Hallo dames,
Spannend hoor, las dat morgen iemand (sorry, kan geen naam onthouden meer...:S) een keizersnee krijgt, oftewel morgen heeft iemand de eerste april-baby in haar armen!!! Erg spannend, maar kop op meid, komt allemaal goed!!!
En ja, dan is het ook echt april.. heerlijk... de lente begonnen, komend weekend mooi weer (maar ook weer niet te warm, zodat wij daar last van gaan krijgen)
Oh en Bloemetje.. begin jij dat ook zo vervelend te vinden... volgens mij is de rest van de wereld zenuwachtiger om de komst van de baby dan jezelf!!! Ik had afgelopen zaterdag eventjes op het kraambed gelegen, even een uurtje slapen. Dus had het gordijn iets dichter gedaan. Nou je wilt niet weten hoeveel mensen er zondag langs liepen om te zien of er al vlaggetjes hangen!!! 't Is zelfs zo dat aantal dames hier in het dorp de man erop uit sturen en dat ze bij ons langs moeten rijden of lopen!!! Gewoon triest!! En we kunnen ook niemand meer bellen, iedereen zegt meteen oh en?? Ãs het al zover?? Pfff... begin er nu wel moe van te worden... Ben gelukkig wel heel duidelijk naar iedereen toe geweest dat ik in de middag m'n rust pak, dus dan staat er in ieder geval niemand voor de deur
En Bloemetje, dus jij ook een kleine druktemaker daar binnen. 't Gaat bij mij de hele dag door. En de kleine heeft een zenuw in m'n lies ontdekt, vind ie leuk om in te knijpen ofzo... geen idee wat ie doet, maar zo voelt het wel. Pijnlijk is het wel. En verder gaat m'n buik de hele dag van links naar rechts, maar puur alleen de voetjes en handjes. Want de kleine ligt al sinds week 24 met z'n koppie naar beneden, ruggetje links en beentjes rechts. Rechterkant is dus ook behoorlijk beurs nu, die heeft de kleine goed weten blauw te trappelen vanbinnen.
Hier nu al 2 dagen ruzie met de wasmachine!! :S Blond en zwanger en dan een wasmachine bedienen, volgens mij is dat een verkeerde combinatie. Voor mij op dit moment even wel. Eerst dacht ik de wasmachine gisteravond aan te hebben gezet, maar toen ik vanochtend de was er uit zou halen... bleek ie gewoon uit te staan en niet te hebben gedraaid. Dus "opnieuw" aanzetten... net voor het middagdutje meende ik de wasmachtine nog te horen (vond dat al wel raar maar ja, niets mee gedaan). Werd ik vanmiddag wakker, zou ik de was pakken... nog steeds kurkdroog... bleek ik 'm op afpompen te hebben gezet. Dus ik heb geeeeeen idee wat ie nu heeft gedaan. Maar heb dezelfde was nu dus voor de derde keer aangezet... hopelijk drie keer scheepsrecht!!!
Verder was er nog de vraag was ik zo'n dag allemaal doe. Nou eigenlijk niet zoveel meer, maar de dagen vliegen voorbij. Ik probeer 's ochtends tussen 10 en 12 wat te plannen, buurvrouw die even op visite komt of even naar de kapper... Dan om 12 uur - half 1 wat eten. En dan proberen 1 uur plat te liggen (wordt ook wel eens 2 uur) en dan maar zien hoe laat ik weer wakker wordt. Vanmiddag werd ik half 5 pas wakker!! Heerlijk even.En daarna rommel ik wat om in het huis en probeer ik half 7 het eten klaar te hebben. 's Avonds hang ik lekker op de bank... en dan is er weer een dag om.
Wat ik nu wel 3 dagen achterelkaar heb, is als ik 's middags wakker wordt. Ik wordt helemaal beroerd wakker. Beetje het gevoel de hele dag niets te hebben gegeten, wat een leeg gevoel in t lichaam. De kleine is dan ook mega-onrustig. Dus ik vermoed in die tijd dat ik slaap dat mijn lichaam ontzettend hard aan het werk is. Gisteren had ik ook het gevoel heel onrustig te hebben geslapen, met veel pijn. Vandaag was dat al iets beter/draaglijker. Maar die misselijkheid is geen pretje, lichaam is gewoon wat overstuur van alles. Heb gigantische krampen... af en toe moet ik gewoon m'n ademhaling wat aanpassen om die krampen weer weg te krijgen, maar echt puffen is het nog niet.
Nou 't is weer mooi geweest met m'n verhaal... kan nog wel even door blijven gaan... Wie zal de eerste nieuwe mama zijn van april????
Liefs Rixt