Iemand bezig met IUI?

Hai Serena,

Hier goed, 2e week op het wachtbankje gaat bijna in. Moet zeggen dat ik het wachten tot nu toe wel mee vind vallen.

Hoe is je IUI gegaan gisteren?
 
Goedemorgen,

Net mijn 5e echo gehad en mijn eitjes zitten er nog steeds maar groeien bijna niet dus nu verhogen en vanavond en morgenavond dubbele dosis en woensdag poging 6 om te kijken of ze wakker worden en gaan groeien.

Heeft iemand anders dit ook gehad?

Fijne dag!
 
@ LilyP. Fijn dat het wachten meevalt. Laatste paar dagen vond ik het spannendste. Mag je wel of niet testen. Succes deze week. We wachten vol spanning af.

De iui gister ging wel oke. Weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Minimale waarde is 2. Vorige poging hadden we slechts 0.3 en gister 1.3. Hartstikke mooi zou je denken! Nog te weinig maar prima om zwanger mee te worden zei de fa. Echter zei ze ook dat ik deze week afspraak moet maken met mijn eigen arts omdat we met deze waardes moeten stoppen met iui en overgaan op ivf. Wij zijn zelf alleen van mening om pas volgende week te gaan. Dan weten we meer of het goed gaat of niet. Daarbij worden er "maar" 3 ivf behandelingen vergoed. Ze kosten bijna 2000€ per keer! We willen dolgraag maar dat is gewoon teveel geld.

Hierdoor, door dit bericht, heb ik me alleen nog maar druk kunnen maken wat het moeilijk maakt.

@ Elisabeth. Heel vervelend zo vaak terugkomen en dat ze niet verder willen groeien. De eerste poging ben ik ook heel vaak terug geweest en deze poging maar 3x. Hoop dat er nog een groeispurt komt. Succes woensdag!

Liefs Serena
 
Oh wat een rotbericht Serena, daar ben ik dus ook zo bang voor! Maar laten we hopen dat het niet nodig is en deze poging gewoon raak gaat zijn! Ik begrijp ook echt niet dat ze je niet gewoon de 6x aanbieden van IUI. Want dat zijn nog altijd meer kansen als 2x en dan "slechts" 3x IVF. Lastig hoor!

@Elisabeth, hopen op een betere groei woensdag!

Hebben jullie trouwens na de iui ook zoveel last van "bijwerkingen". Heb vaak steken in mijn buik nu en ben pittig moe. Vraag mij echt af of het tussen mijn oren zit of het van de hormonen/behandeling ofzo komt.
 
Ik ga ook proberen om gewoon die 6x iui te krijgen hoor. Ondanks de lagere scores. Het is niet onmogelijk! Hopen dat ze t met me eens is. Morgen even overleg met de fertiliteitsassistente.

De eerste keer had ik veel last vsn bijwerkingen. Aantal dagen erge kramp, bijna 2 weken lang heel erg misselijk en bepaalde dingen niet lekker vinden.

Ik denk zelf dat het combinatie is tussen de hormonen en het feit dat we het zo graag willen.
 
Hoi kippie,



het klopt dat er 3 ivf wordt vergoed maar dat betekend niet dat je maar 3 kansen heb.

je krijgt extra hormonen toegediend. Nu iwillen ze twee eitjes krijgen maar dan gaan ze voor 17 of miss wel meer als je mazzel heb.

bij mij kwamen er 22 eitjes uit een aantal overrijp sommige lukte niet om te bevruchten uiteindelijk hadden wij er 6 goede bevruchten eitjes uit 1 poging.

1 is er terug geplaatst en 5 eskimo's ;-) in de vriezer.

dit alles is 1 poging, hoop dat je het snapt.

Kort samengevat je mag 3 keer de punctie doen .

Als je nog wat wilt weten stel gerust.

groetjes
 
Vandaag gesprek gehad. Heb de fa kunnen overtuigen minimaal 1 iui nog te doen. De eerste keer was naar mijn mening geen eerlijke kans.

(Gestres, niemand op afdeling ondanks afspraak. Uiteindelijk wc ingedoken, half uur te laat op lab. Daar weer preek etc)

Mijn vriend (bang voor naalden) moet bloedprikken en lichamelijk onderzoek. Hopen ze oorzaak te vinden en wat aan te kunnen doen. Is er geen oorzaak maar gewoon "slechter" volgende keer alsnog over op ivf.

@Elisabeth. Hoe ging het vandaag???

<span style="line-height: 1.5;">@Happy S Dank je wel voor ďe info</span>
 
Terug
Bovenaan