Hoe is het met jullie ???????

heey,

hoe is het met iedereen??

hier gaat het allemaal zn gangetje. we zijn vandaag bij de gyneacoloog geweest en met haar overlegt hoe we gaan bevallen.
elmar is na een (lange) bevalling van 48 uur uiteindelijk geboren via een keizersnee en nu zat ik natuurlijk niet weer op zon drama bevalling te wachten dus gingen we in overleg voor een geplande keizersnee. nu hebben we een bevallingsplan gemaakt. we gaan eerst kijken wat "moeder natuur" zelf doet. begint de bevalling meteen hopeloos of willen de weeen niet door zetten na 4-5 uur ga ik door naar de o.k. dus als de bevalling begint weet ik na een paar uur waar ik aan toe ben en niet zoals de vorige keer pas na 46 uur.
het staan allemaal zwart op wit en dat stelt me wel gerust, heb er wel een paar nachten over wakker gelegen  en ik hoop dat ik met deze keuze snachts weer rustig kan slapen.
en het is voor ons allemaal maar afwachten hoe de bevalling verloopt.

voor de rest gaat het hier redelijk, ben heerlijk aan genieten van mijn verlof. probeer op tijd mijn rust te nemen en savonds lekker op tijd naar bed te gaan. en zo wachten we maar af wanneer de kleine zich aan dient.

gr. mama van elmar (20-06-2006) en uitgeteld op 05-04-09

@mama van Elmar, dat is idd wel een hele geruststelling!
Fijn dat je weet waar je aan toe bent!
Maar kreeg je bij Elmar een keizersnede omdat het allemaal zo lang duurde en hij nog zo hoog zat?
Dan heb je nu wel heel veel kans dat het allemaal veel sneller en beter gaat hoor! Een eerste moet de weg nog helemaal banen, en bij een tweede zie je meestal dat het veel beter gaat!
Ik hoop voor je dat je deze keer wel een voorspoedige bevalling hebt!
Ik kan me voorstellen dat je er wel tegenop ziet.

Hier ook alles goed! Ben alweer bijna 36 weken, het is nu echt aftellen!!!!!!!
Toch voel ik me nog goed en ben het echt nog niet zat.

Liefs Teddy

Hier ook weer eens een update van mij. Mamavan Elmar, wat fijn dat je het allemaal op papier hebt staan, Kan me voorstellen dat dat een hele geruststelling is.

Hier gaat alles opzich zijn gangetje wel zolang ik het maar erg rustig aandoe heb ik geen klachten van mijn bekken. Wel heb ik sinds de afgelopen dagen regelmatig harde buiken. Vaak zodra ik wat ga doen, dan wordt mijn buik hard, of als ons kleintje gaat bewegen word de buik ook hard. Gisteravond maar lekker een warme kruik onderop de buik gelegd en dat hielp gelukkig wel.
We of eigenlijks mijn man is inmiddels begonnen de babykamer leeg te halen en dan kan die gesaust worden en dan kan het inrichten beginnen.

Groetjes vlindertjes 32w1d

Hoi,

Junior,
Hoe gaat het nu? Voel je je weer wat beter? En heb je al wat over je contract gehoord?
Hoop dat het met rustiger aan doen weer beter met je gaat.

Mama van Elmar,
Daar ook alles redelijk goed. En overlegt hoe je gaat bevallen. Wel een geruststellend gevoel
denk ik.

Teddy,
Nog niet zat? Zullen we ff ruilen, haha, van mij mag het wel gaan gebeuren hoor. Nou ja, over drie weekjes dan.

Vlindertje,
Ook goed zolang je rustig aan doet? Ja, en dat rustig aan doen is erg moeilijk he.
Ken dat. Je wil zo graag dingen zelf doen, maar dat gaat gewoon niet. Hoop dat het
op deze manier nog wel uit te houden is tot het eind.

Hier gaat het met de baby goed, bij controle gisteren woog het 2.5 kg en geboortegewicht
word geschat op 3.5 a 4 kg. Netjes dus:) Lag met hoofdje naar beneden en vruchtwater
was heel goed. Dus kan niet beter he.

Met mij gaat het stuk minder, veel pijn, en met heel heel rustig aandoen is het redelijk te doen.
Maar hoop niet dat kleintje besluit tot 42 weken te blijven zitten.
Als het zo is, dan is het zo, maar als we mochten kiezen. Dan liever niet.
Bloeddruk is trouwens weer veel beter. Laatste keren steeds netjes zoals het moet zijn.

Liefs

heey,

ja idd een hele gerustelling dat we het nu zwart op wit hebben staan hoe we gaan bevallen, de vorige keer was ik de zombie die in bed lag en de rest van het ziekenhuispersoneel nam iedere een beslissing voor mij zonder het met mij te overleggen.

mijn vorige bevalling is begonnen met gebroken vliezen, toen hebben we 24 uur thuis zitten te wachten op de weeen maar die kwamen niet. ben toen naar het ziekenhuis gegaan, waar mij een studente kwam vertellen dat mijn vliezen helemaal niet waren gebroken en die zou me zo weer naar huis sturen maar goed dat er op tijd een gyn bij kwam die daar toch anders over dacht. we hebben gelijk een echo gemaakt en daar kam uit dat mijn vruchtwater bijna op was en de baby vandaag nog geboren moest worden. eenmaal terug op de verloskamer werd ik aan allerlei slangen gelegen en volop aan de weeenopwekkers, achteraf mocht dat helemaal niet omdat ik helemaal geen weeen van mijzelf had. rond een uur of vijf had ik 2 cm en toen werd uiteindelijk besloten voor een keizersnee, was savonds pas om tien uur aan de beurt omdat ik er nog 3 voor mij had. we zijn er van de week achter gekomen dat er fout op fout is gemaakt met mijn bevalling en dat de gyn en verloskundigen totaal niet met elkaar in overleg gingen, op het ene moment weet je nog van niks en op het andere moment komt er iemand binnen die zomaar besluit dat ik volop aan de opwekkers moest, zonder het met iemand te overleggen en zonder eerst te kijken wat er allemaal al was gebeurd. zelf wist ik totaal niet wat mij te wachten stond, bij de eerste is alles nieuw, en ondertussen was ik al anderhalve dag met de bevalling bezig dus even lekker rustig slapen kon ik niet. twas allemaal veel te spannend.

daarom is dus een keizersnee een optie want ik wou deze nachtmerrie niet weer mee maken, maar door nu duidelijke afspraken gemaakt te hebben en nu eindelijk begrip te hebben van een gyn ( ze is nieuw in het zkh) durven we het aan. we weten wat ons te wachten staan, we zijn laatst naar een info avond geweest en ik laat het nu zelf ook niet meer zover heen komen. de vorige keer was ik zo overdonderd door alles dat ik dacht dat het normaal was, een bevalling is toch geen pretje zegt iedereen.

zo een heel verhaal maar het lucht wel even op om alles (weer) op te schrijven, heb er een hele poos niet meer bij stil gestaan en eigenlijk alles zover mogelijk weg gestopt maar nu de bevalling dichtbij komt is het toch wel weer lekker om even je verhaal kwijt te kunnen.

gr. mama van elmar

Hey meiden,

Hier ook weer een berichtje van mij, inmiddels alweer een tijdje geleden.
Het is hier weer lekker actief aan het worden op het forum zie ik, zodra ik iets  beter in mijn  vel zit lees ik jullie verhalen iets aandachtiger en zal ik erop reageren, sorry!

Met mij gaat het de laatste weken niet zo lekker (de baby gaat prima hoor), ik zit in een behoorlijke dip en begin met de dag steeds meer tegen het einde van de bevalling op te zien.
Daarom heb ik even een paar weken niks op het forum gezet, heb wel een beetje meegelezen maar wilde jullie niet lastig vallen met mijn negatieve gevoelens.
Ik heb twee weken geleden een afspraak bij de vk gehad en had daar wat concrete vragen naar de grootte van mijn kindje en of ik een consult mocht bij een gyn.
Ze reageerde erg laconiek en zei dat ze dat liever niet deed omdat hij er toch niks mee kon doen.
Ik had echt zoiets van huh dit uit haar mond die normaal altijd zo begripvol is en meteen alles voor me regelt, ik kon wel janken.
maar goed ze wilde wel een suikertest (voor de zoveelste keer doen) en wachten op die uitslagen nou zo gezegd zo gedaan ik naar het ziekenhuis en me weer lek laten prikken en wachten op de uitslag.
Belde ze me de week erna op met de uitslag en de suiker was zo netjes (voor een zwangere zelfs mooi laag) dat ze toch wel ging twijfelen over een consult bij een gyn.
dus ze had een spoedafspraak gemaakt voor de dag erna bij een gyn.
Nou ik met mijn vriend daarnaartoe was ik de laatste patient en kreeg echt het gevoel dat de gyn naar huis wilde.
Dus hij naar mijn verhaal geluisterd en ik kreeg een groeiecho wijken zijn metingen ineens zover af met die van de vorige echoscopist dat volgens hem ht hoofdje ineens een week achteloopt (huh vorige  x lep hij nog 4 weken voor) en het beentje liep ineens 6 weken voor (vorige x liep die precies goed).
Dus ik helemaal in de stres want ik dacht echt dat het niet goed was want hoe kan een hoofdje nou ineens 5 krimpen???? in plaats van dat hij me even rustig uitlegt wat er aan de hand is zegt hij alleen twee mensen meten verschillend maak je maar niet druk.
Halloooooo hormonen, ik kon er echt niet van slapen en heb er zelfs nog ruzie om gehad met mijn vriend omdat hij niet snapte waar ik me zo druk om maakte.
Hij melde nog wel even dat de baby alsnog flink was en dat hij vond dat ik het op de natuurlijke manier moet proberen (gelukkig dat wilde ik ook met mijn eigen vertrouwde vk) maar dat hij aangezien mijn lengte en postuur niet verwacht dat ik het helemaal zelf af kan maken dus hij raadt nu aan dat ik poliklinisch met mijn eigen vk beval zodat wanneer het nodig is (en dat verwacht hij zeker) hun in kunnen grijpen.
Hoezo zorg je er dan voor dat iemand ontspannen naar de bevalling toeleeft en gerustgesteld is.
Dus ik de volgende dag op hoge poten de vk gebeld en haar het hele verhaal uitgelegd en gelukkig snapte zijwel waar ik me zo druk om maak dus ze heeft echt even de tijd genomen om me gerust te stellen.
Een echo wordt met mm gemaakt en als de ene echoscopist en een mm naast zit kan er al een verschil van een a twee weken aangeven. Dus zzegt ze we geen er nu gewoon vanuit dat de baby aan de grote kant is dat constateren we namelijk al de hele zwangerschap en is dat achteraf niet zo dan maakt dat voor de bevalling helmaal niks uit en is dat zelfs nog gunstiger.
Ze vond de woorden van de gyn over de bevalling niet gepast maar ze denkt wel dat het beter is om poliklinisch te bevallen alleen al vanwege het feit dat ik snel in de stress raak en ik dan niet hoef te denken wat als ik nog naar het ziekenhuis hoef.
En omdat ze denkt dat er wel een kleine kern van waarheid in zijn verhaal zit ik ben inderdaad erg klein en de kans op een ingreep is dan hoger dan bij grotere vrouwen maar het hoeft niet te zeggen dat dat altijd zo is, dus hij had het niet zo hoeven brengen.
Nou vandaag ben ik weer veen persoonlijk bij de vk geweest en heb het er nog even met haar over gehad (dit was een andere vk) en zij zegt ook al die ophef is onnodig maar we houden je gewoon extra goed in de gaten wat de groote betreft en tijdens een bevalling zien wij vlug genoeg hoe het gaat en als het nodig is grijpen we in.
Maar ze was ervan overtuigd dat het allemaal wel los loopt en we gaan nu gewoon per week bekijken hoe het gaat.
Ik moet nu over twee weken terug en dan ben ik 37 weken en dan mag ik vanaf dan iedere week terug komen voor controle en gaan we per week bekijken of we eerder gaan opwekken.
Dus daar ben ik nu wel erg blij mee, ik heb drie hele goede vk's en heb er echt volle vertrouwen in dat hun weten wat te doen.
Het neemt mijn angst voor de bevalling niet weg maar ik hoop dat ik het gewoon over me heen kan laten komen.
Nou al dit gepieker doet nioet echt goed voor mijn klachten de harde buiken zijn weer erger en ik heb veel last met lopen de laatste weken.
Ook is de maagzuur verschrikkelijk geworden en helpt echt nks meer tegen het voorkomen.
Maar ja nog een paar weekjes en dan wordt   het allemaal vanzelf minder toch!

Meiden sorry voor mijn lange klaagbericht maar wilde jullie wel laten weten waarom jullie niks meer van me hoorde.
Ik zal proberen weer wat vaker te schrijven en zeker om wat positiever te klinken

Hoe gaat het verder met jullie?
Bloemetje, heb je erg veel last van je klachten nu? doet de rust je een beetje goed?
Teddy, Hoe gaat het met jou, je klinkt erg positief en als een bezig bijtje?
Mama van elmar, fijn dat je nu zo'n bevallingsplan hebt geeft zeker wel een hoop rust?
Junior, hoe gaat het met het werken heb je al iets meer begrip nu van ze?

Sorry als ik ergens niet op gereageerd heb ik zal van het weekend alles even rsutig doorlezen en evt nog reageren.

Groetjes Patrice

Hoi,

Mama van Elmar,
Klinkt als een zeer indrukwekkende bevalling. Die ook niet echt goed verlopen is toen.
Erg jammer dat in een ziekenhuis het personeel zo naast elkaar werkt. Echt niet goed.
Schrijf maar lekker van je af meid. Dat kan inderdaad heel goed doen. En we zijn dr voor je.

Patrice,
Meid, wat een nare weken. Kan begrijpen dat je door alles wat er met vk en gyn gebeurd is het even niet meer ziet zitten. Heel normaal en logisch denk ik.
Hoop dat het nu weer wat beter met je gaat meid. En je toch probeert toe te leven naar
de bevalling. Fijn dat de vk je nu allemaal goed begrijpen. En snappen waar je je druk om maakt.
Vind het trouwens niet druk maken om. Maar om het welzijn van je kindje denken!!! En dat is
alleen maar goed toch? Alleen wel erg moeilijk als je dan gevoel van iedereen krijgt dat
ze dat niet snappen.
Meid, schrijf ook jij maar lekker van je af meis. Kan vaak echt helpen.
En hoop dat je je snel weer beter in je vel voelt.

En hoe het met mij gaat, met heel veel rust redelijk. Dan is de pijn draaglijk.
Vandaag wat teveel gedaan. En nu erg veel pijn. Tja, eigen schuld he.
Manlief was vanmiddag aan foon al beetje chaggo, doe nou eens rustig. Tja, dat probeer ik.
Maar soms wil je toch wel eens wat doen. Niet dat ik hier sta te stofzuigen of dweilen. Want dat gaat niet. Maar opruimen van lichte dingetjes probeer ik wel. Alleen, kan ik vaak beter niet
doen. Weten we dan ook weer. Dus nu alles aan een ander overlaten. Al vind ik dat erg moeilijk.

Liefs

@Patrice; ik wil even op jou reageren.
Ik snap aan de ene kant wel dat je je zorgen maakt, maar denk niet dat dat nodig is hoor!
Ik vind dat je super verloskundigen hebt, bij mijn vorige zwangerschap wilden ze me echt niet naar de gynacoloog sturen (en dat terwijl mijn vorige dochter 10 pond was).
En inderdaad is het waas wat ze zeggen over die metingen. Als ik zag hoe dat de laaste keer bij mij ging......dan zie je zo'n rondje over het buikje en over het hoofdje, maar je ziet amper waar het buikje begint. En die paar milimeter scheelt dan echt een paar weken! Maak je daar dus niet druk over; je kindje krimpt echt niet hoor!
En ook al ben je klein, dat hoeft helemaal niks te zeggen. Ik ken een heel klein en dun vrouwtje, maar die heeft 12 kinderen gekregen, zonder problemen!
ALs ik jou was zou ik inderdaad poliklinisch bevallen, dan kunnen ze snel ingrijpen, mocht er iets zijn. Ikzelf ben nu ook overstag hoor,,,, ik ga lekker naar het ziekenhuis.
Nou, meid, maak je niet zo druk, geniet nog even van die laatste weekjes!!

Liefs Teddy

Terug
Bovenaan