Hoe is het met jullie ???????

Hier gaat alles rustig zijn gangetje wel. Heb alleen erg veel last van harde buiken, begint soms 's morgens al als ik nog op bed lig. Sinds afgelopen weekend kan ik de babykamer inrichten en ben ik dus ook druk mee bezig. Nu nog wachten op het grote bed voor onze dochter en dan kan het ledikantje er ook heen. Gisteren de wieg besteld, die komt eerst bij ons op de kamer.

Bloemetje, wat betrefd die steken, ik herken ze niet, maar moet je ook vaker plassen? Zo ja, dan kun je misschien je urine eens laten controleren op een blaasontsteking. Anders zou ik het ook niet weten.

Junior, balen dat je contract niet wordt verlengd, had ik ook bij de eerste, alleen had ik toen 2 contracten waarvan 1 precies op de laatste dag van mijn verlof eindigde en die ander een aantal dagen later. Ze hebben allebei toen het contract niet verlengt. Maar je hebt gewoon recht op een ww uitkering waardoor je dus wel langer bij je kindje kunt zijn. Hierdoor ben ik het eerste half jaar volledig thuis geweest, wat ik heerlijk vond en natuurlijk erg luxe is. Je kunt wel rustig al om je heen gaan kijken voor ander werk en evt. solliciteren, kun je dan in ieder geval laten zien als je je ww aanvraagt. Mocht je tenminste weer willen werken.

Groetjes vlindertjes

Hey meiden,

Het wordt weer wat drukker hier, gezellig!!!!!! Ik zal ook weer proberen om wat vaker te schrijven.
Ik zit weer iets beter in mijn vel dus dat moet gaan lukken

Hoe gaat het met jullie allemaal?????

@teddy Dank je wel voor je berichtje naar mij toe, ik weet dat jij steeds wat grotere kindjes hebt gehad dus dat deed me even erg goed!
Ik krijg er ook zelf iets meer vertrouwen in, het gaat toch gebeuren dus ik moet het maar over me heen laten komen en ik ben in het ziekenhuis dus als het nodig is dan grijpen ze vlug genoeg in.
Vervelend dat je zo lang wakker ligt s'nachts, heb je enig idee hoe het komt?
Hopelijk kan je dan overdag af en toe even een uurtje bijslapen want je hebt toch ook een beetje je rust nodig.
Wel lekker dat de kleine nu toch al gedraaid is, ik zal voor je duimen dat hij/zij zo blijft liggen!!!!

@bloemetje, Vervelend dat je weer een mindere dag hebt gehad, Ik hoop dat het nu iets beter met je gaat.
Fijn dat jullie eruit zijn met de naam nu, er zal wel een duk van je af vallen denk ik.
Lekker dat je verlof nu begonnen is en je wat rustiger aan kan doen, ik weet het is niet erg leuk de hele dag niks doen maar het is helaas niet anders en an de bevalling  ben je hopelijk weer lekker snel op de been en kan je je heerlijk gaan vermaken met de kleine.
Wat betreft de steken daar heb ik nu ook sinds een week of twee last van en de verloskundige wilde weer dat ik urine liet onderzoeken.
Er was niks aan de hand met mijn blaas of eiwitten dus denkt ze nu gewoon dat het mijn banden zijn of gewoon al het rommelen van de baarmoeder.
Niks om me zorgen over te maken dus, misschien kan je idd ook beter even je urine laten onderzoeken?

@Junior, Wat naar dat je zo vlak voor je verlof te horen krijgt dat je contract niet verlengt wordt!!!! Ik kan me indenken dat je er even een flinke klap van in je gezicht hebt gehad.
Mar inderdaad je vriend heeft gelijk probeer het even positief te benaderen, je kan nu wel even wat lange full time van je kleine genieten tot je een andere baan hebt als je dat al wilt.
Trek je het nog wel om de laatste dagen uit te werken? Ik vindt het echt knap van je dat je dat in ieder geval doet veel succes en sterkte de laatste dagen op je werk.
Vervelend dat je nu ook steeds wat meer last van klachten krijgt, is dat strakke gevoel bij je borstkas nu over of heb je er nog steeds last van.
Misschien komt het natuurlijk ook door het vele hoesten.

@Kar82, Knap hoor dat je tot 36 weken hebt doorgewerkt!!!! Ik zit nu al maanden thuis maar als ik de zwangerschap goed had doorstaan had ik alsnog 6 weken van tevoren gedaan want mijn werk was er lichamelijk te zwaar voor geweest en dan is de extra rust ook wel lekker.
Fijn dat je niet zoveel last hebt van kwalen zo ga je toch lekker de zwangerschap door.

@karoline, Wij zijn ook nog niet helemaal uit de naam hoor.
We weten dat we een zoontje krijgen en nu hebben we twee namen die we beide mooi vinden.
1  ervan vindt ik al heel de zwangerschap  leuk maar mijn vriend vindt de andere leuker.
Dus dat is al een dillema, maar voor mijn vriend is het ook nog eens zo dat hij bij beide namen niet het gevoel heeft van ja dat is hem en dat wil hij wel graag dus hij komt onderhand iedere dag binnen met weer nieuwe namen hahaha.
Dus ik denk dat als ik over 4/6 weken beval we dan nog moeten beslissen (ik hoop het niet haha)

@vlindertjes, Vervelend dat je nu meer last krijgt van harde buiken.
Heb je ze al heel de zwangerschap? Ht is nu namelijk wel de tijd dat je meer harde buiken mag hebben en ook in rust want je baarmoeder gaat zich nu voorbereiden op de bevalling.
Maar ja dat maakt het niet minder naar he.

@mama van elmar, Hoe gaat het met je?

Nou met mij gaat het steeds weer een stukje beter, zoals ik bij teddy al schreef heb ik er nu iets meer vertrouwen in en dat doet me goed.
De klachten blijven hetzelfde en worden niet erger dus wat dat betreft geen nieuws, het blijft vervelend maar met veel rust en het accepteren kom ik die laatste weken ook nog wel door.
Vandaag hebben we de geboortekaartjes besteld dus dat is ook weer klaar en verder is alles boven gereed.
Ik heb erg veel last van nestdrang maar kan er niet aan toe geven omdat mijn lichaam dat niet toe laat en dat vindt ik erg vervelend.
Dus met hele kleine stapjes en veel hulp van vriendlief en mijn moeder zijn we er nu aan begonnen en ik hoop dat het voor de bevalling af is.
Niet dat dat nodig is maar het is wel en lekker gevoel.
Afgelopen vrijdag hadden mijn vriendinnen een babyshower voor me georganiseerd en dat was echt zo super leuk.
Ze hadden mijn huis versierd en me echt verrast in het donker met het huis vol.
Er waren allemaal lekker drankjes en hapjes en iedereen had een kleinigheidje voor me gekocht en ze hadden allemaal leuke opdrachten verzonnen zoals fruithapjes proeven en raden naar de smaak, een weddenschap over de geboortedatum, en geblinddoekt een pop een luier om doen hahaha.
Ik heb echt een super avond gehad en ik weet zeker dat als een vriendin van mij of familie zwanger is ik het ook ga regelen.
Had er wel van gehoord maar er nooit bij stilgestaan.
Volgende week naar de verloskundige en dan ben ik 37 weken en vanaf dan gaan we iedere week samen beslissen of het al tijd is om te gaan proberen op te wekken, maar dan moet eerst de kleine nog indalen.

nou dat was weer een heel verhaal, hihihi
Meiden een fijne dag en geniet van de laatste loodjes
Groetjes Patrice

Hoi meiden,
Inderdaad leuk dat het weer wat drukker word.

Patricia,
Fijn dat je je weer beter voelt. En er weer meer vertrouwen in hebt. :)
En volgende week alweer 37 weken. Oh oh, wat komt het dichtbij.
Ja, misschien wel even idee om mn urine te laten controleren.
Morgen misschien ff afspraak maken. Kan ik ook meteen mn bloeddruk nog
eens laten controleren. Want cardioloog wou dat dat wel goed in de gaten werd
gehouden. Kan ik meteen urine mee nemen om op eiwitten en blaasontsteking
te laten controleren.
En die nesteldrang, heb ik ook hoor, maar ook ik kan er niet aan toegeven, lichamelijk
kan ik dat ook niet aan. Probeer net als jij kleine dingetjes in huis te doen. En de zware
dingen gaan allemaal naar manlief. Hij vind het niet altijd even leuk, maar ja. Is niet anders.
Hopelijk hebben we ons oude lichaam en energie snel weer terug he na de bevalling.

Vlindertje,
Doe je rustig aan meid. Heb je al lang last van harde buiken?
Druk bezig zo te lezen, misschien iets rustiger aan doen?
En je dochter bijna nieuw bed, ooh spannend voor dr. Hoe reageert ze dr op?
Hoe oud is ze?

Ben trouwens wel benieuwd hoe oud de kids van iedereen zijn?

Ik ben vanmiddag ff anderhalf uurtje op bed gaan liggen. Voor het eerst in zwangerschap
eraan toegegeven, en moet eerlijk zeggen, het heeft me wel goed gedaan. Meestal ruste
ik op bank ff s middags, maar merk dat mn bed mn lichaam toch meer ontspanning geeft.
Dus dat gaan we vanaf nu elke middag doen.

Heeft iemand van jullie trouwens huisdieren? Vooral mensen met al kinderen?
Ben benieuwd hoe het ging met wennen tussen kindje en huisdier?

Liefs

Die harde buiken heb ik nu sinds anderhalve week denk ik ongeveer, de vorige zwangerschap heb ik tot aan de bevalling nooit een harde buik gehad. Dus dit is voor mij erg wennen en ik merk ze meestal doordat het zo'n benauwend gevoel geeft op de borst, dat maakt het vooral zeer onprettig.
Ik ben zelf trouwens niet zo druk bezig, dat doet mijn man hoofdzakelijk. Van hem mag ik ook niet veel doen. Zodra hij thuis is uit het werk neemt hij eigenlijk alles van mij over die schat. Ik hou me wat baby betrefd vooral bezig met de kleertjes en dat in de kast doen enzo.

De reactie van onze dochter op een nieuw bed, tja dat is nog even afwachten. Denk dat ze het zich pas echt realiseerd als hij er staat en ze er echt in moet slapen. Ze is nu ruim 2 jaar en 3 maanden.

Ik ben verder erg benieuwd wie er als eerste gaat bevallen. Ikke in ieder geval niet aangezien ik pas 28 april ben uitgerekend en onze dochter ook ver over tijd was. Die is namelijk pas met 42w4d geboren nadat ze met 42w3d een veter (zelfde werkzame stof als bij gel) hadden ingebracht bij mij.

thx meiden, doet me goed!

Dat ik het voor me verlof te horen heb gekregen was omdat ik dat zelf wilde. 11 mei loopt het contract af en dan ben ik nog met verlof, ik wilde weten waar ik aan toe was.
Niet dat als ik net bevallen ben en een brief thuis krijg van je hoeft na je verlof niet meer terug te komen.

Ik krijg gewoon me zwangerschaps uitkering tot na mijn verlof en dat is begin juli.

Ik wil liever niet werken, het liefste ben ik fulltime moeder maar we gaan eerst ff kijken of het gaat lukken met 1 salaris en anders moet ik iid gaan solliciteren.

Nu nog 3 dagen werken en dan is het klaar, echt gemotiveerd ben ik niet meer maar heb het mazzel dat ik hele leuke collega's heb die het wat draaglijker maken.

Vanaf zaterdag ga ik me lekker op onze kleine meid richten.

Tjonge, wat is er vandaag gezellig geschreven!!!!!!
Ik zal even proberen om te reageren op vragen.
Ik denk dat het komt omdat ik wakker wordt s'nachts omdat ik moet plassen, maar ik heb dan geen zin, en blijf maar liggen. Maar ja, ik moet toch nodig, dus ten leste ga ik toch, en inmiddels ben ik té wakker geworden. Stom natuurlijk! Vannacht ben ik dus gelijk uit bed gegaan en weer terug, en toen viel ik weer wel gelijk in slaap. Dus.........

@Karoline; ja, wij hebben voor beiden al een naam, al heel lang. Alleen uit de doopnamen waren we nog niet helemaal uit, maar inmiddels ook........

@Bloemetje; ik herken die steken heel erg! Had ze bij de anderen ook, en nu dus weer.
Zeker deze week, en vooral met lopen. Je ligt dan even haast dubbel van de pijn. Ik denk dat het door indaling of druk van de bay is die beweegt tegen je bekkenbodem.
Soms voelen ze ook als steken in je vagina, maar ook idd in je onderbuik.
En slim van je dat je lekker s'middags op bed gaat liggen. Geeft veel meer rust dan op de bank!!!

@Patrice, fijn dat je je beter voelt!!!! Ik heb ook weken in 'angst' en spanning gezeten hoor! Ik kon de hele dag nog maar aan 1 ding denken en dat was angst dat mijn beeb 11 pond zou worden. Maar door die groeiecho's is mijn angst echt weggenomen. Ze schatten het nu 8 pond, ik weet in mijn achterhoofd dat ze er best wel een pondje naast kunnen zitten, maar toch geen 3 !
Ik zie er nu echt niet meer tegenop, ik kijk er eigenlijk wel naar uit!
Nee, s' middags ga ik nooit naar bed. Ten eerste heb ik dan erge last van maagzuur, maar ik heb er ook geen behoefte aan! Ik voel me super! En heb het nog veels te druk met van alles en nog wat. (kasten uitruimen bijvoorbeeld, hééérlijk)
Ik snap ook niet dat ik zoveel energie heb! Bij de anderen was ik echt moe, en ging elke avond 20.30 uur naar bed.

@Vlindertjesssss; balen van die harde buiken, en zeker als je er dan een benauwd gevoel bij krijgt! Ik herken dat eigenlijk niet. Als ik een harde buik heb, voelt dat haast prettig, stom he! Wel lijkt het dan of ik het warm krijg en mijn wangen vreselijk gaan blozen! Hebben jullie dat ook?

Ik voel me haast schuldig dat ik nog zoveel kan! En zoveel energie heb! Maar dat had ik bij de anderen ook niet hoor!

Wel loop ik nu echt als een gans te waggelen. Ik krijg er elke dag meer opmerkingen over door de moeders op school. Ze staan gewoon te lachen als ik aan kom waggelen. In het begin kon ik er ook wel om lachen, maar na de 15 e opmerking raak ik het ook wel een beetje zat.........
Zeker s'middags en s'avonds en als ik een poosje gezeten heb   kom ik haast niet meer uit m'n stoel. En als ik mijn auto inga moet ik gewoon m'n been optillen anders krijg ik 'm er niet in. Soms voel ik me net een oud wijf, hihi......

Nou, allemaal een fijne avond enne.........we houden de gezelligheid erin he!!!!!!

Veel liefs Teddy

zijn we vandaag allemaal vrij geweest???

wat is er op 1 dag veel bij geschreven...vooral zo doorgaan!!!

hier gaat het weer een beetje, donderdagochtend de hele ochtend in de (voor) weeen gezeten, smiddags na even een uurtje op de bank gelegen te hebben waren ze weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
toch het hele weekend niet echt lekker in mijn vel gezeten en een zeurderig gevoel gehad in mijn buik.
vooral snachts veel last gehad van maagzuur (lang leve de rennies) en daardoor niet goed kunnen slapen. ik eet en drink nu savonds na acht uur niets meer, alleen af en toe een glas water. en als ik dan tegen half 11 naar bed ga heb ik niet zo heel veel last meer van maagzuur met als resultaat dat ik vanacht weer heerlijk heb geslapen!

moet morgenmiddag weer naar de vk in het ziekenhuis en volgende week donderdag naar de gyn. ben wel nieuwsgierig of het kindje nu wel goed ligt, de vorige keer draaide het weer onder de echo. maar na afgelopen weekend heb ik het idee dat het is ingedaald.

elmar was al een poosje verkouden en nu hoesten we er met zn allen op los. heb soms zon hoestbui dat ik mijn buik vast hou onder het hoesten, mijn hele borstkast doet er zeer van. hopen dat we er gauw weer vanaf zijn.

omdat er vandaag veel is geschreven en is gereargeerd heb ik geen idee meer wie wat nu heeft geschreven. dus vandaar dat  ik niet overal op reargeer,  ik lees en leef met iedereen mee hoor!!

gr. mama van elmar

heey,

ben vandaag bij de vk in het ziekenhuis geweest, en mijn voor weeen waren indalingsweeen!
het kindje ligt al in mijn bekken, het ligt nog niet helemaal ingedaald maar de kans is heel klein dat het nu nog van positie gaat veranderen.
de bloeddruk was goed, ik was alleen weer afgevallen. waar ik met de kerstdagen zo mijn best voor heb gedaan om de kerstkilo`s erbij te krijgen, ben ik nu zonder dat ik het in de gaten heb weer kwijt. ik zit nu weer bijna 2 kilo onder mijn start gewicht.
mijn hele leven ben ik met mijn gewicht bezig, ben altijd al aan de zware kant geweest. ik heb mij er al jaren terug bij neer gelegd dat ik nooit maatje 36-38 aan zou kunnen. en nu in mijn zwangerschap moet ik mijn best doen om op gewicht te blijven. wat zit een mens toch raar in elkaar....

tis wel een lekker begin voor straks na de zwangerschap, wat er niet aan is gekomen hoeft er ook niet af.

grtz mv Elmar en 36+3 weken zwanger

Terug
Bovenaan