ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

even proberen of een foto plaatsen lukt......
Dit is dus een wand van t kamertje, de rest is behangen met een roze met wit ruitje en  tussen komt nog een bloemetjes behang van pip studio.....
Foto volgt nog als dat behang er helemaal op zit..

Hoop echt dat t goed overkomt, kan ik jullie toch even laten meegenieten.
Enne ik ben natuurllijk benieuwd wat jullie er van vinden, hihi.
Kus van femke

lieve Femke,
wat leuk dat je het behang laat zien. En wat een leuk kamertje nu al, ook al is het nog niet allemaal af.
Leuk meisjesbehang, roze maar toch stoer!
Krijg nu toch wel roze kriebels .........

liefs Jenny

He Jenny en de andere meiden van bijna 3 kids......

Hoe is het met jullie, het is best stil hier op t moment.
Hoe is het met de zwangerschap, kids en de vreselijke onzekerheden....

Jenny hou je de spanning een beetje vol of ben je nu al  redelijk gerustgesteld??

Hier gaat t goed hoor!
Ik (en mijn man) voelen nu eindelijk duidelijk de baby bewegen. Omdat de placenta aan de voorkant ligt duurt dit wel lang hoor. Ik ben dus de hele dag op de gekste tijden afgeleid....dat herkennen jullie vast wel!

Tot snel
x Femke

Hallo Femke ( en alle andere meiden hier),

Ja het is hier inderdaad stil. Met mij gaat het best goed. Heb de ergste misselijkheid nu echt achter de rug, dus ik ben zeg maar spuugvrij door mezelf verklaard !!! HAHAHA.
Wel met geurtjes van afval, wc, kattenbak ed, dat is geheid spugen, dus probeer ik dat maar zoveel als mogelijk te vermijden.
Verder gaat het best redelijk, ik heb na de goede uitslag van vorige week een groot vertrouwen in de totaaluitslag van 3 november aanstaande. Ik ga er eigenlijk van uit nu dat ze niets opvallends meer gevonden hebben.
Al zal het rond 14.30 uur die dag wel weer zenuwen all over the place zijn, maar goed dat hoort erbij.

Verder zijn we druk met een op hand zijnde verbouwing. Wij hebben nu beneden 3 slaapkamers en een badkamers. En we zijn met de architect nu aan het praten om op de boventage 4 slaapkamers en een badkamer te realiseren. Op de bovenetage hebben we nu werkkamers ( 2), een logeerkamer en toilet. Dus best echt wordt het nu allemaal. Voorlopig slaapt de baby bij ons op de slaapkamer dus het hoeft niet allemaal direct klaar boven.
De architect maakt nu een ontwerp voor de bovenetage. best jammer eigenlijk, want ik heb mijn werkkamer ( ben freelance journalist) boven en ik heb een subliem uitzicht over een bosje achter ons huis. Mmmm, dat wordt naar beneden verhuizen, maar ja maakt niet uit.
Ik wil of allemaal boven slapen of allemaal beneden. En dat laatste geeft zo'n grote verbouwing dat we gekozen hebben voor boven.

De baby voel ik heel af en toe. Wel heel onregelmatig nog. Vaak 's avonds op de bank of in bed als ik lig. En het is nog heel zachtjes. Maar het is nog niet iedere dag.
Wel voel ik het goed als de baby draait of anders ligt, dan voel ik ineens een bobbel midden op mijn buik. Heel grappig.

Ook zijn alle groeiecho's inmiddels ingepland vanaf week 34. Mijn tweede zoon was bij de geboorte 5140 gram. En de verloskundige wil niet dat deze baby groter wordt. Dus moet ik vanaf 34 weken om de 2 weken een echo om gewicht te bepalen.
Als het nu te groot/dik wordt zal ik worden ingeleid op 39 of 40 weken.
Ik heb daar geen voorstelling bij, maar ik laat het maar over me heen komen.

Nou verder heb ik dit weekend al flink voor sinterklaas ingekocht en de verjaardag van Marijn ( 21 december). ja heel fijn, eerst sinterklaas, verjaardag en dan nog kerst.
Nou ik vind het zelf echt een heerlijke tijd, maar ieder jaar struikel je over alle kadootjes voor de jongens. Wel heel leuk voor ze, maar het is een beetje een overdosis.

Ik heb superleuk playmobil gekocht voor de boys. Ze spelen daar echt veel mee. Heb een kersthuis gekocht met de kerstman, elfjes en kadootjes. superschattig.
Deze week alles inpakken en wegbergen, want die 2 donderstenen zoeken het hele huis af.

En veel houten speelgoed voor hun keukentje. Houten koffieapparaatje, broodrooster en mixer. zo leuk allemaal.
Nu stop ik ook met shoppen, want ik ga mezelf helemaal te buiten.

Komende week mijn huidige schrijfopdracht afronden en dan op naar de laatste klus. Zo raar idee, tot half februari werk ik en daarna heb ik 6 tot 7  maanden vrij gepland. Heeerlijk... kijk er nu al naar uit. Dat is wel het fijne van eigen baas zijn, ik plan zelf mijn verlof ... HAHAHA.

Nou fijn weekend nog en tot snel,

liefs Jenny

Hallo allemaal,

Wat toevallig dat er zoveel medemama's zijn die in maart zijn uitgerekend! Ik ook dus, van mijn derde dochter. De oudste is 5 en de  jongste bijna 3.

Het is  een zeer hectische tijd geweest, eerst kwam ik er na 9 weken pas achter dat ik onverwachts zwanger was, schrik! Toen kreeg ik met 12 weken te horen dat de kans op chromosoon-afwijking 1 op 70 was, schrik! Toen bleek de vlokkentest mislukt en moest er nog een vruchtwaterpunctie volgen, beide met miskraamrisico, schrik, schrik!

Met bijna 19 weken kreeg ik eindelijk te horen: het is goed. Slechts drie woorden, maar wat belangerijk voor je eigen innerlijke rust. Aanstaande donderdag heb ik de 20 weken echo, en daarna wil ik echt niemand meer zien behalve mijn eigen verloskundige!

Bij de eerste twee heb ik niets behalve een 12 weken echo gehad, hebben jullie ook het idee dat het nu meer een medisch verhaal is geworden? Ik ben 36, misschien is dat het wel.

Groetjes,

Hoi meisjes,

Ik was er weer even niet. Druk met werk en thuis en etc. Ik kan gelukkig zeggen dat het steeds beter gaat en dat de rust en stabiliteit langzaam terugkeert.

Ik geloof dat dat voor ons allemaal een beetje geldt.

Gisteren heb ik mijn 20 weken echo gehad en alles is goed! (voorzover te zien dan natuurlijk) Heerlijk! Zo blij. Alles op schema. Toen de echoscopiste vroeg of we wilde weten wat het is hebben we 'nee' gezegd en dus blijft het een verrassing tot het bittere eind. Maar... we hebben natuurlijk niet onze ogen dichtgehouden en toen we naar huisfietsten zeiden mijn vriend en ik tegen elkaar dat we allebeid dachten dat we een meisjesbaby gezien hadden. Vooral omdat dit (hoe noem je het: geslachtsdeelplekje?) niet leek op de echo van onze jongste. Bij  Sam zagen we echt een slurfje, hier niet...   Vreemde ervaring, want mijn intuitie zegt dat het een jongen is. Nou ja. Zoals het er nu naar uit ziet, zullen we het dus pas weten wanneer ik mijn aller aller allerlaatste perswee heb benut en ons nieuwe smurfje/innetje te wereld breng!

Wat goed Jenny dat je een lekkere lange pauze inlast. Ga ik ook doen. Ik ga er ook bijna 6 maanden tussen uit en daar heb ik ook zin in. En, toevallig, hebben wij ook intensieve verbouwingsplannen dus ik kan je relaas wel volgen. Ik moet zeggen dat het bij ons ook echt noodzaak is, want anders groeien we er binnen no time echt uit. Mocht het allemaal niet doorgaan (wij wonen in een monument en de gemeente doet heel lastig met vergunningen enzo), dan zullen we zeker een ander huis en zeer waarschijnlijk ook naar een andere stad/dorp moeten verhuizen. Wij wonen in de randstad en daar zijn een beetje leuke ruime huizen voor 'normaal' verdienende mensen zoals ik en mijn vriend echt niet te betalen.
Maar dat is allemaal nog koffiedik kijken. We zien het wel allemaal.

Ik ben blij dat we ons allemaal weer een beetje in onze sas voelen. Ik ben vol goede moed en vertrouwen dat we er een prachtig, gezond derde kindje van gaan maken!

Tot gauw weer.
Dikke kus
Roosmarijn

hoi Roosmarijn,
leuk weer van je te horen. wat fijn dat de 20 weken echo goed was. En wat spannend zeg als je denkt een meisje gezien te hebben, maar zelf voelt dat het een jongen is.

Mmmm, knap hoor dat je toch hebt gekozen om het niet te willen weten. Ik denk dat ik mijn nieuwsgierigheid niet onder bedwang kan houden ... hhahahaha.
maar goed ik heb wel meer vriendinnen die gewacht hebben tot de geboorte. Het grappige is overigens wel, dat 1 vriendin na de bevalling helemaal vergeten was te vragen of het een jongen of een meisje was en pas na een kwartier dacht: 'heb ik nu een zoon of dochter gekregen'. Ze was helemaal in de wolken van de bevalling.... wat vreemde woordkeuze maar je snapt het wel.
Ik hoor aanstaande maandag naar aanleiding van de vruchtwaterpunctie of het een XX of XY wordt.... dus de 20 weken echo de week erna heeft wat dat betreft geen verrassingen meer.

nou fijn dat het allemaal goed was met de baby. genieten nu!!!
heel veel liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan