• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Hoe krijg ik het vertrouwen weer?

Maris: ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat!!

Heleen: jeetje wat een verhaal van je werk, hopelijk komen ze nu snel met een reactie zodat je wat meer kunt genieten van je verlof. En idd niet reageren net na je bevalling of kraamweek.

Wat fijn dat je een klik hebt met een verpleegkundige in het Zkh, zou leuk zijn als ze dienst heeft tijdens je bevalling.

Hier gaat het redelijk goed. Gister was ik een dagje niet zo heel erg lekker en vandaag eigenlijk nog niet helemaal, maar er heerst ook van alles. Volgende week woensdag weer op controle bij de verloskundige dus we blijven gewoon rustig doorgaan. Ben lekker mijn baby was aan het doen en ga volgende week mijn box maar eens neerzetten :)
Omdat ik eigenlijk altijd heb doorgelopen tot 39 a 40 weken zwangerschap heb ik niet zo'n haast ;-)
 
Patricia
Wat jammer dat je je even niet goed voelde. Er heerst inderdaad van alles.
(Ik zit er net tegenaan. .. pak ik nu wel hoestsiroop of niet)
Nu nog aan het wassen?
Wel leuk om te doen... Maar zo laat.
Box, waarom zet je die al neer? Kan toch ook pas na 10 week? Baby krijgt naar mijn idee toch alleen voeding, slapen en in bad/tub/douche. Slapen doet de baby dan g toch in zijn wiegje/ledikantje? Of ben ik nu erg ouderwets?
 
Er heerst idd van alles. Gelukkig blijft het bij niet lekker voelen, geen koorts ofzo. Haha ja ik ben nu nog aan het wassen omdat ik gevoelsmatig denk dat het nog wel even duurt, maar ben bijna klaar hoor. Kleertjes en rompertjes liggen al in de kast.
Een box is juist fijn omdat je beneden dan ook je baby kan neerleggen, wij gebruiken die altijd gelijk vanaf het begin. Soms heb je een baby die wat huilerig is en dan is het fijn als het ook dicht bij je in de buurt is als je beneden bent en zo went het ook aan de dagelijkse geluiden.
I
 
Ja... dat zijn idd mooie voorbeelden.
Wij hebben wel al een box + boxkleed. dus dat is het punt niet. Maar wij hebben nu eerst een voedingskussen waar je het kind ook in vast kan leggen. dat is warmer en voelt wel meer beschermend. en meerdere draagzakken...

Patricia, fijn dat je geen koorts hebt. :)

Buurvrouw haar dochter is 3 weken geleden bevallen. Die had 3 dagen daarvoor koorts gehad, maar tijdens de bevalling nergens last van. Daarna nog 48 uur in het ZH voor controle en de kleine kreeg AB ivm mogelijke griep. Toen op dinsdag mochten ze naar huis. Op vrijdagavond kreeg moeder weer hoge koorts en hebben ze weer 5 dagen in het ZH gelegen.
Daarom doe ik er nu toch maar wat aan... want ik heb geen zin in hetzelfde verhaal. Dan heb je echt geen kraamtijd... kraamzorg was ook vervallen, ivm de 2de opname.
 
Voor degene die niet op fb zitten: op 5 februari ben ik bevallen van een zoon, Yannick. Hij is 50 cm en weegt 2816 gram.
Om half 8 in het zh gemeld. Zat al op 4 cm. Vliezen gebroken (was even pijnlijk omdat de baarmoedermond niet volledig rijp was en ze niks mochten geven om het verder te rijpen vanwege de itp. Daarna begonnen de weeen. Tegen 2 uur veel pijn dus onder de douche gezeten. Zat toen op 5-6 cm. Om 3 uur zat ik op 7-8, kon de weeen steeds moeilijker opvangen. De verpleegster die ik had zei je moet wel voor kwart voor 4 bevallen want ik wil het wel meemaken hoor. En de gyn wilde het ook maar die had dienst tot 5 uur. Om 5 voor 4 had ik het gevoel volledige ontsluiting te hebben dus verpleging gebeld. Om 4 uur voelde ik het hoofdje komen en kreeg ik te horen dat ik idd volledige ontsluiting had. 5 minuten later was hij er al! Daarna zou heel snel de navelstreng doorgeknipt moeten worden (was nog twijfelachtig of man dat mocht doen) en aangesloten op een infuus om de placenta snel uit te drijven. Dit was uiteindelijk niet nodig omdat hij uit zichzelf al binnen 5 minuten kwam.
Had een klein schaafwondje dat normaal niet gehecht zou worden maar vanwege de itp wel gedaan, dus 1 hechtinkje en zonder pijnbestrijding.

Yannick had een te lage lichaamstemperatuur en moest even in een speciaal bed, 's avonds om 21.00 uur waren we weer thuis.

Hoe is het nu met jullie? Al wat aan het rommelen?

@Heleen: inmiddels al wat van je werk gehoord? hopelijk kan er iets geregeld worden zodat je weer meer plezier in je werk krijgt
 
Hey Maris, wat een mooie bevalling. Wat ging het dan opeens in de middag snel!
Geniet lekker van die vent. ;)

Ik heb verder niets meer van mijn manager vernomen. Jammer genoeg,

Ik ben vandaag weer voor controle naar het ZH geweest. En mijn lichaam weet echt niet meer wat het doet!
Ik ben een kwartier eerder vertrokken zodat ik rustig kan lopen en dan maar even wachten... zodat ik mogelijk een wat lagere bloeddruk had. En ja hoor! Dat heeft gewerkt. 135/82. Heel normaal volgens de VK.
Echter ik had ook urine mee genomen. Met de strip heb je 5 vakjes van verkleuring. En nu verkleurde die strip. Gelukkig maar 1 vakje. Dus zeer minimale eiwitten in de urine.
Overleg met de gyn...
En ja hoor, mag wee 24 uur urine sparen. Dit mocht wel thuis, want ik had tenslotte een nette bloeddruk. :)
Morgenochtend om 10 uur uitplassen in de fles. En dan naar het ZH.
Urine inleveren bij lab en dan door naar de VK. Daar bloeddruk meten, CTG en mogelijk ook bloedwaarden van de nieren en lever.
Ondertussen onderzoekt het lab de urine en krijgen wij volgens VK binnen 30 min uitslag. (wanneer CTG dus klaar is)

Eén voordeel. De gyn die er vandaag is, die is er ook de rest van het weekend. Dus zij heeft vandaag dit besluit genomen en gaat morgen verder met haar beleid. De VK die ik vandaag had, is wel dit weekend vrij, dus het wordt afwachten wie ik dan heb.
(heb er al 4 van de 7 gezien...)

Dus voor de zekerheid morgen maar weer het 24uurs-ziekenhuis-overlevingstas meenemen.
Manlief gaat morgen ook gewoon mee. :) Hij is toch vrij.

Hij wil nu toch morgen nog even in de ochtend doorlopen wat hij mee moet pakken wanneer de bevalling echt begonnen is. Is dus nu niet meer zo nuchter, zoals anders....

Nu toch weer wat wasjes aan het doen... zodat hij dit weekend alleen de 'bekende' wasjes maar hoeft te doen. (waar ik geen briefje op hoef te leggen)
 
Hee Maris,

Idd een mooi bevallingsverhaal en is vlot verlopen. Gaat het goed met Yannick en jou? Moet heerlijk zijn om je kleine mannetje in je armen te hebben. Lekker van genieten.

Heleen: wat een verhaal weer! Gelukkig is je bloeddruk goed! Maar nu hopen dat je urine ook goed is. Heel veel succes in het Zkh vandaag en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.

Hier gaat alles z'n gangetje vannacht wel wat krampen gehad, maar het heeft niet doorgezet.
 
Terug
Bovenaan