Hoe is het met jullie ???????

Hoi,

Junior,
Wat balen meid, ja, vind het gek dat je dan naar arbo arts moet. Kan je niet gewoon bellen dat je echt niet in staat bent te komen. Dat je je veel te beroerd voelt, niet kan autorijden, en geen vervoer hebt? Heb ik vorige keer ook gedaan.
Meid, heel veel beterschap.

Teddy,
Fijn dat je je zo goed voelt. Echt super.

Hier vandaag relatief goede dag.

Vanmorgen bij cardioloog geweest.

Was goed. Dankzij de medicatie zijn de kloppingen beter onder controle.
Dus dat is fijn, ze zijn er nog wel steeds zeer duidelijk aanwezig,
maar de verhoging van medicatie werkt dus. Erg fijn. Wel wil hij na
bevalling een MRI. Lijkt me niks aan. Maar ja, wat moet, dat moet.

Wel was bloeddruk weer te hoog. Twee weken geleden bij gyn was hij
130/100. Nu was hij 125/95. Te hoog voor hem. Vooral de onderdruk dan.
Dus moet zo huisarts bellen, om te vragen of hij het vaak wil
controleren, en eventueel eerder bij gyn als hij afspraak misschien kan
vervroegen? Kan alleen op verzoek van huisarts moet ook urine laten controleren op eiwitten. Nou, dat zullen we dan morgen maar ff laten doen he.
Nou, moet maandag bij huisarts op controle. Vraag me alleen af hoe vaak ik bij huisarts dan bloeddruk moet laten controleren, eens per week? Of vaker.
Ach, horen we maandag vast.

Liefs

@Junior; bij mij hield druppels van VSM wel goed; ik geloof dat ze Tussikid ofzo heetten Of Tussisin ofzo, het is in elk geval voor kriebelhoest en je mag het gewoon als je zwanger bent.

@Bloemetje, jammer dat je bloeddruk weer hoog was! Eigenlijk had hij het de vorige keer al serieuzer moeten nemen vind ik! Dat je toen pas over 4 weken terug moest komen!
Over hoelang moet je nu terug?

Hoi,

Ik moet 4 maart weer naar de gyn. De vorige keer bij gyn is er wel goed gekeken naar baby hoor. Dat was allemaal goed, en bloed toen ook.

Cardioloog kan hier niets aan doen. Ik vind dat hij me zeer regelmatig op controle laat komen. Om te kijken hoe het gaat. Nu dus regelmatig naar huisarts. En volgende keer bij gyn wel aangeven dat ik graag meer controles wil.

Fijne avond dames.

x

Junior, wat vervelend dat je zo aan t hoesten bent. Heb een tijdje terug griep gehad en dat hoesten was echt heel vervelend. Zeker in mn buik.
hopelijk heb je er snel geen last meer van.
En ook wel raar hoor, dat je dan naar de bedrijfarts moet komen. Als je echt niet kan komen, dan moeten ze toch gewoon naar jou toe gaan.
Iig goed uitzieken!
Teddy, kan me voorstellen dat je dan eerder voor een ziekenhuisbevalling zal gaan. Zeker door de eerdere ervaringen. En dan is het wel belangrijker dat je geen risico neemt, ipv thuis te gaan bevallen.
Bij mij ging de eerste bevallingen zonder veel problemen, vandaar dat ik het nu wel aandurf om thuis te bevallen. Kan me helemaal voorstellen dat dat je wens zou zijn, om lekker thuis te kunnen bevallen. Hopelijk gaat dat toch lukken!

Liefs, Kar

heey,

hier even weer een berichtje van mij...

ben dinsdag voor de laatste keer bij de verloskundige geweest, alles was goed, de baby had het goed naar zn zin. lag wel weer iets dwars maar dat kan nog alle kanten op gaan.
ook deze verloskundige dacht (net als haar 2 collega`s) dat de gyn waarschijnlijk gaat kiezen voor een keizersnee. zij zou in ieder geval wel die keuze gemaakt hebben als zij een gyn was...
ik had me een beetje op een natuurlijke bevalling ingesteld. maar zij zegt:" stel je voor dat je een halve dag bezig bent en dan als nog weer naar de o.k moet, dan ben je weer doodop na de bevalling en kom je op hetzelfde uit"   en dat is natuurlijk ook zo, de vorige keer ben ik ingeleid maar de ontsluiting bleef steken op 2 cm en daarom is uiteindelijk gekozen voor een keizersnee. ik heb er toen in totaal ook 48 uur over gedaan.

we moeten 3 maart naar de gyn en met haar gaan we overleggen wat we gaan doen, dus we hebben nog even de tijd om er over na te denken. het "voordeel" van een geplande keizersnee is natuurlijk wel dat ze je niet helemaal tot het eind laten lopen en dat het dan waarschijnlijk een week eerder gehaald word. maar goed...eerst maar even 3 maart afwachten.

Junior: ik weet hoe zon ramp die arbo artsen zijn. ik was op een gegeven moment niet in staat om 3 kwartier in de auto te rijden om naar de arbo arts te gaan. mijn leiding gevende heeft er alles aan gedaan om de afspraak te kunnen verzetten, ik heb zelf gebeld met de vraag of de afspraak verzet kon worden zodat er iemand met mij mee kon rijden maar nee hoor ik zou en moest komen. heb toen mijn verhaal bij de huisarts gedaan en die zei dat het niet verantwoordelijk was om er heen te gaan. ik moest van de huisarts thuis blijven en als er problemen mee kreeg kon ik hun bellen.
ben toen niet naar de arbo arts geweest maar de week daarop werd mijn loon niet over gemaakt omdat ik mij niet aan de regels van de ziektewet heb gehouden. heb er samen met de huisarts en de psygoloog, waar ik toen bij liep,  2 weken over gedaan om mijn gelijk te krijgen en mijn loon te krijgen waar ik gewoon recht op had!  
onvoorstelbaar hoe  sommige arbo artsen hun werk doen!!
ben er afgelopen dinsdag nog geweest, voor de laatste keer deze zwangerschap. ik ga dinsdag met verlof. er werd me nog wel gevraagd of ik die laatste week geen vakantie uren op wou nemen!!....  ik heb tegen hun gezegd dat ze na alles wat ze mij geflikt hebben ik heerlijk op hun centen die laatste week nog uit zou zitten...ik was gewoon echt boos.. waar halen ze het vandaag om dat te vragen.

ik hoop voor je dat je die afspraak kunt verzetten, laat je in ieder geval niet de gek aansteken door die lui. jij weet wat je lichaam op dat moment wel of niet aan kan.
probeer met mijn verhaal alleen maar duidelijk te maken hoe onmenselijk sommigen zijn, uiteraard zijn er ook arboartsen die wel meer menselijk zijn.....euhhh..hoop ik tenminste...

zo...das alweer een heel verhaal als ik het zo terug lees...

dames doe allemaal rustig aan, we kunnen aftellen, dat voor iedereen de laatste loodjes de besten mogen zijn...

grtz. mama van elmar

bloemetje, lijkt mij ook eng hoor een MRI scan. Wel goed dat je zo goed onder controle staat.

Teddy, Tussistin van VSM gebruik ik al sinds vorige week donderdag. Ik heb 2 flesjes er door heen gegooid hahhahaha.

mama van Elmar, ik weet het. Het gaat gelukkig beetje bij beetje beter.
Gelukkig is mijn vriend thuis vrijdag dus hij kan met mij mee, het gaat mij meer om het principe.
Mijn leidinggevende zei zelf dat ik moest gaan en dat het niet anders kan.

Wat wil ze zien dan? Dat ik zo hoest?

Ben vanmiddag even mee geweest wat boodschappen doen, dat ging redelijk als ik maar heel rustig liep en niet veel sprak.

Ik probeer zo elke dag wat te doen zodat ik toch weer een beetje terug kom in mijn ritme.

Ik zal ook zeker goed uitzieken, alles voor me kleine meid :)

Hallo,

Hoe is het met iedereen? Het hoesten van Junior?
Bekken van Bloemetje? Druk kindje van Rixt? Met Patrice? En met alle anderen?
Hier alles goed. Gisteren ben ik voor de 2 e groeiecho geweest.
Het viel me wel op dat je alles steeds onduidelijker kunt zien. Omdat het een dwarsdoorsnee is lag er vanalles voor, handjes, voetjes, en zodoende kon ze het hoofdje enzo amper meten. Maar zoals het er nu uitzag woog ons kindje rond de 2700 gram (34 weken) Komen we nog steeds
op het geboortegewicht van 4000/4250 gram. Nou, dat zou voor mij super zijn.
Alleen lag het kindje in stuit, ikzelf ben daar nogal nuchter onder, de anderen draaiden immers ook nog tot het laatst toe, maar mijn verloskundige wil me volgende week dus weer terug zien, en evt. een liggingsecho maken, en mocht het nog zo liggen me doorsturen naar de gynacoloog.
Ikzelf zie daar weinig nut in, ik heb zelf ook het gevoel dat het steeds draait. Ik voel ook steeds de hik vanonder, en 2 weken terug zei een andere verloskundige nog dat het met het hoofdje naar beneden lag. Gisteren zei de andere verloskundige dat ze ws een fout gemaakt heeft, want ze had in de computer gezet dat het met het hoofdje vast in mijn bekken lag, en dat kan nooit.
Nou ja, we zien wel hoor, volgens mij komt het weer wel goed.

Verder alles goed hier, nog super veel energie, en weinig klachten, ik geniet er echt nog van.
Hopelijk blijft dat zo de laatste weken!
Ik heb zaterdag ook mijn kraampakket eindelijk ontvangen, het bleek dat wij het vergeten waren om door te geven aan de verzekering.
Maar ja, een thuisbevalling zit er ws toch niet in voor mij, mijn man wil het absoluut niet! Hij ziet er volgens mij nog meer tegenop dan mij. Maar ja, bij de vorige bevallingen was het voor hem ook geen lolletje, zelf ben je haast van de wereld en leef je in een roes, maar een man beleeft alles voor de volle 100 %.
Laat ik hem dus niet plagen, en braaf poliklinisch bevallen.............
We hebben nog steeds geen geboortekaartje, vorige week heb ik wel een serie foto's gemaakt, maar het is nog best moeilijk om de mooiste uit te zoeken.
En waneer gaan jullie om de bedklossen?
Nou, allemaal een fijne dag!

Liefs Teddy

Terug
Bovenaan