Ik vind het raar!

gerdientje,
ik vraag me alleen af of je er nooit bij stil hebt gestaan dat iedereen met een emailaccount hier kan meekijken.....het si een openbaar forum en meelezen kan echt iedereen!
ik maak me daar persoonlijk niet echt druk om, maar je bent als het goed is anoniem, dus maakt toch niet echt uit?
ben je niet anoniem, maak dan een account aan met een schuilnaam bijv....misscien dat dat helpt?

daisy, jeetje wat kortzichtig zeg!
waarom kunnen 2 mannen geen kind opvoeden? alsof veel man/vrouwstellen het zo lekker doen!!! al 6 dode kindjes dit jaar, nee dat gaat lekker, dit is juist een zeer bewuste weldoordachte keuze en ik denk dat die dat prima kunnen doen!

het "weggeven " van een kind is ook zoiets, mijn vriendinnen konden gen kids krijgen...gelukig hebben ze er nu allebei 2, maar micht dat nu nog zo zijn enik heb er de 2 die ik voor ons echt genoeg vindt waarom zou ik ene ander dan niet dolgelukkig maken?   ik denk dat als je echt om iemand geeft je dit best zou kunnen.....

oh ja gedientje waarom weghalen? een discussieis er nou eenmaal en dat is toch niet slecht? en jouw mening is nou eenmaal jouw mening al zijn de meesten het er totaal niet mee eens.......niemand heeft gescholden er razen alleen wat hormoontje hier rond.....

gr brenda

Hallo allemaal (dus dames én heren !!),

Ik kon het ook niet laten om toch even een reactie te geven op alle bovengeschreven teksten. Het is inderdaad een forum, dus openbaar voor iedereen, wie of wat dan ook. Laatst werd er zelfs een topic geplaatst: "waar zijn de mannen???"  omdat er blijkbaar volgens die persoon te weinig mannen op het forum te vinden waren....

Laten we in ieder geval elkaars meningen respecteren, gewoon lezen wat je wilt lezen en ben je het ergens niet mee eens, geef dan je eigen idee  als je dat wilt  maar kraak een ander niet meteen af. (al is dat soms best moeilijk als het tegen jouw gevoelens in gaat)

Ik vind het geweldig als een kind uit liefde in een gezin komt, en wat mij betreft zijn het  mannen/vrouwen/of een combinatie ervan, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Denk maar eens aan die kinderen die in een gezin verwaarloosd worden, of mishandeld worden (je hoort het zo vaak op het nieuws....) of erger nog, vermoord worden door de eigen vader of moeder... nee dan heb je wel een "traditioneel" gezin man/vrouw, maar dat blijkt dan toch ook geen wonder-combinatie. Geef mij dan maar een gezin dat uit 2 mensen bestaat (en waar soms een derde persoon bij nodig is om een gezin compleet te maken) die uit liefde een kind wensen !!

Kortom: iedereen kan wat mij betreft een kind opvoeden !
en natuurlijk iedereen succes met zijn/haar zwangerschap !!

Groetjes Marasje

HE
DIT IS EEN FORUM VOOR AANSTAANDE OUDERS M\V EN NIET ALLEEN VOOR MUTSEN MET EEN OVERSPANNEN HORMOON NIVO ZOALS WIJ.
JAAP TYPT TOCH OOK VAAK EEN WOORDJE MEE ALS PAPPA EN HEEFT AL HEEL WAT BEMOEDIGENDE DINGEN GEZEGT!

LEVEN EN LATEN LEVEN EN ALLEMAAL VAN HET BIJZONDERE VAN ZWANGERZIJN GENIETEN.

PETRA 36-2

@daisy81: Ik zou dus wel een draagmoeder zijn als ik een stel hele goede vrienden had waarbij het niet lukte. En dan maakt het mij niks uit of het 2 mannen of een heterostel is. (ervanuitgaand dat het bij 1 van de 2 vrouwen wel moet lukken).

Het zal niet mijn eerste keus zijn en ik zou heel veel van het kindje houden, maar het is niet van mij. Lijkt me moeilijk, maar voor echt goede vrienden zou ik het absoluut doen.

Groetjes

Hoi!

Ik vind het hartstikke leuk dat we er een 'zwangere' vader bij hebben! Gezellig toch?  
Mijn vriend leest ook regelmatig even mee op het forum hoor, maar hij reageert niet op de berichtjes. Hij vind het gewoon leuk om een beetje op de hoogte te blijven van wat er hier allemaal voorbij komt. Het is ons eerste kindje en dus allemaal super spannend!

Een 'zwangere' papa heeft natuurlijk net zoveel vragen als wij als zwangeren ook hebben en het is toch leuk om er met elkaar over te kletsen??

Ik heb geen moeite met een gezin wat uit twee vaders of moeders bestaat. Het belangrijkst is dat een kind een stabiele basis heeft en liefde en goede zorg krijgt. Ik ken in mijn omgeving genoeg voorbeelden van een vader en een moeder die weinig controle over hun kids hebben.. dus dat  hoeft helemaal niet zoveel beter te zijn.

Groetjes!

hoi hoi
ben het met de meesten eens,we leven in 2006.mannen hebben toch ook het recht om een kind te krijgen!!!we krijgen allemaal kinderen en we hopen dat die allemaal gelukkig worden toch!als mijn zoon later gelukkiger wordt met een man dat moet hij dat mooi doen en als ze dan ook nog een kindje samen op willen voeden wie ben ik dan om daar wat van te zeggen.sorry dat ik dit zeg maar sommige mensen leven echt nog in de middeleeuwen en hebben bekrompen gedachten.dat is ooik de reden waarom veel mensen die anders zijn niet uit de kast durven te komen.kan alleen hopen voor die mensen hun kids dat ze er open voor staan en hun zoon of dochter niet afstoten omdat ze het geluk vinden bij het andere geslacht.want zeg nou zelf is het geluk van je kinderen je niet alles waard!!!!!!
sil(24 weken,5ekindje)

Hoi Dromer30 en Gerdientje,

Allereerst Dromer: Gefeliciteerd! Superleuk dat je vader wordt! Ik ben het volledig met Gerdientje oneens; sterker nog; ik vind dat ieder mens, van welk ras, religie of sexuele geaardheid je ook bent het recht heeft om ouder te worden. Ieder mens heeft emoties; dus waarom zou een man, die toevallig een mannelijke partner hefet, geen emoties mogen hebben en die op een forum uiten?

Maar wat Gerdientje betreft; tuurlijk, je hebt recht op een eigen mening en die mag je uiten. Als jij dit zo voelt, voel je dat zo. Klaar. Probeer alleen te voorkomen dat je mensen kwetst. Dit is voor Dromer een net zo mooie periode als ieder andere vader. Verstoor dat niet.
Het is een tip. Ik wil je niet voorschrijven wat je wel of niet mag zeggen.

Gerdientje en Dromer,

Geniet van de zwangerschap en hopelijk heel veel geluk met jullie kleintje!

Liefs, Billie

Inderdaad een weloverwogen keuze, die je niet zomaar maakt. We zijn zwanger en het kind is van harte welkom. Ik ben van mening dat wij met zijn tweeen prima in staat zijn een kind op te voeden. Ik zeg niet dat ik alles weet, maar daar kom ik dan wel achter. Negatieve reacties heb ik in mijn leven al vaak genoeg meegemaakt en die hebben je alleen maar weerbaarder gemaakt. Ik leef en ben wie ik ben en daar hoort toevallig een enorme grote kinderwens bij en die is deze week in vervulling gegaan. HIHI

gr Dromer
(5 weken)

Terug
Bovenaan