iets leuks "gestolen"

Wij zijn gisteren even over de oranjemarkt in Emmen gelopen. Erikjan heeft een trekker gekregen en oranje stekels. We hebben wat lekkers gegeten, en zijn toen naar de bouwmarkt in Duitsland gegaan om plinten te kopen voor Erikjans nieuwe kamer. En 's middags heb ik het gras gemaaid.

Wat gaan jullie vandaag met hemelvaart doen?

Wij gaan vandaag naar Schloss Dankern in Duitsland. Lekker spelen voor Erikjan, met opa en oma en een tante. En nog een hapje eten.

Janine

Ik moest vandaag werken, dus we konden niks leuks doen, bovendien is onze kleine meid ziek

Hebben jullie een zandbak?
Wij hebben er net gisteren eentje gekocht aangezien ze het bij het kdv ook erg leuk vind en hij toevallig in de aanbieding was.

Nee helaas hebben we nog geen zandbak, maar die komt er nu wel heel snel, ik denk dat STijn het geweldig vindt. Maar we moeten eerst een hek maken zodat hij de tuin niet uit kan, anders staat hij hier zo op de drukke weg. Moet er niet aan denken...

Vraag: Ben je al met je kindje naar de speeltuin geweest, zo ja wat vond hij zij ervan

Wij zijn nog niet echt naar een speeltuin geweest maar wel naar kleine speel plekken hier in het dorp, met een glijbaan en wipkip, en schommel. Hij vindt het geweldig! vooral het tegen de glijbaan opklimmen.

Carina

We zijn toen Thomas 13 maanden was naar Ballorig geweest. Dat was dus 3 x niks. Het overweldigde Thomas nogal waarschijnlijk, want hij klampte zich de hele tijd aan mij vast en heeft helemaal niet gespeeld. Bij de kassa heb ik gevraagd of er wat te regelen viel en toen kreeg ik m'n geld terug. Toch netjes.

Volgende vraag:  Kun je wat over de naam van je kindje vertellen? Waarom die naam of betekenis. Heb je die naam altijd al leuk gevonden?  

Grappige vraag! Toevallig zag ik afgelopen dinsdag een namenboek in de winkel staan en heb toen Jojanneke en Stijn opgezocht. Helemaal precies weet ik het niet meer maar volgens mij was het zoiets:

Stijn komt van Constatijn: Standvastig, strijdlustig en..... ( weet ik niet meer). Wij hebben voor Stijn gekozen omdat we dat een krachtige naam vonden, die stoer en lief is tegelijk. Het is een lekker Nederlandse naam, die je niet heel veel hoort, maar toch wel bekend is. Stijn heet volledig Stijn Jan, met Jan is hij vernoemd naar zijn beide opa's die Jan heten.

Jojanneke komt van Johannes ( volgens het boek) en dat betekent Jewah is genadig. Vroeger een populaire naam, veel werden vernoemd naar Johannes de Doper. Bij ons heeft dit er allemaal niets mee te maken, tot van de week wist ik dit niet eens. Wij wilden heel graag ook onze moeders vernoemen, die heten beide Janny. Daar valt naar ons idee niet veel van te maken, maar daar zijn we mee aan de slag gegaan. Nog voor ons trouwen en voor de zwangerschappen kwam een van ons ineens met de naam Jojanneke en die vinden we beide erg mooi.

Vraag: Waar speelt je kindje buiten mee???
Stijn vooral met zijn bal en verder met de bloemetje enzo

aaron vind zijn zandbak geweldig,een oude trekkerband!en verder zijn fiets en zijn kasteel en de ballen,maar eigelijk alles buiten vind hij geweldig!bloemen planten gereedschap van papa,alles!ook de vijver helaas,erg intressant maar hij blijft er nog wel een eindje vandaan gelukkig!

uhm nieuwe vraag

op vakantie of thuisblijven?

Hallo,

Dit jaar blijven we thuis. Tenminste zoals het nu lijkt, maar het kan nog veranderen. Wel gaan we een aantal keren een weekendje weg. Op dit moment heb ik nog zwangerschapsverlof, half juni mag ik weer beginnen, dan zou ik het raar vinden als ik in juli of augustus alweer met vakantie zou gaan. Dus vandaar, maar misschien dat we in september nog wel weg gaan, dan moeten we nog maar even zien.

Vraag: Drinkt je kindje uit een gewone beker?
Stijn kan het wel, alleen nog niet zelf. Dus tijdens het eten dan helpen wij hem en drinkt hij uit een gewone beker. De rest van de dag uit een antilekbeker.

Carina

Kleine slokjes kan hij met hulp uit een gewone beker, maar ik ben er niet echt mee bezig, dus voor Erikjan nog een tuitbeker.

VRAAG: Wat voor slaapkamer heeft je kindje?

Erikjan heeft net 2 nachten een nieuwe kamer, omdat de baby in de babykamer moet. Met trekkers, kranen en vrachtwagens, en als je hem vraagt hoe hij het vindt zegt hij: MOOI !.

Janine

Terug
Bovenaan