Hoe is het met jullie??

Hai Sas, hier even de "koortslip-expert" (dwz iemand die er HEEL vaak last van heeft). Een koorstlip kan voor de baby in je buik geen kwaad nee. Wel moet je oppassen, mocht je ineens vandaag of morgen bevallen...dan mag je namelijk NIET met je kindje knuffelen (zeker niet kussen) totdat de koortslip is opgedroogd (korstjes erop zitten). Ze zeggen dan dat het zelfs het beste is om een mondkapje te dragen...nou ja, die heb ik ook niet in huis, maar goed.

|Haal snel wat zalf en smeer het goed in. Zorg dat het snel opdroogt en dan kun je na je bevalling lekker knuffelen. Het zou vervelend zijn als dat niet kon, MAAR... heb je nou straks wel een koortslip tijdens de bevalling neem dan ajb geen risico hoor! Voor een baby is een koortslip erg gevaarlijk.

De koortslip heb je waarschijnlijk gekregen omdat je je de laatste dagen niet zo fit voelde. Een koortslip komt namelijk op bij verminderde weerstand. Ik hoop voor je dat het snel over is hoor!

Ehm, wat werd er nog meer gezegd?

Oh ja, Sonja...nog steeds niks dus? Ik hoop dat het strippen maandag goed gaat en je dan snel je kindje in je armen mag houden.

Petra: wat vervelend dat je zo'n pijn hebt van die weeen en dat er dan toch niks gebeurd. Hopelijk gaat dat snel veranderen!

Mijn zwager belde gisteren en die vertelde me dat hij het gevoel had dat vannacht om half 3 de ween zouden beginnen en ik dan vandaag om 4 uur vanmiddag zou bevallen. Pff had ie niet moeten zeggen...daar lag ik om half 3 vannacht, te kijken naar de klok "ik voel nog niks" haha. Belde mijn moeder vanochtend...zij had precies hetzelfde gehad. Ze kon na half drie niet meer slapen haha.
Wat kunnen mensen je toch gek maken he? Want het blijft toch maar gokken in het wilde weg naar een datum.

haha Weekee lig je daar dan om 3 uur wakker.

Ik hoorde allemaal dingen als voorweeen, extra poetsdrang en rommelen in de buik........ik heb nergens last van gehad!!!!!!
Was wel erg emotioneel zaterdag, maar ja dan denk je niet meteen van nu gaat het gebeuren haha Mark wel trouwens......die was die zaterdag al zenuwachtig!

Hier vandaag een rustig dagje, lekker alleen met mijn meisje! hoef alleen een klein strijkje te doen en verder relaxen heerlijk!!!

liefs Daantje

Oh Daan, wat lijkt me dat heerlijk. De kraamzorg is dus inmiddels weer weg?

Wel grappig trouwens dat Mark al zo zenuwachtig was. Misschien had HIJ dan wel een soort voorgevoel?

Ik zal even het recept voor de soesjes zoeken. Moet ik eerst de kookboeken even zoeken haha.

ja de kraamzorg was er zondag voor het laatst en hoewel ik er heel blij mee was, had er twee warvan een stageaire, waren mark en ik ook wel blij toen we lekker met zijn drietjes waren hoor! gewoon weer een beetje ritme krijgen, mark is maandag en dinsdag nog vrij geweest en nu ben ik dus alleen...

liefs Daantje

ps mmmmmm soesjes!!!!!!!!!!!

Ja ik kan me dat dus heel goed voorstellen. het is natuurlijk fijn dat er in het begin iemand is die je op weg helpt. Vooral bij een eerste wete je toch niet helemaal wat je moet doen ect...of je het wel goed doet ook. Maar daarna lekker mijn zijn drietjes lijkt me heerlijk!

Hoe staat het trouwens met je kraamvisite? Is het druk?

heerlijk rustig Weekee, echt genieten haha maar we houden 20 dec en 21 dec ook 2 borrels voor familie enzo. Ik moet wel zeggen dat we de eerste dagen thuis toch wel wat visite hebben gehad, voornamelijk mensen met kinderen die de baby wilden bewonderen en we hebben toen heel bewust woensdag en zaterdag vrij gehouden, het is heel belangrijk namelijk dat je samen bijv. de bevalling nog eens doorneemt, voor een man is het een hele andere beleving en ik vond de eerste week ook echt een emotionele rollercoaster, wij zijn zoooo gelukkig, maar hebben ook samen veel gehuild, blijheid natuurlijk maar ook de spanning van het hele gebeuren!

Dus tip van mama Daan: Plan niet de hele week vol met visite, ook niet opa's en oma's denk aan jullie zelf en plan een avondje in voor jezelf!

Deze week rustig verder, gisteren Mark zijn beste vriend en vanavond opa's en oma's morgen sinterklaas haha mmmm toch druk haha

liefs Daantje

Wat heerlijk, Daan, dat het allemaal zo lekker gaat.
Noah, ik ben idd bij de eerste mijn slijmprop ook niet verloren, tenminste niet gemerkt iig.
Ik kon gisteravond overigens niet meer op deze site komen, kreeg continu foutmeldingen. Maar goed, even heel iets anders :
Ik ben vanmorgen op controle geweest bij de vk en wat denk je.........precies, mijn kleintje is vrolijk weer teruggedraaid en ligt weer in stuit . Omdat ik zaterdag 38 weken ben en de kans op een spontane bevalling steeds groter wordt, word ik gelijk in de medische molen gegooid (zo voelt het tenminste). Ik heb er naast de keizersnee een nieuwe optie bijgekregen en dat is dat ze in het ziekenhuis de baby draaien en dan aansluitend direct mijn bevalling gaan inleiden, zodat hij niet meer terug kan draaien. Dit kan echter alleen als hij na de draaiing met zijn hoofdje tegen mijn bekken aanligt en er niet te ver boven blijft. Als dat wel zo is, wordt het alsnog een keizersnee. Pff, ik ben weer bedolven onder informatie en ik weet niet goed hoe ik dit op ene rijtje moet krijgen. Alles gaat zelfs al zo snel dat ik vanmiddag om half 5 in het ziekenhuis moet zijn bij de gyn, die dan gaat kijken in hoeverre mijn baarmoedermond al verweekt is, als die dat überhaupt al is. En er bestaat een kans dat ik moet blijven of morgenochtend als terug moet om te bevallen . Als het qua gezondheid voor de kleine haalbaar is, ga ik zelf liever na Sinterklaas, maar ja, als het niet anders kan dan is dat zo. Ik ben er op dit moment even ondersteboven van, want in 2 uur tijd is dit allemaal gebeurd, mijn controleafspraak, de beslissing van keizersnee of inleiden, de afspraak die gelijk gemaakt is bij de gyn en een informatieregen waar je U tegen zegt. Ik moest jullie dit natuurlijk even laten weten en zo kon ik gelijk één en ander van me afschrijven.
In ieder geval zijn jullie nu op de hoogte van het hele verhaal en nu ga ik snel nog even wat dingen doen die ik echt moet doen, voor mijn gevoel (laatste rommeltjes).
Als ik dus niet meer op het forum ben voor een poosje weten jullie dat ik aan het bevallen ben. Spannend ! Ik vind het allemaal een heel raar idee dat het nu ineens zo snel gaat. Pffffffffffffffffff

Oh ja, ik herinner me ineens dat jullie kraamfeest(en) zouden houden. Das misschien wel zo makkelijk voor jullie. maar goed, zo blijkt toch dat er ALTIJD wel iemand is die langs wil komen.

We gaan ook echt proberen wat tijd voor ons zelf te houden hoor.

Terug
Bovenaan