Hoe is het met jullie??

Waarom zijn er altijd mensen die van die horrorverhalen vertellen over hun bevalling ?   In dit geval over het draaien, ik ben er al bloednerveus over en dan komen er altijd mensen die zeggen dat ze het noooooooooooit meer zouden doen, want er was bij hen dit en dat gebeurt. Je kunt beter tegen niemand zeggen dat we gedraaid en ingeleid worden, volgens mij. Denken zij soms dat ik nu op die verhalen zit te wachten ? Zo word ik dus nog nerveuzer, ik wil nu alleen maar de verhalen horen bij wie het goed ging. Tjee, ik snap dat niet,  hoor. Poeh, ik moest dit even kwijt hier dames,  Ben op van de zenuwen.

He Bibi, rustig meid, in t ziekenhuis weten ze heus wel wat ze doen. Als t niet kan draaien ze t niet hoor. Laat ze maar lekker kletsen, aan al die verhalen heb je toch niks want ieder geval is weer anders.

ha dames, nu met mij gaat t ff knudde nu. Afgelopen avond/nacht begonnen rond 23.00 wat weeen , ik dacht oefenweeen want deed niet echt veel zeer, ik ben nu 38.2 dus ja, kan ook echt zijn maar lastig in te schatten. Na een uur heeft mijn man maar de verloskundige gebeld, kwamen om de 5 minuten en ze zei al, bel me maar weer als je om de 4-5 minuten weeen hebt die een minuut aanhouden. Ik toch weer in slaap gevallen, om 14.00 van echt flinke pijn wakker geworden. toen maar gaan meten. Dacht nog shit, als dit de echte weeen zijn, auwwiiiee... nou die kwamen toen de 1,5 uur daarna best heftig maar onregelmatig. zucht...om 15.30 toch weer kunnen slapen. Tot 6.00 toen werd ik echt uit bed getrapt door de baby en weer heftigere weeen, ik weer meten, ow ze kwamen echt al om de 2-3 minuten, en hielden ruim een minuut aan. Dus ik denk, nou gaat t wel gebeuren. Uurtje aangekeken, toen om 7.00 vk gebeld. Toen gaan douchen... en hoplaaaa, alles was ineens weg. GRRRR...
Vervolgens liep ik door de woonkamer, ik denk he, shit mijn blass loopt een beetje leeg. Kijk naar mijn man, zeg, volgens mij is t vruchtwater. Geen hele plons maar wel wat stroompjes.
Nou nagekeken en zag er wit/licht geel uit, rook in ieder geval niet naar urine. Hmmm....
Om 8.15 was de VK er met een stagiaire. Toen had ik dus helemaal geen weeen meer (voel je je ook een sukkel). Man lief had werk al gebeld, dat ie niet kwam. Wel heel fijn want ik bleef wel kramp en rugpijn houden en kon dus niet veel.
De vk ging voelen (stagiaire kwam niet dicht genoeg bij mijn baarmoedermond) en ze voelde 1 cm ontsluiting en de vliezen nog over het hoofdje. ahum dus geen gebroken vliezen.... ow nee (stiekem wel op gehoopt..) Nou ja en dan ook na zo'n nacht nog maar 1 cm. Nu heb ik het grootste gedeelte van de dag geen weeen meer gehad, erg frustrerend... maar wie weet gaat vannacht de boel weer rommelen. Ben het in ieder geval heeeeeel erg beu.... SNIF

Hey Boeffieboh, Jammer dat het niet doorzet. Maar misschien vannacht ?!   Het begin is er in ieder geval wel, toch ?
Is dit je eerste kindje ?   En ben je de slijmprop al verloren ?
Probeer te ontspannen (nog een keer lekker douchen ofzo) En realiseer je : het kan nu elk moment weer beginnen en dan wel doorzetten

groetjes   en veel sterkte, Annemarie

Dank je Annemarie, je hebt ook wel gelijk, maar je bent al zo labiel (vind ik) als je zo op het eind loopt, dan kan alles je raken en als je dan weet dat je maandag wordt gedraaid en ingeleid en je krijgt van die horrorscenarios te horen, dan ben je er wel even klaar mee. Het lijkt altijd wel of iedereen hun verhaal een beetje aandikken om het spannender/enger te maken, en daar zit ik op dit moment echt niet op te wachten. Maar ja, je hebt wel gelijk, ze weten vast wel wat ze doen.

Goh, Boffieboh, balen zeg dat het dan weer stopt. Jouw kleintje realiseerde zich zeker ineens dat het vandaag Sinterklaas is en wilde het niet komen , nu wacht het vast tot na 12-en en dan zet het alsnog door. Ik hoop het echt voor je meid, want hier word je heel moedeloos van. Heel veel sterkte en toch een goede nacht gewenst. Doe je best, je kunt het .

Liefs Bibi

@Bibi, dat is nou echt ook het probleem van die laatste weken. Je bent al helemaal op en hebt het goed gehad, krijg je bij jou ook nog dit erover heen en positieve verhalen vertellen over bevallingen lijkt wel NOT DONE. Je hoort alleen de slechte varianten en wat er allemaal fout gaat.
Gelukkig weten ze in het ziekenhuis wel wat ze doen en maken ze ook echo's tijdens het draaien om je kindje/placenta in de gaten te houden.

Heb je nog een beetje leuke sinterklaasavond gehad? Hier kreeg onze dochter voor het eerst echt door wat sinterklaas was. Na 4 cadeautjes wou ze rustig spelen en geen pakjes meer uitpakken. Bij opa op schoot zitten en de haren van een paardje kammen was genoeg.

@boeffieboh, Je hebt al een vrij heftige nacht gehad, kindje kwam er toch achter dat het ook al sinterklaasavond zou zijn . Je hebt in elk geval al 1 cm, dat is toch weer meegenomen. Hopelijk zet het snel wel door.

Liefs Noah

Ja, ik hou me er maar aan vast dat ze weten wat ze doen.
Pakjesavond was zeker erg leuk, onze zoon schrok wel toen Piet (papa) op de deur bonste, hij durfde even niet open te doen, hihi. Maar toen hij de pakjes zag, was het leed snel geleden. Ben blij dat we voor hem een gewone pakjesavond hebben kunnen vieren.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat het Sinterklaasgebeuren voorbij is. Het is al zo druk voor die kinderen en als er dan in die periode ook nog een kleintje bij zou komen, zou het hem denk ik wel wat teveel worden. Dus nu kunnen we ons concentreren op de bevalling en hem rustig voorbereiden.

Dat is ook zo. Zo'n kereltje krijgt natuurlijk een heleboel indrukken nu met sinterklaas, de baby, jij die misschien een aantal dagen in het ziekenhuis bent. Kun je het hem al een beetje uitleggen.
Merk bij onze dochter als we haar  erover vertellen wat er gaat gebeuren, dat ze het een stuk rustiger opneemt en alles goed vindt  (ze is 2,5), maar wat ze er allemaal van begrijpt weet ik niet. Ze begrijpt  vast wel iets, maar lang niet alles natuurlijk. Als we haar dingen niet vertellen en uitleggen, dan kan ze helemaal overstuur zijn.

Heel veel sterkte dit weekend en hopelijk kun je nog een beetje slapen.

Liefs Noah

Terug
Bovenaan