Hoe is het met jullie ???????

Teddy, ja het is spannend. Misschien heeft ze morgen een normale groei en kan ik gewoon naar huis toe. Het wordt voor jouw nu wel spannend he...

Bloemetje, ja ik moet morgen voor een extra echo naar het ziekenhuis. Mijn echoscopiste heeft praktijk aan huis en nu willen ze dat ik naar de gyneacoloog in het ziekenhuis ga.
Ik ga dus voor de zekerheid me tas mee nemen, je weet maar nooit. Ik ben nu 36 weken en 2 dagen zwanger.

Net boodschappen gedaan en had steeds steken in me vagina elke keer dat ik een stap zette... oh oh dat is pijnlijk hoor.. ze is erg beweeglijk vooral onderin pffff...

Af en toe heb ik zoiets van nu mag ze wel komen..

Hallo dames,

Spannend hoor, las dat morgen iemand (sorry, kan geen naam onthouden meer...:S) een keizersnee krijgt, oftewel morgen heeft iemand de eerste april-baby in haar armen!!! Erg spannend, maar kop op meid, komt allemaal goed!!!

En ja, dan is het ook echt april.. heerlijk... de lente begonnen, komend weekend mooi weer (maar ook weer niet te warm, zodat wij daar last van gaan krijgen)

Oh en Bloemetje.. begin jij dat ook zo vervelend te vinden... volgens mij is de rest van de wereld zenuwachtiger om de komst van de baby dan jezelf!!! Ik had afgelopen zaterdag eventjes op het kraambed gelegen, even een uurtje slapen. Dus had het gordijn iets dichter gedaan. Nou je wilt niet weten hoeveel mensen er zondag langs liepen om te zien of er al vlaggetjes hangen!!! 't Is zelfs zo dat aantal dames hier in het dorp de man erop uit sturen en dat ze bij ons langs moeten rijden of lopen!!! Gewoon triest!! En we kunnen ook niemand meer bellen, iedereen zegt meteen oh en?? Ýs het al zover?? Pfff... begin er nu wel moe van te worden... Ben gelukkig wel heel duidelijk naar iedereen toe geweest dat ik in de middag m'n rust pak, dus dan staat er in ieder geval niemand voor de deur :D

En Bloemetje, dus jij ook een kleine druktemaker daar binnen. 't Gaat bij mij de hele dag door. En de kleine heeft een zenuw in m'n lies ontdekt, vind ie leuk om in te knijpen ofzo... geen idee wat ie doet, maar zo voelt het wel. Pijnlijk is het wel. En verder gaat m'n buik de hele dag van links naar rechts, maar puur alleen de voetjes en handjes. Want de kleine ligt al sinds week 24 met z'n koppie naar beneden, ruggetje links en beentjes rechts. Rechterkant is dus ook behoorlijk beurs nu, die heeft de kleine goed weten blauw te trappelen vanbinnen.

Hier nu al 2 dagen ruzie met de wasmachine!! :S Blond en zwanger en dan een wasmachine bedienen, volgens mij is dat een verkeerde combinatie. Voor mij op dit moment even wel. Eerst dacht ik de wasmachine gisteravond aan te hebben gezet, maar toen ik vanochtend de was er uit zou halen... bleek ie gewoon uit te staan en niet te hebben gedraaid. Dus "opnieuw"  aanzetten... net voor het middagdutje meende ik de wasmachtine nog te horen (vond dat al wel raar maar ja, niets mee gedaan). Werd ik vanmiddag wakker, zou ik de was pakken... nog steeds kurkdroog... bleek ik 'm op afpompen te hebben gezet. Dus ik heb geeeeeen idee wat ie nu heeft gedaan. Maar heb dezelfde was nu dus voor de derde keer aangezet... hopelijk drie keer scheepsrecht!!!

Verder was er nog de vraag was ik zo'n dag allemaal doe. Nou eigenlijk niet zoveel meer, maar de dagen vliegen voorbij. Ik probeer 's ochtends tussen 10 en 12 wat te plannen, buurvrouw die even op visite komt of even naar de kapper... Dan om 12 uur - half 1 wat eten. En dan proberen 1 uur plat te liggen (wordt ook wel eens 2 uur) en dan maar zien hoe laat ik weer wakker wordt. Vanmiddag werd ik half 5 pas wakker!! Heerlijk even.En daarna rommel ik wat om in het huis en probeer ik half 7 het eten klaar te hebben. 's Avonds hang ik lekker op de bank... en dan is er weer een dag om.

Wat ik nu wel 3 dagen achterelkaar heb, is als ik 's middags wakker wordt. Ik wordt helemaal beroerd wakker. Beetje het gevoel de hele dag niets te hebben gegeten, wat een leeg gevoel in t lichaam. De kleine is dan ook mega-onrustig. Dus ik vermoed in die tijd dat ik slaap dat mijn lichaam ontzettend hard aan het werk is. Gisteren had ik ook het gevoel heel onrustig te hebben geslapen, met veel pijn. Vandaag was dat al iets beter/draaglijker. Maar die misselijkheid is geen pretje, lichaam is gewoon wat overstuur van alles. Heb gigantische krampen... af en toe moet ik gewoon m'n ademhaling wat aanpassen om die krampen weer weg te krijgen, maar echt puffen is het nog niet.

Nou 't is weer mooi geweest met m'n verhaal... kan nog wel even door blijven gaan... Wie zal de eerste nieuwe mama zijn van april????

Liefs Rixt

Hallo Iedereen

Bedankt voor jullie reacties.
De zenuwen beginnen erg te komen.
Morgen om 13.45 op de ok.
Ik hou jullie op de hoogte,zal met 5 daagjes wel thuis zijn.

In ieder geval wens ik iedereen heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes,heb wel door dat iedereen het nu zwaarder krijgt.

Lieve mensen tot snel en hopelijk kunnen we snel alle babyfoto's plaatsen en elkaar kindertjes bewonderen.

Groetjes

heey dames,

hier even een berichtje van mijn kant.

we zijn vanmorgen bij de gyn geweest en die vind dat de baby nog te hoog ligt. kindje ligt wel met het hoofdje naar beneden maar ligt dus niet goed ingedaald.
de baby voldoet precies aan de duur van de zwangerschap dus het kan komen. maar omdat de vorige keer het inleiden helemaal op niets uit liep onder nemen ze nu nog niets. en omdat ik een keizersnee heb gehad zijn ze voorzichtiger met inleiden enzo.

ik heb gezegd dat ik de afgelopen dagen iedere keer weeen heb gehad maar dat het niet door wou zetten, maar al die weeen hebben tot helemaal niets geleid...gewoon tot helemaal niets!! vergeleken bij vorige week is er niets veranderd. ik kon wel janken toen de gyn dat zei. alle hoop voor niets.
nu is het zelfs zo dat als er voor volgende week dinsdag niets is veranderd, het een keizersnee word. de kans is zelfs groot dat als er weeen komen die er op gaan lijken dat ze door zetten, het alsnog een keizersnee word omdat het kindje te hoog ligt.
de gyn heeft weinig hoop op een gewone bevalling. we moeten geen wonderen voor dinsdag verwachten en ons gaan instellen op een keizersnee. hij wil nog wel afwachten wat mijn lichaam zelf doet dus vandaar dat we wachten tot dinsdag.

nu is die keizersnee geen enkel probleem maar we hadden ons ingesteld op een gewone bevalling. ook omdat ik iedere keer weeen heb. nu het waarschijnlijk alsnog een keizersnee word voelt het wel alsof ik heb gefaald!
achteraf hadden we beter gelijk over kunnen gaan tot een keizersnee maar omdat de gyn toen nog goede hoop had op een gewone bevalling hebben we de keuze gemaakt om te kijken wat mijn lichaam zelf zou doen.

ik baal er flink van, kan echt wel janken dat alle hoop nu uiteindelijk nog voor niets is geweest. als de gyn een gewone bevalling al niet meer ziet zitten waar moeten wij dan nog op hopen?

nou dit is wel weer een heel klaag gezang...
het kindje maakt het tot nu toe nog goed in mijn buik dus die kan er nog wel even zitten, das natuurlijk wel weer goed nieuws.

ik heb voor de rest geen idee wie wat heeft geschreven, was iets te veel met mezelf bezig...sorry.
doe het allemaal rustig aan de laatste dagen/weken, we kunnen straks nog druk genoeg zijn.

gr. mama van elmar en nog een aantal dagen te gaan.....

Hallo meiden,

Nou, hier op het moment (nu 4 uur 's nachts)   ff wat minder.
Kan namelijk niet meer in bed liggen, vanwege de pijn. In mn heupen, denk door het liggen en het gewicht erop. Heb hier wel vaker last van en slaap regelmatig met een kussen tussen mn benen. Maar dat heeft helaas niet geholpen.
Kan van de pijn niet meer liggen. Grrr...... Terwijl ik op zich best zou kunnen slapen.
Hoop dus maar dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten.

@mama van Elmar: wat vervelend dat het ernaar uit ziet dat je waarschijnlijk toch een keizersnede gaat krijgen. Ik ga duimen dat de kleine toch nog in gaat dalen en je op de natuurlijk manier mag bevallen!!!
Sterkte ermee!

@Bridget: spannend!!! Morgen heb je gewoon je kindje in je armen! Heel veel succes en geniet van de baby!

Liefs, Kar

@MamavanElmar;   wat vervelend inderdaad!
Maar eigenlijk snap ik het niet zo goed. Bij een tweede of volgende hoeft de baby ook niet van te voren ingedaald te zijn, dit kan ook tijdens de bevalling gebeuren.
Of was bij Elmar je bekken te snal waardoor hij niet in kon dalen en de gynacoloog nu aanneemt dat dit weer zo is????

@teddy,
bij elmar is toen voor een keizersnee gekozen omdat ik al 46 uur gebroken vliezen had en de weeenopwekkers na ong 8 uur nog voor geen 2 cm ontsluiting hadden gezorgd.
nu willen ze niet eerder met weeenopwekkers beginnen als ik goede weeen van mij zelf heb. ik denk dat gyn het niet ziet zitten dat de baby nu nog voldoende indaald voor een natuurlijke bevalling.
maar goed, hij kan het ook wel mis hebben en daarom wil hij tot dinsdag wachten en dan gelijk actie onder nemen zodat ik niet te lang overtijd loop.
vanacht zijn er bij ook wel vragen opgekomen zoals: waarom nu niet gelijk een keizersnee, dan waren we er dit weekend vanaf geweest?
maar wij hebben nu voor ons zelf ook het besluit genomen gewoon te wachten tot dinsdag en dan kijken we wel verder, dinsdag loop ik nog maar twee dagen over. er zijn er genoeg die twee weken overlopen! en zolang de baby het goed maakt vind ik het ook prima.
het enigste nadeel vind ik wel, ik had gisteren een andere gyn dus die kijkt er ook weer anders tegen aan, dinsdag heb ik mijn "eigen" gyn weer. nu hoop ik maar dat ze wel op dezelfde lijn liggen. ach en anders ben ik er zelf ook nog bij. wil dinsdag weten waar ik aan toe ben. een keizersnee maakt mij niets uit, toen bij elmar is mij die 100% mee gevallen. vind alleen nu het nadeel dat elmar mij zolang in het ziekenhuis ziet liggen, voor hem was het mooist dat ik met een dag weer in huis ben.

@junior
vervelend dat je afgelopen nacht niet goed hebt kunnen slapen, ik heb mij vanacht wel 1oox omgedraaid volgens mij. de ene nacht slaap ik lekker door en de andere nacht kan ik de slaap niet te pakken krijgen. ik hoop dat je overdag dan nog een beetje slaap kunt pakken. elmar slaapt tussen de middag niet meer maar ik ga altijd wel even twee uurtjes dommelen op de bank. vaak komt hij dan even lekker bij mij liggen.

fijne dag allemaal!!

gr. mama van elmar

Mamavanelmar;   Ik ben natuurlijk een super-leek, maar als ik er zo met m'n boeren verstand tegenaan kijk zie ik geen reden voor een keizersnee.
Sorry, ik wil je niet nog meer in twijfel brengen, maar hoeveel vrouwen bevallen wel niet met 41 of 42 weken spontaan, zonder dat het kindje ingedaald was.
En elke bevalling is anders, dat jij bij Elmar zolang met gebroken vliezen rond hebt gelopen hoeft niet te betekenen dat dit weer zo gebeurt.
En die weeën opwekkers zijn allemaal chemisch, die vaak helemaal niks doen met je lijf. Zodra je lichaam klaar is voor de bevalling zal die zelf goede weeën afgeven.
Het zou eigenlijk gek zijn als de gyna jou met 40w2d. weeënopwekkers zou geven, zonder dat er een oorzaak voor zou zijn.
Mijn ervaring is dat verloskundigen veel meer van natuurlijk bevallen uitgaan en gynacologen vinden het heerlijk om te opereren en in te leiden. Die zijn veel 'technischer' zeg maar.
Maar ik wil niet tussen jou en je gynacoloog zitten, en misschien zaai ik nu nog veel meer verwarring, maar laat je niet opjagen door hun.
Veel liefs, Teddy

Terug
Bovenaan