik... kan echt neit gewoon rechtop zitten, moet een beetje achterover want anders heb ik meteen commentaar van de beeb, lijkt wel alsof ik haar dieper in mijn onderbuik ga voelen? Weet t ook niet, t is de eerste keer voor me dat ik zover ben gekomen...

wanneer is t eigenlijk normaal wanneer je kindje gaat indalen? Ik merk wel dat ik de baby nu veel beter voel nu ik verlof heb.. doe ook echt lekker rustig aan met alles...

Liefs Sas

Bibi, jij zit nu bij de Gyn, ben zo benieuwd hoe het was!
en die pijnen, stuitkrampen mss?

nou hoop straks snel van je te horen!

Hier alles rustig gisteren nog even lekker in bad gelegen en 's avonds op kraamvisite geweest, echt leuk zo'n klein meisje (nou ja klein 4200 gr bij geboorte haha) van 3 weken oud in mijn armen (op mijn buik haha). Van mij mag het hier beginnen hoor, manlief werkt vanavond even over om helemaal bij te zijn op het werk, je weet maar nooit he?

liefs Daantje

Hier ook alles nog goed...lekker thuis..meer tijd om ff te schrijven en te lezen, maandag moet ik naar de vk voor een liggingecho omdat t nog steeds in stuit ligt...maar heel heel misschien draait t nog zelf..ook ik kies niet voor een draaipoging...herken mezelf in de verhalen hier op t forum, als er wat zou gebeuren, ik zou het me eigen nooit vergeven! twijfel wel over een stuitbevalling, of een keizersnee...

Verder lekker alles klaar! heerlijk! de hond snurkt aan me voeten! en t is droog buiten! lekkerder kan niet toch???

Allemaal veel succes met de laatste loodjes!!!!

Liefs, Em

Terug
Bovenaan