Hoeveel aangekomen?

Ik ben nu (30 weken) zo’n 10-11 kilo aangekomen. Op warme dagen is het altijd opeens 2 kilo meer van het vocht vasthouden haha! Maar ik vind het nog prima, ik eet redelijk normaal. At hiervoor zo’n 1500 kcal om af te vallen, dus mocht wel wat meer eten. Eet een extra boterham en vaak na het avondeten na crackers of vla. Verder af en toe een snaai aanval, maar mag van mijzelf sowieso doordeweeks niet ongezond eten. Wil het niet te gek maken ;) 

Ik woog voor mijn zwangerschap 73,5 kg bij een lengte van 1.76 meter. In totaal ben ik 5,5 kg aangekomen. Vier dagen na de bevalling zat ik onder mijn startgewicht en nu na een maand weeg ik 70 kg (en moet ik moeite doen om daar niet onder te komen). Ik was overigens niet ziek of misselijk tijdens de bevalling. Gewoon een snelle stofwisseling in combinatie met veel beweging. Ieder lichaam reageert anders, ik heb de mazzel dat ik snel de kilo’s kwijt was, had het van tevoren niet verwacht. Ik ben eind 30 en de laatste tien jaar had ik altijd zo’n 2 tot 3 kilo die ik er graag af wilde, maar wat nooit langdurig lukte. Oh en vergis je niet, soms komen mensen heel veel aan, maar zijn ze het ook snel weer kwijt omdat het vooral vocht is. Het zegt dus ook niet alles.

Ik ben nu 36+5 en 7,5kg aangekomen tot nu toe. Voor de zwangerschap was mijn BMI rond de 28. Mijn verloskundige gaf aan dat bij vrouwen met (iets) overgewicht de gewichtstoename vaker wat minder is dan gemiddeld. 
Als ik in mijn omgeving kijk is het gewoon heel wisselend. De een komt weinig aan en de ander meer. Het belangrijkste is dat de kleine het goed doet en jij jezelf ook goed voelt. 

Terug
Bovenaan