Hoe overleef je een onrustige/huilbaby

Lepeltje ik woon in Maarssen dus dat is dicht bij je in de buurt. Ik heb een ( premature ( zoon van 11 maanden niet gecorrigeerd. Weet dat als je eens wat tijd voor jezelf wil, ik je graag kom ontlasten meid. Als geen ander weer ik hoe belangrijk dat je op je benen blijft staan.

Goeie tips, dank jullie wel dames. Ik hoop inderdaad dat we nu in de piek zitten en het langzaam beter wordt. En ondertussen ook nog hopen op een wonder.
Mede dankzij jullie tips toch een aardige dag gehad. Vandaag heb ik 2 keer 2 uur gelopen en was hij bijna al die tijd stil. Ik heb genoten van het zonnetje en een Boekstartkoffertje opgehaald bij de bieb. Eenmaal thuis was het wel weer krijsen en niet slapen, maar na de voeding ook een paar leuke momentjes dat hij even lachte. Nu heeft mijn vriend hem op de arm en hoop ik dat hij snel stil wordt en een goede nacht gaat maken. 
Dit weekend ga ik naar mijn ouders en passen die een paar uurtjes op. Dank voor je reactie gebruiker1013794, door jouw onbegrip voel ik me nu helemaal niet schuldig meer om mijn vrienden en familie een paar uurtjes te laten oppassen. Blijkbaar begrijp je niet wat een huilbaby inhoudt, misschien zelf eens op eentje passen? Mijn baby is niet doodziek, ik laat hem niet achter bij vreemden en ook niet dagenlang. Een paar uur even mn hoofd leegmaken en het gekrijs uit mijn oren. Zodat ik hem daarna weer meer kan liefhebben. 

Wat fijn dat je een aardige dag hebt gehad, lepeltje! Dat voelt goed en geeft weer energie, niet? 
Ook fijn dat je het weekend naar je moeder toe gaat. Even weg zijn van het gehuil doet vaak wonderen en dan kun je er daarna weer tegenaan.
Ben ook blij dat je je niks van die reactie aantrekt. Ik las 'm en werd eventjes heel kwaad, ook omdat het me persoonlijk raakt. Gelukkig jou niet! 

Hi lepeltjelepeltje, 
Ik begrijp je helemaal. Het is verschikkelijk slopend een huilbaby!!! Onze zoon is nu 3 weken oud en begint er ook sterk op te lijken dat dit een huilbaby is.. Nou is hij ook nog wel erg jong dus hopelijk is dat het bij ons. Maar het is zeeer vermoeiend. Hij slaapt bijna niet, huilt niet maaar krijst zo hard dat hij bijna geen lucht meer krijgt. We zijn zelfs uit wanhoop op de huisartsenpost beland dit weekend. Ook bij de osteopaat geweest maar niemand weet wat het is.
Hij wil ook de heledag drinken aan de borst of uit een fles met afgekolfde melk en lijkt dan heel even verzadigd en gaat dan weer met zo lang krijsen tot hij weer melk krijgt. Soms al na 10 minuten.... Ik wil geen kraam visite meer omdat hij dan nog erger huilt en ik zonder mezelf echt af op 't moment. Wandel veel met draagzak en dat helpt soms ook wel. Zit ook echt in de overlevings stand en weet niet waar ik goed aan doe.. Wel melk blijven geven of laten huilen? Verpest ik hem Als ik hem gelijk op pak als hij huilt? Vind 't zoooo moeilijk om te zien hoe veel verdriet jij heeft...
Hebben mensen nog een idee wat 't is? Osteopaat zegt dat hij geen verborgen Reflux kan hebben want dan moet hij stil zijn waneer je hem oppakt en dat is hij niet.. Maar toch als ik Google vind ik het er wel op lijken 

Heb je een zware bevalling gehad? Zou je kindje daardoor last van het KISS syndroom kunnen hebben? Dan zitten het nekje vast oid. (Kan trouwens ook met een minder zware bevalling.) Zou met een paar behandelingen opgelost kunnen zijn. Bijv een chiropractor kan dat doen. 

Heeel goed dat je hulp hebt gezocht. Want als je niet goed voor jezelf zorgt dan kun je helemaal niet voor je (huil) baby zorgen. En als je een paar uur uit handen geeft dan kun je even bijtanken. Heeft helemaal niets met geen liefde aan je kind geven te maken, eerder het omgekeerde. Als jij eraan onderdoor gaat, daar heeft je baby zeer weinig aan!! 

Echt een beetje een stomme opmerking van gebruiker1013794, want daar kun je een onzekere (huilbaby) moeder nog onzekerder door maken.

[quote quote=10236403]Hi lepeltjelepeltje, Ik begrijp je helemaal. Het is verschikkelijk slopend een huilbaby!!! Onze zoon is nu 3 weken oud en begint er ook sterk op te lijken dat dit een huilbaby is.. Nou is hij ook nog wel erg jong dus hopelijk is dat het bij ons. Maar het is zeeer vermoeiend. Hij slaapt bijna niet, huilt niet maaar krijst zo hard dat hij bijna geen lucht meer krijgt. We zijn zelfs uit wanhoop op de huisartsenpost beland dit weekend. Ook bij de osteopaat geweest maar niemand weet wat het is. Hij wil ook de heledag drinken aan de borst of uit een fles met afgekolfde melk en lijkt dan heel even verzadigd en gaat dan weer met zo lang krijsen tot hij weer melk krijgt. Soms al na 10 minuten…. Ik wil geen kraam visite meer omdat hij dan nog erger huilt en ik zonder mezelf echt af op ’t moment. Wandel veel met draagzak en dat helpt soms ook wel. Zit ook echt in de overlevings stand en weet niet waar ik goed aan doe.. Wel melk blijven geven of laten huilen? Verpest ik hem Als ik hem gelijk op pak als hij huilt? Vind ’t zoooo moeilijk om te zien hoe veel verdriet jij heeft… Hebben mensen nog een idee wat ’t is? Osteopaat zegt dat hij geen verborgen Reflux kan hebben want dan moet hij stil zijn waneer je hem oppakt en dat is hij niet.. Maar toch als ik Google vind ik het er wel op lijken[/quote]
Hee Bloompje, wat naar dat jullie dit ook overkomt. Ken je de Karpmethode? (Net het boek de Karpmethode uit, wel verhelderend over huilbaby’s). Misschien krijgt dit je kleintje (voor even) stil?
Wij bleven eerst ook melk geven, maar bleek toch geen honger te zijn. Je zoekt wel als eerst naar voedingsproblemen... 
De osteopaat kon niks vinden? Blijven aankloppen bij de dokter hoor.

Oh en bloompje: je verpest hem niet, gewoon blijven troosten, hij is daar nog veel te jong voor.
je kunt ook een kinderfysio laten langskomen, bij ons komt die elke week en is volledig vergoed.

Terug
Bovenaan