ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hi Roosmarijn,

Heel knap dat je je kon beheersen, ik wil bij deze zwangerschap echt alles weten! Het wordt weer een meisje, en dat vindt ik zo ontzettend leuk. Je mag natuurlijk niets wensen, maar ik 3 meiden zometeen is echt geweldig. De oudste twee worden vast van die moedertjes, hoewel het ook wel moeilijk voor ze zal zijn om de aandacht met een derde te delen.
Mijn oudste Sophie is 5 jaar en Noor is bijna 3. Vooral Noor is af en toe een driftkop die je aandacht wel opeist. Ben benieuwd hoe ze de overgang naar een groter gezin gaan ervaren.

Hi Femke,

Wij hebben ook een hoekwoning, en veel verbouwen zit er niet in. Wel heb ik last van nesteldrang, dus mijn  man moest verven. De kamer waar de oudste 2 zo meteen slapen moest aan 2 muren roze (over de potloodstrepen ed heen), en de toekomstige babykamer oranje. Je raadt het al: de kleur oranje bevalt me toch niet, dus hij moet weer opnieuw beginnen! Misschien zachtgeel of zo, en jou behangidee staat wel heel leuk. Welk merk is dat?

Hi Jenny,

Heb jij nou zo 3 jongens? Ik ben benieuwd of dat je nou anders maakt in de opvoeding, ben jij meer aan het voetballen of rennen en zo?
Bij mij is de oudste voornamelijk aan het tekenen en 'schrijven', en de jongste wil alleen puzzelen en met de lego. Ze zwemmen en gymen wel allebei, anders worden het van die ronde tonnetjes. Ze krijgen van mij het verkeerde voorbeeld, want ik ben dol op snoepen en vooral deze zwangerschap!
Je huis klinkt geweldig mooi, zo'n ruimte voor je gezin is heerlijk. Wel even klussen natuurlijk,  maar als jij het denkwerk doet en anderen gaan het uitvoeren is dat wel zo relaxed!

Groetjes,

Leonie

Hoi Leonie,

Goh drie meiden zometeen. Wat vind je man daarvan? Zal zich wel als een prins voelen tussen al die vrouwen ...;))
Nee ik heb 2 jongens en de derde weet ik het geslacht nog niet.
Ik voetbal en ren persoonlijk niet zoveel. Ik heb jongens die heel veel knutselen en tekenen, allebei dus. En mijn oudste speelt heel veel met playmobil en de jongste is helemaal van treinen. Dus er wordt heel veel gespeeld en geknutselt hier in huis.
Verder spelen ze ook heel veel buiten. Mijn man is nu bezig met een mooie boomhut in de tuin, dus dat wordt een feest komende zomer. Verder zijn ze erg van grasmaaien en Gerard ( mijn man) helpen in de tuin.
Ook spelen ze met poppen in de poppenbuggy. Dus typisch jongens zijn het dat aangaat niet. Wel lekker wild en heeeeeeeel veeeeeeel energie ...puf puf.
Maar het zijn gewoon heerlijke knullen.
Ze zitten nog niet op sport, ze zijn bijna 4 en 2,5 jaar. Dus nog best jong.
Een derde jongen zou fantastisch zijn, een eerste meisje ook. Ik hoor het maandag aanstaande wat het gaat worden, dus nog even spannend...

liefs mama van marijn

Hoi Femke,

wat ik nog wilde vragen, hoe gaat het met Julian  op de kleuterschool? Heeft hij het naar zijn zin? Zit hij op dezelfde school als waar jij les geeft?

liefs Jenny

Lieve allemaal,

Ik heb vandaag de definitieve uitslag van de vruchtwaterpunctie gekregen ( dus incl. open ruggetje en andere afwijkingen) en alles is goed, ons lieve kindje is helemaal gezond. Het is zo fijn, ik kan dit hoofdstuk nu echt afsluiten.

En ook spannend, wat zal het zijn?? Nou, we krijgen een

MEISJE !!!!

Ik kan het niet geloven, maar na 2 heerlijke knullen krijgen we nu een meisje.
Ik moet echt nog even omschakelen naar een dochter, maar ik heb vandaag heel veel roze kleertjes gekocht.... hahaha om mezelf aan het idee te laten wennen.

ooh, Femke, ik snap nu echt hoe jij je gevoeld hebt bij die echo. Het is inderdaad een onbewuste diepe wens die in vervulling gaat. Na 2 prachtige zonen, nu een dochter in aantocht. Toen die mevrouw van het diagnostisch centrum zei: "U krijgt een meisje", kon ik alleen maar huilen van geluk. Ik vind het zo fijn, ben helemaal in de zevende hemel.

Ik ben helemaal op een roze wolk beland. Ik ga zometeen een leuk pakje inpakken voor mijn man. Als hij thuis komt kan hij zijn cadeautje openen en zien dat hij een dochter krijgt.

Oooooh ooooh, wat kan een mens toch gelukkig zijn....

heel veel liefs Jenny

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa joehoeoeoeoeoe!!!!!!

Ik zit hier zelf met tranen in mn ogen.....hihi ook vast een beetje van de hormomen maar ook omdat ik zo vreselijk met je meeleefde vandaag.
Ik heb vanmiddag echt aan je gedacht, ben nu net thuis en was zooooo nieuwschierig!!! Ik ben kapot van t werken maar heb me voor jou naar de computer gesleept, haha!!

Ahhhhh je krijgt gewoon een dochter!!! Joepeieieie

Ja en ik weet zeker als geen ander hoe blij je nu bent!!!!!!!!!
Haha ben je meteen gaan shoppen, wat gaaf!! Wat heb je gekocht???

Nu zitten we echt in hetzelfde schuitje, super dat ik je heb  leren kennen  hier. Zie je wel dat heeft gewoon zo moeten zijn!!!
Kunnen we samen verder op onze ROZE wolk zweven....heerlijk kan ik je zeggen!!!!
Als je je even rot voelt denk je ach wat maakt t uit ik krijg een dochter en dat maakt alles goed....haha!

Ik ben zoooo benieuwd hoe jouw man gaat reageren vanavond!
Die van mij vond het ook helemaal super hoor!! Moet wel even wennen aan t idee dat we nu weer alle kleertjes moeten gaan kopen

Je zal nu de komende dagen ineens overal van die ingevingen krijgen van oh dat ga ik nu ook meemaken omdat ik een dochter krijg en van oh dit kan ik nu ook gaan doen of kopen voor mijn dochter.... Wat denk je bijvoorbeeld over de babykamer inrichten, die gaat er vast anders uitzien dan bij Marijn en Sebastiaan....
Het is zooo bijzonder, hihi

HELE HELE HELE dikke kus van Femke xxxx
ps ik vind het bijna jammer dat ik je niet echt ken.....

Hee lieve Femke,

wat een lieve reactie zeg!!

Mijn man kwam thuis en ik had een kadootje ( jurkje, maillot en een leuke Nijntje truitje roze) op zijn bord gelegd voordat we gingen eten. Hij pakte het uit en hij schoot helemaal vol. Hij zei met tranen in zijn ogen: "we krijgen een dochter! Ik dacht dat ik alleen maar jongens kon maken".
Hij was helemaal emotioneel, heeft wel 3 keer gezegd, ongelofelijk een gezonde dochter, we krijgen een gezonde dochter.

De lieve schat, zo is hij helemaal niet. Maar het is een heel spannend traject geweest voor ons de afgelopen weken. En het is natuurlijk te mooi om te geloven dat het zo goed kunt afsluiten. Een gezond kindje en dan een meisje.
Teveel om te kunnen geloven bijna.

veel liefs Jenny

Wooooowww!! Jenny! Wat geweldig voor je! Alles is goed en ook nog een meisje!!! Ik zat gister al een paar keer te spieken of er al nieuws was dus toen ik net zag dat je had gereageerd wist ik niet hoe snel ik moest kijken!
Ik ben totaal niet verbaasd dat het een meisje is trouwens, maar dat had ik de vorige keer al gemeld. En wat een schattige reactie van je man. (leuk ook hoe je hem hebt verrast).

Ik moet wel bekennen nu dat ik nu wel een beetje 'jaloers' ben dat jullie het al weten en dat ik nog 20 weken (hopelijk iets minder) 'moet' wachten. Een beetje gek misschien, want ik kies er natuurlijk zelf voor om het niet te weten (hoewel het vooral de keuze van mijn vriend was natuurlijk en ik vind dat ik solidair moet zijn met hem), maar nu ik merk hoeveel voorpret het kan geven om het wel al te weten, moet ik even slikken...en ga ik meteen twijfelen of ik niet toch nog een pretecho zal laten maken om het toch te weten...haha

Maar ik ben zooo blij voor je Jenny, echt waar. Wat een heerlijk bericht zo aan het begin van deze dag.

Veel liefs,
Roosmarijn

Terug
Bovenaan