Hoe is het met jullie ???????

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?

@ vlindertjes en mama van elmar, leuk om wat van jullie te horen, hopelijk kunnen we allemaal nog even actief blijven op het aprilforum ondanks dat we allemaal niet de leukste weken hebben maar zo blijven we op de hoogte en geeft het ook weer een welkome afleiding voor de weken die nog volgen.

@ vlindertjes tuurlijk is het niet erg dat het een "klaag" berichtje is geworden  soms denk ik zelf ook wel eens van nou mijn berichtje is weer lekker vrolijk, maar aan de andere kant vindt ik dat ook wel weer het voordeel van een forum als dit.
Je kan even lekker je hart luchten bij vrouwen die snappen hoe je je voelt en dan hoef je er thuis niet zoveel over te klagen.
Zo heb je steun aan elkaar en je vertelt ook de leuke dingen toch!

@bloemetje en teddy, Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie een lekker hopelijk pijnvrij weekend gehad?

Nou ik heb vanochtend mijn groeiecho gehad en help ik weet nu echt even niet meer hoe ik me hieronder moet voelen.
Het is fijn dat ze het zo goed in de gaten houden maar ik raak er elke keer weer even van in paniek en dat zakt na een paar dagen wel weg maar ja het blijft toch ergens in je hoofd zoemen he.
De beentjes zijn gewoon weer gestaag meegegroeid met de weken dus de beentjes lopen gelijk aan de uitgerekende datum en het buikje loopt nu  2 weken en 3 dagen  voor op groei en dat was bij de vorige echo 1 week en  4 dagen. dus dat is weer ruim 2 weken meer maar nog binnen de p95 lijn en dat mag.
Maar bij het hoofdje was het even schrikken, vorige keer was het hoofdje zowel de omtrek als de diameter beide 2 weken en 3 dagen voor op groei dus net op de p 95 lijn (en ze dachten dus een groeispurt en dat dat nog wel eropnder kwam) maar nu is het hoofdje qua diameter ruim 3 weken verder en de omtrek zelfs 4 weken  en 4 dagen verder dus echt ver boven de p 95 lijn.
Het gewicht is nu 2236 gram (p90, dus wel flink maar niet overdreven) en dat was flink gegroeid ten opzichte van de vorige echo maar ze verwacht nu dus een 8 ponder en dat valt me eigenlijk best mee.
Maar ik ben nu zo onderste boven van  het hoofdje dat ik me daar nu zo druk om maak, vinden jullie dat raar of denken jullie dat valt best mee?
Ik moet zeggen dat dit allemaal wel weer (volgens de echoscopiste)  een verklaring was voor mijn klachten dus dat maakt het wel weer draagelijker.
Di trouwens de afgelopen dagen op het maagzuur na echt maar miniem zijn heerlijk even een paar van die klachtloze dagen ertussen!!!!!!!

Nou meiden jullie zijn weer op de hoogte ik ga nu even lekker bij een vriendin een bakkie doen om even wat afleiding te krijgen.
Groetjes Patricia

Hallo dames,

Heb een poging gedaan om alles even bij te lezen. Maar wat is er veel geschreven afgelopen dagen!!

Lees dat iedereen wel wat met dezelfde klachten rondloopt, bekken, maagzuur, rugklachten, vocht in de benen... en een aantal met een aantal groeiecho's om te zien of de kleine niet te groot is voor zijn/haar leeftijd.

Heb nu 3 dagen op een beurs rondgelopen voor mijn werk. Was erg leuk, maar wel heel intensief. Daardoor spontaan last gekregen van vocht in de benen. Maar als ik 's avonds m'n rust pak en beentjes op de bank leg, dan kan ik er de volgende dag weer tegenaan!! Misschien nog een tip voor de dames met pijnlijke bekken: de buikband van Anita is een echte aanrader!!! Heb 'm nu 3 dagen om gehad en 3 dagen gewoon pijnloos!!! Moet zeggen dat de klachten bij mij niet extreem waren, maar vandaag heb ik 'm niet om en nu voel ik m'n bekken toch wel. (zeurderig gevoel). Zo'n buikband geeft gewoon heel veel steun aan bekken en onderrug. Ik kan er niet meer zonder in ieder geval!!

Het is wel duidelijk dat het puur door de suiker komt dat de kleine errug druk en actief wordt. Nu een paar daagjes, zo weinig mogelijk suiker gehad... en nu voel ik de kleine ook wel 20 uur per dag, maar dan kan ik er tenminste van genieten!! Ondanks dat mijn ribben nog steeds pijnlijk zijn.

Moet zeggen dat de druk toch wel iets hoger komt te liggen, om alles voor elkaar te krijgen. Heb nu ook een dag dat ik het spoor een beetje bijster ben, en gewoon niet meer weet wat ik wel en niet moet. De babykamer is gelukkig nu af, de kinderwagen is in huis. We moeten nog zien om een box, eetstoel, campingbedje.

Qua kleertjes heb ik al wel het een en ander besteld, (rompertjes endergelijke) maar geen idee wanneer het binnen gaat komen. Ik hoop snel!! Ik heb nog geen enkele hydrofiele luier in huis, geen idee hoe het komt met het opmaken van het wiegje. Kruik hebben we nog niet... kraampakket hebben we nog niet...Dus er moet hier nog wel wat gebeuren!!!

Gelukkig hebben we voorzover het mogelijk is, de geboortekaartjes klaar. Heb 'm zelf ontworpen, maar er komt nog een foto op van de kleine. Ook de envelopjes moet ik nog bestellen, maar dat doe ik met een weekje of 2 nog wel even. (moet eerst de aantallen maar eens weten).

Moet zeggen dat ik nu ook wat gestresst op de bank zit... dit moet nog, dat moet nog.. daarbij heb ik vannacht ontzettend raar gedroomd... dat mijn schoonmoeder mijn kraamtijd gigantisch liep te vergallen, door continue (op 't verkeerde moment) op de stoep te staan. Ze gooide zelfs steentjes tegen het slaapkamerraam aan om mij wakker te maken, terwijl ik net eindelijk m'n ogen dicht kon doen omdat de kleine dat ook net had gedaan. Gevolg was dan weer dat zowel ik als de kleine wakker was, ik uiteraard kwaad... schoonmoeder kwaad omdat ze van mij niet binnen mocht komen... Ook eiste ze op gegeven moment gewoon tijd dat ze de kleine mocht zien, zelfs als ie sliep en dan maar wakker gemaakt moest worden... Geweldig die dromen die stress veroorzaken... Probleem is, dat het ook nog wel behoorlijk realistisch is. Ze heeft al eens steentjes tegen mijn slaapkamerraam aan gegooid om mij wakker te maken (lag toen met zware griep op bed en was blij dat ik even sliep). En bij mijn schoonzusje heeft ze bovenstaande praktijken ook wel eens uitgevoerd, echter heeft zij er nooit wat van durven zeggen. Maar ja... moet me nu niet druk maken om dat soort dingen... mocht ze het doen, zal ze het bij mij maar 1 keer doen, want dan zet ik haar wel even op der plek!!!

Mijn suikerwaardes waren goed, 4.3 en 6.5. Was ik wel weer blij mee!!

Ik weet zo even niet meer wie het vroeg... wel of niet een bed in de woonkamer. Ik zou 't wel doen. Hier is het trouwens verplicht, omdat ik op de begaande grond moet bevallen. Vanaf week 37 staat hier dus een bed in de woonkamer en die blijft zolang als ik het wil. Dus maar net wat voor bevalling het gaat worden. Als alles goed gaat, zal het bed ook snel weer verdwijnen! En die box heb je in het begin toch nog niet in de kamer staan, wij in ieder geval nog niet. Die staat er straks nog lang genoeg en in het begin leg je zo'n kleintje toch nog niet in de box. Die gaat van jouw schoot zo weer in bed en andersom!! Wij hebben in het begin een wiegje beneden staan (we hebben 2 wiegjes vandaar) en daar komt overdag de kleine in te liggen en 's nachts gewoon boven (als ik ook boven slaap). Maar hoor ook velen die dan de kinderwagenbak gebruiken voor in de woonkamer.

Nou stop er maar weer mee... zal nog even een uurtje slapen, dan kan ik er weer eventjes tegenaan!!

Succes iedereen... we gaan zo goed als de laatste loodjes in... wat vliegt die tijd!!!

Liefs Rixt

@Patrice;   ik snap je zorgen helemaal! Ik had het er zelf ook met mijn verloskundige over terwijl ze bezig was met de groeiecho. Maar zij zei dat het buikje eigenlijk nog veel belangrijker is dat dat niet te dik is. Met het buikje worden ook de schoudertjes gerekend, en dat is het aller "gevaarlijkste" gedeelte. Ze zei dat het hoofdej er toch wel uitkomt, doordat die 2 schedeltjes mooi langs elkaar heen kunnen schuiven.
Maar wel fijn he, dat ze het zo in de gaten houden! Ga jij ook poliklinisch bevallen?
Ik wel.

@Rixtmeisje; wat heerlijk dat je kindje nu weer een stuk rustiger is! Anders hield je het niet vol joh!
Volhouden dan maar om de suikers te laten staan!!!!!
Gelukkig dat je bloedwaardes goed waren!

@Iedereen; ik merk wel dat het voor de meesten wel zwaarder gaat worden!
Nog even!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind het zo mooi he, als ik op mamaclubs klik, komt er;
WAS je uitgerekend in december
WAS je uitgerekend in januari
BEN je uitgerekend in februari, nog even en dan is dat ook WAS......
en dan zijn wij al haast aan de beurt.............
Heerlijk he!
Degenen die werken krijgen nu haast verlof!!!
Heerlijk lijkt me dat!

Ikzelf heb nog steeds ongelofelijke nesteldrang, het hele huis stond op z'n kop. Maar het geeft me zoooooo'n voldoening!
Heel de babykamer is nu klaar, het wiegje opgemaakt, vluchtkoffer half ingepakt.
Alleen de geboortekaartjes moeten nog.

Liefs Teddy

@ teddy, Dank je wel voor je reactie!!!!!! het heeft me weer even met beide benen op de grond gezet.
Ik had er namelijk inderdaad niet bij stilgestaan dat het hoofdje over elkaar heen schuift en dus makkelijker is dan de schouders.
Ik heb ook nog even de vk gebeld, en ze wilde niet al teveel zeggen zonder de cijfers live onder haar neus.
Dus ze vroeg of ik eerder langs wilde komen om gerustgesteld te worden maar ik moet dinsdag al dus ik heb gezegt dat ik wel even kon wachten.
Ik ben echt super blij met mijn vk's ze zijn echt heel serieus en lief en zitten als een havik bovenop mijn klachten.
Ze heeft wel alvast geregeld dat ik een suikercurve moet laten prikken om te kijken hoe dat nou gaat (die was de vorige keer prima dus dat verwacht ik nu ook) en gezegdt dat we dinsdag even een afspraak gaan maken bij een gyn om te kijken wat hij/zij vindt zodat ik me wat geruster voel.
In het begin wilde ik poli klinisch bevallen, maar nadat ik er met mijn vk over gesproken had heb ik besloten om thuis te bevallen omdat ze denkt dat ik me daar rustiger en meer op mijn gemak voel en als het nodig is kunnen we snel genoeg naar het zh, die zit hier iets meer dan 10 min vandaan.
En eigenlijk heb ik daar nu ook een heel goed gevoel bij.
Maar ja wie weet dat door de groeiecho de rollen nu weer omgedraaid zijn en de vk zegt dat het zh beter is of wie weet moet ik wel onder begeleiding van de gyn.
We zien het allemaal wel hoe dat gaat gebeuren.
Hoe gaat het verder met jou? en wanneer heb je weer een groeiecho?

@ rixt, heerlijk he die levendige dromen nu, ik heb ze nu ook bijna elke avond en de ene overtreft de andere nog.
Wel vervelend dat je weet dat je schoonmoeder er nog toe in staat is ook!
Maar ja zoals je zelf al zegt maak je daar gauw genoeg korte metten mee, toch.
Ik heb nu ook al de kriebels bij mijn schoonmoeder, ze gaat een dag in de week oppassen straks maar kan behoorlijk eigenwijs zijn.
Nu dachten wij dat ze met ons kindje wel gewoon zou doen wat wij graag willen (en dat moet zich natuurlijk nog bewijzen) maar ze draaft nu al in bepaalde dingen door.
We wilde van de week een wippertje voor hun halen, met de woorden van dan kan hij af en toe lekker rustig in het wippertje zitten.
Zegt ze o dat is niet nodig als hij niet slaapt ben ik toch de hele dag met hem bezig dus zit hij bij mij op schoot of loop ik ermee rond
Nou ja we hebben de wipper gewoon gekocht en gebracht toen mijn schoonvader er was en die vond het een geweldig idee en tegen die tijd dat ze oppast zullen we haar even goed duidelijk maken dat er bepaalde basisdingen zijn die ik graag overal doorgevoerd wil hebben.
En is ze  het er niet mee eens dan heeft ze pech gehad, want dan mag ze niet meer oppassen (haar eigen verzoek) en zoeken we een leuke gastouder.

@ bloemetje, vervelend dat je weer zoveel last hebt, hoe gaat het de laatste paar dagen?
Wel leuk dat je de intake van de kraamzorg al gehad hebt, ik krijg hem pas vanaf week 36.
Was er veel wat ze  zei dat er klaar moest zijn met week 35? of gewoon de standaard dingen   als de babykamer,  het vluchtkoffertje en het kraampakket?
Ik heb namelijk geen idee en als ze bij mij pas  vanaf week 36 komen ben ik dan dus te laat.

Verder gaat het met mij nu weer iets beter, de paniek na de echo is een beetje aan het omslaan en de harde buiken (die ik door de paniek weer meer en regelmatiger heb) worden langszaam ook weer minder en minder regelmatig.
Verder ben ik de laatste dagen wel weer veel duizelig en misselijk dus ik ben nu flink aan het hopen dat het een buikgriep is en ik niet de laatste 8-10 weken last krijg van de misselijkheid die ik in het begin had.
Ik slaap nu ook veel slechter en heb constant last van mijn rug en een zwaar gevoel in mijn buik als ik in bed lig.  

Hoe gaat  het verder met iedereen, de dagen/weken worden idd zwaarder.
Dat begin ik zelf ook te merken maar nog een paar weekjes en dan zijn we er alweer.
Gelukkig hebben we het forum om af en toe even te klagen of om raad te vragen bij mij helpt dat in ieder geval wel erg goed.  

Groetjes Patricia

Hoi,

Patricia,
pas met 36 weken? Vind ik wel vrij laat. Maar goed, zal wel een reden voor zijn denk ik dan.
Wat er klaar moest zijn met 35 weken, euh alles. Bed verhoogt, beschermer op matras. Babykamer klaar. Gewoon, alles, zodat als het eerder zou beginnen, dat klaar is en je je daar niet meer druk om moet maken. Ben laatste dagen druk bezig. Nou ja, met uitzoeken via pc.
Moet vanmiddag ook maar eens ff aan tekst voor geboortekaartje denken, en ff tellen hoeveel we er nodig hebben, dat ik die ook eens ga bestellen, of ik dat weekend met manlief doe.

Hoe het hier gaat. Niet goed, heb onwijs veel pijn, kan alleen nog zitten en liggen. Elke stap doet ontzettend pijn, en bij elke paar stappen het gevoel dat ik door mn benen zak. Heb me dus al wel eens beter gevoeld. Heb ook pijn in been,onderrg en af en toe onderbuik. Pfff, hoop dat deze dag snel voorbij is. Slaap laatste nachten ook slecht van de pijn. Loop bij de fysio, maar heb niet idee dat dat echt helpt.
Denken jullie dat het goed idee is nog eens naar huisarts te gaan? Hij zei toen ik 20 weken was, als het erger word en je vertouwd het niet, kom dan maar een keer terug. Strak plan om dat te doen? Weet alleen niet wat hij kan doen? Heb nu alleen af en toe het gevoel dat mn bekken uit elkaar schuiven, en dat is best eng gevoel.

Nou meiden, tot snel.

ik denk laat ik hier ook eens kijken...
Leuk om te lezen hoe het met andere vrouwen gaat :)
Ik las iets over het aantal keren naar de VK, ik ben bijna 31 weken maar nog steeds om de 3 weken. Denk dat ik daarna om de 2 weken ga.

Denk dat dit ook verschilt per verloskundige praktijk.

Met mij gaat het niet zo, met de kleine wel hoor maar ik ben woensdag ziek naar huis gegaan met een vreselijk hoest kon geen woord meer uitbrengen. Ik werk als office assistant en de telefoon is mijn 1e prioriteit. Nou savonds kreeg ik koorts, had ik gisteren ook nog de hele dag. Gelukkig hielp de paracetamol om het naar beneden te brengen.

Vandaag begin ik me wat beter te voelen, alleen nog wel hoesten, geen stem, benauwd, en vreselijk verkouden weer is en veel niezen.

We doen het gewoon lekker rustig aan vandaag en kijken wel hoe het gaat het weekend.
Heb vannacht ook eindelijk een keer redelijk geslapen.

Hallo allemaal !

Hier weer eens een berichtje van mijn kant.
Hoe is het met iedereen?
(en waar blijven de anderen?)

@Patrice; gelukkig dat je weer een beetje gerustgesteld bent! Ikzelf heb 23 februari weer een groeiecho; ben natuurlijk reuzebenieuwd! Nu maar hopen dat ons kindje ondertussen geen groeispurt gemaakt heeft.

@Bloemetje; wat jammer dat het zo slecht gaat! En je wilde zo graag babyspulletjes gaan kopen! Balen he! Ik zou toch zeker de huisarts bellen hoor! Hij heeft toch zelf gezegt dat, als het erger werd, je mocht bellen? En heb je je bed al beneden staan? Dat lijkt me wel heerlijk voor je, als je de trap niet steeds op en af hoeft! Desnoods zet je strakjes lekker het wiegje naast je (als je na de bevalling nog last hebt) en ontvang je de visite in de huiskamer.
Heb je ook al eens over een bekkenband gedacht? Dat schijnt ook verlichting te geven.
Ik had zelf de band van (geloof ik) Anita, ik dacht dat dat babybelt heette, daar had ik wel wat verlichting aan hoor.

@Junior; jammer dat je ziek bent! Gaat het inmiddels alweer wat beter?

Hier alles goed! Als ik dan jullie verhalen lees denk ik : Ik klaag nooit meer !
Want eigenlijk gaat het gewoon super, ik heb wel wat last van mijn bekken, maar dat is alleen met bepaalde bewegingen en de eerste 5 stappen nadat ik een poos gezeten of gelegen heb. Verder kan ik gewoon alles, dus ik schaam me dat ik weleens klaag!
Eigenlijk kan ik wel zeggen dat dit de beste zwangerschap van alle 4 is. Ik heb ZOVEEL energie, en dat had ik bij de anderen echt niet!
En ik sta verwonderd dat het deze keer met het maagzuur zo meevalt! Bij de anderen was dit VEEL en VEEL erger, bij de tweede moest ik zittend slapen s' nachts. Die was ook 10 pond, dat scheelt denk ik wel hoor! Wie weet wordt deze baby dan toch niet zo erg groot!!!!!
Nou, ik ga weer maar eens een babywasje strijken (de laatste volgens mij)
Allemaal een hele fijne (valentijns)dag en een goed weekend!!!!!

heey,

nou Teddy wij kunnen elkaar de hand schudden, ik voel me precies zoals jou op dit moment!!
beetje last van de bekken en maagzuur maar lang niet zoveel als het geweest is. heb alleen wel het idee dat de kleine zich zo heeft gedraaid dat het (weer) een dwarsligger is. maar dat kan natuurlijk nog alle kanten op.

ik heb verlof!!! heerlijk, ik werk op een school en het is (hier tenminste) voorjaarsvakantie dus ben ik ook vrij, moet na de vakantie nog even 1 dag officieel heen maar dat is meer om even afscheid te nemen van mijn collega`s en de laatste dingen door te nemen. en dan mag ik weer beginnen op 22 juni....klinkt gelukkig nog heel ver weg...ach en dan na drie weken gewerkt te hebben heb ik alweer 4 weken vakantie.

ik moet dinsdag voor de laatste keer naar de verloskundige, vanaf 3 maart ga ik wekelijks naar de gyn. en dan (denk ik) ook wekelijks een echo...

nou even weer een update van mijn kant, een vrolijke maar zo voel ik mij op dit moment ook.

voor alle dames die het zwaarder hebben..ik leef met jullie mee hoor! heb zelf een zware eerste helft gehad...en dat was absoluut geen pretje.
ik hoop voor jullie allemaal dat het de loodjes beter gaat.

allemaal een fijne valentijnsdag!!

grtz. mama van elmar (20-06-2006) en uitgeteld op 05-04-2009

Terug
Bovenaan