Hoe wonen jullie?

Oh en Sonja, hier alles goed hoor! Lief dat je het vraagt. Ik moest weer even centjes verdienen een paar dagen en vandaag hield dus halverwege de ochtend de computer ermee op. Dus ik ga nu maar even bijlezen...

Heb jij dat ook als je naar Evi kijkt dat je denkt...jeetje wat ben je al GROOT? Evi en Esther zijn ongeveer even oud, toch?

Hoi,
toch ook wel een aantal mensen uit het zuiden hier. Leuk. Dionne.... het lijkt net alsof ik bij je in de straat woon. En ik woon toevallig ook in Limburg. Noord-Limburg om het wat preciezer te maken. Samen met vriend en Quinn woon ik in een mooie nieuwbouwwijk. Vlak bij de Maas. Heerlijk wandelen. In onze wijk staat de school en het KDV. Voor mij op 300m loopafstand. Het dorp zelf is 5 minuutjes lopen. Met alle voorzieningen. Ideaal dus. Ook zit ik zo op de snelweg, waarover ik naar mijn werk moet.
Onze woning zelf is een rijtjeshuis met 4 slaapkamers en een redelijke tuin. Ik woon hier prima.
Groetjes Veerle

Je mag ook wel Annemiek zeggen hoor Woedel....;-)). Maar wel leuk dat er meerdere mensen hier in de omtrek wonen. Misschien eens leuk om wat af te spreken met mama's hier uit de omtrek.
Enne.... Aquabest ken ik vrij goed zelfs. Heerlijk om daar aan het water te vertoeven en om een leuk feessie (Extrema Outdoor)  mee te maken. Er wordt geen jaar overgeslagen. Heb er nu al zin in.

Groetjes,

Annemiek

Hier nog iemand uit Eindhoven.
Wij wonen in een 3-kamer apartement, 8 hoog, met mooi uitzicht. Het is een vrij ruim apartement, maar helaas niet meer kamers... Christian heeft dus een mega-grote slaapkamer (ik geloof 18-20 m2...), zelfs nog groter dan onze eigen slaapkamer. En alle andere zaken zijn nu in de woonkamer gepropt... Alle boeken, computer, allerlei kasten. Voorheen was die 3e kamer een studeerkamer annex waskamer, die helemaal vol stond, dus we hebben aardig wat moeten reorganiseren toen ik zwanger werd.
Maar ach, ik begin 1 oktober aan mijn vervolgopleiding in Maastricht en dus we hopen in september naar zuid-limburg te verhuizen. Dan wel een huisje met meer kamers en een tuintje!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13,5 weken)

Hier nog iemand uit Overijssel, Zwolle om precies te zijn. We wonen in het oudste deel van de nieuwste wijk, huis is ongeveer 9  jaar oud. Het is een zeer ruime eengezinswoning in een rij in een kinderrijke buurt. Groot grasveld voor de deur, overal speeltuintjes op enkele minuten kruipafstand. De binnenstad is een stief kwartiertje fietsen, net als het station. Het winkelcentrum hier is echter enorm, met tientallen winkels, dus ik red me wel. Dat is maar 3 minuten fietsen. Met 5 minuten lopen staan we in de vrije natuur en de snelweg is ook goed te bereiken. Heerlijk! In de wijk zijn veel scholen en ons kdv zit er ook. We wonen er sinds december. Het leukste vind ik wel dat ik altijd riep dat ik nooit in deze wijk zou willen wonen (zit nogal vol vooroordelen over vinexwijken), maar ik heb het er enorm naar mijn zin!

Groetjes Dionne

Hey Dionne (vis78),
Ik ben ook van de vooroordelen over de VINEX en suburbia-mythe en zo, hihi!!
Woon dus zelf in een herstructureringsgebied, expres daar gekocht...
Maar met een kind lijkt VINEX ineens minder eng, want wat ik hier mis...speeltuintjes, parken, veilig buitenspelen zonder parkeeroverlast............... Dus wie weet ooit toch naar de VINEX!
Gr Irene

Ik woon in heerhugowaard, met mijn vriend en 2 dochters. We wonen in een nieuwbouwwijk, staat zo'n 4 jaar, volop speeltuintjes en groen! School kan ik zien vanuit mijn huis en we hebben twee supermarkten op loop afstand. We hebben niet echt een doodlopende straat, maar ook geen doorgaande weg, je kan zeg maar een rondje rijden.

We hebben een normaal huis, midden in een rij van ongeveer 15 huizen (net even teveel om te tellen zo vanachter de computer) met aan de achterkant een sloot (met een hek ervoor de eerstkomende 7 jaar, tot iedereen zijn zwemdiploma heeft in ieder geval)

Op de eerste verdieping hebben we 3 slaapkamers   en we hebben vorig jaar een opbouw gezet, van 25 m2, mocht helaas niet groter....

Yvonne

Hoi,

Ik woon samen met mijn vriend Ricky en Ryes (8 weken) in een drive-in woning in Tilburg. Wij hebben ons huis vorig jaar helemaal van binnen naar buiten en van boven naar beneden verbouwd. Wij hebben een grote leefkeuken op de begane grond, een grote woonkamer op de 1e verdieping en 3 slaapkamers en een redelijk grote badkamer op de 2e verdieping. De tuin is doordat we er een stuk aangebouwd hebben nog ongeveer  7x4,5. Niet zo groot, maar groot genoeg om er straks een zandbak in te  maken. In juli gaan we de tuin helemaal afmaken.  De winkels, de scholen en het kdv zitten allemaal op loopafstand. Vroeger waren dit huurhuizen en zijn op 1 na allemaal verkocht aan de huurders. De mensen die er nu wonen, wonen er dus al een aantal jaren. Er wonen nu mensen waarvan de kinderen allemaal al het huis uit zijn en er wonen nog gezinnen met jonge kinderen, dus op zich erg gemengd.

Ryes kan dadelijk voor bij de deur  lekker spelen. We hebben een grote oprit, dan een weggetje voor alleen de bewoners, dan nog een groenstrook met grote bomen en dan pas komt er een rustige doorgaande weg.

Groetjes,

Jessica

Terug
Bovenaan