hopelijk wordt augustus een vruchtbare maand

Hoi hoi!!

Ik heb net bezoek gehad van mijn vriendin en haar 4 maanden oude dochtertje!! Ik heb echt heerlijk met haar rondgesleept de hele dag!! Nu begint het echt helemaal te kriebelen!!

Emma!!
Fijn dat je weer online bent!! hahaha!! Ik hoop ook voor je dat je snel ongesteld wordt!! Weet je tenminste waar je aan toe bent!!
Ik heb ook een hele tijd de pil geslikt (voor dat ik een spiraal kreeg) en had direct na het stoppen mijn oude (wel eens waar onregelmatige) cycles terug!! hoop voor jou dat je direct een mooie regelmatige hebt!!

Mamaroos!!
Wat leuk dat je al een kindje hebt!! Heb je een zoon of een dochter?? en hoe oud is je kindje??
Lekker die condooms in de kast!! Scheelt je een hoop gedonder in de slaapkamer (vind ik altijd)!!!

heee Mickey!!
Wat balen voor je!! Zou je echt niet zwanger de opleiding in kunnen?? Vind het echt zo jammer!! En zou het ook enorm jammer vinden als je ons zou verlaten!!
Maar ga je nu een jaar langer wachten?? Of ga je rond november voor het eggie!!
Sterkte!!

Hoi,

Mijn zoontje heet Frank! Hij is het meest geweldige mannetje van de hele wereld! Hij is nu 8,5 maanden!
De enige maar is dat er onlangs bij hem wat bloed is afgenomen voor chromosomenonderzoek. Dit omdat hij wat slappere spiertjes heeft. Geen drama hoor. Maar de neuroloog wilde voor de zekerheid een en ander uit sluiten.
in augustus verwachten we de uitslag. Vandaar dus dat we tot dan willen wachten met er opnieuw voor gaan! We hebben goede hoop! Frank ontwikkelt zich verder prima!

En uuh als jullie vragen hebben over zwanger worden.zwanger zijn.bevallen of kraamtijd etc etc vraag maar raak! Ik heb zeker niet de waarheid in pacht, maar ik heb inmiddels best wat boeken versleten...

Groetjes, Roos

Zwanger zijn tijdens de opleiding hoeft geen probleem te zijn, maar zwanger de opleiding in gaan is niet zo handig.
Dus het zal waarschijnlijk oktober/november worden voor we er echt voor gaan.
Jammer, maar soms moet je een keuze maken.

Hay Mickey!!
Ja, soms moet je idd een keuze maken, hoe moeilijk die ook is!! Ik heb voor mij zelf ook augustus als limiet datum gekozen!! Mocht ik dan perongelijk zwanger raken heb ik de praktijkexamens die zo belangrijk zijn, in iedergeval gehad voordat ik met verlof moet!! Ik weet dat het bij mij op de afdeling regelmatig voor gekomen is dat een collega, tijdens de opleiding zwanger was of werd!! Er werd dan altijd naar een oplossing gezocht!! Bijvoorbeeld een half jaar verlenging, zodat degene die met verlof moet met de volgde groep studenten weer mee kan studeren!! Zou dat voor jou niet mogelijk zijn?? Dat je "eventjes" de opleiding verlaat en dan met de nieuwe groep studenten je laatste punten behaald, en uiteindelijk je diploma??
Wat vind je vriend er van dat jullie nog een tijd moeten wachten?? Je vertelde dat je eerst al na carnaval zou beginnen!! Het uitstellen zullen jullie  nu ook wel beu zijn denk ik!!
Heel veel sterkte met deze moeilijk keuze!!
Ik hoop dat je alsnog af en toe wat van je laat horen!!
liefs Sjors..................

Mamaroos!!
Wanneer in augustus krijgen jullie de uitslag?? Echt super spannend!! Gelukkig ontwikkeld jullie zoontje zich goed!! Dan zal de test vast ook een voor jullie positieve uitslag hebben!! Maar het blijft spannend natuurlijk!!
liefs Sjors..........

Goodmorning ladies,

Mijn NOD is als het goed is 30 juli. Ben nu nog in de ..... week, dus volgende week wordt het spannend. We zitten wel in een relaxte omgeving, want ik vertrek aanstaande maandag voor 4 weken naar Spanje. Ik probeer vanuit daar nog af en toe naar dit forum te komen, maar vergeef me als dit niet lukt.
Heb soms nog wel twijfels, maar het positivisme neemt nog steeds de overhand.
Ben ook zo'n muts waarbij de volgende gedachten af en toe door mijn hoofd spoken:
- Kan ik wel zwanger worden?
- Moet ik niet nog even wachten?
- Zijn we er klaar voor? etc
Voor al deze gedachten geldt: dat zie je pas als het zover is. Een ding weet ik zeker; het is geen impulsieve actie.
Blijven jullie tot die tijd op dit forum, dan kan ik jullie beter terugvinden als ik terug ben??
Ik wens iedereen heel veel suc6 aankomende tijd en vanaf 13 augustus ben ik er zeker weer!

Dag lieve meiden!
x Fabienne

Ik wil graag alles afgerond hebben als er een kindje komt.
Dan heb ik daarna alle tijd om van de kleine te genieten, en hoef ik me geen zorgen meer te maken over de opleiding.

Mijn vriend laat mij de keus.
Hij zou het niet erg vinden als ik al vroeg in de opleiding zwanger raak, maar hij snapt mijn "probleem" ook wel.

Hoi Mickey!

Lees net pas je bericht. Wat een moeilijke keuze die je moet maken/ gemaakt hebt!

Uitstellen kan zinvol zijn, van de andere kant weet je niet wanneer je zwanger raakt dus kun je misschien wel al proberen..
Maar ja, in dit geval is t misschien wel verstandig om er toch bij stil te  staan ' wat als.." je wèl heel snel zwanger raakt.
Als je je hierdoor geruster voelt, is het inderdaad verstandig om toch nog even uit te stellen..
Zelf heb ik hier ook mee gezeten. Mijn man en ik zouden het liefst al vorig jaar gestart zijn met proberen. We zijn echter eerst nog getrouwd (daar ben ik ouderwets in geweest; wilde eerst trouwen en dan een kindje)  en nu wachten we op ons huis.
Dit wordt gebouwd momenteel en we weten nog niet zeker wanneer het klaar is. Dat is de reden waarom ik (zoals ik eerder heb aangegeven) ook twijfels had.
Het kan dus zijn dat ALS ik snel zwanger raak, het huis nog niet klaar is. Maar na lang praten, denken enz. hebben we toch besloten om vanaf augustus te gaan proberen. Ik heb al zo lang die moedergevoelens en steeds heb ik t moeten uitstellen.
Een aantal mensen in mijn omgeving zullen gegarandeerd wel denken; waarom wachten ze niet tot hun huis klaar is?? Maar ik kan gewoon niet meer zo lang wachten voor mijn eigen gevoel. En wie weet hoe lang t gaat duren om zwanger te raken?!!
In mei is de bouw gestart dus tja, het kan zijn dat t qua timing net niet goed gaat uitkomen. Maar ook dan zullen we een oplossing zoeken. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over.
Ondanks dit besluit zit ik er toch nog af en toe wel mee dat het qua timing misschien niet goed kan uitkomen. Maar ik denk dan; we mogen blij zijn als we snel zwanger raken, ook al is t huis niet af. Je mag je gelukkig prijzen als je zwanger wordt en het kindje zo welkom is. Want dat is het absoluut!!!!

Mickey, sterkte met je keuze!!

Liefs, Emma

Terug
Bovenaan