iets leuks "gestolen"

Ja dus, nou dan nu nog een keer m'n antwoord proberen te plaatsen...
De luiertas heb ik eigenlijjk altijd bij behalve als ik even boodschappen ga doen.

Er zit in: luiers, billendoekjes, wetties, schone kleren, badcape, zeiltje, maandverband, groeiboekje, slab, tutdoekje, lepeltje, papieren zakdoekjes.

Best veel en volgens mij vergeet ik nog wat op te schrijven...

Nu de volgende vraag: Hoe heb je de keuze gemaakt om nog een kindje te nemen of het bij 1 kindje te houden? Ik ben er nog niet uit of ik wel een 2e wil..

Allemensen wat een volle luiertas! En dan ook nog wat vergeten op te schrijven? Nou dan ben je in elk geval goed voorbereid zeg. Beter dan ik in elk geval

Nu jouw vraag; ik wilde "vroeger" graag 2 of 3 kinderen, mijn man 1 of 2 dus 2 kinderen leek een mooi aantal voor ons. Maar nu we Thomas hebben zijn we beiden blij met 1 dus waarschijnlijk houden we het bij Thomas. De rede is dat we het ouderschap best zwaar vinden en we het niet zien zitten om er nog een kindje bij te hebben. Thomas is behoorlijk druk en beweeglijk wat op zich helemaal niet erg is, maar dan is 1 kindje wel fijn. Nu kunnen we alle aandacht en zorg aan hem geven en dat voelt goed.

Volgende vraag: waarover ging je laatste meningsverschil met je partner?

Hahaha nou we hebben een nieuw huis gekocht en voor week 9 (uiterlijk 10) moeten alle grote dingen, zoals sanitair, tegels, keuken, aansluitpunten elektricien en loodgieter vast liggen.
De badkamers en toilet zijn nu helemaal klaar, woensdag de keuken, vrijdag de eleketricien en dan schiet t al lekker op...
Iedereen snapt dat dit wel wat onenigheid met zich mee brengt, nog niet eens zo zeer over de keuzes die we maken, want wonderbaarlijk kiezen we tot nu toe steeds t zelfde!! Maar meer over dat ik het allemaal zo snel mogelijk wil regelen en hij het onderhand wel weer even genoeg vindt... Maar we hadden gister dus een kleine discussie hierover en we kunnen er van de week weer tegenaan!
Owja komt ook nog bij dat ik zwanger ben en de hormonen zorgen er toch wel voor dat ik iets minder kan hebben.... Als deze grote dingen geregeld zijn dan ga ik me eens wat meer focussen op mn zwangerschap en alles wat daar bij komt kijken! Hoop dat deze kleine (wel) lekker tot 40 wkn blijft zitten zodat ik daar nog lekker de tijd voor heb!

Zet je wel eens een kinder-cd op of ga je weleens echt zitten om samen een boekje te lezen?

Ik zet heel af en toe weleens een kinder-cd op voor Steyn, maar hij vind er nog niet veel aan. En ik ook niet, hahahaha..... Ik heb nog niet echt een leuke cd gevonden, moet ik eerlijk zeggen. Af en toe lezen we samen in een boekje, maar dan wel het boekje met een beweegbaar figuurtje erin, dat vind ie geweldig! En verder vind hij zijn "muziektafel" nu helemaal geweldig. Zodra dat ding geluid maakt, gaat hij erbij dansen.

Als jij moet strijken bijvoorbeeld, wanneer doe je dat dan?
Als de kleine slaapt bijvoorbeeld of tussendoor?

Strijken? Wat is dat? Ik strijk dus eigenlijks nooit. Maar als ik het zou moeten doen, dan zou ik het doen als Elsa op bed ligt zodat ze niet aan het snoer kan trekken en ik gewoon rustig mijn gang kan gaan.

Volgende vraag:
Speelt je partner vaak met jullie kind?
Die van mij ligt meestal na het avondeten samen met Elsa op de grond te spelen, hoef ik lekker even niet op haar te letten.

Soms, bij ons dan ook vaak na het eten, maar papa is wat ADHD en heeft niet zo'n lange concentratie, dus dat is wel moelijk, maar het is wel heel lief om te zien. Helaas moet ik de papa het vaak opdragen, dus vanuit hem komt het nog niet echt spontaan, hij vind nog een beetje dat je niet zo veel met hem kunt doen, al wordt het natuurlijk steeds meer.

VRAAG: Krijgt jullie kindje op een verjaardag ook een stukje taart? Wij vieren vanmiddag namelijk papas verjaardag en dan krijgt Erikjan ook een stukje, maar bij mijn schoonzus ligt dat wat anders... En ik denk dan maar, wij eten toch ook niet iedere dag taart en anders lekkere dingen, dat geldt dan toch ook voor de kleine?!

Janine

Elsa heeft met haar eigen verjaardag wel een stukje taart gehad, maar als er iemand anders jarig is, dan krijgt Elsa gewoon een paar hapjes van papa of mama. Ze hoeft dan niet zelf een stukje taart, persoonlijk vind ik dat helemaal niet nodig. Zolang ze er zelf nog niet om kan vragen hoeft ze het ook nog niet te hebben. Elsa krijgt dus ook nog geen snoepjes van ons zelf. Helaas bij opa en oma soms wel, maar ja, die vinden het af en toe ook leuk om te verwennen.

Brengt mij meteen op de volgende vraag:
geef je je kindje al snoepjes?

Ik heb in een hoek van het huis op een tafeltje een grote pot met spekjes staan, sinds ze ontdekt heeft dat ze die wel erg lekker vindt, mag ze er af en toe 1!
Verder snoept ze overdag helemaal niet, ze is niet zo gek op koekjes ik maak haar blijer met een stuk fruit of een plakje kaas/worst!
Bij uitzondering krijgt ze op visite weleens wat chips of hapjes van de taart.

Speelt je kleine meer buiten met dit lekkere weer?

Terug
Bovenaan