Hoe is het met jullie ???????

Hé allemaal,
Hier gaat alles ook redelijk goed. Nog 4 weken werken en dan eindelijk verlof!!!
Kijk nu echt wel uit naar het verlof.
Ik werk tot 4 weken voor de uitgerekende datum door.
Mijn dochtertje is nu veel bezig met haar buik. 'kijk mamma, dikke buik' zegt ze dan (ze is 2 jr).
En dan wilt ze mijn buik ook zien, erg schattig!

Nou dames, het duurt niet zo heel lang meer!

Liefs, Kar

Teddy, het gaat iets beter. Koorts is gelukkig weg, maar dat hoesten nog niet. Kan ook niet echt praten want dan komt er een hoestbui aanzetten. Savonds zit ik te janken van de pijn als ik weer moet hoesten. Heb geen puf er dan meer voor en alles is dan kapot.
Ik ben gek op waterijsjes op het moment om het te koelen.

Kar, ik ga ook over  4 weken stoppen met werken maar ik stop 6 weken van te voren. Ik werk 40 uur en trek het nu soms al niet meer.

Afgelopen week kon de VK voelen hoe onze kleine meid ligt en ze ligt nu met haar hoofdje naar beneden. Hopelijk blijft ze zo liggen want ik wil graag thuis bevallen.

Wat doen jullie eigenlijk met de bevallig? zijn er mensen die juist in het ziekenhuis willen bevallen? in het water enzo?

hey,

ik ga ik het ziekenhuis bevallen omdat ik de vorige keer een keizersnee heb gehad en er een kans is dat ik die deze keer weer krijg.
heb de vorige keer 46 uur met gebroken vliezen gelopen en had geen weeen van mijzelf dus ben toen ingeleid maar na ongeveer 10 uur aan het infuus te hebben gezeten schoot dat ook niet op dus werd het een keizersnee.
tis mij absoluut niet tegen gevallen hoor maar wil nu eerst kijken wat "moedernatuur" doet, anders word er deze keer eerder ingegrepen met een keizersnee.

had wel graag thuis willen bevallen maar dat zit er niet in. vind het nu wel fijn om in het ziekenhuis te bevallen, weet ook wat mij te wachten staat. en je hebt dat gedoe thuis ook niet, ik kom dat lekker met ons kindje in een schoon en net huis (hoop ik haha..)

gr. mama van elmar

het is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben en heb eigenlijk al vanaf het begin gezegd dat ik graag thuis wil bevallen.

Over troep en schoon huis enzo dat had ik eerst ook zo van humm, toen ik dit besprak met de kraamzorg die toen op gesprek kwam zei zij dat dit helemaal niet zo erg is allemaal.
De kraamhulp verschoont alles en zorgt dat alles netjes is opgeruimd.
Maar moet ik door medische indicatie naar het ziekenhuis   dan is het niet anders, alles wat het beste is voor mijn kleine meid natuurlijk!

junior2704, wat zwaar zeg, dat je 40 uur per week werkt. Kan me voorstellen dat je dan 6 weken voor de uitgerekende datum stopt. Ik werk 23 uur per week, op een kdv, wat nu wel zwaar begint te worden. Maar gelukkig is het einde in zicht, hihi.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Bij mijn dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen. Dit omdat ik dat graag wilde. Vond het een fijn idee dat alles bij de hand was.
Maar nu lijkt het me heerlijk om thuis te bevallen. Ook makkelijker met mn dochtertje. Als het 's nachts gebeurd, kan ze lekker in haar eigen bed blijven slapen.

Liefs, Kar

Kar, het is zeker zwaar 40 uur werken. Ik heb de mazzel dat het over het algemeen zittend werk is en geen staand werk.

Zit nu al bijna een week ziek thuis met een soort griep. Nu heb ik alleen nog een vreselijke hoest en me stem is ook nog steeds niet terug. Mijn stem heb ik nodig op werk, nu kreeg ik een smsje van me leidinggevende dat ik vandaag niet te bereiken was tja lag in bed te slapen vandaag dat ik vrijdag naar de bedrijfsarts moet.

Ik kan net de trap oplopen zonder een hoestbui, boodschappen gaat ook nog niet tenzij ik op een slakkentempo loop en dan heb ik nog een aantal hoestbuien.

Ik ben op het moment ook vreselijk moe, vannacht redelijk geslapen denk iets van 7 uur zonder dat ik steeds wakker lag van de hoestbuien en vanmiddag weer 3 uur geslapen en nu slaap ik zowat.

Denk dat mijn lichaam toch nog niet klaar is om alweer aan het werk te gaan pffff.

Hoe is het met de rest ????

Balen @Junior, dat je nog steeds zo erg moet hoesten! Op den duur gaat alles zeer doen he!
@Kar; o, ik herken het, ik droom hele dagen dat ik thuis ga bevallen. Het is mijn grootste wens; maar ja, als ik van te voren maar wist of het goed zou gaan.
Bij de eerste ben ik wel thuis begonnen, maar na 1 1/2 uur persen moest ik alsnog met de ambu naar het ziekenhuis. Met de tweede was ik al in het zh, en dit was echt een vreselijke bevalling, en bij de derde ben ik ingeleid, dit was een erg mooie bevalling.
We hebben altijd gezegt dat we nu ook absoluut in het ziekenhuis gaan bevallen, maar mijn hart wil zo anders! Het lijkt me zo heerlijk om in je eigen huis weeën op te vangen, en elk hoekje en plekje te kennen, 'meer eigen baas te zijn' , en in je eigen bed te bevallen, en dan droom ik dat de andere kinderen gewoon op hun eigen bedjes liggen te slapen en dat we ze s' nachts heel zachtjes wakker maken om naar hun nieuwe broertje of zusje te komen kijken..................
Maar ja, aan de andere kant ben ik bang voor complicaties tijdens de bevalling en dan ben ik toch maar liever in het zh.
En bang dat ik niet durf rond te lopen in mijn huis, op het tapijt, ik heb nml. (weer) heel veel vruchtwater, en bij de anderen blééf dat maar stromen, ik had een grote pamper aangedaan toen we naar het zh gingen, maar toen ik daar uit de auto wilde stappen kwam er toch weer een plens. Heel de autostoel nat!!!!!
Ik zie me al over de overloop rondjes lopen met een heel nat spoor achter me, hihi.....
En....... mijn andere kinderen hadden na de geboorte een erg laag glucosegehalte, waardoor ze extra glucose toegediend kregen en we  een dagje op de kraamafdeling moesten blijven, nu vraag ik me af, zouden ze dit thuis ook wel zo goed controleren? (vraag ik meteen de volgende keer aan mijn verloskundige).
Dus ja.................. we zien wel hoe het loopt........ En het ligt natuurlijk zeer zeker ook aan die groeiecho's. Mocht mijn kindje nu maar 8 of 9 pond worden durf ik het wel thuis. Maar als het groter is wil ik maar liever naar het zh.

Verder alles super! Ik kan er niet over uit! Met het maagzuur gaat het heel goed, (ik snap er niks van), weinig andere kwalen.
Nee, ik kan nog niet zeggen dat ik het zat ben. Ik ben alleen heel erg benieuwd naar mijn baby!
Vanmiddag ga ik een fotosessie maken voor het geboortekaartje.
Ben benieuwd......
Iedereen een fijne dag, en sterkte met de evt. kwalen!

Teddy

Hoi Teddy, ja dat hoesten wil niet echt overgaan. Ik moet zeggen dat het wel minder wordt hoor ik slaap nu een paar uur achter elkaar door.
Maar alles doet gewoon zeer, zelfs me oren beginnen pijn te doen.
En ook regelmatig slijm ophoesten /overgeven dat doet ook zo een pijn. En ik voel me ook zoooooooo slap. Ik ben nergens vooruit te branden, even naar boven lopen is al teveel.

En nu moet ik dus vrijdagochtend helemaal naar Heemstede naar de arbo arts, het kan niet telefonisch en ze doen ook niet aan huisbezoeken.

Autorijden lukt mij niet meer door de zwangerschap en ook met het hoesten, dus mijn vriend moet nu dus mee of ik moet met het OV wat ik dus niet zie zitten.

Sorry voor het klagen, kan het gewoon niet uitstaan bleghhhhh.

Terug
Bovenaan