Hoi meiden, daar ben ik weer. Zoals jullie merken ben ik weer thuis. Ik zal mijn verhaal hier "even" opschrijven.
Vanochtend dus bij de vk geweest, die me doorstuurde naar de gyn om daarmee af te spreken hoe en wat nu verder. Daarbij hadden we de nieuwe optie, draaien en gelijk inleiden, klinkt me erg positief. We waren rond 16.15 uur in het ziekenhuis, waar bleek dat we direct naar de verlosafdeling moesten . We waren keurig om 16.30 uur aan de beurt. Een assistente kwam ons halen en ik moest op een bed gaan liggen, want er moest een ctg (hartfilmpje) gemaakt worden. Om half 5 lag ik dus aan de monitor en de gyn zou even na 5-en komen, als ze klaar was met het spreekuur. Het werd 17.00 uur en 17.15 uur en 17.30 en 17.45 uur, pfffff wanneer komt ze nu ? Ik lag nog steeds aan de ctg en moest plassen !! Dus manlief ging even vragen en omdat ze onderweg was mocht ik er vast vanaf en naar de wc, Yes !
Toen ze er was, hebben we gelijk duidelijk gemaakt dat we niet wilden draaien zonder dat er gelijk ingeleid zou worden, dit begreep zij volledig (gelukkig) gezien de draaiacties van onze kleine. We hebben dus een fijn gesprek gehad, ze zei dat zij wel hele verhalen kon gaan afsteken, maar dat ze liever van ons wilde horen, wat wij wilden weten. Ze wist van de vk al dat wij niet zo'n prettig gevoel hadden bij een draaipoging zonder inleiding. Ik heb dan ook gevraagd hoe het één en ander bij zo'n draai met inleiding zou verlopen en dat heeft ze prima uitgelegd. Ik mocht morgenochtend wel komen, zei ze. Maar ja, da's 5 dec en als het niet anders kan, okee, maar als het wel anders kan dan graag. Dat zei ik ook tegen haar en dat begreep ze, ze had zelf even geen erg in Sinterklaas gehad. Om te kijken of we het konden verschuiven heeft ze gekeken hoe rijp mijn baarmoedermond was. Die was niet meer stug en al aan het verweken, maar hij was nog niet verstreken en ze kreeg er geen beweging in, dus de kans op een spontane bevalling dit weekend is erg gering, ik mocht dan ook naar huis en mag nu maandag terug. In principe hebben we afgesproken voor 8.00 uur, om 7.00 uur moet ik even bellen of het niet ineens heel druk is, want dan wordt het verschoven. Maar meestal is het niet vol, zei ze. Dus we gaan maar uit van maandag. Dan wordt er om 8.00 uur weer een ctg gemaakt en dan rond half 9 komt de gyn de kleine draaien en om hem geen kans meer te geven gelijk terug te draaien, word er een sluitlaken rond mijn buik gewikkeld. Dan is zijn bewegingsruimte wat minder. Dan krijg ik gel in de hoop dat mijn lichaam zelf met weeën komt als de baarmoedermond verweekt. Dan eventueel om 13.00 uur weer gel, dubbele dosis en 's avonds weer, en als er geen weeën activiteit komt of als ik geen ontsluiting krijg, beginnen ze dinsdag opnieuw met de gel (ik moet wel blijven 's nachts), hopelijk slaat het dan wel aan, anders hebben we woensdag een rustdag wat de inleiding betreft. Maar bij de meesten lukt het binnen 1 Ã 2 dagen. Eventueel krijg ik er nog een infuus bij, als de weeën niet krachtig genoeg worden. Dit alles gebeurt natuurlijk alleen als de draai lukt, als dit niet kan om wat voor reden dan ook, krijg ik alsnog een keizersnee. Maar vooralsnog gaan we er gewoon vanuit dat het op de natuurlijke manier lukt en dat we maandag of dinsdag ons kleintje in de armen mogen houden.
Het is een gek idee, hoor meiden, dat ik nu gepland naar het ziekenhuis ga om een baby te krijgen. Heel gek idee en erg spannend ook. Tot maandagochtend blijf ik natuurlijk nog lekker meekletsen hier en ik laat het jullie uiteraard zo snel mogelijk weten als ik bevallen ben.
Groetjes
Bibi