hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

ik had een bevalling van 24 uur, best lang!
maar heel goed meegevallen

ben ook fijn thuis bevallen

op dag 2 liep ik eigenlijk al rond in het huis

opruimen haha voor het kraambezoek

en de kleine verzorgen wilde ik heel graag zelf doen
had niet voor niets 41 weken gewacht!

dus het ligt er gewoon aan

maar voor als je borstvoeding geeft is het wel belangrijk dat je toch voldoende rust

want mijn ervaring is dat de melk dus gewoon stopt!
en dat vond ik heel erg

goed luisteren naar je iegen signalen

Ik voelde me ook vrijwel meteen weer op de been en na een paar dagen hield ik het echt niet meer uit binnen (woon dan ook nog eens op een één-kamerappartementje). Ben toen naar buiten gegaan samen met een vriend van me (kraamhulp bleef binnen bij mijn dochter). Dat wandelen ging prima, waar ik meer door overvallen werd was al die indrukken! Ineens leek de hele wereld anders en door de hormonen tien keer zo hard aan te komen. Alle geluiden, het verkeer. Daar voelde ik me ècht niet prettig bij. De rest van de kraamperiode ben ik dan ook lekker binnen gebleven...

Ik geloof dat ik na de bevalling zeker 13 dagen binnen geweest ben, mijn hechtigen waren gesprongen en ik heb daar enorm veel pijn van gehad en lopen ging echt moeilijk. Ik heb ook 14 dagen kraamhulp moeten hebben. Ik ben na die tijd begonnen met de straat op en neer te lopen en dat heb ik opgebouwd. Toen ik eenmaal weer tot de winkel kwam toen ging het ook weer snel. Maar ik heb een dikke maand behoorlijke last gehad van die rothechtingen. Ik hoop dat me dat dit keer bespaard blijft.

hoi allemaal,

ik ben in 5 uur tijd bevallen met een weeenstorm en kreeg na de tijd een bloeding omdat de baarmoeder niet samentrok. Heb dus veel bloed verloren en ben na de bevalling met de ambulance naart ziekenhuis gebracht.heb 1 dag aan het infuus gelegen in het ziekenhuis. Ik was de eerste dagen zo slap als een vaatdoek. Heb lekker uitgerust in bed, en ben alleen uit bed geweest om te douchen en naar het toilet te gaan. Na 5 dagen ben ik er iets langer uitgeweest om te helpen Sarah in bad te doen, en heb dit elke dag steeds een beetje verder opgebouwd. na 7 dagen heb ik voort eerst een klein eindje gewandeld en de eerst 6 weken heb ik elke middag nog een paar uur gerust. Ik heb mezelf lekker laten verwennen in de kraamtijd en de 6 weken na de bevalling rustig aangedaan. (dit kon ook omdat sarah mijn eerste kindje is) Sarah is nu 12 weken en ik voel me weer de oude!

Liefs van Liset mama van Sarah 20-04-07

hoi allemaal,

Ik heb 2 zware bevallingen gehad, maar was ook snel weer op de been. Ik moest zelfs bij de 2e na 5 dgn een wortel kanaal behandeling (dat kan ik niemand aanraden hoor haha).
Maar toch zou ik hier niet van uitgaan. Nu ik bijna moet bevallen van mijn 3e ga ik echt mijn rust nemen, daarna vragen er nl 3 kindjes mijn aandacht.
Wat ik wel jammer   vind is dat je in de kraamweek al vaak te horen krijgt hoe snel andere vrouwen alweer uit bed waren. Alsof je een aansteller bent als je langer dan 3 dgn in bed ligt. Het ligt er gewoon aan hoe je je voelt denk ik.
En je verdient het toch best om even lekker verwend te worden.

liefs Daan

ik heb echt bij moeten komen hoor na de tijd.. ik heb een keizersnee gehad, maar voor die tijd heb ik 3 weken plat op bed moeten liggen en ik mocht er niet af.. alleen de laatste week mocht ik alleen naar de wc toe, dat was 3 stappen, toen ik voor het eerst van bed af ging, zakte ik door mijn benen, ik had totaal geen energie meer.. ik kreeg dus een keizersnee en ik heb echt een paar weken bij moeten komen, kuieren kon ik gewoon niet want ik had geen energie.. maar gelukkig is het allemaal goed gekomen hoor, het is nu bijna 7 maanden terug en ik voel me al een hele tijd de oude..

gr van Jumu
moeder van Klaas Jan - 12-01-2007

Hallo,
Nou mijn bevalling duurde 31 uur en ik had gelijk na mijn bevalling een opleving van een paar uur en daarna kwam de klap. Had 14 hechtingen dus zitten was voor mij geen optie. Liggen werd ik ook gek van dus ik probeerde elke keer wel weer wat te doen maar mijn lichaam was het daar niet mee eens. Liep na 10 dagen voor het eerst buiten. 20 meter en toen moest ik weer stoppen, ben toen maar op een terrasje gaan wezen  zitten. Kreeg ook een terugval van mijn bekken en een borst ontsteking en een tepel infectie erover heen. Bovendien zat ik er een beetje doorheen, mijn energie was echt nouwelijks na de zware bevalling dus viel gewoon soms omver omdat ik geen kracht meer had om mijn evenwicht te corrigeren. Na 6 weken voelde ik me dus pas sterk genoeg om weer de normale dingen te kunnen doen. Mijn volledige herstel ( verwerken van een trauma die ik overgehouden had aan de bevalling en haast geen last meer hebben van mijn bekken ) duurde wel 8 maanden!

Ik had wel gelijk de zelfde dag de kaartjes op de bus gedaan en die lagen dus toen jessy 1 dag oud was al bij iedereen op de  mat ( bij wel 110 mensen hihi... ) Het had echt geen nut om ermee te wachten want iedereen wist het al voordat de kaartjes binnen kwamen! Bovendien had ik gelijk al de eerste dag een huis vol en daarna heb ik niet veel  kraamvisitie meer gehad. Gewoon 1 per dag en op een goede dag max 2 en op slechte dagen helemaal niemand! Zover vond ik nog wel dat ik aan mijn rust moest denken... Idd gewoon naar jezelf luisteren, veel succes!!!!

Groetjes Jemaima

Bij mij duurde het toch echt 3 weken, voor ik weer echt een beetje normaal mee kon komen. Zonder na een uur beneden te zitten al weer mijn bed te verkiezen.
Nu ligt het er natuurlijk erg aan hoe je bevalling is geweest. Die van mij was best rap 4 uur, maar heb wel een knip gehad. Wat het herstel natuurlijk gewoon langer laat duren. Maar luister naar je lichaam, en bovenal geniet van het kleine mensje.

Terug
Bovenaan