Hoelang hebben jullie erover gedaan?

Ik was al jaren niet meer aan de pil (gebruikte condooms) en nadat we beslist hadden om ervoor te gaan ben ik nog 1x ongesteld geweest en daarna was het raak!
 
Wat een hoop positieve verhalen lees ik hier. Echt heel fijn. Ik ben zelf al 11 maanden onderweg en nog niks. Zijn door verleden nu wel wat testen aan het doen. 
Suiker cholesterol nieren en hormonen zijn gelukkig goed. Volgende week een inwendige echo. Ik kijk hier op zich toch wel tegenop. Vandaag te horen gekregen dat 80% binnen een jaar lukt. 
En dat vriendin gestopt is met pil. Hmm voor het eerst het gevoel. Zij zal toch niet eerder dan ik gevoel. Hmm lastig
 
Voordat we besloten ervoor te gaan was ik net een maand of vier met de pil gestopt. We gebruikten toen eerst nog een condoom, maar toen we stopten was het wonderbaarlijk genoeg in de eerste ronde direct raak! We zijn ons heel bewust dat we erg veel geluk hebben gehad.
 
Ik ben 18 juli 2018 gestopt met de pil. Ik ben daarna niet meer ongesteld geweest. Inmiddels alweer 18 weekjes zwanger! Dus wij hebben helemaal geen moeite hoeven doen. Ik dacht dat ik last had van ontwenningsverschijnselen, bleek ik gewoon zwanger te zijn..
 
Wij zijn na 2 jaar zwanger geworden, we hadden onze afspraken in het ziekenhuis gehad en daar is toen gezegd dat op een antuurlijke wijze zwanger worden er voor ons niet in zat. 
Uiteraard hebben wij dit even moeten verwerken en op het moment dat wij het geaccepteeerd hadden. Bam zwanger. Ik ben nu 10+5 :)
Ik denk toch dat er een kern van waarheid in zit dat je je er niet teveel op moet focussen. 
 
Hi, 
 
Het is afhankelijk van de test wanneer je kan testen. Ik had vroege testen die al 4 dagen voor NOD positief waren, 10 dagen na de ovulatie. Je hebt ook minder gevoelige tests die pas op de dag waarop je opgesteld moet worden positief worden. Als je weet wanneer je ovulatie was, is je NOD 14 dagen later. Als je dat niet weet, blijft om de dag testen. 
De symptomen die je beschrijft kunnen ook door onthullen komen of omdat je nu extra let op je lichaam. Zodra je zwanger bent begint de hormoonproductie die zwangerschapssympromen veroorzaakt en dat zie je ook terug op de tests.
Succes! 
 
Wij hebben er 3 maanden over gedaan. Na jaren de pil te hebben geslikt dacht ik zelf ook dat het iets langer zal gaan duren ivm ontpillen.. Maar ik ben nu zwanger! :) 
 
Wij al bezig sinds oktober 201, helaas nog niet zwanger. We volgen in het ziekenhuis een iui traject. Fijn om te lezen dat er veel mensen snel zwanger zijn, maar onthoud dat het niet voor iedereen zo is helaas.
Maar ik hoop van harte dat het ook bij jullie snel lukt. Veel succes 
 
Terug
Bovenaan