Hoe is het met jullie ???????

Wouw, Bloemetje, wie weet gaat het dan toch nog heel snel gebeuren! Daar zou ik dan ook voor kiezen hoor! Beter deze weekjes nog even meepakken (en wie weet beval je ook pas eind april) en dan evt. de eerste 2 weekjes na de bevalling nog!!! De eerste week lig je toch zowiezo in het kraambed, en de 2 e week is er wie weet nog extra hulp!
Dan kun je daarna echt gaan genieten!
Goed dat je erop aangedrongen hebt dat je hoogzwanger bent en zo snel mogelijk geholpen wilt worden! En wie weet valt het mee, omdat het alleen een stukje is wat nog niet goed genezen is!

Nou, bij mij vinden eigenlijk vooral de 2 jongsten het geweldig! De oudste vind het ook wel leuk hoor, maar is er niet zo mee bezig als de jongste 2. Gek is dat he!
Ik zou hun ook zo graag de baby willen laten zien, ze hebben nu al zooo lang moeten wachten! En toch zijn ze niet ongeduldig gelukkig!

Vanmiddag bracht ik de jongste van 4 in de klas, en toen ik daarna weg liep hoorde ik haar buurjongetje tegen haar zeggen: " So hee, die heeft een dikke buik!!! Zit daar een baby in of zo hé".   Mijn dochtertje heel trots: "JA !!!!"
Haha.,...altijd zo leuk he, die kinderen onder elkaar!

Pff...ik voel mijn beebje op het moment weer zo heel erg laag zitten, achter m'n schaambot en die zit lekker te bewegen, dat doet zeer joh!

Doei doei!

Hoi,

Ja, ben erg blij dat ik meteen terecht kan. En als het voor bevalling in gips kan, tja, dan denk ik wel dat ik daarvoor kies. Niet ideaal. Nog meer aan huis gekluisterd. En bevallen met gips lijkt me ook niets. Maar ja, als het zo is, dan is het zo.
Het gaat in mn zwangerschap allemaal anders dan ik had gehoopt. En ik kan ook niet zeggen dat zwanger zijn de mooiste tijd is uit mn leven. Eigenlijk zelfs een van de moeilijkste periodes is het voor mij geweest. Maar langs andere kant, ik ben dr wel harder door geworden. En dat is ook weer niet slecht, hihi.
Het positieve dr ook van inzien. We zien wel wat er komt.

Wat leuk die reacties, wow, zit daar een baby in ofzo, haha, en je dochtertje dan zo trots ja antwoorden, hihi. Wat leuk :)
En de oudste het minste dr met bezig, hihi, had idd andersom verwacht.

Nou,ga denk ff in de zon zitten of op bed liggen, weet nog niet goed welke keuze het word.
Heb ook zulke trek om te eten :s Heb honger, haha, maar al wel redelijk goed gegeten vandaag. Hihi, heb zin in alles wat slecht is.

Liefs

Hey meiden,

Wat is het hier lekker druk geweest gister en vandaag zeg!!!!!!

@junior, Ik ken het hoor dat ik alleen al moe wordt bij het lezen wat en ander allemaal doet met nestdrang, maar maandag had ik echt zoiets van ik ga er gewoon voor en geef niet toe aan mijn lichaam.
En het was ook wel even zwaar en heb het de dagen erna echt moeten bekopen erg veel last van mijn buik, bekken en rug  maar mijn kamers en keuken  zijn lekker schoon.
Het enige wat nu nog echt moet zijn  de zolder en beneden de kasten uitzoeken en het papierwerk maar dat kan ook na de bevalling want daar kijkt de visite  en de kraamhulp toch niet in/naar haha.
Heb je een lekkere dag gehad vandaag met je moeder? (of was dat morgen, uhhh  zwangerschapsdementie haha)

@teddy, heerlijk dat je nu alles af hebt en dat je nu lekker kan gaan relaxen!!!
Heb je vandaag lekker in het zonnetje kunnen zitten?
Fijn dat het kindje nu lager ligt alleen erg vervelend dat je er zo'n last van hebt, kan me  indenken dat het niet prettig voelt aan je schaambot.

@Karoline, fijn he de 37 weken, voelt echt als een mijlpaal! Ik ben dat vandaag, ik zag dat wij maar 1 dag schelen in uitgerekende datum, leuk!
Gelukkig voel je je nog zo goed dat je er nog heerlijk van kan genieten!!!!

@vlindertjes, Fijn  dat je zo een lekkere dag met je dochter gehad hebt, wat kan de zon een hoop vrolijkheid brengen he, ook al komt hij soms laat op de dag.
Hier vandaag ook even lekker in het zonnetje gelopen onderweg naar het ziekenhuis en dan voel je je gewoon een stuk beter.
En tja wie zal er als eerste bevallen, hmmmm we liggen allemaal erg dicht bij elkaar he.
Al moet ik zeggen dat ik het niet zo heel vervelend zal vinden als ik nog een maart mama wordt hihi, maar daar ga ik niet vanuit hoor.

@bloemetje, grrrrrrrr wat  naar dat het nu weer zo moet met je teen!!!!!!!!!!!
wat een vervelende mensen op die gipskamer dat ze geen foto wilde maken zeg.
Gelukkig heb je er nu en beetje vaart bij kunnen zetten en hopelijk kunnen ze het nog voor je bevalling verhelpen.
Zodat je lekker van je kraamtijd kan genieten, want dat heb je wel verdiend na zo'n zwangerschap (iedereen verdiend dat begrijp me niet verkeerd, maar na een  niet zo leuke zwangerschap helemaal)
Kan me ook indenken dat je op dit soort momenten de steun en knuffels van je familie erg mist.
Dus ook vanuit hier een flinke digitale knuffel van mij!

Hoe gaat het met de andere meiden?

Ik had vandaag weer controle bij de verloskundige en dat ging wel goed
De ligging was nog steeds goed, ze denkt niet dat hij dwars gelegen heeft maar dat   hij gewoon zijn billen de ene kant en de benen de andere kant op geduwd heeft ze zegt dat kan even breed aanvoelen.
hij ligt erg laag maar nog niet vast in het bekken en aangezien hij sávonds voorkeur geeft voor de bovenkant van mijn buik verwacht ze dat voorlopig ook niet
De harttonen en bloeddruk  waren ook goed
Omdat ik alleen de hik voel en verder geen bewegingen en zij niet goed kon voelen of er voldoende vruchtwater was wilde ze dat ik naar het ziekenhuis ging voor een ctg en echo (klinkt net als jou  verhaal bloemetje).
Dus ik weer naar het ziekenhuis met moeders en daar lag ik dan 25 min aan de ctg en daarna nog plat voor de echo hahaha.
Maar alles was super, op de ctg waren veel bewegingen te zien maar nog steeds voelde ik ze niet en tijdens de echo zagen we ook veel bewegen maar werdt duidelijk dat hij naar achteren beweegt dus dat kan je ook niet zo goed voelen ivm placenta.
Er is ook nog voldoende vruchtwater en de omvang van het buikje gaf nu aan dat de kleine   gelijk staat aan  een baby van 40,1 weken.
Dus het blijft een flink mannetje maar het gat hartstikke goed.
Nou gerustgesteld weer naar huis en onderweg nog even nieuwe laarzen gekocht voor na de bevalling (met hakken, lang niet meer op gelopen).

Nou meiden fijne avond  Kus patrice

quote: Teddy09 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2009 13:45:22'));

Hee, ja, het wordt onze 4 e! De anderen zijn 8, 6 en 4.
Ze vinden het zoooooo leuk dat ze een broertje of zusje krijgen!

Ja, ik herken dat, van alles zelf willen doen. En ik baalde ook best (aan de ene kant) dat mijn moeder zo graag wilde komen werken. Zelfs al is het mijn eigen moeder, gisteren was ik op een andere kamer mijn dressoir aan het leeghalen en uitsoppen, zij was met een radiatorborstel achter de kachel, en ik hoorde ze zeggen tegen m'n vader: "Tjonge, moet je kijken, dat is ook al een jaar niet gebeurt".
Kun je je voorstellen hoe ik me voelde...................

leuke leeftijden zeg.. en ohh wat kan ik me voorstellen hoe jij je voelt toen je vader dat zei...

@bloemetje, van mij ook een dikke digi knuffel. Ik weet hoe het is als je familie ver weg woont. Heb mijn ouders al 2 maanden niet gezien en zuslief al niet sinds de kerst.

@patrice, me moeder komt morgen :)

Nou ik heb me het middagje wel weer gehad, ik was lekker een lunch aan het maken; een salade en een geroosterd broodje met geitenkaas uit de oven met verse basilicum. Gaat de oven af en ik loop naar de keuken ga ik door me rechter enkel heen en hoor gewoon een knak (net zoals het breken van een tak). Tranen sprongen in me ogen en wist dat het fout zat. Me vriend heeft nachtdienst dus die was gelukkig thuis dus gehuppeld naar de trap (hoe kom ik erbij) en hem geroepen en hij werd zowaar wakker. Hij is naar beneden gerend om mij te helpen.

Ik kon pas om 16.10 terecht bij de dokter. Mijn schoonmoeder is langs gekomen om me te helpen en om met me mee naar de dokter te gaan, vriendlief moest slapen want hij moet vannacht ook weer werken.

Nou ze kon niet zeggen of het gescheurde enkelbanden waren of gewoon gekneusd. Ben ingezwachteld en moet 3 dagen voet omhoog houden en er niet op lopen :(( en daarna proberen op de voet te staan.

Schoonmoeder komt eten brengen en ik slaap daar ook vannacht.

heey,

@junior,
wat vervelend zeg dat je nu door je enkel gaat, hopen dat het met een dag of drie beter gaat. vind jij het niet vervelend dat je vriend/man nu nachtdienst heeft? mijn vriend gaat zondagavond de nachtdienst weer in maar hij ziet er nu al tegen op, ik heb vooral snachts vaak last van krampen en steken onder in mijn buik en nu is hij bang dat de bevalling snachts begint. voor mij zelf maakt het me niet zoveel uit hoor, snachts is het rustiger op de weg dus is hij ook eerder thuis als het zover is. hij doet er ongeveer een uurtje over. hij is er smorgens rond zeven uur ongeveer weer, mijn moeder neemt altijd standaard de tel al mee naar boven als hij nachtdienst heeft...ze zegt, ik slaap pas goed als het zeven uur is geweest..haha moeders....

@bloemetje
vervelend dat het nu op het laatste moment nog allemaal in het gips moet, maar als ik de keuze had zou ik het ook nu doen. je hebt best kans dat je straks extra kraam uren krijgt als je nog met je voet in het gips ligt als de kleine er is.

@teddy
leuk dat je kinderen er goed op reargeren, we hebben vandaag elmar mee gehad naar de gyn. we kregen weer een echo en we hadden hem verteld dat je dan de bay kon zien. hij was er de hele dag helemaal vol van en toen het moment daar was viel het hem allemaal wel tegen volgens mij. zoveel zie je op het laatst niet meer op zon echo.

we zijn vandaag weer bij de gyn geweest, het kindje ligt klaar voor vertrekt, het ligt al helemaal goed ingedaald. nou dat vernam ik natuurlijk ook wel want ohh wat doet dat soms zeer onder in mijn buik, vooral snachts. nog 2,5 week en dan zijn we uitgeteld.
vandaag de spullen van de kinderwagen en maxi-cosi uit gewassen, twas lekker weer buiten dus kon ik lekker alles buiten laten drogen.
zaterdag gaan mijn moeder en schoonzus het hele huis nog even lekker uit soppen, heb zelf alles wat op hoogte is al gedaan en de rest doen we zaterdag. vanmiddag nog lekker even de tuin aan de kant gemaakt samen met vriendlief want als het in huis netjes is moet het buitenom ook netjes zijn.
en dan gaan we vanaf zaterdag de laatste weken helemaal niets meer doen!! nou ja de dagelijkse dingen gaan natuurlijk wel gewoon door..helaas..mijn moeder (die gelukkig op de hoek woont) en mijn schoonzus komen mij de eerste tijd elke week nog helpen. das echt lekker hoor! kan het iedereen aanraden als het kan natuurlijk!

zo alweer een heel verhaal!!  
het is gelukkig weer wat drukker de laatste dagen op het forum! leuk man! in het begin was het ook wel lekker druk maar toen kwam er ineens een dipje hier op het forum, mischien dat dat komt omdat we op een gegeven moment ook de mei en sommigen juni moeders er al bij in hadden zitten, die hadden toen nog geen eigen forum.
maar ik vind het zo ook erg gezellig hoor!!

gr. mama van elmar

Terug
Bovenaan