Hoe is het met jullie ???????

Hannah was bij bijna 42 weken nog net onder gemiddeld, dus zeker voor bijna 42 weken niet erg groot (3400 g, 48 cm). Viel dus reuze mee, ze was ook ingeschat op 6-6,5 pond bij 40 weken, dus klopte aardig. Bij de echo's liep ze ook altijd iets onder gemiddelde. Deze uk was met de 20 weken ook weer iets onder gemiddeld, dus ik verwacht qua grootte ongeveer zoiets als bij Hannah.
Vond ik nog best groot trouwens, want zelf was ik (net als m'n broertje en zusje) maar ongeveer 5 pond (ook allemaal met minstens 41 weken, ik zelfs met 43,5 week...).

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 22 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Elsa was met 42w4d 3600gram dus een mooi gemiddeld gewicht. Verwacht niet dat dit kindje veel groter zal zijn. Maar komende donderdag de 20 weken echo, ben zo benieuwd!!

Vandaag weer 5 uurtjes gewerkt, maar dat is wel lekker hoor, even eruit.

Karoline, wat leuk trouwens weer in dezelfde maand uitgerekend.

Hoi meiden,
Dan is het ook niet zo erg om overtijd te lopen. Maar jullie waren het wachten toch ook wel hartstikke beu? Bij een eerste weet je echt niet wanneer je gaat bevallen, kan net zo goed 2 weken voor de uitgerekende datum. Ik dacht toen echt bij elke voorwee dat het ging beginnen......je weet ook nog niet zo goed wat je moet voelen he! Maar bij een tweede reken je er toch weer op dat je wéér overtijd ga lopen.
Hebben jullie trouwens een fijn weekend gehad?
Ik wel, heerlijk, lekker thuis met mijn gezinnetje. De meiden met mijn man lekker buiten, en ik ben een kerstjurk voor de middelste gaan maken. Ik had me voorgenomen niks te naaien, want haar kast hangt vol, maar je, tegen de kerst gaat het toch altijd weer kriebelen bij me. Maar als je voor de één wat naait, moet je het voor de andere ook doen he, hihi........dus dat wordt ook nog even verder zoeken naar een patroon.
Gisteren naar de kerk geweest.
Ik ga eens vlug wat doen in huis, had me voorgenomen de huiskamer eens een schoonmaakbeurt te geven!

Fijne dag allemaal!!!

Hoi,

Ook hier een fijn weekend gehad.
Zaterdag zijn schoonbroer en schoonzus hier komen eten. En daarna naar de bios geweest.
Gister heerlijk niets gedaan.
Zijn jullie trouwens er al uit met namen?

Liefs

Tsja, bij een eerste weet je inderdaad helemaal niet wanneer alles gaat beginnen. Maar voorweeen heb ik dus nooit gehad. Tot 2 dagen voor de daadwerkelijke bevalling en toen zat ik dus al op 41,5 week...
En hoewel het van mij toen wel eindelijk eens zo ver mocht zijn, wilde ik liever nog een paar dagen langer blijven afwachten dan met precies 42 weken ingeleid worden. Vond ik echt nog niet nodig. Zolang het medisch nog goed ging met de baby uiteraard, maar ik voelde me zelf nog best goed. Dus van mij hoefde het nog niet zo. Was dan ook erg blij dat het niet meer nodig was...
Nu ga ik er inderdaad ook eigenlijk wel een beetje van uit dat ik wel weer over de 40 weken heen zal gaan, maar niks is zeker natuurlijk.

Het weekend was druk, maar wel leuk.
Zaterdagmiddag zijn m'n ouders naar ons gekomen en hebben we met z'n allen gegourmet, en daarna Sinterklaas gevierd. Hannah was een beetje door het dolle heen van alle cadeautjes, maar het was erg gezellig. We waren nog niet door alles heen toen ze echt total loss was, dus hadden we nog wat voor zondagochtend bewaard. M'n ouders waren ook blijven slapen.
Zondagmiddag kregen we nog drie vrienden op visite die niet op Hannah's verjaardag (twee weken geleden) hadden kunnen komen en daarvoor nu nog langskwamen. Eerst gezellig een spel gespeeld totdat Hannah wakker werd van haar middagslaapje en daarna met z'n allen gegeten. En aangezien het verjaardagsvisite was, waren er weeeer cadeautjes...daar zal ze nu toch echt even van moeten afkicken...wat een overdosis aan cadeautjes heeft ze in twee weken tijd gekregen...een deel hebben we maar meteen weggelegd voor later, want het is echt veel te veel tegelijk.

Vandaag weer gewerkt, morgen nog een dagje en dan woensdag weer een dagje thuis met Hannah.

Groetjes,

Oh en de namen, nee daar zijn we nog niet uit.

Bij Hannah hadden we vrij snel een meisjesnaam en konden het maar niet eens worden over de jongensnaam. Nadat bij de pretecho met 26 weken bleek dat het een meisje was hebben we ook niet meer heel hard ons best gedaan, en gelukkig bleek het idd een meisje te zijn.

Dit keer hadden we allebei het sterke idee dat het een jongetje zou zijn (bij Hannah hadden we geen voorgevoel trouwens), en al snel hadden we een jongensnaam die we allebei leuk vinden. Nu blijkt het toch weer een meisje te zijn (tenminste dat bleek uit de echo...), daar moesten we even aan wennen. Maar een meisjesnaam hebben we dus nog niet. Dus we moeten nog aan de slag om er een te verzinnen...ik heb wel al een lijstje met namen, maar m'n man is nog niet zo ver en vind mijn ideeen tot nu toe niet echt geweldig geloof ik...zucht...
We overwegen wel nog een pretecho te laten maken (hebben we bij Hannah immers ook gedaan), hopelijk geeft dat ook wat meer zekerheid over het geslacht van de baby, want bij de 20 weken echo was het dus weer niet echt duidelijk te zien (was bij Hannah ook). Met 18 weken heb ik ook nog een echo gehad (bij een cursus voor artsen die leerden echo's te maken, daarvoor zochten ze zwangeren om op te oefenen, de arts die bij mij de echo maakte was erg zeker van het feit dat het weer een meisje is).

Laten jullie nog een pretecho maken? Iemand nog tips voor een bureau in het midden van het land? Bij Hannah zijn we in Almere geweest (daar wonen we ook) en hoewel de echo wel mooi was, vonden we de persoon die het deed een beetje irritant, dus liever ergens anders nu).

Groetjes,

Hoi,

Karoline,
Nog geen namen? En word wss meisje? Oh, dat word nog ff denken dan. Hihi.
Wij zijn er nu over eens welke namen het worden.
Geeft weer een hele hoop rust als je zeker weet welke naam je je kleine wondertje mee wil geven.

Enkel zit ik beetje over de beginletter in mn hoofd. Ze beginnen zowel voor jongen als voor een meisje met Y. Denken jullie dat dit problemen kan opleveren met naam leren? En naam leren schrijven? Het word wel uitgesproken als J. Maar willen geen J. omdat het dan met post erg verwarrend word, zeker bij een jongen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs

Terug
Bovenaan