Hoe is het met jullie ???????

@Vlindertjes; hopelijk heb je een goed nachtje gehad; zonder die harde buiken. Zoals jij ze beschrijft herken ik ze helemaal niet; met dat benauwd gevoel op je borst! Wel heel vervelend zeg!
En die slijmprop, je kunt die ook in een heleboel stukjes verliezen, zou dat het niet geweest zijn bij je vriendin?
Ik heb vannacht helaas niet zo best geslapen; mijn jongste dochter heeft de hele nacht gehuild ivm oorpijn.
Op den duur heeft mijn man ze bij hem in bed gelegt, en ik op haar bed, daarna heb ik gelukkig nog wel wat geslapen.

Doei allemaal!

goedemorgen!!!

@teddy,
vervelend dat je vanacht niet goed door hebt kunnen slapen maar ja voor je dochter was het nauurlijk ook vervelend die oorpijn. hopen dat het vanacht beter gaat. dus jij bent je slijmprop al verloren, bij elmar is het mij nooit opgevallen dat ik die waarschijnlijk ben kwijt geraakt. voel je daar ook iets van??

ik heb gelukkig vanacht goed kunnen slapen, wel last van krampen gehad maar niet zo extreem dat ik er wakker van lag. gelukkig word het hoesten ook minder snachts want dat houd je ook wakker.
we gaan vandaag even goed aan de poets hier dus ik heb de bedden al afgehaald, nou ja bedden, waar niemand meer in lag in ieder geval want elmar is vanacht bij ons in gekropen dus die ligt nog heerlijk te slapen samen met mijn vriend. heb het eerste wasgoed al buiten hangen en de wasmachine draait weer volop.

vanavond na het avondeten als elmar in bed ligt mag van mij de baby zich aan dienen maar ja dan zul je net zien dat ie dan geen zin meer heeft.
we worden wel weer op de proef gesteld met die bevallingen in het vooruit zicht.

fijne dag allemaal en geniet nog even van het mooie weer vandaag!!!

gr. mama van elmar

Goedemorgen dames,

het wordt al spannend hier op het forum!!!!!!

Ik wordt helemaal vrolijk van het weer hier vandaag in Almere!
Ik werdt vanochtend wakker door de kat die aan de deur krapte omdat ze wilde eten grrrrrr, en het zonnetje scheen al heerlijk door een kiertje van de gordijnen de slaapkamer in en hoorde de vogeltjes gewoon fluiten.
Het begint echt lente te worden, heerlijk!!!!!!!!!!!! Hopen dat het weer hier vandaag zo blijft want ze hadden wel regen voorspeld dit weekend.
We gaan straks spullen naar het stort brengen, even naar prenatal echt de laatste dingetjes shoppen (heb bonnen voor mijn verjaardag gehad en dus gewacht met kopen) en daarna willen  we lekker even een boswandelingetje maken.
Morgen komen mijn ouders hier in huis helpen, mijn vader gaat mijn mijn vriend boven een tweede toilet plaatsen (we krijgen die van hun omdat hun de badkamer gaan verbouwen en deze pas een half jaartje oud is) en mijn moeder gaat me helpen om alles in huis te poetsen zodat ook ik er helemaal klaar voor ben.
Gister de hele avond en halve nacht last gehad van volgens mij echte voorweeen of indalingsweeen.
Ik had echt flinke krampen in onderbuik en vagina die doortrokken naar mijn onderrug.
En was ook even in de stress hahaha, want ik heb gister pas de bekleding van het wiegje gehaald om te wassen en die hing te drogen op de lijn en moet weer aangenaaid worden (dat kijg je als je alles uitstelt hihi) en er moeten vandaag nog wat dingetjes gekocht worden.
Dus ik had echt zoiets van nu nog even niet, terwijl ik al een tijdje denk van het is niet erg als het in de week van 37 weken gebeurt hahaha

@vlindertjes, hoe gaat het nu met je? heb je vannacht nog veel last gehad? Ik herken het wel de harde buiken met het benauwde gevoel op de borst.
Bij mij wordt het benauwde gevoel veroorzaakt omdat de kleine erg hoog ligt dus spannen ook mijn borstspieren aan.
maar hopelijk is het bij jou idd het indalen nu.
Wel vervelend dat je er nu al weer zo tegen op ziet om rustiger aan te doen, ik ken het je kan je zo vervelen als je de hele dag alleen maar op de bank zit.

@junior, jeetje wat naar dat je door je enkel gegeaan bent, hoe gaat het nu met je?
Ik zou me ook zwaar beroerd voelen hoor als ik zo de trap op moet en zelfs met hulp het zo moeizaam gaat!!!!!!!
Dus ook voor jou een dikke digi knuffel
Gelukkig is je vriend  dit weekend vrij en heb je eventueel nog hulp van je schoonmoedr na het weekend.
Maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon een foto laten maken hoor!
Lekker dat je moeder nog zoveel voor je heeft kunnen doen, heb je toch een lekker schoon huisje terwijl je zelf hebt kunnen rusten.
@mama van elmar, bezig bijtje al deze ochtend, maar wel lekker straks lekker soppen en dan ben je er gewoon helemaal klaar voor.
Ik hoop ook voor je dat het vanavond door mag zetten, als je er zo klaar voor bent dan mag het ook wel he. Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Ik kan me indenken dat je vriend de nachtdiensten vervelend vindt, het is inderdaad rustiger op de weg maar als je s'nachts meer last hebt is het toch wel spannend.
mijn vriend werkt in amsterdam, dus dan denk je lekker dichtbij maar met de trein is hij ruim een uur van deur tot deur onderweg.
En nu al elke keer als er iets belangrijks is waar hij op tijd voor naar huis moet is er vertraging of rijden er geen treinen.
Dus hij roept nu ook al een tijdje nou dat belooft wat als ik met spoed naar huis moet wanneer je bevalt.
Hij is er zo zenuwachtig voor, lief he hihihihi

@teddy, wow de slijmprop verloren, dat is toch wel bijzonder ook al weet je dat het dan nog weken kan duren.
Ik heb ook gehoord dat een slijmprop weer aan kan groeien, ik ken iemand die hem met 25 weken verloor en die belde in paniek de vk en die vertelde dat als hij vroeg in de zwangerschap verliest hij weer terug groeit en  bij haar  groeide hij idd weer terug.
Maar hoe dat zit op het eind weet ik niet, het lijkt me niet want het is een teken dat je lichaam zich klaar maakt toch?

@bloemetje, Hoe gaat het nu met je? Ik las nog over je vraag van de w.w, en nu ben ik het zelf aan het uitzoeken omdat ik het idee heb dat mijn contract na het verlof (loopt 3,5 week na verlof af en moet verlengd worden in onbepaalde tijd) ook niet verlengd wordt.
Mij is verteld dat als je langer dan 1 jaar aaneengesloten bij een werkgever werkt je al recht hebt op ww, de duur van ww wordt door het uwv bepaald aan de hand van hoe lang je aaneengesloten bij een of meerdere werkgevers werkt.
Dus ik werk nu sinds 9 jaar aaneengesloten bij  3 verschillende werkgevers en die volledige tijd geldt voor de aanvraag van de ww.
Maar omdat ze er mee bezig zijn om de mensen sneller uit de ww te krijgen hebben ze de duur van ww verkort en kan het dus zijn dat je maar 3 maanden recht hebt op ww (maar dit hoeft niet en wordt altijd door het uwv bepaald aan de hand van je persoonlijke situatie)
Ik hoop dat je wat aaan deze info hebt.

@rixt, Het is hier inderdaad een stuk rustiger geweest, maar het wordt nu wel weer lekker druk. We lopen ook allemaal op het eind he, dus het wordt spannend.
Fijn dat je weer een stuk beter slaapt, dat doet je vast goed voor je energie he.

Nou meiden, ik ga lekker douche en dan kunnen we beginnen met ons druk geplande dagje.
Hopelijk blijft het zonnetje schijnen dan kan ik lekker het bos even in!
Liefs Patrice

@teddy, het was niet de slijmprop in stukje, volgens de verloskundige wordt hij ook gewoon weer opnieuw aangemaakt. Anders moet je er maar eens op googlen.

@mamavanelmar, wat heb je vanmorgen alweer veel gedaan, de eerste was alweer klaar. Knap hoor. Hier mag mijn man vanmiddag alle babykleertjes gaan wassen.

@patrice, jij hebt het ook druk zo te lezen. Nog lekker inkopen doen bij de prenatal. Moet ik eigenlijks ook nog doen.

Hier een rustige nacht gehad, ik heb lekker geslapen. Maar nou slaap ik eigenlijk altijd wel. Gisteravond toen ik op bed lag nog wel wat steken in mijn lies gehad, maar had zelf niet het idee dat dat met die harde buiken te maken had. Vanmorgen ook wel wat pijn gehad aan de rechterkant van mijn buik. Maar verder niet. Nog wel af en toe een harde buik, maar niet meer zo veel als gisteren. Dus ik ga me vandaag maar rustig houden en dan hopen dat het niet weer zo erg wordt.

Liefs vlindertjes

@ Vlindertjesss: ik heb ook gehad wat jij omschrijft, bij  34 wk.  Op een geven moment kwamen de harde buiken (onprettig, maar niet heel pijnlijk) precies om de 10 minuten, leken net weeen. Heeft een dikke dag geduurd, maar is weer weg gegaan, en na een nacht slapen was het eigenlijk weer over. De dag erna voor controle geweest, en bleek gewoon het indalen weer te zijn geweest, de baby was al een heel stuk ingedaald, maar na deze dag dus volledig. En ook bleek de baby gedraaid te zijn (links naar rechts), en het waren dus gewoon oefen weeen. Maar wel ff schrikken he zo'n dag!
Hoop dat het nu beter gaat, suc6!

dames toch...is het de lente??

spannend hoor allemaal.. ik heb last van drukkend gevoel op me blaas en schaambeen maar ze zit nog hoog.

VInd het wel spannend worden allemaal hoor, mijn vriend heeft net weer een wasje van de babykleertjes in de wasmachine gedaan. Deze kan vanavond weer op gehangen worden.
Wordt er wel nerveus van als ik jullie verhalen zo lees...

Het was echt heerlijk weer vandaag in Almere ja.
Vanmorgen lekker met z'n drietjes buiten geweest, lekker gewandeld, m'n dochter geschommeld en op de glijbaan, was bijna niet mee terug te krijgen, maar na een uur vond ik het toch wel weer genoeg. Best een eind gelopen, was echt moe toen we weer thuis waren. M'n dochter ook, dus die ging ook makkelijk lekker slapen na de lunch.

Vanmiddag lekker in huis aan gerommeld. Speelgoed van m'n dochter uitgezocht. Al het spul waar ze echt te groot voor is geworden gaat naar boven. Er moet ruimte gemaakt worden voor een box...

Wat betreft de slijmprop: bij m'n dochter verloor ik hem met ruim 38 weken, ze werd pas geboren met bijna 42 weken, dus zo'n 3,5 week later. Kan dus idd nog wel even duren.

Morgen een verjaardag van een vriendin en haar dochtertje (net 4 geworden) aan de andere kant van het land (ruim een uur rijden). Wordt denk ik de laatste keer dat we zo ver weg gaan. Verwacht voorlopig nog niks, maar vind het toch wel een beetje eng vinden om zo ver weg te gaan, zeker omdat de kans groot is dat ik een hele snelle bevalling zal hebben...maar niks is zeker, blijft toch afwachten hoe het zal gaan.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en ruim 37 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

heey dames,

hoe gaat het met jullie allemaal? geen babys die zich hebben aangekondigd dit weekend?

hier is alles nog rustig, gisteren overdag nergens geen last van gehad maar vanacht begon het weer. heb ook de nacht weer lekker liggen te hoesten, had het warm en koud en kon mij haast niet bewegen omdat mijn bekken zo zeer deden. ben nu net een half uurtje beneden en nu gaat het wel weer. begin me nu wel af te vragen hoelang dit nog gaat duren, mischien is het ook wel een combi van te veel willen doen, hoesten en zwanger zijn. pff...op deze momenten kan ik het kindje er wel uit kijken. maar dat zullen er wel meer willen op dit forum denk ik....

gisteren lekker het hele huis uit gesopt, alle was mooi buiten kunnen laten drogen. ik kon hier en daar zelf ook nog mee helpen en das wel fijn, ik kan niet toe kijken hoe een ander mijn werk doet in mijn huis.en dan is het wel lekker om zelf ook nog iets te kunnen betekenen. we hebben de box naar beneden gehaald. staat toch wel weer leuk hoor zon ding in de kamer.

nou verder weinig nieuws vanaf hier, vandaag nog proberen te genieten van het mooie weer,. de zon komt er al regelmatig goed door hier.

fijne zondag allemaal!

gr. mama van elmar en vandaag 38 weken zwanger.

Terug
Bovenaan