Hoi Femke,
hoe was je echo vanavond, hopelijk even roze als die van vorige week!
Ik hoor maandaag aanstaande de uitslag van de chromosoomafwijkingen. Iedere babietje heeft 24 paar chromosomen en wanneer hier afwijkingen in zijn dan zijn dat altijd ernstige geestelijke of lichamelijk handicaps. Ook het syndroom van down is een chromosoomafwijking. Aanstaande maandag hoor ik van 3 chromosomen of deze een normaal patroon hebben. Deze 3 chromosomen ( 13, 18 en 21) zijn verantwoordelijk voor bijvoorbeeld autisme, spasme en mongolisme. Deze uitslag is eigenlijk het belangrijkst omdat je boven de 36 hier de meeste risico's op loopt.
Over 3 weken krijg is de uitslag van alle chromosomen en dus ook van het geslachtchromosoom , dit is XX ( meisje) of XY ( jongen).
Spannend wordt het dus wel de komende weken.
Mijn zoon Marijn zegt wekelijks dat er een meisje in mijn buik zit. En dat heeft hij echt zelf bedacht, ik heb heb niets verteld over jongen of meisje. Raar he?
Ik denk nu zelf weer dat het een meisje wordt, ik voel me zo anders, maar goed ik hou nog maar even een slag om de arm, want het kan ook zomaar een jongen zijn
)
Vandaag veel gerust, had toch wel wat krampen in mijn buik nog. Dus veel gelegen en gelezen op bed vandaag. Ook morgen nog een dag rust ingepland, vanaf donderdag weer langzaamaan werken.
nou een heel technisch verhaal, ik hoop dat het allemaal duidelijk is,
veel liefs Jenny