Hoe krijg ik het vertrouwen weer?

Mariska fijn dat je gym het zag en er ook beleid op maakt. Hopelijk heb je snel die kleine in je armen. Jammer dat je je dochter weer even moet missen maar het is voor het goede doel.

Fijn baby dat alles goed was.

Ik voel mij prima. Geen klachten.
 
Ik ben morgen precies 38 weken. De gyn wilde daar wel op proberen te wachten dus gehaald.

Baby: fijn dat de controle goed was. Het rommelt ook nog niet bij jou?

Heleen: ik hoop op net zo'n snelle bevalling als bij mn dochter ;) idd vervelend dat ze weer weg moet, maar ik heb haar verteld dat de dokter mama morgen gaat helpen haar broertje uit mama;s buik te halen en toen had ze grootse plannen over kroelen, kusjes geven en het vooruitzicht dat mama straks weer met haar kan spelen. Ik hou me vast aan de gedachte dat dit voorlopig een van de laatste keren is (ze gaat wel vaker logeren en dan heb ik er echt geen moeite mee, dus hormonen zullen ook vast een grote rol spelen).
Jij succes vrijdag met je controle. Hopelijk een snelle met weer een positieve uitslag!
 
Maris: nee bij mij is het momenteel rustig. Maar misschien even stilte voor de storm :)
In ieder geval heel veel succes morgen!! En vannacht ;-)

Heleen: ben benieuwd hoe vrijdag jou controle weer is. Maar rust is ook wel even lekker.

Dora: geniet ondanks alles van jullie prinsesje.

Xxx
 
Dora, wat leuk! Geniet ondertussen maar lekker van je prinsesje.

Maris: fijn dat de 38 weken gehaald zijn! :) Dat scheelt toch weer. Succes! Geniet nu van de rust die je lichaam krijgt.
Tuurlijk spelen hormonen ook een rol. Dat is helemaal zo gek niet. Blij dat je je kunt vasthouden aan Viviënne haar opmerkingen. Haar vooruitzicht van wat er komen gaat. :)

Baby, komt helemaal goed. Tsja, aan die bloeddruk kan ik zo thuis toch niets veranderen. Komende 2 dagen geen visite. Gewoon thuis wat dingen achter de laptop doen, beetje op de bank liggen als dat wil. Af en toe heerlijk een wandeling maken. (ook al zeggen ze dat het weer meer gaat regenen :( )
Ik maak me ook geen zorgen om vrijdag. Heb wel mijn briefje met vragen naast de bank liggen. Staan er al 2 op. Als ik nog wat bedenk, komt dat er ook zo bij te staan. :) Ik wil wel goed geïnformeerd blijven en weten wat er gebeurd maar vooral waarom ze een bepaalde keuze maken. Door het 'waarom' kan ik het als 'patient' plaatsen. Ik kan anders over het 'waarom' denken... maar daar valt dan weer over te praten. Volgens mij vinden ze mij een vreselijke zeur! Maar dat boeit mij niet. Ik kom altijd wel met een lijstje met vragen. Het is nog steeds mijn lichaam.

VAndaag er wel weer een stress-puntje bij gekregen. Het werk... maar morgen kan ik alles naar de bond mailen en dan krijg ik juridisch advies. Dus ik hoop dan dat ik mijn keuze kan maken en dat de manager verder kan schikken. Aan de telefoon zei hij dat ik nog kon reageren. Ik vroeg ook het voorstel op de mail te zetten en toen stond er opeens bij dat het niet onderhandelbaar was. Dus ik ben benieuwd hoe snel de bond is. Want het lieft zou ik deze week nog een reactie naar manager willen sturen. Stel je voor dat de bevalling wel komt... dan heb ik dit afgerond. Anders moet ik dat erna nog allemaal doen. Dan geniet ik niet meer van een kraamweek...

Ik ga nu slapen.
Succes allemaal!
 
Mariska, wat doe jij om 2 uur 's nachts online? Hoe is je dag geweest? Bwen benieuwd...

Patricia en Mariska het is lastig om uit te leggen.
Ik werk 70% verdeelt over groep A 62% en B 8%. Van okt-dec 2012. Jan 2013 stond ik opeens A 12% en B58%. Mijn collega was juist naar van B naar A gegaan. Wij wilden dit beiden weer teruggedraaid hebben en hebben dit aan manager gevraagd. Dit kon niet. Manager ging weg, kwam een tijdelijke. Bij tijdelijke aangegeven, maar zei dat hij geen besluit nam, moest de nieuwe doen. In sept 2013 was de tijdelijke de nieuwe geworden. Weer beiden aangegeven om te willen wisselen. Manager had het te druk. Ik heb het in okt en nov nog aangegeven. Manager zou mijn collega naar de ARBO sturen ivm dat zij zich nu al meerdere keren met rugklachten ziek had gemeld. Om de wisseling terug te doen, dan zou zij veel mensen moeten douchen. Hij verwachtte dat zij dan de ziektewet in zou gaan. Vóór 1 jan zou ik reactie krijgen. Hij mailde 23 dec dat de ARBO het te druk had, dus vóór mijn verlof.
Op mijn laatste dag kreeg ik een bericht dat het nog niet was gelukt maar binnen 2 weken zou hij mij op de hoogte brengen. Ik ben daarmee akkoord gegaan.
Afgelopen maandag belde hij (ben ik al 3,5 week met verlof, vanaf 11 jan) Ja, ik heb een voorstel maar het is anders dan gepland. Collega mag niet wisselen. Wil je nu met iemand anders wisselen. Ga je begeleidersdiensten draaien, terug in salaris en 3 uur per week minder werken... ik mocht er over nadenken + reactie geven om evt. te onderhandelen.
Ik heb bond gebeld. (logisch wat mijn rechten hierin zijn) Ik moest zijn verhaal op de mail hebben en naar bond mailen + mijn contract mee mailen.
Dinsdag kreeg ik zijn verhaal op de mail, staat er als laatste zin onder 'dit voorstel is niet onderhandelbaar'.
Vannacht werd ik om 4 uur wakker voor het toilet... daarna kon ik maar niet slapen. Lag te piekeren. 4.45 uur naar beneden gegaan, manager gemaild of ik dingen van het telefoongesprek goed had begrepen, want die stonden niet in de mail. (mail was dus onvolledig)
Manlief kwam tegen 6 uur terug van nachtdienst en ik was nog aan het mailen. Hij overstuur waarom ik niet had gebeld dat ik weeen had. Ik zo 'als ik weeen heb ga ik echt niet laptoppen.' :) Uitgelegd. Om 6.30 uur samen gaan slapen... ik om 10 uur maar uit bed gekomen.... ik had immers al een tijdje geslapen.
Nu moet ik dus wel gaan besluiten of ik op het voorstel in ga. Op de mail die ik vanmorgen vroeg heb verstuurd, heeft manager nog niet gereageerd. Daar wacht ik eerst op, dan kan ik bond inschakelen. Hij had bij de mail prio urgent aangevinkt. Ik heb hem laten weten dat wanneer hij op de mail van woensdag reageerd hij binnen 10 werkdagen een reactie van mij ontvangt. Mits, de bevalling dan niet gaande is of ik kraamtijd heb, die 10 dagen kraamverzorging komen er dan ook nog bij qua bedenktijd, want dan ben ik hier echt niet mee bezig.
Ik had wel het idee dat ik hem daarmee over de streep zou trekken om hem sneller te laten reageren, zeker omdat hij het prio urgent vind. (ik niet meer, want het loopt al meer dan een jaar)
Ik wil terug naar de andere groep, aangezien dat meer mijn werkstijl is. Meer begeleiden dan verzorgen. Leuker team en cliënten zijn veel geïnteresseerder. Doen omdat je zwanger bent opeens alles voor je, vanaf het moment dat ze het wisten hoefde ik geen wasmanden meer te sjouwen. (kon ik nog wel)
Ik heb ik okt. al aangegeven dat ik er moedeloos van wordt en dat ik zo niet met plezier meer naar mijn werk toe ga. Dat ik dus ook in de ziektewet om die reden kan komen. Dit heb ik ook in jan aangegeven toen hij zie dat het nog even kon duren.

Vanmiddag met een collega hierover gesproken en die vindt het ook veel te lang duren. Zij zou manager erop aanspreken, want zij en de rest van het team (incl. mijn man) weten dat ik een workaholic ben. Dus vonden 2 weken van verlof oké, maar nu 3,5 week verder eigenlijk niet meer kunnnen. Je moet je kunnen voorbereiden op de bevalling, anders had ik nu nog steeds gewerkt, of bij vergaderingen gezeten.

Veel te lang verhaal. Ben nu er al een heel stuk rustiger onder. Kan in ieder geval wel slapen. :)

Vandaag is eht verder gewoon goed gegaan. Heb geen klachten of iets. Kind beweegt goed.
Vrijdag dan die controle. Waar ik heel nuchter nu in sta. (ben dan exact 38 week) Dus ik zie het wel.
Zie 1 verpleegkundige jammer genoeg niet. Wil eigenlijk bevallen wanneer zij er is... zij is zo aardig en zag haar nu al 3 keer. Elke keer praatje gemaakt, van haar kant uit. Ze vond/vind mij een uitzonderlijk persoon. Want meestal ga je niet na 2 dagen weer het ZH uit, als je met deze symptomen komt.

Groetjes,
 
Terug
Bovenaan