ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hoi Femke,

Nou voor mij zit het erop. Vanmorgen om 9.15 uur mijn vruchtwaterpunctie gehad. Ik was enorm gespannen en super zenuwachtig. Hele nacht slecht geslapen je kent het wel ..... vanmorgen met mjin man naar Eindhoven toe.

Je krijgt eerst een intakegesprek en dan gaan ze met zeer geavanceerde echoapparatuur de locatie van de baby bepalen, en die lag heel gunstig rechts onder in de hoek. Dus de arts wilde de punctie snel doen omdat dit zo gunstig was. Dus alles ontsmet en dan meten ze precies met de echo waar de naald in moet  ( tja, als je het leest is het best eng). En met 2 metingen begon het, naald erin, dat voel je vreemd genoeg helemaal niet, dat is een naald van 20 cm denk ik zo en dan vruchtwater opzuigen. Al met al duurt het 1 minuut, heel kort, met het opzuigen voel een beetje vreemd gevoel heel diep in je buik. Maar verder eigenlijk ook niets. Hij zei na 50 seconden ofzo, je hebt voldoende vruchtwater, we zijn al klaar. Naald eruit en blijven liggen.

De hele tijd heeft de assistent de echo erop, dus ze zien precies wat de baby doet en hoe de baarmoeder reageert. De baby lag muisstil in de hoek, ach die snapt er natuurlijk ook niets van wat er allemaal gebeurt. Ik heb niet durven kijken tijdens de ingreep, ik dacht alleen maar, let op je ademhaling anders val je dadelijk flauw ... ik was zooo gespannen.

Dan blijf je even 5 minuten liggen en handelen ze medische dingen af, het vruchtwater in de juiste buisjes met de juiste stickers. En dan begint de arts aan een uitgebreide echo om te kijken hoe de baarmoeder en vruchtwaterzak gereageerd heeft. De baby was inmiddels weer vrolijk aan het rondspartelen. Ik heb nog geprobeerd tussen de beentje te kijken, maar daar zag ik verder niets, ik kon het niet goed zien .... HAHAHA.... hoezo ik ben er enorm mee bezig ?????   nou we horen het wel over een paar weken.

En dan mag je naar huis, 2 dagen rust in bed of op de bank en deze week niet sporten, springen of zware dingen tillen.

Maandag aanstaande de 20e mag ik bellen voor de uitslag.
Spannende dagen dus, ik duik weer in mijn bedje nu.

tot snel schrijfs weer,

mama van marijn - Jenny

Hoi meisjes,

Oh Jenny, wat spannend zo'n punctie. Gelukkig is het nu voorbij. Nu nog de uitslag, maar die krijg je al snel toch?

Wat een vreemde reactie trouwens van je VK. Ik snap wel dat ze je op de risicos wil wijzen maar dat weet je zelf toch al lang voordat je zo'n beslissing neemt? Ik denk juist dat het belangrijk is dat ze je steunt in je beslissingen. Misschien moet je er bij de volgende afspraak toch nog eens op terugkomen dat je zo'n last had van haar reactie. Ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als mijn VK mij niet zou steunen.

En Femke, weet je nu al zeker of het een meisje is?? Gek he, dat het stiekem toch zo'n enorme issue is, een jongen of een meisje. Ik word er zelf ook weer heeeeel nieuwsgierig van. Ik heb nog twee weken te gaan tot de echo. Ik hoop vooral dat het goed gegroeid is, want ik ben van alle stress behoorlijk afgevallen. Volgens de vk was mijn baarmoeder goed gegroeid, maar mijn buik lijkt veel dunner dan een paar weken geleden. Maarrrr, ik wil ook wel heel graag weten wat het wordt... kijken of ik mijn vriend nog kan overhalen voor die tijd, haha.

Het gaat met mij alweer een beetje beter. Slaap alleen nog steeds slecht, maar dat heb ik alle zwangerschappen gehad. Is volgens mij ook hormonaal ofzo. Vandaag weer een beetje gewerkt, ging best goed. a.s. Woensdag weer de hele dag vrijgenomen. Lekker een dagje voor mezelf, beetje rommelen en shoppen (want niet genoeg zwangerschapskleren).

Lieve meiden, ik ben heel blij met dit forum. Fijn om lekker te kunnen kletsen zo.

X, Roosmarijn

He Jenny

Ohh wat fijn dat het achter de rug is zeg!!!
Ik wist helemaal niet hoe zoiets in zijn werk gaat en al zeker niet dat je daarna rust moet houden.
Nou dan doe dat maar eens!!
Ik ben ook heel benieuwd naar je uitslag hoor. Ik ga nog een keer voor je duimen
Enne krijg je bij deze uitslag ook te horen wat t gaat worden een jongen of meisje...?
Of is dat alleen als ze een hapje van de placenta nemen?

Roosmarijn hoe i9s het verder met je. Ben je echt zo afgevallen, wat sneu zeg!!
Ik geef je een dikke

Vanavond heb ik die echo op t ziekenhuis, even een second opinion!!
Mijn vriendinnetje gaat mee, gezellig!

Doeggg
Kus Femke (annerobe)

Hoi Femke,

hoe was je echo vanavond, hopelijk even roze als die van vorige week!
Ik hoor maandaag aanstaande de uitslag van de chromosoomafwijkingen. Iedere babietje heeft 24 paar chromosomen en wanneer hier afwijkingen in zijn dan zijn dat altijd ernstige geestelijke of lichamelijk handicaps. Ook het syndroom van down is een chromosoomafwijking. Aanstaande maandag hoor ik van 3 chromosomen of deze een normaal patroon hebben. Deze 3 chromosomen ( 13, 18 en 21) zijn verantwoordelijk voor bijvoorbeeld autisme, spasme en mongolisme. Deze uitslag is eigenlijk het belangrijkst omdat je boven de 36 hier de meeste risico's op loopt.
Over 3 weken krijg is de uitslag van alle chromosomen en dus ook van het geslachtchromosoom , dit is XX ( meisje) of XY ( jongen).
Spannend wordt het dus wel de komende weken.

Mijn zoon Marijn zegt wekelijks dat er een meisje in mijn buik zit. En dat heeft hij echt zelf bedacht, ik heb heb niets verteld over jongen of meisje. Raar he?
Ik denk nu zelf weer dat het een meisje wordt, ik voel me zo anders, maar goed ik hou nog maar even een slag om de arm, want het kan ook zomaar een jongen zijn ;))

Vandaag veel gerust, had toch wel wat krampen in mijn buik nog. Dus veel gelegen en gelezen op bed vandaag. Ook morgen nog een dag rust ingepland, vanaf donderdag weer langzaamaan werken.

nou een heel technisch verhaal, ik hoop dat het allemaal duidelijk is,

veel liefs Jenny

Hallo Femke,
ik had nog een vraag voor jou. Je schreef dat je deze zwangerschap zo anders voelde en daarom diep van binnen dacht dat het een meisje zou zijn. Hoe anders voel je je dan ten opzichte van de vorige zwangerschappen?

ben benieuwd...

Jenny

he Jenny

Hoe is het nu met je?
Hou je het nog een beetje uit en voel je je wel goed....ik ben nog steeds voor je aan het duimen hoor.

Dat anders voelen in mijn zwangerschap had ik ook tussen Julian en Valentijn maar dat was veel minder als nu. Iedere zwangerschap is anders daar ben ik van overtuigd maar nu was het wel heel extreem.

Bij mijn 1e twee zwangerschappen voelde ik me over de gehele zwangerschap genomen altijd heel erg moe. Nu ben ik super fisiek en energiek. Natuurlijk moet ik nog wel opletten dat ik niet te veel doe en ik lig ook vroeg op bed maar ik heb niet t gevoel dat ik de bank niet meer af kan komen gewoon midden op de dag. Ik kan me nog herinneren dat ik vooral bij Valentijn me de hele dag moe voelde. Dat heb ik dus nu echt niet.

Bij de 1e twee zwangerschappen woog ik toen ik bevallen was minder dan voor de bevalling, ik heb de hele zwangerschap bijna geen koekje, chips, nootje en zelfs geen chocolade (mijn verslaving!!) aangeraakt.
Nu is dat heel anders, ik heb de hele dag zin in iets lekkers, kaas, koekjes, chocolade, snoepjes owel suiker.
Maar goed dat had ik alleen totaal niet de eerste 12 weken, ik was toen juist weer    zo ziek dat ik die hele periode op bed heb gelegen, dat had ik echt niet bij Julian en Valentijn!! gelukkig was het toen vakantie anders had ik t echt niet getrokken...
Bij de 1e twee zwangerschappen voelde ik me het zelfde de eerste 12 weken als daarna, geen trek in dingen maar ook niet misselijk enzo.

Ook had ik nu last van gevoelige borsten, dat had ik bij de mannetjes ook niet.

Met andere woorden, ik voel me de hele zwangerschap echt heel anders!!!
Toch durfde ik het echt niet te hopen maar goed ik heb nu het roze behang  wel besteld dus het moet nu echt een meisje worden. Ach het is nu door drie mensen bevestigd, nu geloof ik t wel.

En voel jij je anders nu??? Ik ben zoooo benieuwd!
Ik heb trouwens nog aan de gyn gevraagd of de roddel waar is als je al twee jongens hebt dat de kans bij de derde dan 75% zou zijn op nog een jongen. Zij vond dat hele grote onzin, je hebt gewoon elke keer 50% kans. Het ligt aan de mannen he!

Tot snel en hopenlijk met goed nieuws.
Kus van Femke

Terug
Bovenaan